Gå til innhold

Jente 29 sine tanker....


Mamma til 3

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde K S

Hvilken BOK er det du og Jasmin snakker om ?

Kjempemisunneelig på Eurodisneyen din jeg !

Det hadde gledet mine små også.

Tar en tur neste sommer dersom det ikke er kommet neon baby da !

Klem fra Hilde Den nysgjerrige !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallå..

Boka heter Før Frosten av Henning Mankell. Litt skummel, men ikke verre enn at jeg torde lese den.

Ja, Eurodisney nærmer seg, prøver å rydde samtidig mens jeg pakker, vasker bilen, støvsuger, spiser, hviler meg ( fort svimmel og andpusten ), stryker 17 mai klær, hiver gammel mat ut av kjøleskapet etc..

I dag har jeg hatt mitt første møte med dopotta, gikk greit det, kom fort både opp og ut..gikk over med en gang jeg var ferdig med å rope på elgen..urettferdig..det var jo mannen som drakk vin i går :ler:

Ellers blir jeg meget fort svimmel og må ha jevnt inntak av næring, en ting som er positivt: jeg har ikke lyst på sjokolade..jeg elsker vanligvis sjokolade..

Så du har fått julebaby du Maja..åssen ordner du det med bursdagselskap

midi i jula da? Det er vel ikke så mange barn som kan komme da?

Nei, får svinse ferdig--ønsker dere en fabelaktig forsommer...skal hilse til Eiffeltårnet fra dere jeg....lander i Frankrike i morgen kl 1030.

Klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare stikke innom for å ønske deg god tur!

Kos dere masse!

Håper du slipper unna kvalmen fremover.

Ja, hils også :ler:

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD tur!!! Kos dere masse! :D

Og den kvalmen får se å pelle seg vekk, med en gang!! :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Venter spent på referat fra Paris... :P

Ønsker deg og dine en riktig fin 17 mai.

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Mayamor

Venter enda på referatet fra Paris vi... :wink:

Håper alt står bra til med deg.

Klem fra tålmodige Maya30 :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg og.. jeg rakk jo aldri ta pause med deg som vanlig..

må bare komme røske tak i meg tror jeg =)

alt står bra til vennen ?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er vel gode..

Referat ja..

Detaljert eller overfladisk?

Er ikke i form til å skrive så mye så det må bli overfladisk..jo altså..

Flyreisa ned gikk fint, slet ca en time med å komme oss ut fra flyplassen ( alt var terminal 1??)

Flybussen brakte oss til hotellet, som forøvrig var kjempefint ( helt nytt).

Etter å ha sjekka inn bar det i vei til parken. Da var det vel så pass langt ut på dagen at vi bare fikk vært der i 3 timer.

Vel tilbake på hotellet ble bassenget testet, pizza spist og badekaret på rommet innviet..oh himmel..det var godt for trøtt kropp og såre ben..

Dagen etter opp tidlig for å rekke mest mulig, frokost på hotellet og deretter til parken, brukte mye tid på Fantasi land da det jo var for barna vi var der, på slutten av dagen begynte vi på Adventure land og spiste middag på Blue Lagoon Restaurant ( for de ekstra intereserte), kjempespennede restaurant, satt på en måte inne i en hule som bare var opplyst av fakler, god mat og god vin ( for de som kunne drikke det).

Shoppingtur på utsiden av parken etter stengetid, og pizza og øl/brus på

hotellet til kveldsmat..bade og sove..

Dag 3 tidlig opp for å rekke mest mulig pløya gjennom Discoveryland og satte deretter kursen for Adventureland, spennende med pirater og sjørøvere..etter det var det Frontierland som sto for tur, høydepunktet her var vel spøkelseshuset..skummelt syns jeg..eller som 5 årigen min sa her var det koselig, skikkelig koselig...ikke noe å være redd for..var vel heller for liten til å skjønne hva som var skummelt...

Etter det ville barna igjen kjøre karusell så derfor ble vi på Fantasiland resten av dagen..

Tornerose slottet var det flotteste i parken syns jeg, ellers så vil jeg si at hele parken var fantastisk. Kvalitet over alt..bortsett fra treg betjening på Caseys Corner..

Hadde tenkt å innta kveldsmaten på Planet Hollywood, men med en times ventetid dro vi heller på hotellet..

Dag 4 reiste vi til Paris by, tok metroen til Trimfbuen ( bare flaks) og gikk derfra til Eifelltårnet..Fy og det var høyt og bredt...kom uansett til toppen, men kom meg også rimelig fort ned igjen..dere kjenner min terrorskrekk..

..tok deretter e båttur på Seinen..kjørte ned til Notre Damme og tilbake igjen..Deretter kjørte vi taxi til Latino Kvarteret og Notre Damme, da mine svigerforeldre er utrolig fasinert av nevnte kirke...

Var en kjapp tur inni og jeg må jo innrømme at den var flott å se på..inntok en bedre middag på restaurant og tok siste metro tilbake...denne dagen var det streik i transport trafikken i Paris så turen var gratis.. Tilbake på hotellet var det bare og pakke og legge seg til å sove..Siste dag,opp kl 07 hive i seg frokost, og løpe etter bussen som forøvrig ikke kom før etter 45 minutter..rimelig stressa svigermor..

Tilbake til terminal 1, innsjekk og springe til gaten..utrolig liten og kjedelig taxfree, men kjøpte kjempefin palett med Lancome øyenskygger til en billig penge...samt litt sprit og godteri...

Inn på flyet og vips så var den ferien over...

Lørdag 17 mai, slitne så vi var ikke tidligst oppe, men fikk da gått i halve toget og besøkt familien samt tatt en tur til byn. Dro hjem i 17 tida og kosa oss med jordbær og melk..deretter avslapning foran tvn...

Søndag 18 mai: 1 års bryllupsdag.

Jeg serverte frokost på senga som vi begge kosa oss med.

Inviterte svigers og farfar og farmor på kaffe og kake..spiste restene av bryllupskaka som jo ifølge tradisjonen har lagt et år i frysa...var faktisk god...hadde en fin dag...

Det var vel bra oppdatering...

Ellers magen vokser..har lagt meg ut.. syns det er tidlig er jo ikke mer enn 10+4...kan ikke huske at magen kom så fort forrige gang..ikke er det ordentlig gravidmage heller..mer sånn...oj, se ho har spist opp middagen sin i dag æ...

Har fortsatt høyt turtall og er uggen..kaster opp langt fra hver dag..men er kvalm hver morra...i dag har jeg vært flink og tatt tran...mannen har masa ganske lenge..han syns jeg var så flink etterpå..men sitat..det er ingenting i mot hvor stolt jeg skal bli når flaska er tom..ja, la oss nå ta en dag av gangen....

Er på jobb, det er jo da jeg er aktiv her inne, iallefall med å skrive...

Så utrolig hyggelig at dere følger med meg Maja, lillen, Kipa og Hilde KS og Jasmin :kysse:

Nå skal jeg inn å følge med dere..

Klemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Flott oppdatering det der!

Høres ut som dere har hatt en fin,

og aktiv (høres ut som ting har gått i ett!), tur!

...men fint at du er tilbake på kg også! :wink:

Ha en fin uke, jenta!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koslig hilsen Lillen :D Krysser fingrene for deg nå...

Oppsummering av tirsdag 270503.

Hjem fra jobb kl 0715, rett i seng, sove..bytte soverom kl 10 da mannen bråker ute i hagen ( bygger veranda) sove til kl 1415..da holder jeg både på å sulte ihjel og tisse på meg..Opp, frokost med avis og tv ( frokosten besto av rester fra gårdsdagens middag) deretter i dusjen og rakk akkurat barnehagen..shopping..resultat en mammabukse og topp..matbutikk og hjem..ut i hagen klippe plen ( halve iallefall) slarve litt med naboen, inn til kveldsmat og sløving på sofaen, skravling i telefonen med H..la godungen..prat og kos..mannen kommer hjem..hei og hade...kl 22 tilbake på jobben....

Innimellom dette har jeg tissa en 10-20 ganger..og det er uten å overdrive

Lite å gjøre på jobben så jeg surfer...og ser litt på tv...

Forresten dette er mitt innlegg nr 200,nå bli jeg meget godt kjent...jippi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Å det hørtes ut som en fantastisk tur.

Jeg er som et lite barn på tivoli... :P

Så Disneyworld er jo drømmeferie for meg...

Kunne sikkert vært inni parken i 2 uker... :ler:

Var på ferie med en venninne, hennes mann, deres 3 barn og Mayagutten.

Da sa mannen til venninnen min at han følte han og konen hadde med seg 5 barn på tivoli... :oops: :ler:

Gratulerer som "meget godt kjent" da... :P

Jeg synes det flaut å se at jeg er blitt superaktiv bruker... :oops:

Men sånn er det vel når jeg bruker store deler av dagen her inne for tiden.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :P

Takk for koselig hilsen i boka mi..

Lykke til med svangerskapet du også..

Skal følge med på deg..

Klem Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg blir så GLAD når jeg finner ut at jeg ikke er den eneste som spiser middagsrester til frokost. Spiser til og med tacos jeg !

Må innrømme at frokosten min ikke er før kl 10 da !

Er litt misunnelig på Frankrike turen din. Jeg tror jeg prøver meg på å ta med familien neste sommer, dersom det ikke er kommet noen baby da.

Man legger seg vanligvis fortere ut med barn nr to enn med første. Da jeg gikk med tredje trodde alle at jeg skulle føde snart da jeg var sånn 6 månder på vei. Ble litt irritert over at alle kommenterte størrelsen, så jeg begynte å si ; " oh shit ! Jeg VISSTE det var noe siden mensen har vært borte det siste halve året. Jeg er gravid ! Jammen bra du oppdaget det slik at jeg ikke bare skulle få Se og Hør mageknip og føde på do !"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Takk for hilsen i boka mi!

Det er greit å få litt fakta på bordet angående utseende også! :wink:

...men jeg er nok lys...

Ha en god helg!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"

oh shit ! Jeg VISSTE det var noe siden mensen har vært borte det siste halve året. Jeg er gravid ! Jammen bra du oppdaget det slik at jeg ikke bare skulle få Se og Hør mageknip og føde på do !

:hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb som vanlig...hva har man gjort i dag tro...

ikke mye, sovet til 1415, spist, sett på mannen og svigerfar som bygger veranda, skravla med svigermor, vaska litt tøy, slappa av på sofaen, sett på Dirty Dancing for nente gang...like fin...

sussa litt på mannen og dratt på jobb...

Er på jobb, lite å gjøre bortsett fra å passe telefonen, og ja den står rolig på plassen sin den..

I dag har magen vært rolig og jeg har nesten ikke vært uggen...

Skal til legen på tirsdag 030603 ( er det nesten juni allerede) og har fått time hos jordmor 300603 ( det er jo lenge til ).

Spent på hva han sier om at jeg har lagt på meg såpass...

I dag skal mannen på jobb på dagtid og gullet er hos farfar og mor, det betyr at jeg skal sove i ro og fred helt til kl skal vi seee...jeg flesker til og sover til 1600. Hmm, det gleder jeg meg til skal bli skikkelig deilig...

Må sikkert ikke opp for å tisse mer enn la meg tenke ca en gang pr time blir hmm ..legger meg 0730 det siste jeg jo har gjort da er jo å ha tissa, må opp en gang til før jeg sovner, må opp når mannen har gått ut av døra (kl 0930), sover da til 12 tenker jeg..opp..sover til 1350..opp...våkner av meg selv 1530 fordi jeg holder på å tisse på meg og blir liggende og ergre meg over dette, mens jeg prøver å sovne igjen da det jo er så kort tid til jeg må opp....

Blir dette mer interessant og detaljert nå......

Men, det med at jeg må opp så mange ganger er et problem...

Da mannen min spurte hva jeg ønska meg i 30 års gave, svarte jeg kateter... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forresten glemte å fortelle at jeg er 11 uker på vei i dag, og heldigvis bare en uke igjen til den magiske grensa.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hehe likte den Jente29 - Kateter til 30 års dagen, jeg burde ha ønska meg det selv jeg :D Gratulerer med 11 uker på vei i dag - nå går det fort fremover i svingene. Tusen takk for hilsen i dagboka mi også :wink:

Klemz

38+5/T-9 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er BLENDET, måtte jo se midt på sola skulle man klare å se noe..

Nå ser det akkurat ut som om noen har tatt en jafs av sola..

Hadde med meg 2 ark ( den ene med hull ) men det ble det ikke noe greie på..Beveger meg ut om 20 minutter igjen...

Har ikke noe lyst til å skrive om det, men i stad var det en liten blodstripe på truseinnlegget...ble helt varm, men det har ikke kommet noe mer og det var som sagt bare en stripe og blodet var helt friskt...Ringte legevakta og de sa at jeg skulle ta det med ro, og at det var ingenting de kunne gjøre, skulle ringe hvis det begynte å blø eller jeg fikk vondt.

Har ikke vondt og føler meg gravid. De sa at 25 % av alle gravide blødde litt. Gjorde ikke det sist, men alle svangerskap er jo forskjellige..

Iflg grav.kalender er dette dagen da den verste risikoen er passert...

Vil så gjerne bli kjent med deg lillebror/ søster, være så snill hold deg i magen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har det ikke kommet noe mer blod..

Føler meg jo også veldig gravid, har kasta opp et par ganger i dag, magen står ut, kjenner pulsen hele tiden..

I dag ble det endelig deilig grønnsaksuppe på meg...nam, nam...

Nå er mannen og sviger ferdig med å støpe platå til verandaen, de er så flinke..

I dag har det vært nydelig vær ute, kjedelig å sove hele dagen da, men det må jeg jo bare..

Sitter på jobb og kjeder meg...

Trøtt og lengter til senga....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...