Gå til innhold

Jente 29 sine tanker....


Mamma til 3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

æææææææææææææææææææææææææææææææææ.

Så MORRO! Oki..jeg skal ikke si til noen..:)

GRATULERER SÅ MASSE SNUPPA!

*klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos legen og testa meg sånn for sikkerhets skyld..helt klart positiv sa kontordama..men hun sa også at det var svakt utslag..

og mente at det måtte være veldig tidlig..syns det var litt rart for det var jo ikke svakt utslag når jeg testa meg langfredag..Er det forskjell på tester eller kan det være noe annet?

Noen som vet?..Ble litt urolig, men puppene verker iallefall..

Må gå... femåringen skal ha selskap i dusjen, dusjshow og tulleteater på badet asså mamma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P:P Så utrolig moro kjære venninna mi. Det fortjener dere asså..... Superklem :D :P

Vel, sånn er det. Livet går sin gang rett og slett..... Det gjør det jo med meg også, selv om det for min del ikke har virket sånn på et par måneder. Oppgaven sin skyld... Men , elendigheta skal leveres fredag førstkommende, og da er det vel på tide å leve litt igjen...... Ikke for det, jar lever et flot liv om dagen jeg, her hjemme i hulen min med godt selskap fra min kjære. Er så stas at......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA en liten tur inn her igjen er vel på tide...

Er på jobb..

Ja så ble man gravide da, litt rart å tenke på, en ting er å planlegge det, men når det skjer, så er det jo litt uvirkelig...

Kjenner det godt på kroppen, puppene har vokst ( ikke lenger en håndfull :ler: ) har litt urolig mage, plaget av luft og litt magesmerter inni mellom. Kvalmen ( bank i bordet) har ikke dukket opp ennå, jeg er sikker på at han kommer, kan kjenne noen sekunder med uggenhet innimellom, men det er det.

Syns tida går sakte, gleder meg til det syns. Har fortalt det til familien og noen venner, men det er ikke offentlig ennå.

Det er jo så tidlig, 6+2. Gleder meg vannvittig til å fortelle det til godungen, at han skal blir storebror, vi har snakka masse om det i en tenkt situasjon og han har mange rare tanker om det..

Har tenkt litt på fødsel og vet at det er vondt, vondt..men vet også at det er mulighet for å få bedøvelse.

Takk og lov for det, jeg fødte med epidural sist og det skal jeg han nå og...

Gjør vondt å få epidural, men det er verdt det...

Syns det vondeste med å føde var å få satt veneflon og å få epidural, nei nå juger jeg det som var aller vondest, var da jordmora skulle kjenne på åpningen når vi kom på sykehuset, hun tok to fingre og røska de fram og tilbake..det gjorde noe så vannvittig vondt...

Ja,ja..overlever jo..og det som kommer etterpå gjør at det er verdt alt sammen..lurer på hvordan det blir og få et barn til..å være tobarnsmamma..med et barn er jo alt så enkelt..barnevakt har aldri vært noe problem, tipper det blir litt annerledes nå..får nok ikke så mye tid for oss selv, mannen og jeg etter jul..

Håper det blir litt, for det er jo ikke noe som er bedre enn å dele en flaske vin og koble ut innimellom..

Ellers håper jeg jo på et problemfritt svangerskap, og at jeg ikke legger på meg så alt for mye..skal jo vekk igjen...

Har akkurat fått vite at 3 gode venninner av meg også er gravide, men termin henholdsvis 271103, 201203,211203 og meg selv da 221203..

det kan jo bli moro på sykehuset..egentlig har jeg tenkt å knipe igjen til over jul og få årets nyttårsbarn :sjarmor:

Tusen takk for koselige hilsner Monja, Jasmin og min kjære venninne Angel of darkness..

Nå skal jeg lese litt blader, også kanskje surfe litt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å holde oss lenger, fortalte det til godungen i dag. Lå i senga alle 3 og hadde lesekosestund. Mannen sa skal vi fortelle deg en hemmelighet æ? Vet du hva mamma har i magen sin?Han ble litt rar og sa: Er det en baby? Er det helt sant, tuller dere ikke? Hvor er`n hen a? Få se på maven din. Nå kommer du til å bli tjukk, mamma.

Jeg spurte om han ble glad, men da sa`n neei og lurte på om vi kunne levere den tilbake til himmern igjen? Jeg sa at det ikke gikk og at babyen gleda seg til å treffe storebroren sin. Da sa han jammen vi skal jo fly til Paris jo, kan vi ikke bare slengen opp i himmern når vi er oppe i fly da? Ja, ja det går seg vel te etterhvert. Vi snakka litt mer om det, og jeg tror vel at han syns det blir stas om litt.

Ellers våknet jeg opp rimelig uggen i dag, frokosten besto av 2 mariekjeks

og vann.

I dag er det den dagen jeg begynte å spy forrige gang, så det er vel straks igang tenker jeg. Sitter her og spise knekkebrød med fiskepudding.

Vært i bursdag selskap og truffet alle tantene mine i dag, da den ene viste det var katta ute av sekken med en gang, men det er jo koselig det..

alle var glade på vår vegne..den ene tanta mi ( ho som viste det ) hadde t.o.m. kjøpt et par babysokker til meg..da ble jeg rørt..det er liksom en sånn ting som mamma ville gjort og det var vel det hun tenkte og, så da kjøpte likegodt ho dem til meg..

Har vært på kirkegården og fortalt det til mamma...vet jo at ho ikke vet noe..men det er bare godt å få sagt det..sa at det skulle gå så fint..og at jeg klarte meg så bra...og at godungen har blitt så stor og er så flink..

Nei, får begynne å jobbe litt vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sovet til 1500, prata i telefonen med H i 70 minutter ho hadde vært på ul i dag og alt var heldigvis bra. Uggen når jeg sto opp, og brakk meg på badet.

Luket, plantet solsikker og ryddet litt i hagen.

Godungen hadde fortalt det til 3 stykker i barnehagen og hadde masse å si om den kommende babyen i dag. Han gleda seg og skulle hjelpe oss, gi han smokken hvis han gråt, og stå opp på natta og gi han melk så jeg fikk sove osv.. Ville også gi bort barnestolen og dokrakken sin..så dette blir nok bra..

Trykka meg på puppene og spurte om det gjorde vondt? Ja, sa jeg. Da vet jeg at det er helt sikkert at du har baby i magen.. :ler:

Sier så mye rart..har mange kloke tanker...

Da jeg sa natta nå i kveld sa han: God natt min kjære, kjære, kjære, kjære skatt. Glad i deg mamma.

Smelt, smelt :hjerte::hjerte:

Han gleder seg vannvittig til vi skal på Disneyland og har nedtelling. Jeg er bekymra for å fly ( se tråden terror i Frankrike på aktuelle saker ), men må jo bare ta meg sammen.

Må stå opp kl 03 når vi skal reise, nesten ikke noen vits å legge seg engang. Gruer meg jo også til kvalmen. Er uggen, men det er ikke sånn som forrige gang, ikke ennå iallefall. Er på en måte sikker på at det kommer, men alle svangerskap er jo forskjellige..

Puppene har iallefall vokst og i dag gledet jeg mannen med utringa topp..

Natta har gått fort i natt syns jeg, kanskje på tide og begynne å gjøre noe....Har kost oss med deilig thailmat på jobben i dag..den smakte rett og slett kjempegodt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Bra og høre at det går bra med deg vennen- du får hent meg neste gang du er tilstedeværende..:) så vi får snakket litt sammen

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Gratulerer så masse med positiv test.

Glemmer dessverre å kikke innom andre dagbøker enn min egen bokstavgruppe... :rodme:

Skal prøve å skjerpe meg... :wink:

Klem fra Maya30 :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- der fant jeg deg...Lette etter deg på gravid- sidene, men så var det her du hadde gjemt deg... :D

Tusen takk for koselig hilsen, og så må jeg få gratulere deg med barn i magen ,men du kan vel flytte deg over til grav. dagboka så jeg lettere ser deg.... :wink:

Ønsker deg lykke til videre i hvertfall, håper du også slipper unna kvalmen og får et flott svangerskap!!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige hilsner Jasmin, Maya og Kipa :D :D :D

Alltid hyggelig å få besøk i dagboka..

Det hadde kanskje vært en god ide å flytte dagboka..Jasmin er dette noe du kan ordne?

Siste natta på jobb og godt er det..dataprogrammet vårt er nede til oppdatering så det er ingenting å gjøre..har med en bok av Henning Mankell som heter: Før frosten..men, vet egentlig ikke om jeg tør å lese den..er ikke så veldig glad i krim, blir redd rett og slett..

Den mest skumle boka jeg har lest er Sort messe, den er skrevet av Dickson Carr. På slutten av boka ble alle mysterier løst og jeg var rimlig letta for det, men tror du ikke hælen fløtta meg at den SISTE setningen snudde opp ned på alt som het logisk løsning...måtte lese Donald før jeg torte å sove..

Våkna ikke så uggen som i går, men kjente det utover. Svigerfar har vært hos oss i dag for å måle opp verandaen vår..skal bygge ny..begynner å grave i morgen..ikke jeg selvsagt..men mannen..

Virker som maten jeg får i meg blir fort forbrent, blir fortere sulten enn før..nå har jeg akkurat døtta i meg en hel ananas..det er GODT det...

Gleder meg stort til friuka, selv om jeg ikke har noen planer..ta det med ro..gå litt tur og pakke til Paris turen..

Skal til legen på onsdag og det gleder jeg meg til..da blir graviditeten litt mer ordentlig når man får helsekort og tatt gu og sånn..

Har fått ny fastlege..han virker helt suveren..så det blir nok bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

sånn..da er den flyttet :)

Skal prøve få sovet litt jeg nå..jobb 08 imorgen.

men jeg finnes jo ikke trøtt :=)

Ha en fin natt , scnuppa :=)

pssst : har du ringt?:) jeg tror ikke jeg har penger denne mnd men..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man det ja...det var raskt gjort..thank you Jasmin..

Skal ringe og høre når det passer, kanskje vi kan gjøre det etter lønninga nå i mai? Ser ikke deg på en stund nå, har friuke og deretter har jeg en uke fri..det er da vi skal til Paris, reiser til mandan og kommer hjem på fredag..Håper alt er bra med deg, ønsker deg en deilig forsommer...

Har lest over halve boka nå, veldig bra og ikke så skummel som jeg trodde..

Er litt uggen innimellom, men har også hjertebank og er tungpusten..kan ikke huske at jeg var det forrige gang..

Nå er det bare en liten time til jeg skal hjem..det skal bli deilig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi... Har ikke sett "deg" før nå! Men synes jeg husker navnet fra et eller annet sted på graviditetsforumet... :wink:

Gratulerer med spire i magen! Og velkommen inn til oss!

Kommer nok til å snoke litt i boka di fremover...

God ferie og god tur!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta

joo--skal bli flinkere oppdatere den . Jepp vi får snakkes nærmere.vi tar det på mail lønninga..ha god tur da vennen :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Så koselig med hilsner..

Har ikke skrevet på noen dager..er ikke så mye på nettet hjemme..har bredbånd, men syns likevel det går tregt..Var hos legen i går, han var så super, han tok helt av, mer entusiastisk enn meg: Så utrolig koselig da, det flotteste jeg vet er å følge en dame gjennom et svangerskap, dere er så heldige som kan få barn..helt i 100 og det syns jeg var kjempebra..tok gu ( oj,oj her er vi gravide ja ) og blodprøver, målte blodtrykket og lytta på hjerte og lunger.

Terminen er som jeg trodde 22 desember.

Former er litt varierende, jeg har bank i bordet ikke kasta opp ennå, men jeg har brekt meg litt, livmora jobber kjenner jeg..litt meslignende smerter samt litt stikking..puppene wow, de har tatt av..kan til tider ikke være nær dem og jøje meg så store faste og fine de har blitt :oops:

Trøtthet sliter jeg vel også med..har sovet i hele natt..men likevel sovet 4 timer ettermiddagslur..var vel sliten da..Er fortsatt tungpusten, legen mente det kunne være nerver, spurte om jeg er engstelig, om jeg er..jeg engster meg for utrolig mye og tar ting innover meg som andre ikke tenker over en gang..

Engster meg nå for å fly til Paris, men faen heller kan jo ikke sitte hjemme av den grunn..

3 dager igjen til vi skal reise..godungen har nedtelling..han gleder seg masse til å fly og hilse på Ole Brum, Donald og alt rett og slett..

Jeg håper bare jeg ikke er kvalm, må sto opp kl 03 på mandags morgen og kjøre innover..litt spent på formen da..ha med pose..

Nei, nå skal jeg surfe litt og snart legge meg..

Takk for hilsner da jenter..

Glad for dere jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Termin 22 desember. :o

Gutten min er jo født 23. desember.

Er glad jeg slipper julebaby denne gangen... :wink:

Kjekt med lege som er entusiastisk.

Ønsker deg riktig god tur til Paris.

Er overhode ikke misunnelig... :oops: :ler:

Klem fra Maya30 :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...