Gå til innhold

BlaBlaBla...

mysan

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Trappetriller er en kul oppfinnelse.

Bøker er forøvrig en velsignelse å pakke. På samme tid som det tar å pakke 1 eske med service og knusbart man pakker kan man pakke 5-6 med bøker.

At noen er død og borte er vanskelig å forstå uansett. At graven deres skal liksom være plassen å være nær dem også. Men samtidig er det godt å ha en grav å stelle og komme til for da har man i det minste dem en plass på en konkret måte.

Det virker som dere er på rett spor når det gjelder flytting og hva som er målet med det. Det er også godt at Liten er motivert for en endring, det er et stort skritt bare det, selv om det alltid er et stykke mellom ord og handling enda.

Lykke til med pakkingen i dag, godt du har en megler som er såpass interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I forhold til døde og graver så har jeg det litt mer sånn at minnene har jeg i hodet. En grav blir bare en plikt mer eller mindre.

Sånn sett håper jeg at mine kan spre meg utover havet den dagen jeg er død og borte, så de slipper det peset med å ha en grav som skal se pen ut hele tiden.

Man ligger jo ikke der - restene ligger der. Man kan forestille seg det på samme måte som en traktor som står forlatt på et jorde. Bonden har gått hjem. ;)

---

Jeg har bedt lagerboksfirmaet komme med ti ekstra esker til meg i dag, når de kommer med boksen og tralla.

Liten har begynt å rydde rommet sitt.... men så fant hun plutselig en tegnebok, så nå sitter hun og tegner.

Selv har jeg ikke kommet lenger enn til frokost, fordi jeg ikke har sovet i natt. I går kveld gikk jeg på den blemma at jeg drakk et stort glass melk til kveldsmaten... Resultat: Magesmerter og kvalme hele natten. Jeg tror jeg rakk å sove en times før jeg vekket Yme i dag, men da måtte jeg bare sove litt mer, og jeg er fremdeles kvalm. Nå prøver jeg å spise et par skiver i håp om at det skal gi seg.

Jeg har også laget meg en kopp grønn te med appelsin, så da håper jeg at formen er tilbake straks, sånn at jeg kan fortsette pakkingen. Man blir jo ikke ferdig av å sitte her og se på tv.

En liten rusletur i forumet nå, så prøver jeg...

Ha en fin fredag så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til døde og graver så har jeg det litt mer sånn at minnene har jeg i hodet.

Sånn har jeg det også - mer eller mindre, men i tillegg så har jeg plusset på litt egenprodusert filosofi om at litt av den som er død lever littegrann videre i oss som er igjen.

Ikke fysisk, altså, men mentalt.

Denne tanken slo meg første gang etter at en nær familievenn døde. Om kvelden etter begravelsen sto jeg ved oppvaskbenken (av alle steder ;) ) og selvsagt gikk tankene mine til ham som vi nettopp hadde begravd. Da slo det meg hvor mye jeg egentlig hadde lært av ham opp gjennom årene. Det var ikke lite når jeg begynte å regne etter. Det har vært mange anledninger etter denne der jeg har tenkt litt lattermildt at: "Dette ville X også ha gjort i denne situasjonen" eller "Dette ville X bifalt".

Etter dette her jeg gjort det til en vane når folk jeg kjenner dør å tenke litt etter hva jeg har lært av vedkommende, og hver gang har jeg funnet at det har vært noe. Ikke alltid de store tingene, men noe har det alltid vært.

Når man så tenker over hvor mange mennesker hver og en av oss treffer på i løpet av livet så blir det ganske mange mennesker man kan "legge igjen en bit hos". Vi setter nok spor etter oss, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok riktig at vi setter spor hos mange mennesker, og mange mennesker setter sine spor hos oss. Noen dypere enn andre, kanskje fordi de kommer oss nærmere.

Ønsker deg en god helg oppi alt du holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damene :)

Travel helg, men det begynner å lysne i tunnellen.

Nå var akkurat lagerboksfirmaet og hentet boksen, og den fikk jeg fylt ganske så godt opp.

Jeg skulle gjerne hatt et par ting til inn der, men det ble simpelthen ikke plass, så de tingene får jeg bare flytte på mens fotografen løper rundt med kameraet sitt.

Jeg har bestilt flybilletter hjem igjen den 19. for Liten og meg, og fordi jeg ikke gjorde det før i går, så sparte jeg ca 400 kroner. Sånn kan jeg like å ha det.

Nå er det bare siste innspurten som gjenstår i heimen her, for at fotografen skal kunne ta lekre bilder i morgen i tidlig.

Jeg skal ut og handle inn noen friske røde epler og druer og en lang purreløk og noen sitroner, så jeg kan lage en innbydende stilleben på kjøkkenbenken - det stod nemlig i mailen jeg fikk fra ham at det kunne se hyggelig ut.

Jeg kjøper også et par nye kubbelys for han påstår også at levende lys gjør seg fint på slike bilder.

Så får jeg bare putte pusekattene i et par pappesker så ikke de blir flyende i veien for ham. De elsker jo pappesker, så det burde funke helt fint :)

Vel, her kan jeg ikke sitte - dette giver ikke brød, som moderen pleier å si.

Ha en fin dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kom, knipset og forsvant.

Det er så ryddig og tomt her at det faktisk blir ekko når vi snakker. Jeg liker graden av ryddighet, men jeg liker ikke ekkoet!

I neste uke blir det visninger torsdag, lørdag og søndag, så nå er det om å gjøre og holde det ryddig her da. (Jeg er ikke så innmari god på det, jeg eier ikke fnugg av støv på hjernen og gjør heller andre ting enn å rydde og vaske).

Det har ellers ikke skjedd mye siden i går, så jeg ønsker dere alle en fin tirsdag. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hva jeg betaler for fotografen, om jeg blir fakturert utenom eller om det går i totalsummen som megleren skal ha.

Han har sikkert fortalt meg det, men jeg husker ikke noe om det.

Forrige gang jeg solgte, tok megler bildene selv med alminnelig, lite håndholdt kamera. Her kom egen fotograf med stativ og utstyr.. de blir vel så bra at folk kjøper over telefon bare pga bildene da :ler:

Har allerede tømt kaffekruset mitt, og tror nesten jeg må sette på en omgang til. Og så må jeg vekke Liten, hun skal på NAV arbeid i dag. Hun har imidlertid sittet og sett på ett eller annet på tv i natt som startet veeeeeldig sent, så det spørs om jeg får liv i henne. Problemet er nemlig at da tar hun medisinene sent også, for ikke å sovne fra det hun vil se... og så er hun i koma og umulig å vekke...

Om jeg ikke får vekket henne i løpet av det nærmeste kvarteret, får jeg ringe NAV og be dem ha henne på hold, og forklare at vi uansett flytter nordover for noen uker, så kanskje ting kan vente til januar... høre hva de sier i hvert fall...?

Ja, ja... liten runde i forumet og så får jeg se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja... jeg er lei på det der. Min egen mamma påstår at jeg er for lett i røven. Jeg tror muligens hun har rett :sjenert:

Men Liten måtte selv ringe et offentlig kontor forrige dagen for å flytte en avtale - det er bare ikke alle dager hun klarer. Det blir for skummelt rett og slett.

I dag har jeg hatt en utrolig slapp dag. Oppvaskbenken flyter, maskinen er full av rene kopper og glass, vaskemaskinen står full av ladning fra i går som burde vært hengt opp og som nå må gå en omgang til for at den ikke skal lukte surt.

Håret er fett og står rett opp og jeg måtte bruke lue i butikken fordi jeg ikke orket å vaske det.

Labber rundt i joggebukse og har ikke orket en skit i hele dag faktisk. Sånn er det.

Nå skal jeg krype under dyna. Trøtt som en strømpe av alt dette ikkenoe jeg har bedrevet i dag... :sove:

Natta, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne... flytter du nordover permanent? Eller selger du leiligheten din her, og skaffer en ny i nærheten mens du er sykemeldt? Opplys meg om opplegget, for nå er det mange ting jeg ikke har fått med meg av diverse alvorlige og mindre alvorlige årsaker.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Navnløs :)

Flytter nordover for en kort periode bare. Jeg håper at vi skal orke å være der i hvert fall i tre mdr, gjerne lenger, men vi får se.

Leiligheten legges ut for salg nå, og Yme blir boende her til overtakelse, og man aner jo foreløpig ikke når det kan bli, men jeg setter i hvert fall tre mdr fra salgsdato så han ikke plutselig må putte alt han eier i ryggsekken og løpe.

Jeg regner med at vi kommer nedover igjen og må kjøpe noe nytt her nede, og gjerne i nærheten, selv om jeg er helt åpen for å bli der oppe permanent hvis jeg trives godt nok.

Jeg tror den ene pusen er forstoppet, så jeg skal ringe veterinæren og høre om hun har noen gode råd. Kanskje det finnes noe i dråpeform eller noe jeg kan gi henne i maten.

Nå er det kafferunde nr to, og så kanskje Liten og jeg reiser ut og skaffer henne en bukse hun ikke får blåmerke på hoftene av i dag.

Jeg har mensen IGJEN (???) og er litt redusert, vondt i mage og rygg, men har puttet innpå Ibux og Paracet så jeg håper det gir seg.

I kveld får vi forresten ny forsyning av grønnsaker og frukt og diverse også. Vi abonnerer, må vite. Økologisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Når min husstand en gang i fremtiden består av fler enn meg selv blir det økologisk abonnement på meg også. Det blir for mye selv med de aller minste pakkene når man bor alene. Har undersøkt, regnet og kalkulert, også ut fra det jeg spiser.

Det jeg også kunne tenkt meg men som ei heller kommer til å skje før det blir flere enn meg i husstanden er husholdningsvarer levert hjem på døren. Jeg HATER å handle - spesielt på tom mage og da har det selvsagt en tendens til å bli lettvinte løsninger. Den gangen for 100 år siden da jeg var gift og vi bodde i "kollektiv" sammen med to andre husstander hadde vi matleveranse på døren hver lørdag. Da ble det fornuftig handling og det var en fryd å planlegge en uke av gangen.

Ja jeg har en drøm om kollektiv også. Dvs. ikke sånn dele bad og kjøkken kollektiv, men å bo i "samarbeide om det meste" kollektiv. Ha hver sin leilighet men fellesarealer der man kan gjøre ting sammen. Den gangen var det alltid varm kaffe en eller annen plass, eller en som trengte selskap når de glante på kopekassen. "De hadde reker på tildbud så nå blir det rekefest i oppgang X. Ta med drikke". Når unger kom og opphavet ikke hadde rukket hjem enda kunne kollektivnaboen slippe dem inn og by på lesestoff og kakao på en ekkel høstdag.

Jeg savner det veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolonihagen leverer veldig små pakker også, beregnet for enslige, og man kan selv bestemme hvor ofte man vil ha leveranse, men nå vet jo ikke jeg hvilke firmaer som opererer der hvor du holder til da, Blondie.

Yme kommer til å fortsette og motta abb. når Liten og jeg reiser nordover, men vi kommer til å endre det til å passe hans behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sov så godt så :) Jeg gjør som oftest det.

I dag har vi ikke gjort det skapte grann her i huset, men vi har sett på to filmer som Yme har lastet ned fra nett. X-box er en kul maskin som lar deg se nedlastede filmer rett fra datamaskinen og inn på tv nemlig! :jepp:

I går var Liten og jeg på kino og så Saw IV... intens film, men må ha sett de tre første for å få sammenhengen i den, så ikke se den hvis dere ikke har sett de andre først.

Dette er forøvrig blod-og-gørr-filmer men veldig spennende.

Nå skal Liten få overta maskinen. Jeg skal kanskje begynne med middag... kanskje...

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag drar jeg til moderen for å få bruksanvisning på huset, og nøkler.

Ja, det er bruksanvisning på huset. Vann som skal åpnes, rør som skal festes, varmtvanntank som må fylles opp osv. Gammelt hus med gammelt opplegg, må vite, og et par tilårskomne damer (min mor og hennes søster) som er lei av fryste rør som sprekker osv.

Nå overlater jeg maskinen til Liten igjen, og så må jeg komme meg ut av joggebuksene og inn i noe som ser ut som klær.

Ha en fantastisk mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd ny foundation og ny mascara igjen.

Foundation er Max Factor Age Renew som jeg tilfeldigvis fant blant Litens saker og som hun skulle kaste fordi fargen var feil...

Til meg er den perfekt og har en utroooooolig god konsistens!!

Videre kjøpte jeg ny mascara, Max Factor 2000 Calorie, black, fordi den forrige jeg kjøpte og prøvde, Maybelline chrome black ikke funket for meg.

2000 Calori funker perfekt!

Så nå trenger jeg ikke shoppe makeup på en stund.

I dag prøvde jeg Litens nye jeans. Hun kan kun bruke Only sine jeans, da alle andre blir for store i livet i forhold til i lårene og hun derfor ender opp med å bli posete foran... som om de var sydd for gutter.

Hun og jeg har ikke lik fasong, men buksen var perfekt til meg også, så jeg skal ha et par. Gode å gå i, sitter fint på, er lange nok i beina og har en hyggelig pris.

Only er en grei butikk :):jepp:

Jeg har vært hos mine gamle og fått utlevert nøkler samt gjennomgang av kraner og hendler hit og dit og her og der, så jeg håper vi skal klare å få vann i både varme og kalde kraner når vi kommer opp.

Nå er det bare en drøy uke til vi drar. Vi gleder oss!

Onsdag skal vi forøvrig til samtale med inntaktskontoret på Veksthuset for Liten. Kanskje kan hun komme litt frem i køen siden hun ikke er utskrevet fra barnevernet ennå. Vi håper :):jepp:

Og så er det å håpe at det kan være rett sted for henne da. Det er vel gjerne et sted for tyngre misbrukere. Liten kan jo gå måneder i strekk uten sprekk, men det får vi høre når vi snakker med dem.

Hun har jo dessuten dobbeltdiagnose, så vi må jo sjekke ut at de håndterer det også. Det ene følger jo det andre - det er en grunn til rusproblemene hennes, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...