Gå til innhold

BlaBlaBla...

mysan

Anbefalte innlegg

Tusen takk, Blondie, jeg skal stupe inn og se om jeg finner noe spennende :)

Nå skal jeg straks hive meg i moderens bil og reise bort på eldresenteret for å snakke med en gammel mann jeg skal servere for om et par uker. Han ville gjerne ha et møte.

Deretter går veien til mine gamle foreldre for å levere bilen igjen. Der blir det sikkert mat, og så er jeg uten bil igjen. Ja, ja... man venner seg til å ikke ha bil, men man blir nokså giddalaus av det.

Der forsvinner det fine været jeg våknet til, ser jeg. Nå skyer det over og blåser igjen. Kjedelig.

Jeg har nettopp sittet på benken ute og drukket kaffe med en venninne. Hun er katteallergisk så hun orket ikke komme inn.

Jeg må få gjort noe med det der. Det er jo kjipt at venner ikke kan komme på besøk fordi jeg har huset fullt av pels.

Nei, jeg får komme meg avgårde. Hej så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vennen.

Da har jeg fått oppdatert meg litt på siden din.

Vi er hjemme igjen, og litt slitne, men ellers er alt greit her. vi "snakkes" senere når du er hjemme igjen.

Nå skal jeg inn å legge nye plater på rommet vi pusser opp. Ferien er for alvor over..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt treg i avtrekket, jeg må så klart gratulere Yme med skoleplassen jeg også. (Det han har lagt ut på nettet som jeg har sett har jo vært overbevisende.)

Og du, det er aldri for sent å sette seg på skolebenken vet du, men det er sikkert lurt å prøve seg med et nettkurs eller kveldskurs eller noe først, før man brenner alle broer. Du burde jo kunne finne noe i noenlunde nærhet av der du bor. Men kanskje ikke akkurat i høst? Du har tross alt vært gjennom en stri tørn nå så det kan være lurt å ikke sette opp turbofarten helt med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kan begynne med noe over nyttår da?

Sånt koster jo penger også, så da kan jeg jo prøve å tvinge meg til å legge unna noen hundrelapper i måneden så jeg har når eventuell kursavgift skal betales... ja, grei idé som utgangspunkt tror jeg.. selv om jeg ser at Asker Kunstskole har aftenkurs i maling, med start i september og en overkommelig kursavgift... det dumme er bare at det starter litt over fem og jeg er på jobb annenhver torsdag til sju. Skolen er på torsdager så vidt jeg forstod det... om det da ikke bare var startdatoen og at den går hver kveld.. Jeg får se litt mer og se om jeg skjønner..

I fjor før jul falt jeg ut av selskapet Fruta Vida hvor jeg var registrert som konsulent, til tross for at jeg ba dem IKKE slette meg, jeg skulle bare kansellere en ordre og flytte den til UK.

Jeg ble slettet og har ikke giddet gjøre noe med det.

I løpet av en uke nå har jeg fått to henvendelser fra norske damer som er interessert i juicen og gjerne vil forhandle - hvor de har funnet navnet mitt må gudene vite, men jeg må se og få registrert meg igjen. Kanskje det er et tegn. Hmmm...

I kveld er det Life of Brian - den skal jeg se - for ørtende gang.

Jeg har vært i møte med en familie jeg skal servere for sist i måneden i dag og det var litt småtrist, for vi begynte å snakke om hvor mange jeg skulle ha med, og det var sårt og si at jeg har to barn... jeg pleier å si tre, og jeg pleier å kunne ta med meg alle tre når det behøves. Eldstemann var den som var med meg sist, for noen få uker siden... jeg gråt hele veien hjem til foreldrene mine da jeg skulle levere bilen igjen etterpå..

Det er bare så sinnsykt trist, og hodet mitt forstår bedre og bedre at ungen min er borte.. :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist, mysan, og det kommer til å bli mange slike situasjoner der du tenker at dette skulle han ha vært med på, eller dette pleide vi gjøre sammen. Kan være litt godt at det kommer i porsjoner, og ikke alt på en gang.

Det er mange steder hvor det finnes malerklubber. Det koster litt å være medlem, men ofte har de kurs med kursledere, og de drøfter hverandres bilder etc. Det kunne kanskje være noe? Kjenner noen som har vært med i en slik malerklubb som utviklet seg noe helt fantasktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du jo telefonnummeret mitt, så om det er noe jeg kan hjelpe med, eller om du trenger noen å snakke med, så vet du hvordan du får tak i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg sittet lenge og snakket med min gode, snille venn M på MSN. Han er en helt fantastisk herlig person, og jeg setter sånn pris på ham.

Vi har snakket om paranormale ting, og han er helt åpen for slikt, akkurat som meg, og det gjør det så godt å snakke med ham.

Han har ved en anledning, under en seanse med en kjent klarsynt vært en tur over i den astrale verdenen, og det han fortalte var så vakkert... han klarte det bare den ene gangen, men man kan lære teknikken slik at man kan gjøre det akkurat når man vil.

Mange vil kalle dette tull og vas og fantasi, men til dem vil jeg bare si: Hvordan VET du det?

Fordi om ting kan være vanskelige å forstå, eller umulige å forestille seg, så er det ikke dermed sagt at det bare er tull. Hvem har egentlig rett til å kalle alle de tusenvis av menneskene med paranormale evner eller opplevelser for løgnere? Synes den er rimelig frekk jeg, faktisk. ;)

Nå skal jeg krype til køys, og i morgen skal jeg titte på linker og høre på foredrag om ting som får de selverklærte "intelligente og oppegående" til å se rødt. Jeg gleder meg. Jeg elsker sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange steder hvor det finnes malerklubber. Det koster litt å være medlem, men ofte har de kurs med kursledere, og de drøfter hverandres bilder etc. Det kunne kanskje være noe? Kjenner noen som har vært med i en slik malerklubb som utviklet seg noe helt fantasktisk.

Vi har en malerklubb her ute også, jeg var medlem der for hundre år siden, men var kanskje bare tilstede en gang...

Jeg skal nok se hvor jeg går "from here".

Nå har du jo telefonnummeret mitt, så om det er noe jeg kan hjelpe med, eller om du trenger noen å snakke med, så vet du hvordan du får tak i meg.

Tusen takk, PaxLille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Har akkurat hentet meg AOF sin studiekatalog her selv (det er flere som har lyst å gjøre noe med sine kunstneriske evner ser du). De har sånne "kortere" kurs over 8 uker i f.eks. maling og tegning. Men det er her da. Du må jo nesten se hva som finnes "over there". http://www.aof.no/

I tillegg finnes Friundervisningen: http://www.fuoslo.no/default.asp?avd=79

Ellers er jeg litt enig med Cata: Ikke gap over for mye akkurat nå - det er mye hodet ditt skal lære hjertet ditt å forstå denne høsten.

Jeg er forøvrig helt enig med deg at fordi om man ikke tror selv trenger man ikke gjøre narr av andre som gjør det. Jeg selv er skeptiker, men kunne aldri drømme om å gjøre narr av andres mening om det vi ikke kan se eller forklare helt logisk. Dette handler om å respektere andre menneskers rett til å mene noe annet enn en selv.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forøvrig helt enig med deg at fordi om man ikke tror selv trenger man ikke gjøre narr av andre som gjør det. Jeg selv er skeptiker, men kunne aldri drømme om å gjøre narr av andres mening om det vi ikke kan se eller forklare helt logisk. Dette handler om å respektere andre menneskers rett til å mene noe annet enn en selv.

Jeg er også skeptisk, men jeg har levd såpass lenge, og grubler og filosoferer såpass mye at jeg forstår at det finnes mange, store og vellfylte biblioteker med bøker over emner jeg vet nada om.

Jeg har også vondt for å kalle folk løgnere fordi om de mener å ha sett eller hørt noe som jeg personlig har vanskelig for å tro på. Det KAN jo faktisk hende at DE har rett, og JEG tar feil. Ikke sant? Da er det FLAUT å kalle dem løgnere...

Som da min gamle venninne A hadde vært i regresjonsterapi og påstod at hun i et tidligere liv faktisk hadde levd i et annet solsystem...

Selvfølgelig høres det fullstendig villt ut, og er ikke den gjengse regresjonshistorien du er vant til å høre. Men hvem er JEG til å påstå at hun bare fantaserer?

Jeg VET faktisk ikke nok til å kunne påstå at hun vaser. Jeg kan tro og mene hva jeg vil, men the bottom line is; I simply don't KNOW! Og jeg påstår aldri ting jeg ikke VET er sant. Og der synes jeg folk bør bli litt mindre hovmodige og litt mer ydmyke.

Dette er en dag uten agenda.

Jeg sitter her i pysj og fleeceskjorte, med håret rett opp. Morgenkaffe er drukket av stort sortmalt krus med hjerter i lyse pasteller, som Liten har laget til mamman sin for et par år siden, lys er tent på bordet, og jeg har sett på Dr. Phil med ett øye mens jeg har surfet rundt på KG.

Nå er det gode og onde dager, så nå slår jeg av. Orker ikke sånne serier.

I dag må jeg forresten ta kjøleskapet. Det er noe som lukter hver gang jeg åpner døra.

Jeg har et gigantisk kjøleskap og det er overfylt.

Men NÅ skal jeg høre litt på Kryon. Noen påstår at dette er en utenomjordisk eller en astral skikkelse eller noe sånt, som kanaliseres gjennom en person i USA, og det er han som snakker... Dette er blant mange ting jeg er skeptisk til, men jeg er samtidig så nysgjerrig at jeg ikke KAN la være å undersøke det litt mer.

Og som dere vet; jeg er av den oppfatning at dersom det ikke er noe mer enn det skarve, lille livet vi har her på jorden i ca sytti år, så har ikke livet noen mening i det hele tatt. Og uten mening? Nei... umulig tanke... da er jo livet rett og slett bare bortkastet og man kan kjøpe seg et tau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hørt på en "session" med denne Kryon-fyren, og jeg må si jeg er skeptisk.

Det blir en smule dramatisk/dramatisert for meg, og akkurat nå tror jeg det ligger penger bak denne mannen.

Men jeg skal være åpen og høre og lese mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ringte huseieren igjen. Jeg orket ikke ta den. Jeg orker faktisk ikke snakke med den mannen.

Om han ringer på hustelefonen får Yme ta den, og forklare at jeg ikke er tilgjengelig, at jeg er syk, på legevakta, innlagt eller hva som helst.

Han må fatte at hans gnål om noen usle tusenlapper bare blir patetisk i forhold til hva jeg har mistet og gjennomgår. Herregud, jeg mistet barnet mitt for tre uker siden!! Møkkamann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han ringer uten at kona hans vet det, for han ringer alltid fra mobilen, og han ba meg ringe ham på mobilen også.

Dette forteller meg at han VET jævlig godt at han ikke er helt god.

Kona hans er kjempesøt og ville antakelig aldri gått med på at han ringer meg og maser om penger og vasking. Men han er en kontrollfreak som sikkert er vant til å få vilja si, og som blir syk ellers.

Så jo tegnene mens ungen bodde der... veldig ordning och reda, til det sykelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
Jeg tror han ringer uten at kona hans vet det, for han ringer alltid fra mobilen, og han ba meg ringe ham på mobilen også.

Dette forteller meg at han VET jævlig godt at han ikke er helt god.

Kona hans er kjempesøt og ville antakelig aldri gått med på at han ringer meg og maser om penger og vasking. Men han er en kontrollfreak som sikkert er vant til å få vilja si, og som blir syk ellers.

Så jo tegnene mens ungen bodde der... veldig ordning och reda, til det sykelige.

Kjenner du noen som kan ringe han og utgi seg for å være advokaten din? Hvis ikke - når du er i form til det - be han vennligst rette deg et skriflig krav der hans adgang til å kreve husleie og mer vask er hjemlet i en paragraf (altså fortell hvilken del av husleieloven som gir han anledning til dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idé, Blondie :)

I dag startet jeg dagen med å rydde kjøkkenbenken, tømme og fylle oppvaskmaskinen, og snaaaaaaaaaart skal jeg ta kjøleskapet. Det er en møkkajobb som jeg gruer meg til, den vil jo fylle oppvaskmaskinen ennå en gang. Jeg har et enormt kjøleskap nemlig, og det har plass til meeeget mye mat og emballasje i alle varianter - mye tupperware.

I går fant jeg et morsomt forum med folk som er klarsynte, folk som påstår de kanaliserer og autotegner og alt mulig. Healing og fjernhealing, justeringer og alt mulig.

Jeg er jo skeptisk så det holder, men det er gøy å lese hva de holder på med uansett.

Nå skal jeg inn dit en tur. Hej så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt sikkert mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder. Er nok en skeptiker, men for all det - jeg vet ikke nok til å avfeie det heller. Noe er det jo, for jeg får støtt og stadig vardøger om mine. Hører at de kommer en stund før de egentlig gjør det. Det er litt rart, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Mange vil kalle dette tull og vas og fantasi, men til dem vil jeg bare si: Hvordan VET du det?

Fordi om ting kan være vanskelige å forstå, eller umulige å forestille seg, så er det ikke dermed sagt at det bare er tull. Hvem har egentlig rett til å kalle alle de tusenvis av menneskene med paranormale evner eller opplevelser for løgnere? Synes den er rimelig frekk jeg, faktisk. ;)

Nå skal jeg krype til køys, og i morgen skal jeg titte på linker og høre på foredrag om ting som får de selverklærte "intelligente og oppegående" til å se rødt. Jeg gleder meg. Jeg elsker sånt.

dette er jeg så enig med deg i. en ting er hva man personlig tror på, men å kalle andres opplevelser løgn er direkte hårreisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ser jeg på mennesker som mener selv de er "oppegående og intelligente" og som ikke kan tro på annet enn hva vitenskapen kan bevise for dem, som litt snevre. Dumme om man vil.

De som virkelig er oppegående er jo de som vet at de vet svært lite.

Som Platon sa (var det ikke ham tro?): Det eneste jeg med sikkerhet vet, er at jeg intet vet. (Eller noe i den retning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter. Er det ikke så?

Jeg skal vaske et par maskiner med klær i dag, og rydde ut av oppvaskmaskinen IGJEN, og ellers ikke veldig mye.

Liten kommer hjem, hun har vært i Sverige igjen, så litt må jeg rydde før hun kommer. Hun blir stresset i hodet sitt av rot, stakkars. Da er det uheldig å ha valgt meg som mor, sier jeg...

Jeg må lese litt mer i boken "Du kan inte dö", så jeg kan finne frem boken "Du kan helbrede ditt liv", og deretter boken om Chakraene.

Jeg må bruke litt tid fremover til å finne ut hva jeg skal gjøre med resten av livet mitt. Jeg skal IKKE ha som hovednæring og selge klær til damer med for mye fritid og penger. Greit nok det altså, men jeg må ha noe MER. Noe som gir MENING.

Jeg har kommet til et veiskille, og det var min eldste sønn som fikk meg dit. Tusen takk vennen! (Nei, jeg har ikke blitt sprø, jeg har alltid vært sånn ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...