Gå til innhold

Mischas siste innkjøp


Mischa

Anbefalte innlegg

Oppussingen og ferieplaner krever en stor del av budsjettet :dry:

Men jeg har kjøpt et par bukser, begge fra H&M - en beige/kakhi og en sort, begge er ganske smale i bena. Skal begynne å lete etter noen ordentlige bukser snart, lei av bukser som mister farge og fasong etter én vask! Rasket også med meg en beige shorts, den standard-shortsen fra H&M som de produserer år etter år :ler:

Har fått et gavekort i form av penger på Paypal-kontoen min, og for de kjøpte jeg Palmer's Cocoa Skin Therapy Oil og et duftlys fra VoluSpa, Crisp Champagne :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

her nede har de en sånn Hei Poa (heter det det?) butikk - tenker på deg hver gang jeg går forbi den!

Har du også hørt om butikken Peter Alexander? Litt usikker om den fins i USA..

Rett og slett så tenker jeg mye på deg og dalieo når jeg er ute å handler her, ser så masse jeg tror dere hadde likt :ler:

syk i hodet som går å tenker på folk jeg aldri har møtt når jeg shopper! haha :)

hvordan går oppussingen? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så søt du er som tenker på oss :fnise: Jeg skjønner hvordan det er, jeg kan også se ting og tenke at "Den hadde vært perfekt til LekeHusmor!" :) Man får jo en viss følelse for stilen og smaken til folk her inne :jepp:

En egen "Hei Poa"-butikk :sjokk: Hadde definitivt tatt en tur dit ja! :ler:

Peter Alexander var mer ukjent, tviler på at de har den i USA. Så spennende at du kommer over butikkjeder som ikke er i Europa eller USA :)

Du blir jo sikkert lei du og, men akkurat nå høres det supereksotisk ut å handle i butikker vi ikke har i Norge! Lei utvalget her.. og Topshop kommer ikke før neste år!

Oppussingen går litt trått, men vi har kommet langt nå da :)

Har satt opp lister (har kun langs gulvet og rundt vinduer/dører da for leiligheten generelt har ikke lister i taket - sparer myyye penger på det :ler: ) Så nå skal vi montere garderobeskapene på soverommet og sette opp en oppbevaringsløsning i boden/Walk-in closet'e) Det har selvfølgelig vært litt trøblete, da garderobeskapene var gått ut av produksjon og vi må kombinere nye og gamle deler.. Noen gamle skapdører skulle sendes fra IKEA i Bergen og hit, men selvfølgelig var en av dørene ødelagt under transport. Venter i spenning på at de sender over den siste de har i Norge :S Den bør de pakke godt inn!

I boden hadde jeg feilberegnet med noen cm, dumme meg! :sukk:

Så Stolmen, som vi skulle ha der inne i to deler, får akkurat ikke plass :filer: Superirriterende! Så man kan trygt si at det ikke har vært lett det her :gjeiper:

Det mangler et par malingstrøk på noen lister og også på noen områder i boden, men pensler og tildekking er så styr så det utsetter vi litt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pffff, nå "lurte" du meg til å bestille et VoluSpa-lys på eBay. :fnise:

Det er mye styr med oppussing! Og det er virkelig et voldsomt tiltak å komme i gang med sånne småjobber som lister og denslags. :sukk: Vi har fortsatt ikke malt dørkarmene i andre etasje, eller trappa, som har sånne sprinkel-greier på siden. Pirkearbeid... En sånn målebommert har jeg også gjort, men heldigvis oppdaget jeg det før vi handlet. Det er ikke SÅ lett! Og mannen blir så oppgitt over meg. Men da får han bare gjøre det selv! :snurt:

Listverk er rådyrt, fikk helt sjokk, jeg! Vi har stort sett bare trengt gulvlister, fordi det er originalt tretak her med listene på, men trengte til soverommet. Tror vi betalte 700 kr for taklister til ett rom! :sjokk: Og det var med 30 eller 40% avslag på Maxbo.

Koselig med oppdateringer fra deg selv om du ikke shopper så mye. :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor stor påvirkningskraft shoppingdagbøkene har altså :fnise:

Vet ikke om jeg kommer til å ha hjerte til å brenne lyset :sjenert:

Skal prøve å oppdatere litt oftere selv om jeg ikke får shoppet fra meg like mye som før. Blir ikke noe penger igjen fra skatteoppgjøret heller. Trodde det var noe feil da jeg fikk baksmell, men har funnet ut at det nok stemmer fordi jeg fikk feriepenger fra min forrige arbeidsgiver i 2009 (selv om jeg sluttet i 2008) og det skal det jo skattes av! Surt! :snurt: "Heldigvis" har jeg gjeld/lån nå som de ikke fikk med seg, så går ca i null..

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte én ting i går da, har snust på den lenge.

En hvit kjole med perledekor fra Oasis. Så den på nettsiden for et par uker siden og tenkte at den vil jeg ha! Har vært innom og snust etter den, men i går var den altså kommet. Tror vi var tre stykker i prøverommet samtidig som prøvde samme kjole :gjeiper: Det dumme er at den koster 30 % mer i Norge enn i England :kjefte:

Har også kjøpt disse sandalene fra EuroSko, virker utrolig behagelige å gå i!

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åå den kjolen var nydelig..

vil jeg også ha! :jepp:

de har ikke oasis her nede :sur:

og de skoene så supergode ut å gå i da! ååå jeg må ha nye sko og de hadde igrunn vært veldig bra.. men jeg bør vel nesten peile meg inn på noe mer ankelboots aktig siden det begynner å bli kaldere her :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vi kommer til å brenne inne med lysene våre... Sååå morsomt ordspill. :tunge1: Og det er jo mest moro med påvirkningen, da. ;)

Nydelig kjole! Skoene var også fine, men så høye! Blir du ikke sliten i foten av såpass høy hæl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: LekeHusmor: Australia er er rart land, er ikke mange butikkjeder fra Europa som tar turen ditover! Er sikker på at det er myyyye fint over there too!

Du har jo så lekre sko, de du kjøpte i høst? Så du hadde de på et bilde, de er najs! :jepp:

Rosenrød: Akkurat den modellen jeg kjøpte tror jeg ikke finnes i brunt, men det finnes mange lignende modeller som også kommer i brunt :enig: Sjekk ut DNA og EuroSko/Grænsen Sko :)

*Joyce*: Haha, ja du sier noe :fnise:

Snakk om penger opp i røyk liksom :ler:

Jeg er egentlig ikke noe hæl-menneske, er mest komfortabel i mine EasyTone Reebok-sko eller UGGs, men disse hadde ganske tykk/bred hæl som gir god støtte og avlastning, og sålen foran er litt platåaktig som veier opp for høyden på hælen. I tillegg føltes sålen litt "cushioned" og myk så disse har jeg troen på :lur:

dalieo: Takker :) De kostet 499 kr tror jeg, kjøpte de på EuroSko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom jeg av alle ting hjem med en flamingo :ler:

Har siklet på en som er dekorasjon i et utstillingsvindu og i går ble den med meg hjem :gjeiper: Vet ikke helt hvor jeg skal ha den, men fin er den :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt mer saker i går, en sort lang singlet til å ha under en gjennomsiktig tunika, en sort shorts fra H&M og beige sandaler fra H&M (hadde egentlig bestemt meg for å aldri kjøpe sko fra H&M igjen, men ble helt obsessed med disse sandalene plutselig, måtte bare ha de!)

I tillegg ble det Jessica Simpson "Fancy", som var på tilbud på Vita.

Og sandaler fra Din Sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går kom kjolen min fra H&M, kjøpte lilla jeg da men den er tydeligvis utsolgt nå. Den er ganske fin, men jeg må innrømme at den sitter litt rart rundt hoftene/midjen og det buler litt ut på sidene liksom, rett under der beltet sitter. Vet ikke om det er min fasong eller kjolen, men men satser på at det er kjolen :gjeiper:

Ellers driver vi og styrer med å finne seng.

Det trodde jeg skulle være greit, men vi har tydeligvis litt ulike oppfatninger av hva vi skal ha. Han heller mot kontinentalmadrass, jeg vil ha en seng med madrass i.

Jeg synes kontinentalmadrasser er store og klumpete klosser som ikke er spesielt pene :kjefte: Vil i utgangspunktet ikke ha sånn! :snurt:

Men det gjelder bare å overbevise sambo da. Vi er jo uenige om nesten alt når det gjelder interiør :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde nettopp slå i bordet med en rapport fra forbrukerportalen, som inneholdt motargumenter for alle sambos argumenter for kontinentalmadrass :gjeiper:

Men da endte det selvfølgelig med at han i bunn og grunn synes kontinentalmadrass er fint og vanlig seng stygt. Så da er vi like langt.. :sjenert:

Føler liksom all oppussing er mislykket om vi skal ha inn en sånn stor kladeis. Ingen interiørreportasjer om flotte hjem

som inneholder en kontinentalmadrass :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk viljen min angående seng, so all is goood :nigo:

Har tatt i hus saueskinnsfellen fra IKEA, Ludde. Føler alle har den, men den er så skjønn. Men når jeg kom hjem fikk jeg en følelse av at det kanskje var litt makabert? Sauseskinn er kanskje grotesk? :sukk:

Er nesten i mål med soverommet. Er så deilig at det er nytt og fresht! Mangler bare småting, gardiner, lamper, sengetøy som passer osv.. Ting som er moro :)

Da var det bare walk-in closet'e igjen. Ser ut som vi må kutte ut Stolmen som jeg drømte om. Kanskje det blir ELFA i stedet, kurvhelvete :ler:

Ellers har jeg handlet litt småtterier;

* Sølv/grå/lilla sneakers fra Nike (tilbud, da hele Nike Store skal legges ned :tristbla: )Tror det er "Sprint Sister" modell.

* Sort vid kortermet topp med v-hals fra Vero Moda

* Blomstrete topp i blåt/turkis/grønt/brunt fra Only

* Hvit sommerlig skjorte med 3/4 arm fra H&M

* Sort ermeløs kjole i chiffon/silkeaktig med strikk i livet fra H&M Trend

* Stripete topp med 3/4 puffermer fra H&M

Dårlig til å forklare, så tror jeg slenger ut noen bilder etterhvert :)

I tillegg har jeg bestilt den nye boken som følger filmen til SATC 2 og masse bøker i serien BBC Good Food 101. Digger de bøkene. De er billige og oppskriftene er nesten alltid en suksess (ikke hos samboer da, kresne dyret :fnise: ) I tillegg er de så lette å putte i veska, så jeg kan ha de med når jeg handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glemte å si det om Ludde.. han lukter så innmari våt hund :sjenert:

:ler: Uff! Ikke lett å være sau (hund). ;) Vi vasket vår Ludde med ullshampo, vi, og da ble det veldig mye bedre. Kjøpes på Nøstebarn på Bjølsen, f.eks. Eller her - det er det billigste stedet jeg har funnet, selv med frakt.

Godt samboeren din tok til vettet ang. seng! Kvinnelist er en fin ting. :nigo: Synd at det ikke går med Stolmen! Vi hadde også tenkt oss det til garderoben, men det gikk ikke her heller. Vi endte opp med Pax-stammer som vi hang gardiner foran. Men Elfa har litt annet enn kurvskuffer også etterhvert. Har dere vært på Maxbo på Alna og sett? De har ganske stor Elfa-utstilling (og stadig kampanjer på produktene deres, også).

De kokebøkene hørtes greie ut! Må undersøkes nærmere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, forresten. Drikker du te? Eller infusions, egentlig. Innvandrer'n på senteret har fått inn masse-masse godt fra Twinings nå. Parallelimportert, og en del av mine Englands-favoritter. Anbefales! Og de i rosa bokser er supergode kalde også, som iste! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke med sauseskinn, men saueskinn syns hvertfall ikke jeg er grotesk! fint er det :nigo:

og hvis det lukter våt hund, putt i frysern i et døgn.. og spray på litt godlukt etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...