Gå til innhold

Mischas siste innkjøp


Mischa

Anbefalte innlegg

hva sier boken om:

Versace Signature

og står det noe om Boss Orange eller er den for nye?

Hva med DKNY? den høye, tynne vettu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sier boken om Chanel No 5? :D

Er forskjellig omtale om det er eau de toilette, eau de parfum eller bare "parfum", hvilken har du eller vil du ha omtalen til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva sier boken om:

Versace Signature

og står det noe om Boss Orange eller er den for nye?

Hva med DKNY? den høye, tynne vettu..

Hm, Boss Orange og Versace Signature er ikke med, selv om boken er fra høsten 2009. De har vel ikke rukket å få med alle nyhetene fra 2009 da.

Men med den høye, tynne fra DKNY, det er vel DKNY Women? Eller noe?

Står hvertfall følgende:

4/5 stjerner og "sparkling citrus"

"In no way a proper feminine, and arguably not even a proper fragrance, DKNYW is an abstract composition that bristles with ideas and humor. Most of the fun is in the top note, a bubbly accord reminiscent of Lubin's lamented Gin Fizz that feels like it's about to sting you up the nose like CO2 out of a soda can. What's interesting is that behind this frothing lemonade fountain there hides a clean white floral, almost unrecognizable in all that white noise. The drydown peters out somewhat, but who's going to complain about two hours of fun? Far better in my opinion as a fresh, jaunty masculine than as a feminine, where its irony is likely to be misconstrued as lack of warmth."

There you go ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda de står omtalt de :Nikke:

"Pure Purple" får bare * av fem mulige :sjenert:

De kaller den for "cherry syrup" og skriver

"Smells exactly like the synthetic flavor used in codeine syrup, but induces a hacking cough instead of relieving it."

"L" får ** av fem mulige og lukter som "freesia pear"

"The scent equivalent of that acid shade of lime green that designers convince the public to wear roughly every six years, after we've forgotten the horror of the last time"

Det var nok ikke blant favorittene til de som har skrevet boken :rolleyes: Men de fleste parfymene har fått 1 eller 2 stjerner.

Jeg har "L" L.A.M.B. selv jeg :Nikke:

Haha, parfymesmaken min er visst ikke noe å skryte av :ler:

Men så lenge den dårlige smaken passer til meg er jeg fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forskjellig omtale om det er eau de toilette, eau de parfum eller bare "parfum", hvilken har du eller vil du ha omtalen til? :)

Hmm, aner ikke. eau de parfum kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååh, jaaa jeg liker :enig:

Så heldig du er som kan handle der! Så ut som de har kjempemye fint :)

Hvilke andre butikker og kjeder er store "down under"?

glemte helt å svare deg!

det er som sagt ikke som i europa, fins nesten ingen av de samme.. men mango og kookai er her da. Sportsgirl som jeg viste deg er stort, Supré og Cotton On er de to andre jeg har handlet litt på. Target også. Men eg er ikke helt sikker enda - er fortsatt i utforskningsfasen :ler: skal holde deg oppdatert! de ligger jo en sesong bak europa her, veldig gøy - jeg føler meg ubertrendy når jeg går rundt i gatene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, aner ikke. eau de parfum kanskje?

No. 5 eau de parfum får fire av fem stjerner og kalles en "aldeyldic interrupted"

"It turns out that the EdP is a different fragrance from the parfum and the Edt, and was composed in the eighties by Jacques Polge as a modern version of No.5. Nothing is less modern right now than eighties fragrance. I sprayed the Edp on my arm, and after the nice aldehydic start and floral heart, I started getting whiffs of Polysantol, the oily and prodigiously durable sandalwood drydown of Samsara. However good, such a latecomer synthetic has no business being in a 1921 idea: it's as if Ben Hur wore a Rolex during the chariot race. There seems no point buying this if you want the real thing."

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med britneys parfymer? :fnise:

kult at du gidder å gjøre dette her! hehe

Britneys parfymer får ikke akkurat toppkarakter for å si det sånn :gjeiper: Og jeg eier vel egentlig nesten alle? :sjenert:

Curious - får 1/5 og er en "syrupy floral"

(føler anmelderen mister litt sin objektive mening i denne anmeldelsen for hun skriver en del om sitt forhold til Britney bla bla..)

Curious was by reports the best-selling fragrance of 2004, netting $ 100 million in its first year. It comes in a blue faceted bottle dangling pink heart-shaped charms, designed to appeal to those women who refuse to change their preferences simply because they're of childbearing age. I hoped it would be insanely great. It was not. It smells of every crass fruity floral of the last five years blended together, a bland, inoffensive magnolia-and-cherries thing resembling children's cough syrup. It lasts forever, radiates like nuclear waste, and perfectly expresses the crude charms of its star. At long last, Britney is starting to depress me.

Believe får 3/5 og kalles for en "sweet fruity"

A green-colored take on the sugary fruity floral. Let us be grateful for small mercies, like a top note made slightly more interesting by a touch of black pepper and citrus, and a well-put-together tart-and-sweet sherbet accord, which holds itself together better than Ms.Spears.

Fantasy får 2/5 og er en "toxic vanillic"

This is like spraying Glade on strawberry-flavored cotton candy. Liberace would have found the packaging a bit over the top.

Synes de kunne inkludert de andre versjonene av Fantasy og Curious, men det holdt nok for disse parfymesnifferne med originalene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: De høres en ørliten smule snobbete ut, disse forfatterne? ;)

Men moro er det! :jepp:

Ja det er jeg helt enig :Nikke:

Men de hevder selv at de ikke er det og at det nettopp er dette de ønsker å vise ikke er tilfelle (at pris og eksklusivitet ikke har noe å si for kvaliteten) ;) De har jo riktignok gitt full score til en rekke "billige" parfymer, men det er ingen tvil om at de foretrekker å ha snuten sin borti dyrere flakser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har du kjøpt den boka? Jeg syns slike bøker er kjempe gøy! :nigo:

Den er kjøpt på amazon.co.uk :)

Så den for første gang på Selfridges i London i desember, men bøker er dyrt og tungt å ta med hjem i bagasjen, så ventet heller til jeg kom hjem med å anskaffe meg denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag bruker jeg Essie Candy Apple Mint, litt uvant med en så lys og samtidig litt knæsj farge. Får en del kommentarer, tror ikke de bare er ment positivt for å si det sånn :fnise:

Men kan ikke forvente at alle over 40 år skjønner seg på slike trender :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt neglelakk ! :jepp:

Hehe, er det kollegaer som slenger kommentarer? :P

Misunner deg at du snart får lønn.. Jeg får ikke før ca 1. :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fargen står i mitt skap også. Har ikke fått brukt den enda. Neglene mine lider en stille død no om dagen. Digger den fargen da, den er så utrolig kul :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...