Gå til innhold

Mischas siste innkjøp


Mischa

Anbefalte innlegg

Quirky: Ja å traske rundt i storbyer får virkelig fart på forbrenningen :ler: Pleier å gå en del i London fordi undergrunnen tar for mye tid (bare det å komme seg ned på selve stasjonen kan ta lang tid og være ekstremt lange avstander) Men brant meg litt på overtrasking for en stund tilbake, hadde så smerter i bena etter å ha gått i 10-12 timer, gjorde så vondt at jeg nesten kastet opp på Primark :fnise: Skal sies at jeg hadde normale, gode sko og ikke joggesko! Men en helt spesiell måte å oppleve byene på er det :)

Gøy at du deler dine Barcelona-tips! Kjekt å ha til neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så tøff den kaninen var! :jepp: Vil gjerne ha oppskrift og detaljert fremgangsmåte, jeg er ingen kløpper på kjøkkenet. :rødme:

Beklager kupping, Mischa! :klemmer:

Oppskriften kan jeg finne til deg etterhvert, men jeg kommer nok ikke til å bruke den som står i boka - har lyst på sjokoladekake inni, så den blir litt mindre søt. Du trenger tre runde kaker, to på 20 cm og en på 22 cm. Den største og en av 20 cm-erne blir hode og kropp av den siste skjærer du til ører, bein og armer/forpoter. Skjær til de to hele sånn at de er ca like høye, og plasser alt unntatt forpotene der det skal være. Dekk kaken med smørkrem, ta forpotene for seg og sett dem på når de er smurt med krem, de også. Kroppen dekkes med kokosmasse. Til det rosa på ørene bruker du rosa konditorfarge, drypp et par dråper oppi en skål med kokos og bland til det har jevn farge. Til nese har jeg tenkt å bruke en rosa Operamint, og lakrislisser til værhår og munn. Er det ikke noen svarte Non-stop også? Det kan bli øyne, tenker jeg. :) Vil du ha "gress" nederst kan du farge det som den rosa, men med grønn konditorfarge. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriften kan jeg finne til deg etterhvert, men jeg kommer nok ikke til å bruke den som står i boka - har lyst på sjokoladekake inni, så den blir litt mindre søt. Du trenger tre runde kaker, to på 20 cm og en på 22 cm. Den største og en av 20 cm-erne blir hode og kropp av den siste skjærer du til ører, bein og armer/forpoter. Skjær til de to hele sånn at de er ca like høye, og plasser alt unntatt forpotene der det skal være. Dekk kaken med smørkrem, ta forpotene for seg og sett dem på når de er smurt med krem, de også. Kroppen dekkes med kokosmasse. Til det rosa på ørene bruker du rosa konditorfarge, drypp et par dråper oppi en skål med kokos og bland til det har jevn farge. Til nese har jeg tenkt å bruke en rosa Operamint, og lakrislisser til værhår og munn. Er det ikke noen svarte Non-stop også? Det kan bli øyne, tenker jeg. :) Vil du ha "gress" nederst kan du farge det som den rosa, men med grønn konditorfarge. ;)

Tusen takk :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå Mischa, jeg har akkurat vært på en butikk du hadde elsket!!

Sportsgirl - de hadde såå mye fint, tenkte på deg (og på deg dalieo) når jeg var der inne :ler:

ååh, jaaa jeg liker :enig:

Så heldig du er som kan handle der! Så ut som de har kjempemye fint :)

Hvilke andre butikker og kjeder er store "down under"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den nye boken min Perfumes The A-Z Guide er ganske interessant lesing :Nikke:

I følge dem er ikke parfymer en smakssak og man skille mellom gode og dårlige parfymer, så enkelt og verken pris, merke eller type duft er avgjørende for om en parfyme er god eller dårlig :)

I følge guiden eier jeg både ræva og helt vidunderlige parfymer :ler:

Lolita Lempicka ("herbal Angel"), L de Lolita Lempicka, Sarah Jessica Parkers 'Lovely' og Juicy Couture (den originale) er av de bedre, Versace Crystal Noir ("trashy white floral") og Britneys Curious ("syrupy floral") er visst blant de dårligere :fnise:

Hvis noen vil få analysert parfymene sine etter dette fantastiske oppslagsverket er det bare å si fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk jo litt bananas i går også da. Hadde "lånt" 1000 kr fra sparekonto til litt småshopping og hadde tilsammen 1200 kr på kortet, kom hjem med 49 kr igjen :sjenert:

Endte opp med en sort langermet bluse fra Vero Moda, hvit løs kortermet cardigan fra Vero Moda, sort kjole med puffermer og "juveler" fra H&M (trend) og en sort tights dekorert med sorte stener :) (også fra H&M trend)

Også ble det en lilla semsket skinnveske med gulldetaljer fra Accessorize (70 % salg :S )

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne analysere mine to yndlingsparfymer hvis de står der, Pure Purple fra Hugo Boss og L fra Gwen Stefani. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig bok! Hva sier den om Dior "Miss Dior Cherie", Pradas "Prada" og "Jaipur" fra Boucheron?

Miss Dior Cherie får **** av fem mulige! God smak har du tydeligvis ;) De beskriver den som en "patchouli strawberry"

Some fragrances, like som people, give a deceptive, facile first impression, which they then contradict with subtle twists and refinements that anyone who turned out after the first few minutes would miss. Dior's sweet flanker to their (now much diminished) classic Miss Dior is far better than you usually get in the fruity-floral category. Although its main accord of strawberry-rose-patchouli isn't as arrestingly pretty as that of its contemporary rival Badgley Mischka, it feels more carefully put together, seamless and balanced, done with one lump of sugar, not two. Still, this kind of fragrance never feels like the woman of the house, more like the nanny, even if she's getting her PhD.

Prada's Prada får *** av fem mulige og beskrives som "amber patchouli"

Micuccia Prada is a genuine fashion visionary, but she shows no familiar knack for perfume. Her first fragrance is an amber patchouli oriental as dense as lead. It shares a large segment of Angel's DNA, but lacks the fluorescent disco of Angel's fruity floral section. Instead, it gets into hippie head-shop territory, with a heavy overripe floral like the smell in your leather purse when you've had a banana in it since yesterday (:fnise:)

Jaïpur får **** av fem mulige! :) Og lukter som "apricot tart"

Sophia Grosjman has composed more masterpieces than seems fair, and the perfumes of her mature period in the ninties (Trésor, Yvresse) likely made IFF more money than the rest of the firm's work combined. Her late-manner "florals" are actually extraordinarily fruity, but in a peculliar way reminiscent of ripe, sweet transparent fruit in syrup rather than the powdery lactonic notes of fruity chypres or the cute, sour berries of contemporary fruity florals. Jaipur, like Grosjman's exactly contemporary Kashaya for Kenzo, is a majestic sweet-sour accord of apricots and plums, overlying a complex woody-rosy heart. Kashaya's internal contrasts were so intense and well judged that the perfume felt as if it came out in stripes. Jaïpur is a tighter composition, with some of the gourmand attraction of Poison, but none of the indigestible chemistry. Jaïpur in fact smells like one of those highly ornamental and nevertheless delicious French yellow-plum tarts that are to pastry what Versailles is to gardens.

Så du har relativt god smak når det gjelder parfymer ;)

Må si jeg ble nysgjerrig på å prøve Jaïpur etter å ha lest den omtalen, Miss Dior Cherie også forsåvidt..

Farlig dette her ;)

De to forfatterne ønsker å vise oss forbrukere at vi ikke må la oss lure av reklamer, kampanjer, priser, merker, modeller og beskrivelsene til parfymeriene og motebladene. Ofte er nye dufter kun kopier av andre parfymer, og ikke på langt nær så banebrytende eller luksuriøse som de ønsker å få oss til å tro! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne analysere mine to yndlingsparfymer hvis de står der, Pure Purple fra Hugo Boss og L fra Gwen Stefani. :)

Joda de står omtalt de :Nikke:

"Pure Purple" får bare * av fem mulige :sjenert:

De kaller den for "cherry syrup" og skriver

"Smells exactly like the synthetic flavor used in codeine syrup, but induces a hacking cough instead of relieving it."

"L" får ** av fem mulige og lukter som "freesia pear"

"The scent equivalent of that acid shade of lime green that designers convince the public to wear roughly every six years, after we've forgotten the horror of the last time"

Det var nok ikke blant favorittene til de som har skrevet boken :rolleyes: Men de fleste parfymene har fått 1 eller 2 stjerner.

Jeg har "L" L.A.M.B. selv jeg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boken inneholder over 1500 anmeldelser, så tilgi meg for at jeg ikke har full oversikt :fnise:

Men noen av de beste er Lolita Lempicka, Beyond Paradise av Estee Lauder, Boucheron (Boucheron) Dune (Dior), Cool Water (Davidoff), LouLou (Cacharel), Poison (Dior) og Missoni (Missoni).

Guerlain scorer generelt ganske høyt med mange av sine dufter!

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, såpass :fnise: Fikk lyst på den boken jeg også! Synes å velge parfyme er litt vanskelig, så da er det greit å få en oversikt over de beste :Nikke:

Er det bare parfyme for kvinner det er omtaler av, eller menn også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, så artig! :nigo: Slenger inn mine også:

- L de Lolita Lempicka

- Chloë Narcisse

- Chanel Coco Madmoiselle

- Jean Paul Gaultier Le Classique

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så artig! :nigo: Slenger inn mine også:

- L de Lolita Lempicka

- Chloë Narcisse

- Chanel Coco Madmoiselle

- Jean Paul Gaultier Le Classique

L de Lolita Lempicka får 3/5 og omtales som "heavy gourmand"

I once had a peculiar deram in which I was wandering the halls of a great château, empty but spotlessly luxurious. Many unlikely things happened, but one is relevant, which I relate here. At the end of one narrow hallway, a small round table held a plate in pure gold, on which sat a gluttonously thick slice of chocolate cheesecake topped by a single mint leaf. The voice of my ghostly host announced "Allow me to introduce Mr.Roucel" Enchantée. To get to the point, a number of Roucel's fragrances (Insolence, 24, Fauborg, L'Instant, Musc Ravageur) have to my mind a feeling of something too rich to stomach, but lightened a few fresh notes, usually his signature magnolia leaf. As part of this contingent, L i most closely related to Musc Ravageur, but with more of everything: more citrus to start, more vanilla, more pie spice, more chocolate, more musk, more. Impressive, but indigestible, except to those hearty persons who always demand a second slice. :Nikke: Eier den selv, og den er en av favorittene mine :)

Chanel Coco Mademoiselle 4/5 og omtales som "floral oriental"

By rights, this is the one that should be called Chance, because it happened by accident. Chanel put CM together as a "flanker", a product designed to ride the coattails of a famous brand name while keeping PR on the boil. Not a lot of work went into it, and Chanel was, I am told, as surprised as everyone else when it became a runaway success. CM and its congeners arise from the systematic application of a trick first discovered by Angel. This consists in mixing an intense, almost masculine spicy-oriental base with a strident floral accord. In the case of Angel, the effect is wonderfully androgynous and scarily over-the-top. Nothing takes the fun out of a filthy joke as surely as toning it down, and that's what CM is about. Perfumers love doing this stuff because it's easy: mix equal parts of Heritage and Allure, stir, and call in the evaluator. This style is a success for the same reasons that Respighi's 'Fountains of Rome' is one of the best sellers of classical music: it's loud, impressive and undermanding. But when mediocrity is easy, greatness becomes hard. These fragrances are as difficult to tell apart as the ladies at Scala first night: all tan, makeup and hair. Mercifully this style is on its way out.

Jean Paul Gaultier "Classique" får 1/5 og kalles "fruit oriental"

Gaultier's Classique may stand forever as the perfect triumph of packaging over contents. The striking bottle, with the shape of an armless feminine torso like a dressmaker's dummy outfitted with frosted glass corset, is a direct copy of the famous torso bottle for the original Shocking by Schiaparelli. The tiresome fragrance, composed by Jacques Cavallier, who knows better, rivals Amarige in terms of diabolical intent: cloying notes of canned orange sections in syrup collaborate with powerful, powdery vanilla-musks to overwhelm. It manages, amazingly, to be both pugent and thin, like the far end of a cheap drydown. And it was a huge hit.

Chloe Narcisse er faktisk ikke omtalt :klø:

Fikk veldig lyst til å teste Coco Mademoiselle :Nikke: Har alltid vært nysgjerrig på den :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, såpass :fnise: Fikk lyst på den boken jeg også! Synes å velge parfyme er litt vanskelig, så da er det greit å få en oversikt over de beste :Nikke:

Er det bare parfyme for kvinner det er omtaler av, eller menn også? :)

Det er for det meste dameparfymer, men også en del herre :)

Vet ikke om det er fordi det skyldes at det finnes færre varianter til menn? Men menn er hvertfall med :)

Jeg ser litt annerledes på parfymer nå ja, blir gøy å teste ut nye etter å ha lest litt i boken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...