Mischa Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #1781 Del Skrevet 27. januar 2010 Ja.. dessuten har jeg ikke rumpe, så er litt vanskelig å shake that ass, når man ja, ikke har en.. Blir liksom shake that ?! I dag blir det Zumba Jeg gir ikke opp så lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 27. januar 2010 #1782 Del Skrevet 27. januar 2010 Det er bare å shake i vei, til slutt får du skikkelig dreisen, rumpe eller ei Hei, det rimte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #1783 Del Skrevet 27. januar 2010 Det er bare å shake i vei, til slutt får du skikkelig dreisen, rumpe eller ei Hei, det rimte Har du prøvd Afrodance/Afromoves Tusle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 27. januar 2010 #1784 Del Skrevet 27. januar 2010 Har du prøvd Afrodance/Afromoves Tusle? Nei, men har danset salsa en periode for noen år siden, du må riste på fua der også gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #1785 Del Skrevet 29. januar 2010 Klarer ikke helt holde meg på matta om dagen nei Ble en bok i går, Sophie Kinsella - Twentysomething girl - men den kostet bare £3.99 Og en sort enkel basic genser fra H&M + en sort blazer med leopardfôr Men ellers har jeg klart meg bra, 14 dager igjen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dalieo Skrevet 30. januar 2010 #1786 Del Skrevet 30. januar 2010 Den blazeren har jeg sett på, kjempekult med leopardfôr Lov å falle ut litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #1787 Del Skrevet 31. januar 2010 dalieo: Ja det var leopardmønsteret jeg falt for Ellers er jeg ikke superfornøyd med stoffet, er liksom veldig H&M-stoff.. sånn som tiltrekker seg sinnsykt mye støv! Gahh, hadde fest i går og klarte å ødelegge det nye digitalkameraet til samboeren min. Er så sur på meg selv, blir så uansvarlig når jeg har drukket mye vin. Aner ikke hvordan det skjedde, men skjermen er flekkete Hvordan er det mulig Så nå må jeg ut med noen tusen igjen da Men ellers var det en bra fest, Singstar Og jeg hadde laget dobbel porsjon med cupcakes, og ALLE ble spist opp Jeg hadde til og med sneket unna en til meg selv, men den ble oppdaget og fortært av noen andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 31. januar 2010 #1788 Del Skrevet 31. januar 2010 Har du oppskriften på de cupcakesene du laget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #1789 Del Skrevet 31. januar 2010 Oppskriften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 31. januar 2010 #1790 Del Skrevet 31. januar 2010 Oooh, de så gode ut! Av nysgjerrighet - vet du om det er mulig å få tak i hundreds and thousands i Norge? Jeg har brukt opp det jeg hadde, og de er jo så fiiine! Må huske på å kjøpe neste gang vi er i England... Det, og matfarge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 31. januar 2010 #1791 Del Skrevet 31. januar 2010 Jo, et par ting til - hvor store former bruker du? (Diameter.) Og vet du om butikker i Oslo som har supergodt utvalg av kakeformer? Jeg er på jakt etter en 20 cm høy springform, men det er jo pokker ta umulig å finne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cantaloupe Skrevet 31. januar 2010 #1792 Del Skrevet 31. januar 2010 Du vise Barcelona-dronning! Har du noen tips til hoteller, spisesteder, shoppingmuligheter og må-se-severdigheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 31. januar 2010 #1793 Del Skrevet 31. januar 2010 hotel Atlantis er superbra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #1794 Del Skrevet 1. februar 2010 *Joyce*: Er "hundreds and thousands" en spesiell type sprinkles (kakestrø) eller er det bare et uttrykk generelt? Jeg fant hvertfall fint tuttifruttifarget strø på Ultra. Der har de ganske mye å velge mellom. Digger de boksene som har fire forskjellige fargekoordinerte typer strø Traktøren, Jernia og Rafens har også greit utvalg, men selger stort sett det samme (fra Wilson's) Har ikke funnet akkurat den varianten som er brukt til å dekorere kakene fra Hummingbird bakery, selv ikke i England. Ellers koster det ingenting på eBay, så jeg har kjøpt noe derfra også! Jeg bruker helt standardformer, ikke de største (som heter "amerikanske muffinsformer") Har kjøpt mange fine former fra Åhlens og Indiska, men det lukter så kraftig/sterkt av maling så ender som regel med å bruke de billigste formene de selger på Kiwi og Rema1000, helt enkle og kjedelige, men funker greit (men må bruke de i form, ellers flyter det bare ut)! På Ultra har de litt diverse typer, ulike størrelser og farger. Kjøpte noen fine sølvfargede hvor man ikke trenger muffinsbrett for å holde fasongen Når det gjelder kakeformer kjøper jeg ofte på IKEA fordi det er billig, de har greit utvalg og fordi jeg alltid likevel ødelegger de på et vis Men Traktøren har mye å velge mellom Der skal jeg kjøpe noen nye etterhvert! Ellers burde jeg kanskje stukket innom Cacas, de bør ha det meste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #1795 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Cantaloupe Anbefaler Hotel Jazz, stilig hotell med bar og svømmebasseng (lite) på taket, og perfekt beliggenhet like ved Placa de Catalunya. Hotellet ligger på 5.plass over de beste hotellene i Barcelona på tripadvisor.com. Restauranter og spistesteder: Unngå alt av restauranter langs La Rambla, det står i alle guidebøker, og likevel gikk vi i fella Spiste to ganger på en fantastisk tapasrestaurant, den lå tvers over gaten for Hotel Jazz. Den hadde også flere søsterrestauranter i området. Skal prøve finne ut hva disse het Et område som virket superhyggelig var området nordvest for Placa de Catalunya, paralellgatene til Paseo de Gracia. Vi vandret der siste kvelden og det så ut som det var mange flotte restauranter. Likte også markedet ved Las Ramblas, de selger masse fersk mat. Fikk helt dilla på fruktjuice! Ferskpresset vannmelon, jordbær, kirsebær.. paradis! Synes Starbucks holdt høyt nivå i Barcelona,tror jeg var innom 11 av 12 lokasjoner Shopping: De sier Barcelona er et shoppingmekka men jeg fant det litt uoversiktelig og til tider litt kjedelig (mange kjedebutikker) Passeo de Gracia har alle de store designerbutikkene på rekke og rad (Dior, Chanel, Calvin Klein..osv) Men syntes ikke det var en spesielt koselig handlegate, da det er mye trafikk og veiarbeidet. Men for all del den må besøkes for det var noen kule butikker innemellom, blant annet en stooor designbutikk Vincon (interiør og gaver) og kjeder som Diesel, Miss Sixty osv. Rett ved Placa del Catalunya er det også et kjøpesenter med Starbucks, Sephora(!) + litt andre butikker, El Triangle. Veldig fint, men mange av butikkene har kun inngang fra utsiden så man får ikke den oversiktelige senterfølelsen. Langs La Rambla er det også en del butikker, men det er stort sett bare kjedebutikker, de finnes andre mer hyggelige steder også Det er mange smale smug og trange gater rundt gamlebyen, fort gjort å gå seg vill! Veldig koselig og spennende. Ellers er det et shoppingsenter helt i enden av La Rambla på brygga, ute ved akvariumet, MareMagnum. Det er litt som Aker Brygge, veldig fint Vi besøkte også et stort senter ved utkanten La Barceloneta, , var ikke mange turister der mest lokale. Så språket ble en utfordring enkelte steder, men de har bl.a. Primark (helt uten folkemassene! Kjøpte en kjempefin tunika til 5 euro ) Det er mye Zara og H&M, men de hadde også mange andre billige kjedebutikker som Pull and bear, Pimkie, osv.. Så det er godt mulig å gjøre kupp Det negative er at disse butikkene ofte er rotete. To butikker jeg liker spesielt godt er Rituals (hjemme-spa produkter) og Blanco (kleskjede), det var også en søt butikk som het Lollipops(?) på senteret ute ved brygga. Kjempesøte og flotte vesker og accessories. Severdigheter: Ellers anbefaler jeg sightseeingbussene! Kjøp 2-dagers pass så får du valuta for pengene. Kjempekjekk måte å få oversikt over byen da mange av turistattraksjonene ligger spredt. Vi fikk med oss veldig mye på kort tid! Bare vær obs på at eks. fotballstadion Camp Nou er et av de siste stoppene på ruten, og det er mange som skal på! Veldig mange ble stående og vente fordi bussene var fulle (det endte med at de kjørte ekstra busser opp til Camp Nou for å plukke opp resten).. Men ellers er bussene helt supre! Vi besøkte blant annet Montjuic (tok taubane) og OL-areanen (ikke så spennende), La Sagrada Familia (flottest fra utsiden, var litt lite å se innvendig - vi betalte for å komme opp i tårnene, og ventet nesten 45 min - jeg har ikke klaustrofobi eller høydeskrekk, men fikk det nesten der.. spennende, men litt skummelt! - viser seg etterpå at det var to ulike turer opp.. en som gjorde at man kom opp i de høyeste tårnene og en hvor man holdt seg litt lavere) Parc Guell (jeg ble bittelitt skuffet, hadde forventet enda mer skulpturer og kunst, men flott utsikt og det som er er jo fascinerende), La Barceloneta (strandpromenaden må oppleves - masse kule restauranter og barer på rekke og rad!), Nou Camp (samboeren min elsket det, jeg syntes heller ikke det var så verst - og jeg hater fotball ), Gaudis hjem (fikk gratis billetter.. var noen morsomme og spesielle møbler/rom, men ellers var det ikke mye å se - dropp det), Papabubble - liten butikk som lager og selger sukkertøy i alle mulige farger og mønstre. Kjempegode! Endret 1. februar 2010 av Mischa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. februar 2010 #1796 Del Skrevet 1. februar 2010 *Joyce*: Er "hundreds and thousands" en spesiell type sprinkles (kakestrø) eller er det bare et uttrykk generelt? Jeg fant hvertfall fint tuttifruttifarget strø på Ultra. Der har de ganske mye å velge mellom. Digger de boksene som har fire forskjellige fargekoordinerte typer strø Traktøren, Jernia og Rafens har også greit utvalg, men selger stort sett det samme (fra Wilson's) Har ikke funnet akkurat den varianten som er brukt til å dekorere kakene fra Hummingbird bakery, selv ikke i England. Ellers koster det ingenting på eBay, så jeg har kjøpt noe derfra også! Jeg bruker helt standardformer, ikke de største (som heter "amerikanske muffinsformer") Har kjøpt mange fine former fra Åhlens og Indiska, men det lukter så kraftig/sterkt av maling så ender som regel med å bruke de billigste formene de selger på Kiwi og Rema1000, helt enkle og kjedelige, men funker greit (men må bruke de i form, ellers flyter det bare ut)! På Ultra har de litt diverse typer, ulike størrelser og farger. Kjøpte noen fine sølvfargede hvor man ikke trenger muffinsbrett for å holde fasongen Når det gjelder kakeformer kjøper jeg ofte på IKEA fordi det er billig, de har greit utvalg og fordi jeg alltid likevel ødelegger de på et vis Men Traktøren har mye å velge mellom Der skal jeg kjøpe noen nye etterhvert! Ellers burde jeg kanskje stukket innom Cacas, de bør ha det meste Hundreds and thousands er sånne ørsmå kakestrøkuler i masse farger. Her! Det var favoritten min da jeg var liten, vi kjøpte alltid masse kakepynt i England. H&t og noen sånne blomster som smakte utrolig godt, og som jeg klatret opp på benken for å stjele av. Husker kakepynthylla på Sainsbury's med stor begeistring. Men eBay var lurt, det har bare ikke falt meg inn å kjøpe bakeutstyr der - utover den formen jeg er på jakt etter, men den var størrelsen det ingen som hadde med grei frakt, irriterende nok. (Gidder ikke å betale mer for frakten enn jeg betaler for formen, altså!) Da bruker vi vel mye de samme formene, selv om jeg hamstrer det også i England - de fra Dr. Oetker er favoritten min, siden de er hakket dypere enn de vanlige fra matbutikkene her hjemme, og dermed passer bedre i muffinsbrettet mitt (som er fra Wilson). Traktøren og Cacas, ja! Der finner jeg sikkert 20 cm-form. Jeg skal bake bursdagskake til lillejenta, ser du, og oppskriften krever en 20 cm og en 22 cm form. 22 cm har jeg, men ikke 20 cm, og jeg mener å ha sett etter det før uten å finne. Men ikke på de stedene du nevner, har vel vært på GlasMagasinet og Jernia og sånt, tenker jeg. Skal lage kaninkake - ideen er fra et gammelt Australian Women's Weekly. Men min skal ikke se fullt så ond ut, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 1. februar 2010 #1797 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg vil også bake cupcakes Den kaninen så litt slem ut, killer rabbit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 1. februar 2010 #1798 Del Skrevet 1. februar 2010 Så tøff den kaninen var! Vil gjerne ha oppskrift og detaljert fremgangsmåte, jeg er ingen kløpper på kjøkkenet. :rødme: Beklager kupping, Mischa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 1. februar 2010 #1799 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Støtter Barcelona-anbefalingene dine, selv om jeg til nå ikke har tatt tour-bussene, men i stedet utforsket byen til fots. Tidkrevende og litt slitsomt (når jeg er i Barcelona går jeg i 7-8 timer daglig), men jeg elsker å kunne bestemme over tiden min selv, og det er jo super cardio- går alltid ned fire-fem kilo når jeg er på storbyferie en uke eller to, takket være at jeg insisterer på å utforske til fots. Etter å ha tilbragt til sammen seks-sju uker i Barcelona, begynner jeg å kjenne byen ganske godt- definitivt en av favorittbyene mine, Madrid er en annen, de to utfyller hverandre perfekt. Ang. utesteder og restauranter på Las Ramblas har guidebøkene rett, men det er som alltid et unntak-et veldig viktig unntak. Øverst på Las Ramblas, like nedenfor Plaza Catalonya, ligger Bar Boadas- stamstedet til blant annet Hemingway og George Orwell, i tillegg til en rekke andre kjente kunstnere. Stemningen i den lille, intime baren er ubeskrivelig- har aldri vært i en bar med en slik stemning. Og er man heldig, står det en gammel dame i baren og mikser drinker- hun kjente både Hemingway og Orwell, og har noen skikkelig gode historier å fortelle. Bydelen Barrio Gotic tar en tilbake i tid, den gotiske arktitekturen må oppleves. Og, å gå på jakt til fots etter gatekunsten til den nå berømte Miss Van er verdt bryet. Endret 1. februar 2010 av Quirky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #1800 Del Skrevet 3. februar 2010 Elsket kaninen Ser ut som en skikkelig luring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå