jenta27 Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #81 Del Skrevet 13. februar 2007 Da stikker jeg ut en tur. Orker ikke sitte inne lengre. Er fremdeles rar i magen, men ikke kvalm. Bare masse luft. Sambo har omgangssyke, stakkars. Håper bare ikke jeg blir smittet, HATER å kaste opp! Var nettopp på do, som så mange ganger i dag for å sjekke, og neida, mensen lar vente på seg den. Er en stund siden sist jeg gikk over tiden, men det har hendt før at den har vært 2 dager forsinket, ALDRI lengre enn det. Dagen er jo ikke omme ennå da, så kan jo fremdeles få den snart da. Gud, jeg høres jo helt patetisk ut, tenk å gå rundt og kjenne sånn etter som jeg gjør, ogløpe frem og tilbake på do. Og sitte og klemme på puppene for å se om de er ømme..... Blir nesten flau av meg selv jeg! Uansett: i midten av mars er det utredning på gang, så da får vi kanskje et svar på hvorfor det ikke har klaffet.... Skal bli godt å vite, da har man hvertfall noe og forholde seg til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 19. februar 2007 #82 Del Skrevet 19. februar 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta27 Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #83 Del Skrevet 19. februar 2007 Mrs. Potter! Mensen kom den som den skulle, såble ingenting denne måneden heller. Nå har jeg bestemt meg for å trappe ned prøvingen, og heler ha sex når jeg vil ha sex, og ikke når vi må! Så da er det ikke sikkert at vi treffer eggløsningen,men det får bare stå sin gang. Vi har garantert truffet eggløsningen de månedene vi har prøvd, uten at det har blitt resultat av den grunn. Jeg kommer ikke til å være så mye inne på KG nå fremover, men skal oppdatere hvis det skulle skje noe. Jeg vil fokusere minst mulig på det å bli gravid fremover. Lykke, lykke til til alle dere andre som prøver, måtte dere snart bli gravide! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta27 Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #84 Del Skrevet 8. mars 2007 Raskt innom for å oppdatre litt. Jeg har IKM på mandag eller tirsdag neste uke. He, he, ja jeg har endelig klart å ikke telle dager. Tror det er første gang i historien at jeg er usikker på når IKM er, og det er for min del veldig positivt! Vi har ikke vært så flinke denne måneden når det gjelder å treffe eggløsning, og det er fordi jeg denne måneden nektet meg selv å ha sex kun for å lage barn. Denne måneden har vi hatt sex når vi har villet, og ikke når vi har måttet! Og da ble det ikke så ofte som det burde ha blitt kanskje, men det kjennes mer riktig ut. I morgen skal vi begynne utredningen vår. Vi skal begge to til min private gynekolog for samtale. Jeg vet egentlig ingenting om hva som kommer til å skje i morgen, om det bare er samtale eller om det blir foretatt undersøkelser også. Sambo har fått henvisning også, men lurer på om han blir henvist på nytt til sykehuset for å avlegge sædprøve, eller om dette gjøres hos gynekologen??? Uansett; vi er igang, og det kjennes godt ut! Mamma hinter hele tiden på om når vi skal ha barn. Jeg har ennå ikke fortalt henne at vi sliter med det, men jeg kommer nok til å si noe nå snart dersom det drøyer ennå lenge. Jeg er 31 nå, sambo 36, så vi er jo ikke akkurat unge lengre (hvertfall ikke han). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leiababe Skrevet 8. mars 2007 #85 Del Skrevet 8. mars 2007 Hei hei! Nå var det lenge siden jeg har "sett" deg. Hyggelig at du er innom en tur Er litt der som du er for tiden jeg og. Har sex fordi jeg har lyst, og ikke fordi jeg føler jeg "må". Merker jeg slapper mye bedre av nå. Har slutta med testing av EL også(i alle fall enn så lenge), så får vi se hvordan det går. Lykke til med IKM da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kardemomme Skrevet 8. mars 2007 #86 Del Skrevet 8. mars 2007 Hei, så koselig å se deg igjen her inne, lenge siden nå! Spennende med IKM rett rundt hjørnet. Lykke til med utredninga, hold oss oppdater da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 8. mars 2007 #87 Del Skrevet 8. mars 2007 Der er du jo! Lykke til på utredning, og ikke minst IKM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 8. mars 2007 #88 Del Skrevet 8. mars 2007 Lykke til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 9. mars 2007 #89 Del Skrevet 9. mars 2007 Hei hei Hvordan gikk det på utredningen?? Er så spent på hva di sa jeg En leverer sædprøven der du går på utredning. Di tar vanligvis å analyserer prøven. Iallefall er det slik her. OG du er ikke gammel, husk det. Jeg er snart 30, og mannen er 39. Men vi har ikke all verdens tid, men forstatt noen fruktbare år igjen ennå da Ha en strålende helg stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta27 Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #90 Del Skrevet 9. mars 2007 Hei og takk for alle lykkeønskninger! Koselig å bli møtt med så mange hyggelige meldinger! Joda, var hos gynekologen i dag, men det var egentlig ikkenoe spennende. Han var "stresset", og hadde liten tid virket det som. For ham var alt rutine, og det han sa kom ut som om det skulle vært lest opp fra en bok Han undersøkte ikke noe, men henviste meg videre til Haukeland for å ta blodprøver dag 3/4 og dag 20/21 (bare så synd det blir mitt i påsken i år da......), og så må jeg tempe 1 syklus. Sambo ble henvist for å avlegge sædprøve. Han skal bestille time neste uke. Etter at sædprøven er avlagt, så vil det gå ca 3 uker til vi får svar!!! Deretter skal vi få ny time hos gynekologen for å få svarene. Dersom sambo har dårlig sædkvalitet, så avsluttes utredningen av meg, og vi blirsendt til prøverør. Dersom alle prøvene er fine, så måtte vi ta stilling til larkoskopi (med narkose og hele greier) for å undersøke om egglederne var tette (noe som var lite sannsynlig siden jeg aldri har hatt infesjon eller smerter). Så vi får vente og se da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 22. mars 2007 #91 Del Skrevet 22. mars 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta27 Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #92 Del Skrevet 26. mars 2007 Mrs. Potter En kort oppdatering på hvordan det går her i gården. Denne måneden har jeg begynt å tempe etter råd fra gynekologen. Jeg har vært og tatt blodprøve på dag 3, og skal ta ny blodprøve på fredag (dag 20). Vi har hatt en bra innsats denne måneden, så eggløsningen er hvertfall truffet (hvis jeg har eggløsning da, men det tror jeg ganske sikkert at jeg har). Hadde el-slim på dag 9-10. Tempfall på dag 10, så tror jeg har hatt eggløsning på dag 11 eller noe sånt. Tempingen forstår jeg ikke så mye av. Fikk beskjed om å tempe ommorgenen før jeg stod opp, og at tiden jeg gjorde det på ikke var av betydning. Jeg har jo lest litt her inne da, og her står det at en skal tempe til samme tid hver dag. Problemet mitt er at jeg ikke sover sammenhengende en hel natt, hvertfall ikke nå pga tempingen. Jeg har derfor tempet når jeg har våknet om natten (sånn rundt halv fem hver natt faktisk), også har jeg tempet når jeg står opp i 6.30-tiden. Forskjellen er at ved første temping så har jeg sovet sammenhengende i minst 3 timer, mens ved 2.temping ikke har sovet så lenge sammenhengende. Temperaturen varierer enormt på de to målingene!!!! Faktisk opptil 0,4-0,5 grader! Er det rart jeg blir forvirret??? Så nå lager jeg rett og slett 2 skjemaer. Ett for første temping med sammenhengende søvn, og ett for temping før jeg står opp. Så får gynekologen se på det og si hva han mener. Nå tar jeg meg en tur ut i den nydelige vårsola! Jeg har det bra på alle måter, og har stor tro på at vi skal klare å bli gravide! Man er jo ekstra fruktbar i de lyse månedene har jeg hørt, så satser på at jeg snart blir gravid! Lykke til alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leiababe Skrevet 27. mars 2007 #93 Del Skrevet 27. mars 2007 Vi får satse på at det blir klaff nå i vår/sommermånedene. Merker at jeg selv er mye bedre humør på denne tiden, og det kan jo i alle fall ikke være negativt for prøvingen. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta27 Skrevet 3. april 2007 Forfatter #94 Del Skrevet 3. april 2007 Leiababe: Klart vi skal bli gravide ja! Jeg har ikke ført meg opp på noen IKM liste de 2 siste månedene, selv om vi har vært aktive rundt eggløsning. Blir bare deprimert av å se at pp etter pp farer forbi uten resultat... IKM denne måneden er vel rundt 9. april tenker jeg meg. Puppene er ømme, tempen høy, men spretter litt opp og ned. Forstår egentlig ikke så mye av det da.... for jeg sover så urolig om nettene etter at jeg begynte å tempe, at jeg ikke har sovet EN eneste natt igjennom uten å våkne minst 1 gang. Sambo har avlevert prøve, så nå venter vi i spenning. Skal til GU i slutten av april for å få svar. Blir lange 4 uker å vente pga påsken! I morgen reiser vi vekk for å besøke en venninne. Deretter drar vi noen dager på hytta for å kose oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta27 Skrevet 14. april 2007 Forfatter #95 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) VI SKAL GIFTE OSS!!! Han fridde til meg i går! Så da blir fokus på noe litt annet enn prøving de neste månedene, for planen er å gifte oss i august/september i år! Vet ikke ennå om vi kommer til å droppe prøvingen nå frem til bryllupet, men tror kanskje vi bare kjører på jeg! Blir jeg gravid så er jo det bare et pluss! Vi skal til legen 24.april for å få svar på prøvene vi har tatt. Blir spennende. Denne måneden har jeg dessuten begynt med slimløsende hostesaft (Solvipect) for å se om det kan hjelpe. Må jo bare prøve det da. Ha en strålende lørdag i solskinnet alle sammen! Endret 14. april 2007 av jenta27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 14. april 2007 #96 Del Skrevet 14. april 2007 Så koselig! Gratulerer så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 14. april 2007 #97 Del Skrevet 14. april 2007 GRATULERER!! Lyst til å fortelle om frieriet eller? Synes det er så gøy å høre om sånt! Personlig tror jeg ikke jeg ville ha prøvepause. Er jo flott med gravide bruder. Håper du holder oss oppdatert med bryllupsplanlegging og sånn framover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 14. april 2007 #98 Del Skrevet 14. april 2007 Gratulerer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta27 Skrevet 25. april 2007 Forfatter #99 Del Skrevet 25. april 2007 Angelou, Kylling, Mrs. Potter Ja, da har vi vært hos legen i går og fått svar på prøvene. Sambo sin sædkvalitet var helt normal, og mine blodprøver var helt normale. Jeg har tydelig eggløsning. Han trodde ikke det var noe gale med oss, men at vi bare bruker litt tid. Jeg ble uansett henvist videre for å sjekke om egglederne er tette sånn for sikkerhets skyld. Sannsynligvis er de ikke det sa han. Jeg er livredd for sykehus, narkose, sprøyter ol, så det blir nok ikke helt enkelt å ta den prøven nei. Han henviste meg til røntgen siden jeg ikke likte narkose, og sa at det var like diagnostisk sikkert som laraskopi. Jeg må ha en liten tenkepause på om jeg vil ta denne undersøkelsen før brylluppet, eller om jeg vil vente litt. Brylluppet skal forøvrig holdes 25. august! Ja, akkurat fire måneder fra i dag! Frieriet var orginalt det, men ikke så romantisk. Det viktigste var jo at han fridde da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 25. april 2007 #100 Del Skrevet 25. april 2007 Så bra at de ikke fant noe galt er jo helt vanlig å bruke litt tid, vips, så sitter den vet du Koselig at du skal gifte deg altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå