thacyoon Skrevet 7. april 2007 #781 Skrevet 7. april 2007 (endret) ...Fjernet det jeg opprinnelig skrev... Endret 7. april 2007 av thacyoon
LauraLine Skrevet 7. april 2007 #782 Skrevet 7. april 2007 (endret) Trekte innlegget. Endret 7. april 2007 av LauraLine
Gjest Jadis Skrevet 7. april 2007 #783 Skrevet 7. april 2007 Hva hadde du synes hvis du passerte en politikontroll og fikk bot for å ha kjørt i 55 km/t i en 50 sone, mens andre som kjørte like fort ikke fikk bot i den samme politikontrollen? ← Det synes jeg var et utrolig usaklig argument, spesielt fra en kommende politimann-/kvinne, må jeg si. Det er en viss forskjell på en lov og en regel for et opptak.
LauraLine Skrevet 7. april 2007 #784 Skrevet 7. april 2007 Det synes jeg var et utrolig usaklig argument, spesielt fra en kommende politimann-/kvinne, må jeg si. Det er en viss forskjell på en lov og en regel for et opptak. ← Er det så vanskelig å forstå hva vi mener da? Er du søker foresten?
thacyoon Skrevet 7. april 2007 #785 Skrevet 7. april 2007 (endret) Det synes jeg var et utrolig usaklig argument, spesielt fra en kommende politimann-/kvinne, må jeg si. Det er en viss forskjell på en lov og en regel for et opptak. ← Men kjære deg, du må ikke ta alt så bokstavelig Jeg tror nok at samtlige søkere her inne i dette forumet egner seg bra til å ivareta demokratiet vårt - og vi lover å ikke være (overdrevent) firkantet i utførelsen av yrket vårt Endret 7. april 2007 av thacyoon
Gjest Jadis Skrevet 7. april 2007 #786 Skrevet 7. april 2007 Jeg skjønner hva dere mener, men jeg er altså uenig. Og jeg synes virkelig argumentet ditt var dårlig - det må vel være greit å si? Jeg er ikke søker til PHS, nei.
Blackout Skrevet 7. april 2007 #787 Skrevet 7. april 2007 (endret) Her er et utdrag fra "Norsk Politi" nr 1 2007. Dette kan nok forklare hvorfor bla. menn og kvinner med flerkulturell bakgrunn kan ha mulighet til å få en "Second chance".... 20-prosentregelen "Politihøgskolens opptaksreglement gjenspeiler ønsket om å rekruttere et politi som representerer ulike deler av befolkningen, med lik adgang for kvinner og menn fra hele landet, herunder personer med flerkulturell bakgrunn." Videre: "Vinteren 2007 ser derfor to nye nemnder dagens lys. De nye nemndene, en for Sørlandet/Vestlandet og en for Midt-/Nord-Norge kommer i tillegg til dagens nemnd, som vil ha Østlandet og området rundt som sitt felt. Nemndene opprettes for å gjøre det mulig å vurdere flere av søkerne i den totale søkermassen." Hvis jeg har tolket dette riktig, ser det ut til at PHS har kontroll over de avgjørelsene de tar, i forhold til rekrutering. Dette støtter jeg fult ut, så lenge det kun gjelder personer med "flerkulturell" bakgrun og ikke "hvem som helst"... Sitat forkortet Veslejenta - moderator Endret 10. april 2007 av Veslejenta
LarsThomas Skrevet 8. april 2007 #788 Skrevet 8. april 2007 Se der ja. Da bryter de ikke "reglene" allikevel. Er også enig i tankegangen de har. "Desverre" blir det vanskeligere for oss som får 20 poeng pga økt konkurranse om plassene.
thacyoon Skrevet 8. april 2007 #789 Skrevet 8. april 2007 (endret) Hmmm, det er var et godt poeng blackout....20 prosent regelen ja - det forklarer jo det meste. Det virker som om de ekstra nemdene er på plass allerede, og derfor kan flere vurderes etter denne regelen allerede nå. 20% regelen har eksistert før også, men med bare en opptaksnemd har de sikkert ikke hatt mulighet/tid til å vurdere flere søkere - før nå Kjære opptaknemda, Dette er noen av mine svake sider: Sta og påståelig Endret 8. april 2007 av thacyoon
Blackout Skrevet 8. april 2007 #790 Skrevet 8. april 2007 He he he.. Nice thacyoon!! Der fikk du bekreftet to "negative" sider som du fullt ut og med god samvittighet, kan informere Opptaksnemda om.
LauraLine Skrevet 8. april 2007 #792 Skrevet 8. april 2007 (endret) Her er et utdrag fra "Norsk Politi" nr 1 2007. Dette kan nok forklare hvorfor bla. menn og kvinner med flerkulturell bakgrunn kan ha mulighet til å få en "Second chance".... 20-prosentregelen "Politihøgskolens opptaksreglement gjenspeiler ønsket om å rekruttere et politi som representerer ulike deler av befolkningen, med lik adgang for kvinner og menn fra hele landet, herunder personer med flerkulturell bakgrunn." Videre: "Vinteren 2007 ser derfor to nye nemnder dagens lys. De nye nemndene, en for Sørlandet/Vestlandet og en for Midt-/Nord-Norge kommer i tillegg til dagens nemnd, som vil ha Østlandet og området rundt som sitt felt. Nemndene opprettes for å gjøre det mulig å vurdere flere av søkerne i den totale søkermassen." Hvis jeg har tolket dette riktig, ser det ut til at PHS har kontroll over de avgjørelsene de tar, i forhold til rekrutering. Dette støtter jeg fult ut, så lenge det kun gjelder personer med "flerkulturell" bakgrun og ikke "hvem som helst"... Sitat forkortet Veslejenta - moderator ← Svarte...! Å jeg som trodde jeg hadde fått med meg det meste.. Jaja jeg bøyer meg i støvet..! Min dårlige egenskap og: sta og påståelig, men ja jeg var ærlig med opptaksnemda å fortalde det..men jobber selvsagt med det og.... Endret 10. april 2007 av Veslejenta
LauraLine Skrevet 8. april 2007 #793 Skrevet 8. april 2007 Se der ja. Da bryter de ikke "reglene" allikevel. Er også enig i tankegangen de har. "Desverre" blir det vanskeligere for oss som får 20 poeng pga økt konkurranse om plassene. ← Ja hard plass om plassene det er sikkert. Men jammen er det ekstremt mange som stryker på testene og, å som ikke får en ekstra sjanse. Som nevnt tidligere så var det 9 av 20 som strøk da jeg var inne..! Så det er håp folkens!!
Blackout Skrevet 8. april 2007 #794 Skrevet 8. april 2007 (endret) Denne linken er sikkert "gammelt nytt", men for de av dere (meg selv ink.) som ikke har vært inne til intervju ennå, kan det være greit å lese litt her. Spesielt paragraf 2 -Politiets oppgaver http://www.lovdata.no/all/hl-19950804-053.html Har politistudenter noen fordeler som andre studenter ikke har? ..og får Politistudender som er 30+ studentrabatt på tog/buss/fly etc. ? Endret 8. april 2007 av Blackout
thacyoon Skrevet 8. april 2007 #795 Skrevet 8. april 2007 Hmm, godt spørsmål. Jeg kan tenke meg at politistudenter er som "vanlige" studenter, så vi over 30 må sikkert betale full pris. Er ikke det "aldersdiskriminering"
LauraLine Skrevet 8. april 2007 #796 Skrevet 8. april 2007 (endret) Hmm, godt spørsmål. Jeg kan tenke meg at politistudenter er som "vanlige" studenter, så vi over 30 må sikkert betale full pris. Er ikke det "aldersdiskriminering" ← Er det mulig?? En student er vell en student uavhengig av alder ! Endret 8. april 2007 av LauraLine
Goill Skrevet 9. april 2007 #797 Skrevet 9. april 2007 Er det mulig?? En student er vell en student uavhengig av alder ! ← Jo, bare så synd at, er man student og over 31 år så er man ikke student lenger.. ingen rabatt ordninger. Og det sykeste er, at de som er student og over 31 ofte har barn, hus- og billån.
Blackout Skrevet 9. april 2007 #798 Skrevet 9. april 2007 Jo, bare så synd at, er man student og over 31 år så er man ikke student lenger.. ingen rabatt ordninger. Og det sykeste er, at de som er student og over 31 ofte har barn, hus- og billån. ← Ja, det er mange av oss som har barn, huslån og bil. Dette er også de samme som gjerne har behov for å pendle oftere også (hjem og treffe barna). Jeg er forberett på at det til tider kan bli tungt, og lenge mellom hver gang jeg kan treffe mine kjære... ..og at store deler av studielånet vil gå til reisepenger. Men det at jeg da eventuelt må betale dobbelt så mye reisepenger i forhold til mange av mine medstudenter, er vel litt "urettferdig" eller...? Eller kanskje det er sånn at de som er under 30 år virkelig trenger å studere mens de som er over 30 år bare tøyser og tuller og trenger egentlig ikke å være student, og må derfor betale ekstra?!
Vihi Skrevet 9. april 2007 #799 Skrevet 9. april 2007 Jeg stoler på at PHS vet hva de driver med i forhold til rekruttering. MEN, min personlige mening er at det er omvendt diskriminering å dispansere fra kravene fordi du er av utenlandsk opprinnelse, kvinne eller lignende.. ' Et krav er et krav, uansett om du er hvit, svart, tykk, tynn, kristen, ateist, muslim etc. Ja, man skal jo gjenspeile befolkningen, så jeg forstår jo på en måte hvorfor de har en slik regel for unntakstilstand, dog kan jeg ikke si meg 100 prosent fornøyd med det. Det blir som at en student slutter å telle som en student når personen er fylt 31 år. Profesjonelt sett har jeg ikke tenkt til å uttale meg..
Gjest Marie81 Skrevet 10. april 2007 #800 Skrevet 10. april 2007 Jeg skal slaktes 11 april (og spesielt 12 april) i Bergen / Haakonsvern. Var det noen andre her som også skulle det? Gleder meg til å få det overstått!!! Jeg har jobbet med dette i over 2 år nå ← Masse lykke til !! Føler du deg klar? Noen flere som skal inn den uka her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå