Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Marie81
Skrevet

:velkommen: Blackout ! Så fint at du registrerte deg slik at du kan delta i dette hyggelige forumet :)

Hva har du jobbet med frem til nå? Ønsker du plass i Oslo eller Bodø?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:velkommen: Blackout ! Så fint at du registrerte deg slik at du kan delta i dette hyggelige forumet :)

Hva har du jobbet med frem til nå? Ønsker du plass i Oslo eller Bodø?

Hei Marie,

Jeg har jobbet i en platebar i 11-12 år.. Nå jobber jeg i kriminalomsorgen...

Jeg ønsker meg til Oslo, fordi jeg har familie her i bergen, og da er det lettere å reise hjem på besøk :) ...Hvis Bodø er eneste alternativ så skal det sikkert gå bra det også...

Skrevet (endret)
Til Thacyoon,

Leverte du søknad til Phs den 23.nov i fjor? ...og var du en av de siste som var inne til "samtale"?

Hei, og velkommen til forumet Blackout.

Ja det stemmer det, jeg aner hvem du er også :)

Jeg også søkte Oslo pga lettere å komme til Bergen (familien).

Så du skal i ilden 1 uke etter meg, da har du en hel ekstra uke å trene på - hehehe.

Endret av thacyoon
Skrevet (endret)

Puhhh.... har nettopp testet den #%/@$ firkanten :)

Løp 29.5 runder, ergo en 5'er - noe jeg er fornøyd med...

Ser forresten på denne videoen:

http://www.adressa.no/streaming/nyheter/article822729.ece

..at brettet en satser på i stille lengde står skråstilt.

Er dette "standard", eller varierer det mtp opptakstedet?

Endret av thacyoon
Skrevet
Hei, og velkommen til forumet Blackout.

Ja det stemmer det, jeg aner hvem du er også :) 

Jeg også søkte Oslo pga lettere å komme til Bergen (familien).

Så du skal i ilden 1 uke etter meg, da har du en hel ekstra uke å trene på - hehehe.

Dette var da svært hyggelig, Thacyoon! ;) Vi var de to siste i køen (eller de to med mest ro i ræven:) ) da vi leverte søknad og egenerklæringen.

Jeg løp kondisjonstesten (firkanten) selv sist søndag og søndagen før. Første søndagen klarte jeg 30.5 runder og nå sist søndag løp jeg bare 27 runden men da hadde jeg ikke egen tidtaker, slik jeg hadde første gang. Jeg klarte en 4'er på opptaksprøven i fjor, og det skal jeg klare i år også.

Når du er i ilden, ligger jeg hjemme på sofan i treningstøy mens jeg mentalt tenker ut og finpusser teknikker ved de fysyske øvelsene... ..og har god tid, en slags ekstra uke. He he he ;)

Det går nok kjempebra med deg! Hvis du ligger ann til 20p i dag, klarer du sikkert 18p den dagen :)

Skrevet

Ser forresten på denne videoen:

http://www.adressa.no/streaming/nyheter/article822729.ece

..at brettet en satser på i stille lengde står skråstilt.

Er dette "standard", eller varierer det mtp opptakstedet?

I fjor hadde vi også et springbrett som kan minne og det i video'en. Men da var vi i Åstvethallen i Åsane. Det blir sikkert det samme i år også. Så du hopper nok endel lengre her, enn om du hopper fra bar bakke.

Skrevet
Dette var da svært hyggelig, Thacyoon! ;) Vi var de to siste i køen (eller de to med mest ro i ræven:) ) da vi leverte søknad og egenerklæringen.

Jeg løp kondisjonstesten (firkanten) selv sist søndag og søndagen før. Første søndagen klarte jeg 30.5 runder og nå sist søndag løp jeg bare 27 runden men da hadde jeg ikke egen tidtaker, slik jeg hadde første gang. Jeg klarte en 4'er på opptaksprøven i fjor, og det skal jeg klare i år også.

Ja, dette var jo kjekt. Vi får ha litt kontakt fremover, og hvem vet - kanskje nemda er så desperat at de slipper oss gjennom nåløyet :)

PS: At du klarer 30.5 runder er jo fordi du er MYE yngre enn meg :ler:

Skrevet (endret)
Ja, dette var jo kjekt. Vi får ha litt kontakt fremover, og hvem vet - kanskje nemda er så desperat at de slipper oss gjennom nåløyet  :) 

PS: At du klarer 30.5 runder er jo fordi du er MYE yngre enn meg  :ler:

Ja, vi må holde kontakten fremover. Kanskje jeg sender deg en PM også (hvis jeg får det til) :P

Du som er MYE eldre enn meg, har jo hatt MYE lengre tid til trening enn det jeg har :smile: :ler:

Endret av Blackout
Skrevet

:legrine:

hehehe, ja, 3 år er enorm forskjell (på fysiske tester :ler: )

Sender deg en PM med mitt mob nr, vi bor jo bare et par steinkast unna...

Skrevet

Høres ut som innstillingen og motivasjonen er helt på riktig spor iallfall ;)

Dette går nok bra

Skrevet

Jo takk Vihi, Det er ikke noe å si på motivasjonen. Det er ikke noe å si på formen heller. Jeg føler meg i kanon form!! Får bare ikke vist det liksom :ler: j/k

Skrevet

Hei:)

har lenge fulgt med på forumet og tenkte at jeg skulle hive meg med. Kanskje møtes vi alle til høsten og da er det greit å kjenne til noen:)

Var på opptak 19 mars og intervju den 20 og kjenner allerede at Juni er langt unna!

Ellers vil jeg takke for mange gode tips og triks=)

Skrevet
Hei:)

har lenge fulgt med på forumet og tenkte at jeg skulle hive meg med. Kanskje møtes vi alle til høsten og da er det greit å kjenne til noen:)

Var på opptak 19 mars og intervju den 20 og kjenner allerede at Juni er langt unna!

Ellers vil jeg takke for mange gode tips og triks=)

:velkommen:

Hvordan gikk det med deg? Jeg føler også at juni er forferdelig langt unna :)

Skrevet
:velkommen:

Hvordan gikk det med deg? Jeg føler også at juni er forferdelig langt unna :)

De fysiske testene gikk så som så, jeg fikk 18 poeng. Men under 20, så jeg er fornøyd!

På intervjuet så svarte jeg godt for meg på alle spørsmål, men føler i ettertid at det var så mye mer jeg skulle ha sagt og forklart!

Lett å være etterpåklok:)

Ble kjempeoverrasket over at de var så hyggelige. Hadde forventet meg mer en form for avhør i stede for samtale.

Skrevet (endret)

I fjor og tidligere år, var det bare en opptaksnemd fra PHS. D.v.s. at det var de samme 4 som intervjuet alle søkerene i landet. Synes å lese et sted at det fra i år av er flere opptaksnemder? Stemmer dette? Og i såfall har de de samme kriteriene til søkerne, seg imellom?

Endret av Blackout
Skrevet
I fjor og tidligere år, var det bare en opptaksnemd fra PHS. D.v.s. at det var de samme 4 som intervjuet alle søkerene i landet. Synes å lese et sted at det fra i år av er flere opptaksnemder? Stemmer dette? Og i såfall har de de samme kriteriene til søkerne, seg imellom?

Hmm... godt spørmsmål.

På mitt innkallingsbrev står det "Leder for opptaksnemda Sør- og Vestlandet" Navnet til leder er T.A.B

Og, velkommen til deg Goill !!!

Gjest Revenka
Skrevet

Spennende å lese om hvordan det går med dere. Stemmer det at man ikke kan ha dårligere syn enn 0.5?? Det har dere helt sikkert full oversikt over.

Skrevet (endret)
Spennende å lese om hvordan det går med dere. Stemmer det at man ikke kan ha dårligere syn enn 0.5?? Det har dere helt sikkert full oversikt over.

Nja, det er ikke brillestyrke 0.5, vet ikke helt hva de mener med "0.5" Du kan ikke ha dårligere syn enn 5/10 eller 6/12..... som betyr i praksis at du ikke trenger perfekt syn.

Jeg laseropererte mine øyne i fjor sommer fordi jeg lå i grenseland....jeg må jo kunne se tyvene på lang avstand i mørket når jeg er på nattevakt :sjarmor:

Endret av thacyoon
Skrevet

Hmm, det der med brillestyrke lurte jeg litt på også.. Fant iallfall ut at jeg hadde vesentlig dårligere syn på høyre side enn jeg trodde.. Måtte improvisere litt på noen av bokstavene på nest nederste linje, men fikk allikevel beskjed om at jeg var godt innenfor kravet.

Skrevet (endret)
Hmm, det der med brillestyrke lurte jeg litt på også.. Fant iallfall ut at jeg hadde vesentlig dårligere syn på høyre side enn jeg trodde.. Måtte improvisere litt på noen av bokstavene på nest nederste linje, men fikk allikevel beskjed om at jeg var godt innenfor kravet.

Vihi,

Det er jo ikke noe problem ;)

Bare pass på at du går på venstre siden når du patruljerer med en makker :)

Endret av thacyoon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...