Gå til innhold

Kamelas julenotater


kamela

Anbefalte innlegg

Så noen nydelige lys på Skeidar i dag forresten, ganske små kubbelys med lekkert julemotiv. Dyre men...... bare MÅ ha et par stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poden er i gang med juleforberedelsene!

Det er nå 3 helger som han er hos meg før jul, så det er bare å sette igang med det som skal gjøres.

Fant ut at han ihvertall skal gi en fin kalender til faren sin, søstrene og mormor. Og så mente han at faren hadde lite håndklær....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte lys på Skeidar i dag, der begynner det å komme mye fint nå.

Og da erklærer jeg første julepresang som kjøpt: Et flott lys som venninnepresang (sammen med et eller annet)

Fikk med et par adventspresanger i dag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før hadde jeg en julebok som fulgte meg i over 15 år.

Helt enkelt, adresselister for julekort, med plass for endringer, og så fikk hver år sine sider etter behov.

Hva de forskjellige ga bort og fikk, hvem vi fikk julekrot fra og sendt til.

Satt gjerne inn lapper i løpet av året hvis jeg kom på gode ideer.

Greit og billig alternativ til kjøpebok!

Tror jeg skal ha en sånn igjen fra i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente

Genialt Kamela!

Jeg prøver å jobbe meg opp en sånn bok selv. Har en a4perm hvor jeg har alle juletingene fra i år og i fjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er vi godt i gang med å lage pakkelapper. Poden er henrykt over resultatet og har nå 8 små kort i produksjon. Blir kjempefine!

Sølvfarget papp med omriss av juletre tegnet med grønn relieffpenn. Skal få noen kuler med rød relieff og en stjerne i toppen!

Var på IKEA og kjøpte noe småtteri i dag, bl.a. 2 store røde kuler. Vet ikke hva jeg skal bruke dem til, bare måtte kjøpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pakkelappene og kortene utvikler seg!

I dag har jeg lagd plastmal av juletre. Malte inni med grønn maling, og skal lage omriss med relieffpenn. Dette er moro ;) og ganske så enkelt!

Pyntes med stjerne og kuler malt med relieffpenn, kanskje litt pålimt glitter el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har funnet en presang til min mor:

Skråblikk fra godstolen, Odvar Nordli tror det kan være en bok som passer bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en megastor "julepose" med motiv på Max 20, den skal inneholde alle adventspresangene til en av døtrene.

Fikk med et par adventspresanger i dag også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på å få tak i tynne tre/finèr figurer som poden kan male og dekorere med litt annet. Fine presanger til søstre som bor for seg selv, og til faren hans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte finèrhjerter og rød maling i dag.

Og så er første presang til poden innkjøpt: Den eldste, skikkelig murstein av en bok og han har ventet på den lenge! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigerjente

hehe! Nei, katalogen er ikke i hus enda. Men, jeg har ikke så god råd til å shoppe for tiden heller, så det er kanskje like godt.

Så flink du er til å stå på! Julegaver og pakkelapper og greier. Kjempebra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og snikleserlitt i juledagboka de Kamela :) Jeg pleier også å lage hjemmelagede pakkelapper og kort og sånt, men ikke til alle pakkene, det får jeg sjelden tid til med så mange andre hobbyprosjekt på gang ;) Så flink du er med adventspakkene! Jeg skal lage en kalender i år, men der skal det være en del hjemmelagede gaver, så det tar litt lengre tid, men det skal nok ordne seg til 1. desember, tror jeg :tunge1: Jeg også har fått kjøpt noen julegaver, og planlagt noen, så er igang da. Men får ikke gått så mye i butikker pga bekkenplager, så må nok begrense det litt i år, og planlegge litt mer på forhånd før jeg drar ut, f.eks bare det å vite sånn høvelig hva man skal ha, sånn at jeg slipper å gå rundt å lete, for da blir det fort slitsomt. Liker du å gjøre litt ut av innpakningen av gaver også? Det gjør jeg, men jeg lager bare litt "finere" og hjemmelaga- prega gaver til de som jeg vet bryr seg om det, og det blir som regel familie, nær slekt og venner, og jeg liker å kose meg med innpakningen, er så julete :) Og så er jo jeg ekspert på å pakke inn masse små gaver, for det synes jeg er morsomt også, hehe ;)

Hilsen fra Sam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Sam, hyggelig at du var innom og kikket!

Har vært innom og sett hos deg og skjønner at du har den aller største gaven i magen din. Kjempekoselig!

Skal nok gjøre mye ut av innpakningen også i år!

Mannen hadde bursdag og da var det sølvfolie med lillafarget bånd og sløyfe, påskrift/pynt med relieffpenn med glitter. Han var imponert og det gir selvfølgelig meg lyst til å gjøre mer av det!

Elsker å pakke inn gaver, så jeg burde hatt mange flere å kjøpe presanger til ! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tigerjente:

Ser jo at du er akkurat like flink da :klappe:

Får gjøre de tingene du får til med det du har da vet du, så får innkjøpene komme etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjøpt en tredelt adventspresang til en av de store jentene mine:

2 plater kokesjokolade

1 pose rispuff

1 pakke delfiafett

og vips, etter 3 dager har hun det som skal til for å lage ristopper!

Synes jeg var veldig kreativ med den der, hun bor litt avsides til for tiden, og penger er det sikkert ikke for mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi sjokoladen til sist då, så ho skjønar teikninga og ikkje et den opp.. ;)

Så koseleg med juledagbok, gler meg til eg kan byrje med juleførebuingar, men må nok vente til etter eksamen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hyggelig med et nytt besøk.

"samlepakka" er nummerert.

I dag er det ene adventskalenderen helt ferdig, innpakket og nummerert! Skal sendes avgårde i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...