Gå til innhold

Din første menstruasjon

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

13 år og gikk første året på ungdomsskolen. Våknet opp og da jeg gikk på toalettet merket jeg at det hadde skjedd. Fant frem bindene jeg hadde spart på - som jeg hadde fått via Libresseklubben eller på skolen tror jeg, og fortalte det aldri til mamma.

Er veldig glad for at jeg var såpass gjennomsnittlig. Jeg husker hun som fikk det i 3. - 4.-klasse på barneskolen, det kan ikke ha vært så greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk mensen når jeg var ca 13. Jeg og en venninne skulle på badeland og min venninnes far skulle kjøre oss. Jeg måtte innom hjemme en tur etter noe jeg hadde glemt. Faren hennes skulle komme rett etter. Jeg gikk på do og der var den... Jeg ropte på mamma: "Mamma, man kan vel ikke bade når man har fått mensen?!!" i full gråt..

Min venninne måtte ringe hjem for å stoppe sin far - for det ble ikke noe badeland den dagen.. Hun sa: "nn har fått så mye eksem - så vi kan ikke dra.." (*akkurat som det er akutt*)..

Moren til min venninne var svømmelærer og hadde selvfølgelig ingen aning om hva som var skjedd...*neida* FLAUT! den gangen, nå er det bare en morsom historie jeg skal fortelle til mine døtre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos kjæresten min på 14..selv var jeg 12 1/2..Vi satt og gjorde lekser sammen (faktisk), da jeg plutselig reiser meg opp og han kommenterer at jeg har flekk på buksen.. "oi da sier jeg" og tenker ikke på at det kan være mens i det hele tatt..etter noen minutter åpner han kjeften igjen og sier.."jeg tror du har fått mensen..gjør det vondt?" :legrine: har aldri vært så flau før..husker jeg låste meg inn på do og gråt fordi jeg ikke turte å spørre om han hadde bind eller gå ut med en sånn flekk..

Hvordan gikk det med deg da? Du ble vel ikke sittende der for evig og alltid?? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nettopp fylt 14, og hadde venta leenge.. Følte stort sett bare lettelse, samtidig som jeg syntes det var litt ekkelt. Hadde bind liggende fra libresse-klubb jeg også, så det ordna jeg selv. Husker jeg mota meg skikkelig opp og fortalte det til mamma rett før jeg skulle ut, så slapp jeg å prate mer om det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen når jeg var ca 13. Jeg og en venninne skulle på badeland og min venninnes far skulle kjøre oss. Jeg måtte innom hjemme en tur etter noe jeg hadde glemt. Faren hennes skulle komme rett etter. Jeg gikk på do og der var den... Jeg ropte på mamma: "Mamma, man kan vel ikke bade når man har fått mensen?!!" i full gråt..

Min venninne måtte ringe hjem for å stoppe sin far - for det ble ikke noe badeland den dagen.. Hun sa: "nn har fått så mye eksem - så vi kan ikke dra.." (*akkurat som det er akutt*)..

Moren til min venninne var svømmelærer og hadde selvfølgelig ingen aning om hva som var skjedd...*neida*  FLAUT! den gangen, nå er det bare en morsom historie jeg skal fortelle til mine døtre..

ikke for evig og alltid..men ganske lenge...han fikk mammaen hans til å banke på! :legrine: jeg slo opp 6 dager senere..vi ble sammen igjen på VGS :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har sitert feil avsnitt men det gjør ingenting, synes historien din var kjempegod!! Fortsatt sammen med ham eller? :ler:

beklager..gikk litt fort :sjarmor:

vI ER FORTSATT SAMMEN!!! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 12 år, og oppdaget det da jeg gikk på do hjemme. Mamma hadde satt igjen noen bind da hun flyttet, så jeg brukte av de. Så måtte jeg nesten si det til pappa da, syntes det var dritflaut og sa det når jeg gikk forbi mens han satt og så på TV. Syntes også at det var så flaut å få han til å kjøpe bind at jeg gjorde det selv nesten med en gang. Det var også dritflaut, var kjemperedd for at noen jeg kjente skulle se meg. Men det var ikke flaut på skolen, de andre jentene i klassen var generelt ganske sene, det var bare 2-3 som hadde fått før meg (selv om jeg hadde begynt et år for tidlig på skolen), så der var det nesten litt status. Men jeg kunne nok helst tenkt meg å være uten menssmertene noen år til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sjøøøøønt. :)

:hjerter::hjerter_rundt: ja..men synes fortsatt det er flaut..når han nevner det..Jeg synes liksom ikke det er noe morsomt ENDA..kanskje om 20 år!..han synes det er kjempesøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk mensen sommeren før jeg skulle begynne på ungdomskolen. Var bare hjemmom for å gå på do da jeg oppdaget det når jeg tørket meg. Ropte på mamma som ga meg et bind. Etterpå gikk jeg ut, men følte at jeg ikke kunne røre meg. Var veldig redd jeg skulle få lekkasje. Visste godt hva det var siden jeg hadde en veninne som hadde det og ei i parallell klassen fikk det før vi skulle ha svømming i 6 klasse. Vi jentene brukte den dobbelttimen til å snakke om det. Følte oss nok veldig voksne da! :ler: . Snakket ikke mer med mamma om det. Var jo medlem av "Klikk Libresse" så kunne jo alt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Tja. Jeg fikk mensen på min 13 års dag!! grrr. Ble ganske frustrert for jeg trodde jeg øyeblikkelig ble forvandlet til en fjollete tenåring som bare var opptatt av sminke og sånt..

Min mor oppdaget det da pappa fant et brukt bind på badet og kjeftet på mamma, min mor hadde jo ikke mensen, så da måtte det jo være meg. Hun ble forjamsa, jeg ble flau og min bestefar ville helst forsvinne tror jeg! (han var på besøk)

Tamponger var jeg voksen før jeg fikk til -dessverre, for det kunne gjort sakene en smule lettere. Men hadde mye vondt ja, og var av en eller annen grunn veldig flau over det. Så min mor merket at jeg hadde mensen når det var tomt for henne. (+ vasket hun jo klær da)

edit:skrivefeil

Endret av StoreSky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 14 tror jeg.

Nettopp begynt i 10.klasse, jo senere jo bedre :ler:

Våknet opp på morgenen, med blod i trusa.

Bare kasta trusa jeg, og fant bind :)

Hadde vært medlem av libresse klubben en stund så hadde nok bind for en år sikkert :ler:

Jeg turte ikke si det til noen, spesielt ikke pappa som jeg var hos da.

Men fortalte det til mamma etter en stund, tror det var på en lapp faktisk :sjarmor:

Brukte vel bind den første mensen og har brukt tamping siden.

Resten av de andre bindene jeg hadde brukte jeg om natten siden jeg var redd for å bruke tamponger da.

Men tok ikke lenge før jeg kastet dem.

Bind er skikkelig ekkelt :ler:

Endret av Tweek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var 13, vi var på sommerferie inni landet en plass. Satt og så på en fotballkamp (!) sammen med stefaren min da det begynte å verke i magen....etter ei stund gikk jeg på do, og oppdaga da den berømte blodflekken :ler:

Hadde ingen bind med meg selvfølgelig, og aldri i livet om jeg turte å spørre mamma, dette var jo dritflaut! Så, jeg bare...gjorde ingenting. Heldigvis blødde jeg veldig lite, så det gikk fint med kun bomullstruse. Det varte i 3 dager, så stopp, og så en dag til igjen, tror jeg.

Det hele var egentlig ganske så udramatisk, men jeg husker at jeg tenke på det hele tiden, og følte meg ganske så voksen!

Og når mamma skjønte det, vet jeg ikke. Vi har aldri snakket om det... :sjenert:

(Joda, jeg var også- som alle andre - medlem i klikk libresse :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat fylt 14. Jeg fikk det en morgen, og hadde noen bind liggende fra ja; Klikk Libresse :)

Jeg sa det til moren min et par dager senere, da jeg trengte melding med hjemmefra for å slippe svømming. Husker jeg var kjempenervøs for å si det, og sa det rett før jeg skulle gå ut av døren på vei til skolen.

Jeg husker at jeg var litt sur for at jeg ikke hadde fått det en måned før eller noe, da kunne jeg si at jeg fikk mensen når jeg var 13 :ler: Jeg har heldigvis kommet over det nå. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bare 11. Var hjemme og gikk på do og fant blod i trusa. Blei litt nervøs (hadde håpa jeg fikk vente noen år til) og ropte på mamma. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Min første mens var et mareritt!

Var 11 år, gikk i fjerde eller femte. Var tidligst ute i klassen. Første gangen jeg fikk mensen ville ikke jeg selvsagt ikke dusje i fellesdusjen etter gymtimen, og vasket meg på do i stedet. Noen jenter sladret til læreren, og hun tok meg inn til grilling om hvorfor jeg ikke dusjet. Og den gangen var jo mensen ekstreeeeeeemt pinlig og privat. Da hun endelig hadde dratt det ut av meg, håpet jeg at det var slutten på det hele.

Men nei: Senere på dagen tok hun med seg alle jentene ut av skoletimen for å snakke om mensen. Hun fortalte (uten å ha bedt om mitt samtykke) at jeg hadde fått mensen og diskuterte deretter aspektene rundt det å være jente og få mensen for første gang. Jeg trodde jeg skulle synke gjennom gulvet, så flaut var det. Etter dette møtet sladret selvfølgelig noen av jentene til gutta i klassen, som syntes det var kjempefestlig, og det ble mye fnising.

Jeg kom gråtende hjem, fortalte det til mamma som ble rasende. Hun forlangte møte med læreren, og klagde til rektor.

Og jeg som bare ønsket å være i fred, og å vaske meg på do i fred uten spørsmål og oppstandelse. Den gang ei.

Kanskje jeg har fått mentale arr for livet! :overrasket:

( i dag kan jeg le av det :ler: , men jeg ble faktisk litt sur mens jeg skrev dette. :forvirret: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...