Gjest Fjodor D. Skrevet 19. mai 2009 #7641 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg ser frem til nye ideer. Håper du deler oppskrift som vanlig. Lykke til med dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #7642 Del Skrevet 19. mai 2009 Det der med å ikke ville ha så mye på tapetet skjønner jeg godt, Nilma. Jeg tror normalen inni meg et sted, som jeg ubevisst navigerer etter, er å sitte helt stille å gjøre ingenting. Jeg har dermed en tendens til å bli irritert/frustrert når det blir noe særlig mer enn det (og det blir jo som regel - heldigvis, får man vel si). Jeg er antakelig ganske kjedelig i tillegg til lat. Sikker på at middagen din blir super som vanlig! Nettopp! Jeg ser frem til nye ideer. Håper du deler oppskrift som vanlig. Lykke til med dagen!Oppskrift og oppskrift, jeg har laget en osso buco-inspirert gryte med kalvekjøtt, basert på flere oppskrifter og eget hode. Som tilbehør har jeg tenkt å ha risoni "milanese", dvs. kokt med safran og smakt til med uanstendige mengder smør og parmesan, dessuten aspargesbønner (med pinjekjerne- og sitronsmør?) og muligens dampet brokkoli til. Saftig sjokoladekake (tror jeg fant oppskriften på NRK i sin tid) med lime- og vaniljemarinerte jordbær og pisket krem til dessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #7643 Del Skrevet 20. mai 2009 Oppsummering av gårsdagen: Kjipt møte: Hadde håpet at det skulle være oppklarende, men det førte i grunnen bare til at jeg bare ble forvirret på et høyere nivå. Middag: Veldig vellykket. Gjestene hadde med nydelig orkidé og ga uttrykk for å like maten. Hyggelig konversasjon og mange morsomme historier. I dag: Hittil: Gikk til jobb, og føler meg usedvanlig våken og opplagt etter 50 minutters tur i nydelig vårvær. Snart: Kjedelig jobbmøte som visstnok kommer til å ta halve dagen. Urk. I kveld: Seriøs sofasløving med vinrester fra i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 20. mai 2009 #7644 Del Skrevet 20. mai 2009 Faktisk litt misunnelig på den spaserturen din. Må få konvertert denne ungen til ute-unge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 20. mai 2009 #7645 Del Skrevet 20. mai 2009 Faktisk litt misunnelig på den spaserturen din. Må få konvertert denne ungen til ute-unge Det anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 20. mai 2009 #7646 Del Skrevet 20. mai 2009 Oppsummering av gårsdagen: Kjipt møte: Hadde håpet at det skulle være oppklarende, men det førte i grunnen bare til at jeg bare ble forvirret på et høyere nivå. Middag: Veldig vellykket. Gjestene hadde med nydelig orkidé og ga uttrykk for å like maten. Hyggelig konversasjon og mange morsomme historier. I dag: Hittil: Gikk til jobb, og føler meg usedvanlig våken og opplagt etter 50 minutters tur i nydelig vårvær. Snart: Kjedelig jobbmøte som visstnok kommer til å ta halve dagen. Urk. I kveld: Seriøs sofasløving med vinrester fra i går. Jeg hadde verdens mest seriøse sofasoving i går, 3 timer i strekk, og det uten vin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #7647 Del Skrevet 20. mai 2009 Faktisk litt misunnelig på den spaserturen din. Må få konvertert denne ungen til ute-unge Det hadde nok vært lurt, ja. Det er jo litt synd om dere ikke får vært ute, nå som det er så deilig ute. Det var virkelig en utrolig fin tur, det er nesten så jeg gleder meg til å gå hjem igjen. Jeg hadde verdens mest seriøse sofasoving i går, 3 timer i strekk, og det uten vin Det høres deilig ut, og var sikkert vel fortjent! Kjedelig jobbmøte ble avlyst, og erstattet av spise-is-møte ute i solen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 20. mai 2009 #7648 Del Skrevet 20. mai 2009 Det høres deilig ut, og var sikkert vel fortjent! Kjedelig jobbmøte ble avlyst, og erstattet av spise-is-møte ute i solen. Bra! Her er det kaldt og regn, så det blir definitivt ikke noe is i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 20. mai 2009 #7649 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Kjedelig jobbmøte ble avlyst, og erstattet av spise-is-møte ute i solen. Hah. Jeg var jo så kul og sendte finvær deres vei, jeg endte visst med å sende alt for her er det kaldt og regn i dag Endret 20. mai 2009 av nextlife Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #7650 Del Skrevet 20. mai 2009 Bra! Her er det kaldt og regn, så det blir definitivt ikke noe is i dag!Pøh! Is er godt uansett vær! Hah. Jeg var jo så kul og sendte finvær deres vei, jeg endte visst med å sende alt for her er det kaldt og regn i dag Du er så alt for generøs, nextlife! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 20. mai 2009 #7651 Del Skrevet 20. mai 2009 Deilig med is i solen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 20. mai 2009 #7652 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg sitter og lurer på hva slags dessert (eller ost) jeg kan nyte min Pedro Ximenes sherry til i helgen, siden jeg tross alt har vært så lur å åpne flasken. Noen forslag? Og vet du tilfeldigvis hvor lenge denne typen vin står seg i åpnet tilstand? Regner med den tåler litt mer enn fino-typer, som jeg stort sett betrakter som en vanlig hvitvin i så måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 20. mai 2009 #7653 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg bruker VacuVin på hetviner, da holder de seg i alle fall tre - fire uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 20. mai 2009 #7654 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg bruker VacuVin på hetviner, da holder de seg i alle fall tre - fire uker. Det pleier vi også å gjøre på portvin. God idé! Mens en vin som JP Moscatel de Setúbal holder seg i evigheter uten - helt utrolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #7655 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg sitter og lurer på hva slags dessert (eller ost) jeg kan nyte min Pedro Ximenes sherry til i helgen, siden jeg tross alt har vært så lur å åpne flasken. Noen forslag? Og vet du tilfeldigvis hvor lenge denne typen vin står seg i åpnet tilstand? Regner med den tåler litt mer enn fino-typer, som jeg stort sett betrakter som en vanlig hvitvin i så måte.Jeg synes PX er veldig godt til desserter med mørk sjokolade, som ikke er så veldig søte, f.eks. sjokolademousse (av 70%-sjokolade, uten krem). Da vi var på Moro fikk vi den rett og slett helt over vaniljeis (mulig det var rosiner i isen :klø, høres sært ut, men var ganske godt. Jeg synes PX holder seg veldig godt ganske lenge med bare korken i, den er jo så vanvittig søt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 22. mai 2009 #7656 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg synes PX er veldig godt til desserter med mørk sjokolade, som ikke er så veldig søte, f.eks. sjokolademousse (av 70%-sjokolade, uten krem). Da vi var på Moro fikk vi den rett og slett helt over vaniljeis (mulig det var rosiner i isen :klø, høres sært ut, men var ganske godt. Jeg synes PX holder seg veldig godt ganske lenge med bare korken i, den er jo så vanvittig søt. Takk for opplysning om holdbarhet - det var det jeg håpet på. Og det istrikset har jeg faktisk lest om flere steder. Jeg synes også det høres ganske underlig ut, men har tenkt å kjøpe god vaniljeis til helgen likevel, med tanke på mulig rabarbraterte. Så det er mulig vi prøver. Vi drakk forresten PX til sjokolademousse i helgen, og det var jo ikke ille, akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #7657 Del Skrevet 22. mai 2009 Vi drakk forresten PX til sjokolademousse i helgen, og det var jo ikke ille, akkurat. Det er kjempegodt, særlig hvis moussen ikke er så søt. Første gang jeg smakte PX var til en supermørk, litt bitter sjokoladeterte med stout(!)iskrem - vanvittig godt! Ellers synes jeg et lite glass PX godt kan være en dessert i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 22. mai 2009 #7658 Del Skrevet 22. mai 2009 Sjokolademoussen vi hadde til var nok litt lysere og søtere enn den ideelt sett burde ha vært i forhold til vinen, men jeg var fornøyd. Muligens fordi jeg hadde konsumert en god del musserende først, og var fornøyd sånn i det store og hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #7659 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg ville forresten sette pris på litt middagsinnspill om noen føler seg kallet: Jeg har halloumi og en pakke av disse ferdigkokte rødbetene i skapet, som jeg har vurdert å inkludere i middagen i dag. Min første tanke var vår sedvanlige halloumi- og rødbetefavoritt, nemlig med puylinse- og valnøttsalat, men jeg har egentlig lyst på noe litt lettere/friskere. Tenkte litt på tabbouleh med tomater i, men da får jeg ikke brukt rødbetene. Ikke for det, de holder seg vel en stund. Hm. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #7660 Del Skrevet 22. mai 2009 Sjokolademoussen vi hadde til var nok litt lysere og søtere enn den ideelt sett burde ha vært i forhold til vinen, men jeg var fornøyd. Muligens fordi jeg hadde konsumert en god del musserende først, og var fornøyd sånn i det store og hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå