Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Ellers kan jeg meddele at jeg ikke blir arbeidsledig! :hoppe: Ikke at jeg egentlig trodde det, men sånn usikkerhet gjør meg fullstendig frynsete, så jeg er glad avklaringen kom tidligere enn forventet. *feirer med fersk Malabar* :kaffekopp:

Oi, så flott å få det avklart! Usikker arbeidssituasjon er ekkelt å leve med. Jo lengre jo værre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, så glad jeg ble nå! Jeg føler på kroppen når andre forteller om slikt, og gleder meg tilsvarende. Har vært alt for nært slike situasjoner selv det siste året. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord jenter! :)

Jeg var som sagt ikke så fryktelig bekymret, siden jeg jobber på en liten avdeling med ganske spesifikke oppgaver, men det er veldig godt å være sikker, likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fortsatt ansatt! :)

Jeg er forøvrig en smule kvalm etter en lunsj som besto av kaffe latte (jeg lager knallgod..) krinalefser og nystekte vafler med brunost/rømme/syltetøy/lønnesirup.... Godt, men så mye sukker tåler jeg bare ikke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble så røkelakssulten etter å ha lest inne hos Ludovie at jeg tror jeg må lage noe med røkelaks til kvelds. :ler: Og så har vi jo terrine og god Brie, og det er jo tirsdag... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at jobben din er sikker. :)

Jeg ble fristet av alt lefsesnakket, men jeg tror ikke jeg er tålmodig nok til å lage tynne lefsesorter. Tjukklefse hadde det derimot vært moro å prøve, har noen av dere en oppskrift å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh - liten pust i bakken. Vi har en runde med husarbeid her, for å gjøre kåken presentabel til svigermor kommer på torsdag. Ikke at hun har støv på hjernen, men det er jo koselig å vite at det er sånn noenlunde rent i krokene når man får besøk. :fnise:

Nå skal jeg snart kvinne meg opp å gjøre det aller, aller kjedeligste i hele verden, nemlig å stryke. Må henge opp rene gardiner på gjesterommet, dessuten må vi ha duk på dustespisebordet som ikke tåler noen ting. :sur:

Jeg HATER å stryke! :grine:

Men jeg har cava, terrine og lakserøre i kjøleskapet. :lur: *gulrot*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min stryker både sine egne og mine skjorter, men akkurat når det gjelder duker og gardiner til svigermorbesøk vil jeg ha litt kontroll - med fare for å høres ut som en skikkelig kjerring. :ler: Ikke for det, det er jo hennes egen sønn... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig! :hoppe: Og mannen har vasket alle gulv, så nå gjenstår det bare litt smårydding, så er vi klare for besøk.

Tro det eller ei, men jeg gleder meg stort til å få svigermor på besøk. Vi er ganske ulike på noen områder, men perlevenner likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det demret plutselig for meg at jeg ikke er ferdig med reiseskildringen fra Cornwall. Her er dag 6:

Dag 6 – planløs virring.

Ukarakteristisk nok hadde vi ikke en plan for denne dagen. Etter frokost gikk vi til nærmeste busstopp, og satte oss på en buss til St Just. Selve veien dit var verdt turen i seg selv; vi fikk sett Merry Maidens,

Mousehole og flere andre überidylliske landsbyer. Når jeg sier "sett" mener jeg her i videst mulig forstand; tenk japanske turister. :ler: Vi rakk til og med et lite stopp ved .

I selve St Just hadde vi egentlig tenkt oss til , men veien var dårlig merket, og siden vi ikke hadde et kart måtte vi snu før vi kom frem, sånn at vi skulle være sikre på å nå bussen tilbake til Penzance. Likevel føltes ikke turen bortkastet; vi fikk jo sett mye underveis, og selve St Just var også en trivelig liten by.

Vel tilbake ble det tid til litt shopping. Tatt i betraktning at det er en liten by (og at jeg ikke er noen moteløve :fnise:) fikk jeg et ganske bra utbytte; to bukser, fire gensre og en strikkejakke, pluss juggelsmykker som matchet jakken og en av genserne. I mellomtiden var mannen på internettcafé. Underveis hadde vi en pause, der vi møttes for å spise lunsj på denne restauranten. På listen over dagens sto blant annet havabbor, som jeg ble veldig fristet av, men den var ikke kommet fra fiskeren enda, kunne kelneren opplyse, noe som fikk oss til å bestille bord for kvelden umiddelbart. I stedet spiste vi gnocchi med bl.a. pesto og soltørkede tomater, og rødvin til. Siden det hadde blitt en del veldig enkle lunsjer, fant vi ut at vi skulle spandere på oss dessert; profiteroles (bittesmå vannbakkels) med varm sjokoladesaus – vanvittig godt!

Etterpå ruslet vi litt til rundt i byen, før vi gikk på hotellet for å dusje og slappe av litt. Deretter bar det tilbake til Chapel Street Brasserie, hvor den hyggelige kelneren straks meddelte at havabboren var ankommet. Til forrett hadde vi en veldig god terrine, og til hovedrett hadde vi den etterlengtede havabboren, som ble servert med risotto med vårløk og chorizo. Det smakte rett og slett fantastisk, jeg tror havabbor må være en av mine absolutte favorittfisker. :) Til maten hadde vi Cloudy Bay Sauvignon Blanc, som jeg lenge har hatt lyst til å smake. Fantastisk vin, selv for en rødvinsdrikker som meg! Til dessert hadde jeg et utvalg av lokale oster, mens mannen hadde sjokoladekake; begge deler smakte utmerket.

Siden vi skulle dra tidlig neste morgen, tok vi tidlig kveld. Vemodig å tenke på at det var siste kvelden i Cornwall, men samtidig var vi veldig glade for å endelig ha kommet oss dit, og for at vi hadde hatt et på alle måter supert opphold der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, profiteroles er nydelig! Smakte det for første gang sist vi var i London, og hadde glemt hele greia til du minnte meg på det nå. Tror kanskje jeg må finne en oppskrift og se om jeg kan lage det selv :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

profiteroles (bittesmå vannbakkels) med varm sjokoladesaus – vanvittig godt!

Mmmm.... det hadde jeg til dessert på bryllupslunsjen min. :)

Og enig, havabbor er nydelig fisk. Jeg finner det heldigvis jevnlig i fiskedisken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Åh, profiteroles er nydelig! Smakte det for første gang sist vi var i London, og hadde glemt hele greia til du minnte meg på det nå. Tror kanskje jeg må finne en oppskrift og se om jeg kan lage det selv :Nikke:
Er det ikke bare å lage vanlige vannbakkels i miniversjon, da? :klø:

Og enig, havabbor er nydelig fisk. Jeg finner det heldigvis jevnlig i fiskedisken min.
:snurt:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:snurt:

Ingen grunn til å skape seg :fnise: Til trøst er tross alt er fiskedisken min ellers ikke så veldig spennende... Ingen kveite og ingen røkt torsk.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Jeg også, faktisk.

Men jeg synes egentlig de fleste norske fiskeslag er minst like gode (kanskje fordi de i hvertfall ideelt sett er ferskere i Norge?). Så du trenger ikke gråte, Nilma. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis som har fisket havabbor på vestlandet, så havabbor burde jo være vel så fersk som annen fisk. ;) Men det drives vel ikke så mye fangst på havabbor i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...