Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Middagshvil høres deilig ut! Det var egentlig planen her også, men så ble jeg bortheftet med litt ymse, og nå er det vel i seneste laget. Men det spørs jo om jeg klarer å holde meg våken når jeg først har fått spist middag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurydike

Dere har ranglet i Nilma-boken uten meg! :grine:

Men jeg har hatt en lang og travel dag i dag, så det var kanskje like greit. Ellers ble jeg svært fristet av din lille 4-retters i dag! :fnise: Håper du spiser og koser deg i skrivende stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ranglet i Nilma-boken uten meg! :grine:
Du skulle vært her, vettu! :kose:

Men jeg har hatt en lang og travel dag i dag, så det var kanskje like greit. Ellers ble jeg svært fristet av din lille 4-retters i dag! :fnise: Håper du spiser og koser deg i skrivende stund.
Jeg har akkurat spist, og prøver å komme til hektene ved hjelp av en kanne Malabar. :) Veldig fornøyd med middagen! Ikke var det så mye arbeid heller; aiolien var ferdig (rest fra søndag), lammegryten tok ikke mange minuttene å slenge sammen, det samme gjelder sjokolademoussen (jeg liker versjonen med bare egg og sjokolade). Etter nattens likørdiskusjon måtte jeg jo prøve den omtalte kirsebærlikøren, og den var ikke så verst - ikke for søt, og den smakte faktisk ordentlige kirsebær, ikke noe syntetisk kliss. Funket veldig godt sammen med moreller og sjokolademousse.

Dessuten har jeg hatt både rødvin og portvin. :sjarmor: *kjenner velbehaget komme sigende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har definitivt en bedre meny enn denne gressenka i alle fall. Hittil har jeg spist fiskekaker, pairester og kjøpepizza. I morgen blir det risengrynsgrøt (enda noen påstår det ikke er middag :lur:), siden jeg aldri får spiste det når min melke-allergiske mann er hjemme. Jeg er jo i prinsippet enig med deg om at det er viktig med bra mat også når man er hjemme alene, men i praksis har jeg knappt tid til å spise denne uka, så da blir det dårlig med tid til matlaging :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til må prinsippene vike, vet du. :klem: Og både fiskekaker og pai er da utmerket middag. Risengrynsgrøten skal heller jeg holde kjeft om. :fnise:

Dessuten har jeg planer om småtrashy retromiddag i morgen; en gryte med makaroni, løk og middagspølser(!) i en karrisaus med fløte og sennep. Jeg elsket det som barn, men har ikke spist det på år og dag, så jeg er spent på om det fortsatt er godt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nilma er Rolls Royce-gressenke. :sjarmor:
:Hehe:

Jeg burde visst ikke ha skrevet om morgendagens middagsplaner, ser jeg, der røk nok det imaget. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for øvrig dypt imponert over dagens fireretter! :)
Den krevde som sagt ikke den helt store innsatsen, men jeg er veldig fornøyd med resultatet. :)

:kose:

:vin:

:idesmil: *tusler på kjøkkenet etter mer vin*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grr, her hadde jeg ordnet meg lunsjboks med middagsrester fra i går, så går jeg hen og glemmer å ta den med meg. :sur:

Da lurer jeg på om jeg heller skal spise rester til middag i dag, så kan vi heller ha trashpølsegryte i morgen. Mannen blir sikkert glad. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurydike

:ler:

Jeg jobber hjemme i dag, og har planlagt fiskebollerester til lunsj, med litt ekstra grønnsaker i sausen (purre, erter?). Eller har du noen andre fantastiske tips til resirkulering av fiskeboller i hvit saus - grateng, kanskje? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller har du noen andre fantastiske tips til resirkulering av fiskeboller i hvit saus - grateng, kanskje? :klø:
Jeg har ikke laget det selv, men mamma lager av og til grateng av fiskeboller. Da tror jeg rett og slett hun blander inn litt grønnsaker (og makaroni?), har i egg som til fiskegrateng og strø på toppen - veldig godt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Det ble bare fiskeboller med erter og purre i sausen til lunsj - men veldig godt var det. De var nesten bedre i dag enn i går. :tommelsmil:

Men hvor er du hen, da? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ludovie

Jeg lurer også på hvor Nilma er. Jeg har veldig lyst til å svare på noe hun skrev som jeg ikke hadde tid til å svare på da jeg leste det, men nå kan jeg ikke finne det igjen. :sukk:

Uansett: Søtt med restaurantmåltidbeskrivelse fra Nilma-mannen! :) Det er fint at han hadde en god opplevelse. Det finnes minst tre restauranter her i byen som er mer enn bra. Men ellers er det triste greier. Denne byen er, om man tar folketallet med i betraktning en av landets desidert dårligste matbyer. Jeg klager allikevel ikke så altfor mye; jeg har tross alt tilgang på en hel del fantastiske råvarer. Jeg synes allikevel det er synd at byen er dominert av elendig matukultur. :( Det er dog noe som er gjennomgående for Norge som nasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg! :vinke:

Travel dag i går; mange ærender av ymse slag, så det ble sent før jeg kunne sette meg ned, og da gadd jeg ikke logge meg på KG engang. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo gi beskjed på forhånd når du blir borte, så vi ikke blir bekymret for deg :ler:

I dag får jeg mannen hjem :hoppe:. Kommer din også i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo gi beskjed på forhånd når du blir borte, så vi ikke blir bekymret for deg :ler:
Det skal ikke mange timenes KG-fravær til, altså? :ler:

I dag får jeg mannen hjem :hoppe:. Kommer din også i dag?
Han kom i går kveld (hvilket selvsagt er en del av forklaringen på fraværet :fnise:).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...