Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hjelpe og trøste for et vær! :overrasket: Jeg sitter i en solid murbygning, likevel kan jeg formelig kjenne veggene riste. Dessuten er det mørkt og vått og øspøspisseregn. Og jeg er trøtt. Må ha kaffe. Nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe og trøste for et vær! :overrasket: Jeg sitter i en solid murbygning, likevel kan jeg formelig kjenne veggene riste. Dessuten er det mørkt og vått og øspøspisseregn. Og jeg er trøtt. Må ha kaffe. Nå.

Da håper jeg du har noen fine ting å se fram til i det fæle været.

Her er det motsatt, fint vær, men dessverre er dagen fylt med ikke så veldig givende oppgaver. Høydepunket er at vi skal prøve ut pastaoppskriften du linket til, i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det også nydelig vær. Sitter og gleder meg til å gå tur i dag. Bortsett fra at det er fryktelig glatt ute. Må nok bruke brodder i dag også. Gamlemor er redd for lårhalsen sin... :fnise:

I dag gleder jeg meg til middagen også. Skal ha hjemmelaget fiskegrateng, med masse deilig torsk i... :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer faktisk på å lage noe så tradisjonelt som kjøttkaker idag! Så sjelden jeg orker, men når jeg kverner kua selv så blir det sinsykt gode kjøttkaker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett denne?
Den bussen til Liverpool Street så ikke dum ut, bare 10 min. lengre reisetid og mye rimeligere. Må absolutt vurderes. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos London, i dag har jeg og mannen planer om å sette oss ned og lage "flytskjema" for turen. :sjenert:

*minner om at dette er nevrotiske notater*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos London, i dag har jeg og mannen planer om å sette oss ned og lage "flytskjema" for turen. :sjenert:

:ler: Hvorfor er jeg ikke overrasket ;)

Siden vi får en hel uke er jeg litt avslappet i forhold til planlegging. Har tenkt å lage en liste med ting vi skal gjøre, inklusiv det som er forhåndsbestilt, også lage en liste med kanskje'r som vi kan gjøre (inklusiv adresse/pris/åpningstider osv), men samtidig sørge for at det er rom for litt impulsivitet og ting som ikke står på planene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi får en hel uke er jeg litt avslappet i forhold til planlegging. Har tenkt å lage en liste med ting vi skal gjøre, inklusiv det som er forhåndsbestilt, også lage en liste med kanskje'r som vi kan gjøre (inklusiv adresse/pris/åpningstider osv), men samtidig sørge for at det er rom for litt impulsivitet og ting som ikke står på planene :)
Høres ut som en bra plan! :)

Det er forresten ikke sånn at vi absolutt ikke kan vike fra planene, men det er jo greit å ha noe å gå ut fra, særlig når vi har så kort tid som nå. Jeg tenker å ta utgangspunkt i de tingene vi har planlagt til faste tidspunkter (2 fotballkamper, en konsert), og så se hva vi får tid til rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er selvfølgelig fornuftig å ha et slikt "flytskjema". ;)

*men i hodet får jeg bilde av Egon: Gutter jeg har en plan, timet og tilrettelagt *

Endret av Toro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en god ide. :sjenert: Men hvordan overtaler jeg samboer til å bli med på noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ja, og jo kortere tid man har jo viktigere blir det egentlig å ha en bra plan synes jeg :)
Nettopp!

*men i hodet får jeg bilde av Egon: Gutter jeg har en plan, timet og tilrettelagt *
:fnise: Det er nok ikke en helt ueffen sammenlikning...

Jeg synes det er en god ide. :sjenert: Men hvordan overtaler jeg samboer til å bli med på noe slikt?
Du kan jo lage et utkast og invitere ham til å komme med innspill? Vi er heldigvis like nevrotiske begge to, i hvert fall når det gjelder ferieplanlegging. ;)

Flytskjema. :fnise:

Jeg er beryktet for planlegging. :sjarmor:

Planlegging er sterkt undervurdert!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, og jeg som nesten ikke har planlagt helgas storbyweekend ennå. Men altså, planlegging høres ut som en god.... plan. Skjønt, jeg mistenker at akkurat denne turen blir helt og holden på barnas premisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, og jeg som nesten ikke har planlagt helgas storbyweekend ennå. Men altså, planlegging høres ut som en god.... plan. Skjønt, jeg mistenker at akkurat denne turen blir helt og holden på barnas premisser.
:sjokk:

:fnise: Neida, jeg skulle av og til ønske jeg var litt mindre nevrotisk når det gjelder planlegging. På den andre siden synes jeg det er halve moroa; studere kart, lese guidebøker, søke på nettet, lese menyer - jeg får i det hele tatt mye ut av ferien allerede før vi reiser. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...