FruLuna Skrevet 9. september 2009 #1181 Del Skrevet 9. september 2009 Ferdig med alle 4 temaer I dag har jeg hatt en bra og effektiv dag, selv med en veldig lang pause inni (men ingen middagspause, så nå er jeg VELDIG sulten). Det var godt, etter to dager med ineffektivitet. Nå skal jeg prøve å skrive ut notatene, så skal jeg hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanna Skrevet 9. september 2009 #1182 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Sitter med statistikk. Har klart å lese ett delkapittel hver dag, men kjenner at jeg ikke klare forstå det som står. Regner oppgaver med å kopiere det som står i boken. Fortsetter jeg på denne måten er jeg redd eksamen ryker Uff den der slet jeg med i fjor! Leser du det i forbindelse med master eller som eget fag i en grad? Det som fikk det til å "løsne" for meg var å bare gjøre eksamensoppgaver. Jeg skjønte litt mer, men det forberedte meg i hvertfall på eksamen sånn at jeg hadde en viss peiling på hva jeg skulle svare selv om jeg ikke egentlig skjønte hva jeg holdt på med. Det er jo en nødløsning dette er samme statistikken som medisinerne tar. Vi fikk et a4 ark med regler vi kunne ta med på eksamen og de fleste hadde et som en medisinerstudent hadde laget for lenge siden. Det viste seg veldig hjelpsomt i lesingen. Hva lesing angår har jeg sinnsykt dårlig samvittihet og er på randen til panikk. Har nesten ikke lest noe de siste dagene... ÅÅHH jeg MÅ skjerpe meg ellers går dette strakt åt hell. Endret 9. september 2009 av Tanna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 16. september 2009 #1183 Del Skrevet 16. september 2009 Da er første eksamen i morgen.... Har lest mellom 8-12 timer per dag de siste 5 ukene, så det bør holde. Derfor pakker jeg sammen nå, går hjem og lager en god middag Krysser fingrene for at jeg har lest nok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 16. september 2009 #1184 Del Skrevet 16. september 2009 Da er første eksamen i morgen.... Har lest mellom 8-12 timer per dag de siste 5 ukene, så det bør holde. Derfor pakker jeg sammen nå, går hjem og lager en god middag Krysser fingrene for at jeg har lest nok... Lykke til! Her går lesingen heller dårlig, har vel egentlig ikke åpnet bøkene siden fredag (mye undervisning da) så nå er det bare å logge av pcen og begynne muskelpugging Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 17. september 2009 #1185 Del Skrevet 17. september 2009 FruLuna hvordan gikk eksamen? Nå har jeg lest fire timer i dag, skal ha to timer undervisning etterpå og skal lese litt mer når jeg kommer hjem, det er planen hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 17. september 2009 #1186 Del Skrevet 17. september 2009 FruLuna hvordan gikk eksamen? Det gikk greit Veldig generelle oppgaver, og litt vanskelig å vite hva de ville frem til, men tror nok jeg skal stå Så er det bare å kaste seg rundt, har neste eksamen i morgen... Det er en praktisk eksamen, så ikke så mye å lese til. Den verste er om en uke...så den må jeg begynne å lese til i morgen. Så flink du har vært som har lest i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 17. september 2009 #1187 Del Skrevet 17. september 2009 Det gikk greit Veldig generelle oppgaver, og litt vanskelig å vite hva de ville frem til, men tror nok jeg skal stå Så er det bare å kaste seg rundt, har neste eksamen i morgen... Det er en praktisk eksamen, så ikke så mye å lese til. Den verste er om en uke...så den må jeg begynne å lese til i morgen. Så flink du har vært som har lest i dag! Så bra å høre! Da får du ha lykke til i morgen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 20. september 2009 #1188 Del Skrevet 20. september 2009 Søndag er også en lesedag! Har vært veldig slapp den siste uken. Henger minst en uke etter, og det er skikkelig ubehagelig. Bare å piske seg opp i morgen tidlig før seminar. Lite artig å måtte bidra uten å ha noe å bidra med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 20. september 2009 #1189 Del Skrevet 20. september 2009 Søndag er også en lesedag! Har vært veldig slapp den siste uken. Henger minst en uke etter, og det er skikkelig ubehagelig. Bare å piske seg opp i morgen tidlig før seminar. Lite artig å måtte bidra uten å ha noe å bidra med. Jeg har brukt helgen til å ta opp det faget jeg ligger lengst bak i, men det går sakte, skjønner hvorfor jeg falt bak i alle fall. Håper det går bedre med deg Paren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 20. september 2009 #1190 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg har brukt helgen til å ta opp det faget jeg ligger lengst bak i, men det går sakte, skjønner hvorfor jeg falt bak i alle fall. Håper det går bedre med deg Paren! Har lest meg opp på det meste til morgendagens seminar. Trodde det var ett kapittel, men det viste seg å være to + en artikkel ved siden av. Har lest ferdig kapitlene, og tenker jeg leser artikkelen i kveld. Det er bare på 12 sider, gjort på ca en halvtime. Ja, det man ligger bak med er det verste! Blir en hard uke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hannah_* Skrevet 20. september 2009 #1191 Del Skrevet 20. september 2009 Dette var en flott tråd! Jeg henger bak i alle fag:( Har kost meg litt for mye hittil i semesteret. Har ingen forelesninger i morgen, så skal på lesesalen kl 8-9, og lese til 16. Det er planen hvertfall! Alle bøkene er på engelsk. Vanskelige ord, så jeg bruker en hel dag på å lese et kapittel (alt fra 15-25 sider). Jeg leser ganske sakte, og gjerne om og om igjen for å få med meg alt, og skjønne det. Så jeg håper å få unnagjort et kapittel i morgen, og et på tirsdag, og da henger jeg ca 2 kapitler bak i det ene faget, og 1 kapittel i det andre faget. Håper å være ajour ved slutten av uken!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Paren_* Skrevet 2. oktober 2009 #1192 Del Skrevet 2. oktober 2009 Lenge siden det har blitt lest noe her, ser jeg! Lite å gjøre på jobb i dag, så jeg tok utskrift av forelesnings- og pensumlistene min og skrev opp hva jeg skal lese - hver dag! Følger jeg den er jeg ferdig med pensum 4-5 uker før første eksamen! Det forutsetter selvsagt at det ikke kommer noe "overraskelser" framover, og det kan det jo komme. Ellers fikk jeg beskjed i går om at jeg får grønt lys for utveksling til USA! Shit, jeg gleder meg! (Har lært at man ikke må si "shit" i statene.. Det er fy-ord) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 4. oktober 2009 #1193 Del Skrevet 4. oktober 2009 Lenge siden det har blitt lest noe her, ser jeg! Lite å gjøre på jobb i dag, så jeg tok utskrift av forelesnings- og pensumlistene min og skrev opp hva jeg skal lese - hver dag! Følger jeg den er jeg ferdig med pensum 4-5 uker før første eksamen! Det forutsetter selvsagt at det ikke kommer noe "overraskelser" framover, og det kan det jo komme. Ellers fikk jeg beskjed i går om at jeg får grønt lys for utveksling til USA! Shit, jeg gleder meg! (Har lært at man ikke må si "shit" i statene.. Det er fy-ord) Så bra, håper du lykkes med planen din. Når og hvor lenge blir det evt, USA? Morsomt da! Nå er det en måned til eksamen, så her er planen om å forlenge skoledagene slik at jeg rekker å bestå. Så, men andre ord, eksamenslesnig begynner i morgen! Håper bare hjernen min er med på de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Paren_* Skrevet 4. oktober 2009 #1194 Del Skrevet 4. oktober 2009 Så bra, håper du lykkes med planen din. Når og hvor lenge blir det evt, USA? Morsomt da! Nå er det en måned til eksamen, så her er planen om å forlenge skoledagene slik at jeg rekker å bestå. Så, men andre ord, eksamenslesnig begynner i morgen! Håper bare hjernen min er med på de! Det blir et semester på Berkeley! Gleder meg så vanvittig mye, til å studere, oppleve en ny kultur og ikke minst på Berkeley på CV'en. Henger allerede litt etter leseplanen, er litt småsyk så konsentrasjonen er ikke på topp. Menmen, jeg skal vel alltids klare å hente meg inn igjen En måned til eksamen, ja..! Huff, to måneder til jeg har mine, kjenner det stresser meg litt allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 6. oktober 2009 #1195 Del Skrevet 6. oktober 2009 Åh, denne tråden har jeg gode minner fra forrige semester - den jeg rømte til når jeg prøvde å unngå å lese, for å fortelle om alt jeg leste om Jeg burde skrive oppgave nå, siden jeg henger så langt bak, men det er en veldig trøtt "meg" som sitter ved pcen i dag og.. prøver å finne motivasjon. Hvem har sittet på skolen lenge i dag? Flinke, flinke mennesker - jeg prøver å finne noen forbilder! Og du som skal til Berkeley, heldiggris! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 6. oktober 2009 #1196 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg leste fem artikler i går. *stolt* Holder på å lese en artikkel nå også, men det går noe så innmari treigt. Kjeeedelig... Ja, ja. Målet er å lese minst to artikler og lese litt i et par bøker i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 6. oktober 2009 #1197 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg leste fem artikler i går. *stolt* Holder på å lese en artikkel nå også, men det går noe så innmari treigt. Kjeeedelig... Ja, ja. Målet er å lese minst to artikler og lese litt i et par bøker i dag. Åh, så flink du er! Artikler er min verste fiende.. jeg begynner lesingen ganske greit, men så begynner jeg å skumlese og miste sammenheng. Noterer du mens du leser artikler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 6. oktober 2009 #1198 Del Skrevet 6. oktober 2009 Åh, så flink du er! Artikler er min verste fiende.. jeg begynner lesingen ganske greit, men så begynner jeg å skumlese og miste sammenheng. Noterer du mens du leser artikler? Jeg noterer i margen på kompendiene mine mens jeg leser. Det blir en del skumlesing på slutten av artiklene for min del også, må jeg innrømme... Men det viktigste er nå å ha kommet gjennom dem på et vis, mener jeg. Akkurat nå er jeg litt forbannet på foreleseren min. H*n hadde lagt ut en artikkel som pdf, men da jeg skulle printe den ut så fikk jeg ikke med alt på hver side. Så nå har jeg sløst med masse ark! Kunne vel bare hatt den i kompendiene slik som vanlige folk. Makan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiarra Skrevet 6. oktober 2009 #1199 Del Skrevet 6. oktober 2009 Så rar at jeg ikke så denne tråden før nå! Jeg slenger meg på her. Trenger skikkelig spark på ræva! Nå er det nesten som om jeg er redd bøkene. Jeg har surret (eller hatt mye annet å gjøre, bl.a oppgaveskriving) at jeg ikke har lest noe særlig pensum ennå! Numi: Kjenner til den svært irriterende! Men kan du kopiere til et worddukoment? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 6. oktober 2009 #1200 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Numi: Kjenner til den svært irriterende! Men kan du kopiere til et worddukoment? Nei, det ser ikke sånn ut, for hun har skannet inn artikkelen, så det er bare bilde av teksten, ikke tekst... Dessverre. Ellers var det en god idé. Endret 6. oktober 2009 av *Numi* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå