Gå til innhold

Jeg har nettopp lest pensum-tråden

Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Jeg kan gjøre det i tanken ;)

sett 5 forskjellige alarmer på slik at du hører dem, men må ut av sengen og gjerne enda lenger for å slå dem av. Da vet du det er en fra kg som ønsker deg alt godt - dvs god eksamenskarakter =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden dette er en "skryte, hjelpe, sparke hverandre-tråd"... hvem vil sparke meg ut av senga kl. 8 i morgen? :P

Samme person kan gjerne skarke meg ut av sengen kvart på syv :)

Hva med å sette på alarmklokker, gjerne vekkeklokke og mobil og alt som tar tiden. Plaser gjerne vekkeklokken vekk slik at du må ut av senga for å hente den og ikke ta den med tilbake i senga (om det er mobilen :gjeiper:). Har du noen spesifikke leseplaner for i morgen? Du kan jo også sette et mål om at det skal leses i løpet av dagen, ikke noe gøy/sosialt før det er gjort.. Pga. min latskap sist lørdag satt jeg til klokken ti med leddlære, målet var at det skulle værte lært før jeg gikk å la meg.. Totalt asosialt, men det funket for lesingen.. Ønsker deg lykke til for det er møkk vanskelig å stå opp til tider, derfor skal jeg til sengs nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger et skikkelg spark i ræva, så henger meg på her.

Jeg skal gjøre ferdig innleveringsoppgaven til neste uke før helga, også skal jeg lese tre kapitler av pensum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninuska; spark meg ut av senga kl.6 i morgen tidlig, så skal jeg se hva jeg kan gjøre. :ler2:

6 om morgenen, ja.. Jeg kan godt gjøre det. Mitt problem er ikke å våkne tidlig, men å komme meg ut. Så de vekkeklokkene fungerer svært dårlig for min del - for jeg slår de av og finner veien tilbake til senga ;p Eneste som har funket er når sambo har sperret for senga i det jeg er på vei tilbake.. og guidet meg ut på badet.. And I hate every minute of it :) Nei, jeg skal opp tidlig og lese. That's the spirit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 om morgenen, ja.. Jeg kan godt gjøre det. Mitt problem er ikke å våkne tidlig, men å komme meg ut. Så de vekkeklokkene fungerer svært dårlig for min del - for jeg slår de av og finner veien tilbake til senga ;p Eneste som har funket er når sambo har sperret for senga i det jeg er på vei tilbake.. og guidet meg ut på badet.. And I hate every minute of it :) Nei, jeg skal opp tidlig og lese. That's the spirit!!

'attaboy!

Gleder meg til å gjøre en skikkelig innspurt før helgen. Tar meg fri lørdag og søndag. Det er nyttesløst å satse på å få gjort noe på hytten likevel. Trenger dessuten litt kjærestetid :sjenert: og fisketur for å få preiket. Bare meg og han i båt - eneste gangen vi er stille sammen og han ikke plager med med tull og tøys fordi han kjeder seg :klemmer:

Så i morgen stikker vi ut døren kvart på ni begge to og jeg skal ikke hjem før kapittel 16 (eller var det 17 jeg holdt på med?) er ferdig og 2 eksamensoppgaver i statistikk er grundig gjennomgått! Må hjem kl. 21 for å gjøre klar til å reise på hytten midt på natten. Det er siste dagen i morgen med annet enn statistikk. mandag til torsdag i neste uke skal kun bli eksamensoppgaver.

HERREGUD DET ER SNART PÅSKE, JO!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det lørdag. Jeg har vært på skolen fra kl 11 til 22 å lest!! Syntes vi har vært kjempeflinke og en stor smule tragiske som tilbringer hele lørdagen på skolen.. Vi skulle egentlig på kino også, men rakk det ikke, endte med at vi bestile kinamat til skolen for middag :ler:

Skal tilbake til skolen i morgen, kl 11, men vi planlegger å rekke kinoen i morgen, det blir litt for tragisk å tilbringe hele helgen på skolen :sjenert:

Kan hvertfall si at jeg begynner å føle meg et par hakk klarere for eksamen (men det er vel på tide siden det kun er en liten uke igjen :sjokkbla: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på skolen fra 12-17.30 på søndag, lange og gode pauser, men mye lesing også.. I dag leste jeg tre kvartre før jeg begynte på skolen (9.00), så hadde jeg tre timer med undervisning, lunsj og leste videre til 17.30. Hvis jeg orker etter mat og sånt skal jeg lese litt til, men tviler litt og er egentlig fornøyd med denne dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt fri i helgen. Leser/jobber utelukkende med statistikk denne uken, eksamen er på fredag og disse dagene går med til å forberede meg til den. Føler at det kanskje kommer til å gå bra likevel! Takk og PRIS og LOV for at vi får lov til å ha med oss et A4 ark med notater - og takk til den fantastiske medisinerstudenten som en gang i tiden laget et knallbra slikt cheat sheet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg lest ferdig pensum i et av fagene mine, noe jeg er veldig fornøyd med. De andre fagene har jeg 3-4 kp igjen i. Første eksamen er 18. mai, så jeg føler jeg ligger nogelunde godt ann. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg lest ferdig pensum i et av fagene mine, noe jeg er veldig fornøyd med. De andre fagene har jeg 3-4 kp igjen i. Første eksamen er 18. mai, så jeg føler jeg ligger nogelunde godt ann. :D

OI! Ferdig med pensum?? Var ikke klar over at det var overkommelig i noe som helst, jeg... hehe. Så feil kan man ta. Det finnes altså de som kommer seg igjennom pensum! Trodde egentlig det bare var "en snakkemåte" når man snakker om å bli ferdig med pensum.

Veldig bra!

Jeg satser heller mer på å ha stålkontroll på hovedemnene. Har ikke sjans til å komme igjennom pensum :-p Det er gigantisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI! Ferdig med pensum?? Var ikke klar over at det var overkommelig i noe som helst, jeg... hehe. Så feil kan man ta. Det finnes altså de som kommer seg igjennom pensum! Trodde egentlig det bare var "en snakkemåte" når man snakker om å bli ferdig med pensum.

Veldig bra!

Jeg satser heller mer på å ha stålkontroll på hovedemnene. Har ikke sjans til å komme igjennom pensum :-p Det er gigantisk!

Hehe, nei, jeg er ferdig med å lese hva som er pensum i faget. Heldigvis var det et ganske spennende fag, så det gikk som å lese en god bok. De andre må jeg nok slite meg litt gjennom :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er totalt demotivert til å lese dagens fag, men må komme meg gjennom det.. Har ikke tid til sånt tull at jeg ikke leser!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ninuska, hva leser du? Så i tråden om Sannhetens time at du hadde lest om løgndetektorer.. Hørtes spennende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurela skrev:
Jeg er totalt demotivert til å lese dagens fag, men må komme meg gjennom det.. Har ikke tid til sånt tull at jeg ikke leser!! :kjefte:

Uffa. Det er forferdelig å ikke ha noe lyst til å lese, men så vet du at du må :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen er på bånn her å! I dag har jeg ikke klart mer enn å lese 20 sider :( Tida går fort, så fatter ikke hvorfor motivasjonen har tatt påskeferie alt! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Motivasjonen er på bånn her å! I dag har jeg ikke klart mer enn å lese 20 sider :( Tida går fort, så fatter ikke hvorfor motivasjonen har tatt påskeferie alt! :sur:

Nei, det er slett ikke noe gøy at motivasjonen stopper. For å løse dette problemet gikk jeg over til en annen lesemetode i dag, byttet blant annet fag og jobbet med casene til min flerfaglige eksamen. Gikk greit i dag, var på skolen fra 8.30 - 19.15 eller noe, dette inkluderer to timer anatomi.. Vet ikke om jeg noen gang kommer til å føle meg klar for eksamen, men det skal bli godt når den er ferdig (og jeg har fått en ok karaker forhåpentligvis) og har ferie i nesten to uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er slett ikke noe gøy at motivasjonen stopper. For å løse dette problemet gikk jeg over til en annen lesemetode i dag, byttet blant annet fag og jobbet med casene til min flerfaglige eksamen. Gikk greit i dag, var på skolen fra 8.30 - 19.15 eller noe, dette inkluderer to timer anatomi.. Vet ikke om jeg noen gang kommer til å føle meg klar for eksamen, men det skal bli godt når den er ferdig (og jeg har fått en ok karaker forhåpentligvis) og har ferie i nesten to uker..

Godt jobba i dag! Ble nesten litt motivert til å være effektiv som deg i morgen, men blir en treningsøkt først, og deretter lesing. Skal være flink i morra! Måmåmå!

Lykke til med eksamen forresten! Snart ferie, og den kan du ta med god samvittighet uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba i dag! Ble nesten litt motivert til å være effektiv som deg i morgen, men blir en treningsøkt først, og deretter lesing. Skal være flink i morra! Måmåmå!

Lykke til med eksamen forresten! Snart ferie, og den kan du ta med god samvittighet uansett :)

Takk :) Men denne effektiviteten skyldes rett og slett det at jeg aldri har vært noe flink til å lese lekser og nå før eksamen for første gang på universitet innser jeg at man virkelig trenger å lese mye!! Leser så mye av ren frykt for eksamen :ler:

Skal bli flinkere til å jobbe kontnuerlig på neste modul, så jeg slipper å gjennta denne "bo på skolen" perioden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...