Gå til innhold

Hvilken kjendis vil du bli kjent med?


Gjest Hedda Gabler

Anbefalte innlegg

Gjest *Snart medlem*

Hvor går egentlig grensen til "kjendis"? Det er mange akademikere og forskere jeg kunne tenke meg å bli kjent med, men jeg vet ikke om jeg kan kalle dem kjendiser akkurat.... :sjenert:

Uansett, akkurat nå sitter jeg og leser kritikk av Jean Baudrillard, og må si at det kunne være ganske interessant å ha en aldri så liten samtale med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OT: Jeg har vært i Umberto Ecos umiddelbare nærhet opptil flere ganger (=forelesningsrekke ;) ) - føltes helt ok, det.

:overrasket:

Ekspoloderer ikke øynene når man ser gud? :tunge1:

Så heldig du er! En forelesningsrekke skulle jeg også klart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*
:overrasket:

Ekspoloderer ikke øynene når man ser gud? :tunge1:

Så heldig du er! En forelesningsrekke skulle jeg også klart! ;)

:ler:

Hører det blir overdose semiotikk i hans forelesninger, så en forelesningsrekke med ham kunne jeg godt være for uten. Men kunne gjerne hatt en samtale med ham over lunsj ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:

Ekspoloderer ikke øynene når man ser gud? :tunge1:

Så heldig du er! En forelesningsrekke skulle jeg også klart! ;)

Så moro at vi er flere Eco-fans her, det gleder meg virkelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg har forresten hilst på Umberto Eco :sjarmor: Det var på en av bokmessene på Sjølyst. Gikk bort og uttrykte min store beundring, så det var jo ikke akkurat noen dyp samtale. Skulle gjerne snakket med ham over et par flasker god italiensk rødvin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...jeg har forresten hilst på Umberto Eco  :sjarmor:  Det var på en av bokmessene på Sjølyst. Gikk bort og uttrykte min store beundring, så det var jo ikke akkurat noen dyp samtale. Skulle gjerne snakket med ham over et par flasker god italiensk rødvin ;)

Ååååååååhåååi! Følte du at du var i nærheten av stor tankevirksomhet? Heldige deg! :) Håper jeg blir like modig hvis jeg får sjansen noen gang...

(Men jeg holdt på å tisse i buksa av skrekk i Lou Reed-signeringskø i sommer, så kanskje ikke.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte vel at mannen oste av intelligens, men ellers virket han vel ganske vanlig ;)

Fikk du signaturen til Lou Reed da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie
Jeg følte vel at mannen oste av intelligens

Det er noe av det mest fascinerende jeg vet :) Når noen virkelig utstråler intelligens! Er en gave å bare være i nærheten av dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe av det mest fascinerende jeg vet :) Når noen virkelig utstråler intelligens! Er en gave å bare være i nærheten av dem :)

Det var da voldsomt, da! Det finner mange superintelligente mennesker som er noen store drittsekker, på samme måte som det finner idioter som er drittsekker. Er det sånn at bare man er intelligent så er man fantastisk, liksom? Og en "gave å være i nærheten av"? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie
Det var da voldsomt, da! Det finner mange superintelligente mennesker som er noen store drittsekker, på samme måte som det finner idioter som er drittsekker. Er det sånn at bare man er intelligent så er man fantastisk, liksom? Og en "gave å være i nærheten av"? :overrasket:

Hvis hun/han også var en stor drittsekk ville det nok trukket ned ;) Men ellers må jeg si at jeg synes det er givende å være sammen med veldig intelligente mennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke hun mener intelligente drittsekker når hun skriver dette! Hun mener nok mennesker som er intelligente samtidig som de også er "sosialt intelligente".

Mennesker med utstråling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie
Tror nok ikke hun mener intelligente drittsekker når hun skriver dette! Hun mener nok mennesker som er intelligente samtidig som de også er "sosialt intelligente".

Mennesker med utstråling!

:Nikke: Takk, gjest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følte vel at mannen oste av intelligens, men ellers virket han vel ganske vanlig ;)

Fikk du signaturen til Lou Reed da?

Ja, jeg turte til og med å si at jeg hadde bursdag, så jeg ble litt på tuppa etter å ha fått bursdagshilsen fra ham. :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt, da! Det finner mange superintelligente mennesker som er noen store drittsekker, på samme måte som det finner idioter som er drittsekker. Er det sånn at bare man er intelligent så er man fantastisk, liksom? Og en "gave å være i nærheten av"? :overrasket:

Når vi snakker om Umberto Eco, er ikke akkurat drittsekk det første ordet som slår en! Selvsagt mener vi ikke om de som simpelthen skårer høyt på IQ-tester, men de som rett og slett utstråler visdom, kunnskap og forståelse. Stor medmenneskelighet, som Eco er i besittelse av, er heller ingen dum egenskap å plusse på. Han er jo en av verdens fremste intellektuelle, og det er nærliggende å omtale han som intelligent. Han er jo intelligent, men også så veldig mye mer. La oss bruke "intelligens" for enkelhets skyld du. ;)

For å svare litt ekstra på spørsmålet ditt: Jeg ville ikke blitt så innmari skjelven i buksebena av å se Mensa-gjengen på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe av det mest fascinerende jeg vet :) Når noen virkelig utstråler intelligens! Er en gave å bare være i nærheten av dem :)

Når vi snakker om Umberto Eco, er ikke akkurat drittsekk det første ordet som slår en! Selvsagt mener vi ikke om de som simpelthen skårer høyt på IQ-tester, men de som rett og slett utstråler visdom, kunnskap og forståelse. Stor medmenneskelighet, som Eco er i besittelse av, er heller ingen dum egenskap å plusse på. Han er jo en av verdens fremste intellektuelle, og det er nærliggende å omtale han som intelligent. Han er jo intelligent, men også så veldig mye mer. La oss bruke "intelligens" for enkelhets skyld du. ;)

For å svare litt ekstra på spørsmålet ditt: Jeg ville ikke blitt så innmari skjelven i buksebena av å se Mensa-gjengen på tur!

Her snakkes det vel om intelligente mennesker i mer generelle vendinger, og hvor flott det er å være i nærheten av intelligente mennesker, ikke Eco spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror nok ikke hun mener intelligente drittsekker når hun skriver dette! Hun mener nok mennesker som er intelligente samtidig som de også er "sosialt intelligente".

Mennesker med utstråling!

Hun sier ikke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie
Her snakkes det vel om intelligente mennesker i mer generelle vendinger, og hvor flott det er å være i nærheten av intelligente mennesker, ikke Eco spesielt.

Vel, jeg vil da understreke at jeg er enig med Sweet Jane. Mente mennesker som Umberto Eco, og hans like.

Som Sweet Jane blir jeg veldig lite imponert over mensa-medlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...