Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det var da voldsomt så hissig du var da  :ler:

Neida, jeg er ikke hissig, men jeg kan ikke forstå hvorfor du skal kverulere så mye i forskjellige tråder her.

Har du ikke noe å tilføre andre her? Er nok av folk som spør om konkrete tips her - hva med å bruke opp litt av den overaktive energien din på å f.eks. hjelpe folk å linke til matoppskrifter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja vi er forskjellige og godt er det at ikke alle menn tenkt som deg at jeg et dårlig catch fordi jeg hadde barn fra før og attpå til alenemor.

Jeg personlig synes vel det sier mer og deg enn de og se barna som en hindring eller et problem, men som sagt man er forskjellige.

Nå har jeg sporet av denn debatten nok- kanskje man skal lage en egen tråd om emne for det er jo spennede hvordan man tenker forskjellig

Du er selv oversensitiv hvis noen sporer det minste av tråder du har skrevet, da bør kanskje du klarer å holde deg til tema i andres tråder - og det våset du driver med nå er ikke tema i denne tråden.

Skrulle

Gjest en gjest
Skrevet
(Har brukt  dop, og kan finne på å gjøre det igjen... Takk til deg... Har barn... *skrik* flykter i motsatt retning...)

M.a.o. mange av oss gjør faktisk en form for selektering veldig tidlig, på hvem vi velger å involvere oss i, og hvem vi ikke vier hverken ord eller tanker.

Så du ville velge bort slike partnere. Men hvorfor må alle oss andre (les:kronprinsen) følge dine regler for ønskede partnere? Etter min hukommelse så har vi ingen slaver i Norge, alle er frie mennesker.

Skrevet

Nei, hun har jammen ikke hatt det lett. Til og med de ansatte på slottet baksnakket henne, kom det frem av dokumentaren :overrasket: Så ille at det ble innkalt til møte for de ansatte. Tenk hvilken ryggrad den jenta må ha!

Jeg synes hun er ei flott kronprinsesse :klappe:

Gjest Gamle Alex
Skrevet

*skal jeg - skal jeg ikke- Nei orker ikke* Har sporet av nok.

Lag en tråd til meg på personlige meldinger du gjest så skal jeg svare deg der :)

Skrevet
Så du ville velge bort slike partnere. Men hvorfor må alle oss andre (les:kronprinsen) følge dine regler for ønskede partnere? Etter min hukommelse så har vi ingen slaver i Norge, alle er frie mennesker.

Tja, jeg ville vel heller foreslått at MM hadde selektert vekk krompen, og ikke motsatt, men for all del, det er hennes valg. (Jeg personlig ville valg annerledes, men det er mitt valg. )

Jeg tror nemlig hun slet veldig med offentlighetens fokus i begynnelsen. Til tross for at hun på en måte hadde valgt å være i det selv.

Skrevet

Hvilke regler synes du han skal følge da? Ingen? Hun blir tross alt dronning!

Skrevet

Er du Sonja?

Gjest en gjest
Skrevet

Han skal følge norske lovverket. Det betyr at han ikke får gifte seg med:

moren sin

søsteren sin

datteren sin

Etter min kunnskap er ikke Mette Marit i noen av de kategoriene.

Skrevet

Underer meg over alle her som skriver om den "fantastiske kjærligheten" mellom MM og H. Hva vet dere om det? Selv har jeg mange vennepar (gifte/samboende) som har hatt sine oppturer og nedturer, men som har det bra i dag, leier hender og titter kjærlig på hverandre.

SÅ unormalt er det da ikke, tross alt...

Gjest BagLady
Skrevet

Man kan si hva man vil om Mette-Marit, men at hun engasjerer - det skal hun ha :ler:

Skrevet

Har aldri hatt noe til overs for dama før jeg men det står jo absolutt respekt av de siste valgene hun har tatt.

Jeg ante ikke at hun var i et så tungt miljø.

I tillegg MÅ kjærligheten mellom de to være enorm siden de har valgt som de har gjort og det står det jo respekt av. Rart av meg å si, siden jeg aldri har hatt særlig sansen for de...

Skrevet

Siden de fleste av oss her inne er av ganske nyere modell så er det vel ingen som husker striden Kong Harald hadde for å få sin Dronning Sonja.

Historien om Kronprins Håkon og Kronprinsessen Mette-Marit er en litt nyere utgave av hva Harald og Sonja måtte gjennomgå.

Sonja er fra en ganske vanlig familie og de måtte vente i flere år på å få lov av daværende Kong Olav til å gifte seg.Og jommen har ikke Sonja klart seg ganske bra??

Foskjellen idag er at om man er fra en "vanlig" familie at sjangsene har økt for at man kan havne i litt spesielle miljøer ( Nei, Jeg mener IKKE at folk fra "vanlige" familier helt sikkert bruker all slags form for narkotika, filmer seg selv i intime situasjoner eller hva det måtte være....)

Tidene forandrer seg!

Man kan ikke velge hvem man bli forelsker i. Joda, man kan ha sine drømmer om denne personen og møter du drømmeparteren så ville du ikke ta det så hardt om denne personen har trådd litt feil tidligere.

Alle var jo sååååå begestreit for at Kong Olav engang i tiden tok trikken i Oslo, alle har vel sett det bildet! den folkelige kongen.. Vel, kanskje ikke de kongelige tar trikk i dag men at terskelen for hvilken parter de kan gifte seg med har blitt lavere. Håkon er jo kun et menneske han også! Han kan jo ikke noe råd for at han er født med blått blod for å si det slik. OG han var jo tross alt villig til å gi avkall på tronen for å lytte til hjertet.

Jeg kjenner ingen av de kongelige personlig så jeg skal være forsiktig med å uttale meg om hvordan de muligens er, men jeg tror det lille glimtet av Mette-Marit som nervøst foran pressen,3 dager før bryllupet, prøver å forklare litt om fortida si, viser den virkelige Mette-Marit. Jeg blir så rørt av akkurat det glimtet. Du kan se På Håkon hvor stolt han er og hvor vanskelig Mette-Marit synes situasjoen er.

Hun er kanskje ikke født til å bli noen dronning men hvem pokker er det idag da om man ikke er en kvinnelig tronearving?? Er det ikke bedre med noen fra folket som virkelig vet hvordan å være folkelig og kan møte folket fordi hun selv har vært der engang?

Jeg er imponert over Mette-Marit! Synes hun er en flott dame.

Skrevet
Skal vi finne ei dame over middelklassen i Norge, så er det ganske liten sannsynlighet å finne noen som er jomfru, ikke har prøvd narkotika, ikke har festet og som ikke har spilt inn sexvideo etc.

Tror du ville funnet flere enn du aner. Ja, kanskje ikke jomfru da, men ikke ALLE har festet HARDT og brukt narkotika.

Som allerede nevnt så mente disse australske jentene det motsatte. Mary var en bleik og halvfeit no name før hun tilfeldigvis traff på Fredrik på et utested i Sydney. Vi nordmenn skulle være glad for at Håkon Magnus fant en så flott dame som Mette Marit, og ikke endte opp med en tilfeldig jente han traff på et utested.

Nja, trodde Håkon også hadde truffet MM ute på byen. Quarten var det ikke det ? Forskjellen var at den danske kronprinsen traff en med utdannelse og litt mellom ørene. OM hun var bleik og halvfeit, så betyr det vel bare at det er hva han faller for. ;) I det minste er hun representabel så det holder, og kan holde taler uten å måtte bruke ordet ABSOLUTT i hver setning. :forvirret:

Sonja er fra en ganske vanlig familie og de måtte vente i flere år på å få lov av daværende Kong Olav til å gifte seg.Og jommen har ikke Sonja klart seg ganske bra??

Igjen, du kan ikke sammenligne Sonja's og MM's bakgrunn. Her snakker vi igjen om dannelse og utdannelse.

Skrevet (endret)
Nja, trodde Håkon også hadde truffet MM ute på byen. Quarten var det ikke det ?  Forskjellen var at den danske kronprinsen traff en med utdannelse og litt mellom ørene.  OM hun var bleik og halvfeit, så betyr det vel bare at det er hva han faller for. ;) 
Og MM er hva HM falt for.

I det minste er hun representabel så det holder, og kan holde taler uten å måtte bruke ordet ABSOLUTT i hver setning. :forvirret:

Igjen, du kan ikke sammenligne Sonja's og MM's bakgrunn.  Her snakker vi igjen om dannelse og utdannelse.

Hvor mange av talene til Mary har du hørt? Og utdannelse: det har da fryktelig lite å si, og Sonja var da en syerske. Riktignok tok hun mer utdannelse etterhvert, men det har jo MM også gjort. Og jeg synes det ville vært litt for folkelig av kronprinsessen om hun tok en universitetsgrad. Det er jo noe alle gjør. Kongelige bør ta litt forskjellige fag som er kongelige verdig. Så hf-studier og bistands- og utviklingsspørsmål på annerkjente universitet er fine ting for en kronprinsesse å bryne seg på. Marys medie- og handelsbakgrunn (fra University of Tasmania!!11 Det er jo nesten en lekeskole å regne) er da ikke akkurat så fryktelig royalt.

Og for the record: jeg er ikke så interessert i kongehusene. Jeg gjorde litt kjapp research på nett.

Endret av punktom
Skrevet

Ser dere på Tabloid på tv2 nå? Dette diskuteres..

Skrevet
Og MM er hva HM falt for.

Fint for ham, men han burde tatt i betraktning om hun var i stand til å representere Norge. Man kan ikke få i både pose og sekk.

Hvor mange av talene til Mary har du hørt?

Sikkert flere enn deg. Har fam. i Danmark og er der mer enn gjennomsnittet for å si det slik. Og ja, hun framfører i en litt annen sjanger enn MM. Hun snakker enda til dansk allerede. Men, det skal jeg gi MM - engelsk, DET kan hun. ;)

Ang Sonja var en syerske - hun kom fra en helt annen bakgrunn enn MM. Ikke drev hun med utagerende festing og partydop. Tror bare ikke det var så vanlig for kvinner å ta noen høy utdannelse i den tiden. Særlig ikke for kvinner fra finere familier. Fant dette på nettet.

Sonja Haraldsen vaks opp på Vinderen i Oslo og tok realskule-eksamen i 1954. Ho utdanna seg i kjole- og draktsaum ved Oslo yrkesskule. Deretter reiste ho til Sveits og tok eksamen ved l'Ecole Professionelle de jeunes Filles i Lausanne. Undervisinga omfatta òg samfunnsfag, rekneskap og moteteikning. Seinare tok dronninga artium som privatist. Etter å ha avlagt eksamen i faga fransk, engelsk og kunsthistorie ved Universitetet i Oslo fekk ho tittelen cand. mag.

Så jo, litt mer utdannelse enn MM

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva de krangler om. Det om videoen var jo kjent fra før. Jeg synes filmen var fin og ikke støtende mot mette marit.

Skrevet
Fint for ham, men han burde tatt i betraktning om hun var i stand til å representere Norge.  Man kan ikke få i både pose og sekk. 

Men det kan hun. Det er bare noen jenter (av en eller annen merkelig grunn...) og noen eldre mennesker (av forståelige grunner) i Norge som synes det. FN ville ikke valgt henne til sin AIDS-kampanje hvis hun ikke kunne representere. Men mulig representasjon for deg er å ikle seg stilige kjoler, i så fall er vi enige: der er hun ikke akkurat best. Men jeg synes nå heller at de kongelige skal fronte en god etikk framfor en god etikette. En kombi er så klart det beste, men heller litt midre av det siste enn det første.

Skrevet

Selv ble jeg faktisk rørt!  :overrasket:

Eg også!

Men eg kan skulde på at eg er gravid då! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...