Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest en gjest
Skrevet

Som mange andre her har sagt, så har det ikke kommet frem noe nytt. Men det var en greit dokumentar. Synes at kronprinsessen har utstått vel mye pepper og kritikk og unødvendig graving bare fordi hun fant kjærligheten i en kjent person. Ble helt irritert over denne videoen og "trusselen" som den innebærer. Jeg personlig kunne ikke ha brydd meg mindre, men det fins alltid noen idioter som klarer å lage en sak ut av det. Jeg har garantert verre videoer på meg. :ler: Ja, ja, ble egentlig bare påmint om hvor sterk janteloven er.

Men det er sant at både hun og han må ha en fantastisk kjærlighet og de må også ha en bra ryggrad for å ha ridd gjennom den stormen som de har... og som sikkert må videre gjennom flere. Fine damen! Skulle ønske jeg kunne gi henne en :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste "nye" var de gode og fortrolige kommentarene MetteMarit og Haakon vekslet rett etter pressekonferansen tre dager før bryllupet.

For en kjærlighet og for et par - og ikke minst for ei flott kronprinsesse.

Og til slutt - for en helvetes far, men det er en annen diskusjon.

Skrevet

Kom fram ting jeg ikke visste iaffal...men ikke noe sjokkerende da.

Skrevet (endret)

Herregud, jeg hadde virkelig glemt hvor mye oppstyr det var. Syntes litt synd på MM jeg. Og ble veldig rørt av bryllupet IGJEN :legrine:

Endret av Rosin
Gjest synseren
Skrevet

Synes det er så søtt at Haakon giftet seg av ekte kjærlighet. Han var jo innstilt på å si fra seg tronen hvis ikke han fikk gifte seg med Mette Marit. Den store kjærligheten finnes! (Det har jeg også oppdaga :sjarmor: )

Skrevet
jeg orker ikke se det trynet, så nei

Jada,du er sikkert så mye bedre. Stygg du er som slenger ut sånt.

Skrevet

Glemmte hele greia jeg.. Hadde tenkt å se den i håp om å endre mening, for hver gang ho sier noe så høres ho så dum ut..

Skrevet
Herregud, jeg hadde virkelig glemt hvor mye oppstyr det var. Syntes litt synd på MM jeg.

Jeg hadde også glemt alt oppstyret. Bla denne pressekonferansen som var 3-tre- dager før bryllupet. Den var nok veldig avgjørende for at en de av spekulasjonene skulle legge seg. Og det var siste muligheten hennes til å si noe om fortida si. Bryllupet markerte en ny start for henne, og etter det var det ikke riktig at hun skulle si noe om fortida.

Men det er vel egentlig ganske så sikkert at hun har prøvd ut narkotika, for meg ble den pressekonferansen en delvis innrømmelse av det: flytta grenser, men tar avstand fra narkotika i dag.

Og så den legendarisk uttalelsen om "utagerende festing" som haakon kom med da :ler: Førte jo bare til mer spekulasjoner enn det oppklarte.

Føler det i forkant ble fokusert mye på at hun var alenemor. Jeg synes imidlertid det "verste" med fortida ikke var at hun hadde fått et barn, det gjorde henne nok mer ansvarlig. Mindre passende at hun hadde brukt dop, ikke hadde noen ordentlig jobb osv.

Og for meg virker det som fortida har ødelagt for tida henne som kongelig også. For hvorfor må en ung og pen kvinne kle seg i kjerringklær? Tror det har vært bevisst å gi henne en nedtondet stil, så folk ikke skal tenke på utagerende festing når de ser henne. Men den stilen er jo forferdelig kjedelig, og lite kledelig for en så vakker kvinne.

Og jeg må jo si at hun ikke akkurat imponerer i sin opptreden som kronprinsesse. Jeg var tolmodig og ikke dømmende da jeg så henne snakke offentlig i begynnelsen. Men selv om hun har fått masse kursing osv er hun ingen god taler.

Men hun har jo klart den viktigste jobben som kronprinsesse: hun har født barna til haakon. Siden hun var mor fra før visste man jo også at hun burde være i stand til å få til det å bli mor.

Skrevet
Men selv om hun har fått masse kursing osv er hun ingen god taler...

Hverken Kong Olav eller Kong Harald var/er gode talere.

Når jeg tenker meg om, så er ingen av de kongelige det.

De har tydelig gått kurs i taleteknikk og engelsk uttale, men det flyter dårlig.

Vi kan da ikke forvente at de skal kunne leve seg inn i en hver tale, som om de var Lise Fjeldstad eller en annen god skuespiller.

Spiller ingen rolle for meg. Jeg hører ikke ofte på dem alikevel.

MetteMarit er sikkert helt ok. Hun valgte ikke sin far selv. En skikkelig belastning må det være for henne, å måtte forholde seg til hans ukloke krumspring.

Og hun er da ikke den eneste jenta i verden, som har en festlig fortid ?

Det har jeg også. Forskjellige folk - forskjellig utfall,- men vi skal igjennom den perioden alle sammen. Og ut på den andre siden kommer det svært ofte voksne mennesker, med nye verdier som ikke ligner de gamle i det hele tatt.

Håkon kunne vært typen ala turboprins i voksen alder også, valgt seg en Aylar-kloning og levd jet-set-livet som de gjør det i Monaco etc. Da hadde kritikken vært berettiget. Han gjorde ikke det. Han er ikke den typen.

Han virker som en tvers igjennom hyggelig, skikkelig og traust norsk fyr. Interessert i sin kone og sin familie. Om noen år blir det større oppgaver som venter både ham og MM. Jeg tror de klarer den jobben med glans.

---

Merkelige greier. Jeg startet dette lille innlegget med å si noe om "å tale".

Jeg er ikke spesielt for kongehuset. Har irritert meg mye over deres sløsing av penger og ekstravagante oppvartning, når de kommer til ganske fattige komuner og "alt" skal pusses opp (tipp-topp) i akkurat DEN ruta de kongelige skal spasere en liten halvtime...og så har de ikke råd til noe som helst viktig på det lille stedet ellers i hverdagen.

Mennesker som har alt de trenger av jordisk gods og gull, og alikevel mottar KUN det beste av alt. Som alle bukker og skraper for uansett hvor de viser seg... Jo,- jeg kjenner det bobler i irritasjonen når jeg tenker på det. :sur: ...Og i tillegg sitter de der og er SÅ forelsket, har funnet sin tvillingsjel og har tilsynelatende alt de kan ønske seg her i verden. Det blir nemlig så veldig tyydelig, alt de gjør. Og bortsett fra litt startproblemer (som går over) har de det som plommen i egget.

Når de kongelige ytrer ønske om noe, er det alltid en liten næringslivssjef eller to som iler til og oppfyller ønsket. Det er antageligvis bare en glede. Men de har alt fra før av. Jeg liker ikke den kulturen. Jeg liker Robin Hoods tankegang, jeg ! :ler: ...men alikevel sitter jeg her og er positiv til MM og Håkon.

Det er noe rørende rent og vakkert over dem, selv om de også lever på samme viset. De mangler nok ingenting de heller...

...og jeg kjenner dem jo ikke en gang. Treffer dem nok aldri i dette livet heller.

Det betyr egentlig ikke stort når det kommer til stykket. Ikke for meg.

Men det er jo litt hyggelig at han valgte ei vanlig ei fra Kristiansand da... :klappe:

Skrevet (endret)

Hun er overhodet ikke verdig til å representere Norge. Nei takk. Avskaff hele monarkiet. Hva er vitsen med kongelige når de allikevel skal være som vanlige folk? Men dette blir vel slettet.

Innlegget er endret. Reglene. Orakel - mod.

Endret av orakel
Skrevet
Egentlig burde politiet hatt lov til å ransake mannens leilighet og ta den videoen. Det er da ingen som trenger å se den :forvirret:

Så du hadde syntes det var helt greit om politiet plutselig sto på døra di, fordi du hadde bilder av en eks-kjæreste. Dummeste jeg har hørt. Det er hans private eiendom. Om noen trenger å se filmen er en helt annen sak. Men alle bør ha i bakhodet at det kanskje ikke er så veldig lurt å bli filmet, tatt bilder av, i situasjoner som kanskje ikke tåler dagens lys.

Skrevet (endret)
Hun er overhodet ikke verdig til å representere Norge. Nei takk. Avskaff hele monarkiet. Hva er vitsen med kongelige når de allikevel skal være som vanlige folk? Men dette blir vel slettet.

sitatet er endret. Reglene. Orakel - mod.

Så du mener han skulle funnet seg en prinsesse fra et annet land?

Endret av orakel
Skrevet
Så du mener han skulle funnet seg en prinsesse fra et annet land?

Ikke nødvendigvis. Det er mye i mellom henne og en prinsesse, skjønner du. Han trengte ikke å lete enten i rennesteinen eller i andre kongehus.

Skrevet (endret)
Ikke nødvendigvis. Det er mye i mellom henne og en prinsesse, skjønner du. Han trengte ikke å lete enten i rennesteinen eller i andre kongehus.

Det er vel ingen som fester slik som disse "velstående" du mener han skulle ha valgt...

Endret av baby-E
Skrevet
Det er vel ingen som fester slik som disse "velstående" du mener han skulle ha valgt...

Hvor har jeg sagt noe om velstående?

Skrevet

Jeg fikk med meg dokumentaren og kan bare signere det alle over her har skrevet. Jeg synes det var en fin dokumentar som kanskje ikke avslørte så mye nytt. Jeg er imponert over hvordan hun takler sin nye rolle (vel, det er vel ikke så ny lenger da), og jeg blir rørt over kjærligheten Mette Marit og Haakon viser for hverandre.

Skrevet
Så du hadde syntes det var helt greit om politiet plutselig sto på døra di, fordi du hadde bilder av en eks-kjæreste.  Dummeste jeg har hørt.  Det er hans private eiendom.  Om noen trenger å se filmen er en helt annen sak. Men alle bør ha i bakhodet at det kanskje ikke er så veldig lurt å bli filmet, tatt bilder av, i situasjoner som kanskje ikke tåler dagens lys.

Enig. Sier veldig mye om manglende dømmekraft.

Skrevet
Irriterer meg at jeg ikke fikk sett den... :sur:

Du gikk ikke glipp av noe spennende................ bare søl.

Stakkars dame sier nå jeg :forvirret:

Skrevet

Nå bor denne republikaneren i utlandet og jeg ville kanskje ikke sett dokumentaren uansett. Men..

Nå er det nå engang slik at hun nok har vært i et miljø preget av litt hardere festing enn mange andre, men tviler vel på at når hun var på rave eller whatever at hun tenkte at "nå må jeg jaggu passe meg i tillfelle jeg bli kronprinsesse en dag". :ler:

Kan si hva man vil, men jeg tror hun har ofret mye for dette forholdet, uten å si noe om hvorvidt hun er den "riktige" for Kronprinsen. Han ville jo ha henne også, og når han først er født inn i denne avlegse institusjonen så må han i alle fall få gifte seg med hvem han vil (her vet jeg mange er uenige)

Jeg er selv i et miljø (ett av mine vennemiljøer må jeg vel si)

hvor folk faktisk ikke kan gifte seg med hvem de vil. Det må være den og den familien og for kvinnene er det en målsetning å gifte seg med noen med en høyere tittel enn den de selv har. (glad det ikke er slik i Norge).

I disse familiene er det absolutt ingen mindre problemer og skandaler enn i andre, snarere tvert i mot har jeg inntrykk av. Nanny istedet for foreldre som liten, pillebruk etc.

Kunne aldri ha tenkt meg og byttet med dem på tross av penger og "gode" greier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...