Susan Sto Helit Skrevet 22. august 2006 #61 Skrevet 22. august 2006 Alle dere som har så mye mot Mette Marit, hva synes dere om kronprinsesse Mary av Danmark? ← Et virkelig forbilde! Synes det er veldig synd at ikke kronprinsen vår også klarte å finne seg ei å bli glad i som var et like bra forbilde som henne. Hun hadde faktisk jobbet seg opp og gjort noe ut av livet sitt før hun møtte han. Hun er stilsikker, selvsikker og til en hver tid representabel. Hun er folkelig, men alikevel på et nivå over de fleste av oss. (I motsetning til MM som man vel ikke akkurat vil etterstrebe å bli som?)
Gjest en gjest Skrevet 22. august 2006 #62 Skrevet 22. august 2006 :klø: For et ekstremt og personlig hat noen har til Mette Marit da... "Stjal" hun den store forelskelsen deres en gang eller? Helt ærlig, har dere noen seriøs kritikk, eller er det bare bitterhet? Hvem hadde passet som kronprinsesse hvis ikke et vanlig menneske kan passe til jobben da? Og ja, kronprinsessen er et helt vanlig menneske, det å si hun kom fra rennesteinen taler mer om taleren enn personen det snakkes om. Skal vi finne ei dame over middelklassen i Norge, så er det ganske liten sannsynlighet å finne noen som er jomfru, ikke har prøvd narkotika, ikke har festet og som ikke har spilt inn sexvideo etc. På den ene siden får kongehuset kritkk for å være en gammeldags greie for i samme åndedrett å kalle det for "ikke-kongehus" fordi det er modernisert og følger med endringene i samfunnet ellers. Men egentlig forstår jeg ikke hvorfor kritikk av kongehuset eller motstandsaken mot kongedømme er med i denne tråden om dokumentaren om MM. Eller jo, det har vel noe med at folk ofte har problem med å skille sak og person.
punktom Skrevet 22. august 2006 #63 Skrevet 22. august 2006 (I motsetning til MM som man vel ikke akkurat vil etterstrebe å bli som?) ← Som allerede nevnt så mente disse australske jentene det motsatte. Mary var en bleik og halvfeit no name før hun tilfeldigvis traff på Fredrik på et utested i Sydney. Vi nordmenn skulle være glad for at Håkon Magnus fant en så flott dame som Mette Marit, og ikke endte opp med en tilfeldig jente han traff på et utested. Så hvorfor har norske jenter et større problem med Mette Marit, og hvorfor har australske jenter et større problem med Mary? Hvorfor mener noen norske jenter at Mary er et virkelig forbilde, og MM ingenting, og visse australske jenter det motsatte? Bruker man i det hele tatt faktuelle argumenter, eller er det andre årsaker som ligger til grunn for dette?
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2006 #64 Skrevet 22. august 2006 Husker dere den saken som pågikk i dagevis at hun hadde sluppet en fjert på pressekonferanse? Har de ikke hørt uttrykket "kongen fiser og"? Tror ikke prinsesser er noe unntak.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #65 Skrevet 22. august 2006 (endret) Hun er overhodet ikke verdig til å representere Norge. Avskaff hele monarkiet. Hva er vitsen med kongelige når de allikevel skal være som vanlige folk? Men dette blir vel slettet. ← Sitatet er endret. Reglene. Orakel - mod. At det går ann å få seg til å si noe sånt. Hva er edet du tror du er? Opphøyet over alle oss andre. Du har sikkert gjort et og annet i din fortid som du ikke er videre stolt av du heller. Og hva da hvis du hadde truffet din store kjærlighet som var kongelig? Gått din vei fordi du ikke var bra nok for han?? Tenk deg om før du skriver noe så dumt neste gang. Endret 22. august 2006 av orakel
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #66 Skrevet 22. august 2006 Vi nordmenn skulle være glad for at Håkon Magnus fant en så flott dame som Mette Marit, og ikke endte opp med en tilfeldig jente han traff på et utested. ← Øhh, var det ikke omtrent akkurat sånn det var da??? Han traff henne på Quart'n, en tilfeldig jente på Quart er vel så og si det samme som ei tilfeldig jente på et utested!!!!
punktom Skrevet 22. august 2006 #67 Skrevet 22. august 2006 Øhh, var det ikke omtrent akkurat sånn det var da??? Han traff henne på Quart'n, en tilfeldig jente på Quart er vel så og si det samme som ei tilfeldig jente på et utested!!!! ← Akkurat. Begge leire tråkker den ene ned i søla og glorifiserer den andre, når begge disse kvinnene egentlig er ganske så like. Hvis man klarer å se saken litt objektivt og uhilda, vel å merke.
Frøken Freken Skrevet 22. august 2006 #68 Skrevet 22. august 2006 Ikke nødvendigvis. Det er mye i mellom henne og en prinsesse, skjønner du. Han trengte ikke å lete enten i rennesteinen eller i andre kongehus. ← Normer og regler i samfunn forandrer seg, og dessverre er det slik i det landet her at det meste er "akseptert". Det betyr at enten man vil det eller ikke, så er det et fåtall som ikke har en fortid med enten alkohol, røyking eller eksperimentering med narkotika. Om man ikke har eksperimentert selv, så har man vært tilstede på fester eller andre steder hvor andre har gjort det. Dermed blir alle en del av rennesteinen som du så flott beskriver, og hvis du ser på andre kongehus i Europa, så er de neimen ikke feilfrie de heller, og slik det blir fremstilt i media, så florerer det av både det ene og det andre. Jeg så dokumentaren, og jeg synes også fokuset på fortiden hennes faller litt utenom, hadde vært bedre med fokus på de endringer som har skjedd og hva de faktisk gjør i dag. Alle har en fortid, så kan man diskutere opp og ned og i mente hvem som ville gjort seg som kommende dronning, men personlig tror jeg det hadde blitt diskusjoner uansett hvem han hadde falt for.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #69 Skrevet 22. august 2006 Det betyr at enten man vil det eller ikke, så er det et fåtall som ikke har en fortid med enten alkohol, røyking eller eksperimentering med narkotika. ← nettopp. forskjellen på f.eks prinsessen og kronprisessen er at prinsessen har hatt folk til å rydde opp etter seg, og journalistene har fått munnkurv. for å si det sånn; en rideleir i nederland er ikke alltid en rideleir...
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #70 Skrevet 22. august 2006 At det går ann å få seg til å si noe sånt. Hva er edet du tror du er? Opphøyet over alle oss andre. Du har sikkert gjort et og annet i din fortid som du ikke er videre stolt av du heller. Og hva da hvis du hadde truffet din store kjærlighet som var kongelig? Gått din vei fordi du ikke var bra nok for han?? Tenk deg om før du skriver noe så dumt neste gang. ← Jeg tror ikke jeg er opphøyet og jeg kommer aldri til å komme inn i kongefamilien heller, så du trenger ikke å bekymre deg for meg. Ja, jeg ville gått fra kjæresten hvis han var kongelig, fordi jeg ikke har noen forutsetninger eller ønske om å bli landets neste dronning. Jeg har utdanning, har ikke spilt inn sexvideoer og har ikke prøvd partydop, men hadde nok takket nei til en kongelig. Det er mange som ikke får sin store kjærlighet (min døde), men det går da fint an å ha et godt liv allikevel.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #71 Skrevet 22. august 2006 Det betyr at enten man vil det eller ikke, så er det et fåtall som ikke har en fortid med enten alkohol, røyking eller eksperimentering med narkotika. ← Jo da, men det er graden av ekserimentering det reageres på. Hvis det kan kalles eksperimentering.
Susan Sto Helit Skrevet 22. august 2006 #72 Skrevet 22. august 2006 At det går ann å få seg til å si noe sånt. Hva er edet du tror du er? Opphøyet over alle oss andre. Du har sikkert gjort et og annet i din fortid som du ikke er videre stolt av du heller. Og hva da hvis du hadde truffet din store kjærlighet som var kongelig? Gått din vei fordi du ikke var bra nok for han?? Tenk deg om før du skriver noe så dumt neste gang. ← Jeg ville nok tenkt meg om mange ganger før jeg påtok meg en så offentlig rolle som det å være kongelig er. Man overlever nok å si ifra seg det man tror er den store kjærligheten også. Jeg tror nemlig ikke på at det bare finnes en person som passer sammen med hver av oss. Det er også noe i dette å velge, og å satse. Er utrolig forelsket i min kjære ektemann, men hadde han vært alenefar, eller kongelig da jeg møtte han, så hadde jeg nok ikke villet involvere meg på samme måte. Og jeg har egentlig ikke noe værre i min fortid enn at jeg var samboer med ex'en i flere år. Og, joda, jeg har sikkert drukket meg full og blitt observert i samme lokale som noen som forsøkte hasj, men jeg ville nå tro at jeg ikke har noe som er så ille bak meg at det ikke tåler en offentlig skittentøyvask. Morsomt poeng dette med MM og Mary, punktom. Visste faktisk ikke at de så slik på Mary i Australia. Jeg ser uansett på Mary som en person jeg i stor grad kan relatere meg til, i motsetning til MM, men det har vel mest å gjøre med hvem jeg er, og hva jeg har gjort med mitt liv.
Gjest Gamle Alex Skrevet 22. august 2006 #73 Skrevet 22. august 2006 Er utrolig forelsket i min kjære ektemann, men hadde han vært alenefar, eller kongelig da jeg møtte han, så hadde jeg nok ikke villet involvere meg på samme måte. ← Hvordan kan du sammneligne alenefedre og kongelige?? Hvorfor hadde du ikke blitt sammen med han hvis han hadde vært alene far?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #74 Skrevet 22. august 2006 Hvordan kan du sammneligne alenefedre og kongelige?? Hvorfor hadde du ikke blitt sammen med han hvis han hadde vært alene far? ← Kjære deg, det var da vel bare et eksempel på at det går an å si nei til den store kjærligheten - av forskjellige grunner...
Gjest Gamle Alex Skrevet 22. august 2006 #75 Skrevet 22. august 2006 Fordi han er alenefar :klø:- da er du jaggu meg ikke mye forelsket.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #76 Skrevet 22. august 2006 Hvordan kan du sammneligne alenefedre og kongelige??Les hva hun skriver da menneske. Ordet 'eller' er en del av sammenhengen. Eks.: "Jeg liker bananer, men ikke eple eller pære". Sammenligner jeg da epler og pærer ELLER gir jeg beskjed om to forskjellige ting jeg ikke liker?
Susan Sto Helit Skrevet 22. august 2006 #77 Skrevet 22. august 2006 Hvordan kan du sammneligne alenefedre og kongelige?? Hvorfor hadde du ikke blitt sammen med han hvis han hadde vært alene far? ← Tja, sammenligner vel ikke, men vil vel si at det første vel var en mer aktuell problemstilling enn det siste... Er endel flere alenefedre i dette landet enn kongelige i passende alder. Jeg klarer ikke se for meg at jeg er "moden nok"... (Om dette blir riktig uttrykk) Eller kanskje det er interessert nok... Til å involvere meg med en jeg vet har et barn fra før. Det inngir nemlig endel andre problemstillinger og er en del ting man bør ta hensyn til, utover det at man er glade i hverandre. Jeg har rett og slett ikke vært klar for å innvolvere meg med en mann med såpass "tung" baggasje. Mulig det bare er meg, men jeg merket veldig forskjell på hvordan jeg oppførte meg overfor menn da jeg var singel, avhengig av hva jeg visste/fikk vite om dem. (Har brukt dop, og kan finne på å gjøre det igjen... Takk til deg... Har barn... *skrik* flykter i motsatt retning...) M.a.o. mange av oss gjør faktisk en form for selektering veldig tidlig, på hvem vi velger å involvere oss i, og hvem vi ikke vier hverken ord eller tanker.
Gjest Gamle Alex Skrevet 22. august 2006 #78 Skrevet 22. august 2006 Les hva hun skriver da menneske. Ordet 'eller' er en del av sammenhengen. Eks.: "Jeg liker bananer, men ikke eple eller pære". Sammenligner jeg da epler og pærer ELLER gir jeg beskjed om to forskjellige ting jeg ikke liker? ← Det var da voldsomt så hissig du var da
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #79 Skrevet 22. august 2006 Fordi han er alenefar :klø:- da er du jaggu meg ikke mye forelsket. ← Start en egen diskusjon om det, det har da ingen ting med saken å gjøre.
Gjest Gamle Alex Skrevet 22. august 2006 #80 Skrevet 22. august 2006 (Har brukt dop, og kan finne på å gjøre det igjen... Takk til deg... Har barn... *skrik* flykter i motsatt retning...) M.a.o. mange av oss gjør faktisk en form for selektering veldig tidlig, på hvem vi velger å involvere oss i, og hvem vi ikke vier hverken ord eller tanker. ← Ja vi er forskjellige og godt er det at ikke alle menn tenkt som deg at jeg et dårlig catch fordi jeg hadde barn fra før og attpå til alenemor. Jeg personlig synes vel det sier mer og deg enn de og se barna som en hindring eller et problem, men som sagt man er forskjellige. Nå har jeg sporet av denn debatten nok- kanskje man skal lage en egen tråd om emne for det er jo spennede hvordan man tenker forskjellig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå