Gjest Gjesta Skrevet 22. august 2006 #41 Skrevet 22. august 2006 Jeg tror ingen av oss skjønner hvor mye den jenta har gått i gjennom. For et press å sitte foran et stort pressekorps tre dager før bryllupet og forsvare ting hun hadde gjort lenge før hun møtte han. Hele denne prosessen har helt sikkert vært kjempe tøff for henne. Jeg synses hun framstår som en ydmyk og en god person. Ingen tvil om at hun gjør Haakon lykkelig. Men det hun har gått i gjennom for å få den hun elsker, det er jammen mye.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #42 Skrevet 22. august 2006 Jeg så ikke dokumentaren, men ser heller ikke ut til at jeg gikk glipp av noe. Norsk presse har gravd nok i hennes fortid for lenge siden synes jeg selv, hvorfor skal det være interessant hva hun gjorde for 6-7 år siden? Det er ikke den hun er i dag. Vi har alle gjort dumme og idiotske ting vi ikke vil skal bringes frem ved senere anledninger. Og noen, som Haakon og Märtha, har noen som dekker over alt det idiotiske de gjorde.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #43 Skrevet 22. august 2006 Jeg tror ingen av oss skjønner hvor mye den jenta har gått i gjennom. For et press å sitte foran et stort pressekorps tre dager før bryllupet og forsvare ting hun hadde gjort lenge før hun møtte han. Hele denne prosessen har helt sikkert vært kjempe tøff for henne. Jeg synses hun framstår som en ydmyk og en god person. Ingen tvil om at hun gjør Haakon lykkelig. Men det hun har gått i gjennom for å få den hun elsker, det er jammen mye. ← Selvfølgelig. Det er da ikke hvilken som helst familie hun giftet seg inn i. Siden alt var så grusomt for henne kunne vel Haakon ha abdisert. Det er ingen selvfølge at de som er født inn i kongefamilien kan få gjøre akkurat som de vil. De har f eks ikke stemmerett, det er vel bare et spørsmål om tid før de skal ha det også. De representerer et land og et folk. Tenk på alle som har mistet respekten og sansen for kongehuset pga mm. Fint for oss republikanere at han dro henne inn. Dette er slutten på det norske monarkiet. Ungene deres blir sikker oppdratt til å mene at personlige behov kommer foran det å tjene landet de også. Og snipp snapp snute...
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #44 Skrevet 22. august 2006 Så du hadde syntes det var helt greit om politiet plutselig sto på døra di, fordi du hadde bilder av en eks-kjæreste. Dummeste jeg har hørt. Det er hans private eiendom. Om noen trenger å se filmen er en helt annen sak. Men alle bør ha i bakhodet at det kanskje ikke er så veldig lurt å bli filmet, tatt bilder av, i situasjoner som kanskje ikke tåler dagens lys. ← Nå er det nå engang slik at hun nok har vært i et miljø preget av litt hardere festing enn mange andre, men tviler vel på at når hun var på rave eller whatever at hun tenkte at "nå må jeg jaggu passe meg i tillfelle jeg bli kronprinsesse en dag". ← Nei, ingen går vel med det i bakhodet, men ALLE bør kunne være såpass oppegående at de innerst inne vet at et bildemateriale som ikke tåler dagens lys, faktisk bør unngås. Det er ikke sikkert at mannen i ditt liv i dag, er mannen i ditt liv i morgen, og hva skjer da med bildene/filmen som ble laget. Synes det tyder på at MM har vist liten eller ingen dømmekraft. Synes dokumentaren var alt for snill mot henne. Det ble fokusert på henne som den gode mor. Men, de glemte å fortelle at Marius vokste opp i Kristiansand mens moren var samboer med den ene etter den andre i Oslo. Det var først da forholdet til Haakon ble seriøst at Marius ble hentet fram for å stille henne i et bedre lys. Alle kan forandre seg, kanskje MM har blitt voksen. Men en verdig representant for Norge ??? Hun har ikke utdannelse, hun virker til tider litt tanketom..... Fint at Haakon giftet seg av kjærlighet, men burde han da ikke ta konsekvensene av det. Ingen kan få i både pose og sekk. Nå betaler statskassen ut mer "lønn" enn MM er verdt.
Gjest Gjesta Skrevet 22. august 2006 #45 Skrevet 22. august 2006 Selvfølgelig. Det er da ikke hvilken som helst familie hun giftet seg inn i. Siden alt var så grusomt for henne kunne vel Haakon ha abdisert. Det er ingen selvfølge at de som er født inn i kongefamilien kan få gjøre akkurat som de vil. De har f eks ikke stemmerett, det er vel bare et spørsmål om tid før de skal ha det også. De representerer et land og et folk. Tenk på alle som har mistet respekten og sansen for kongehuset pga mm. Fint for oss republikanere at han dro henne inn. Dette er slutten på det norske monarkiet. Ungene deres blir sikker oppdratt til å mene at personlige behov kommer foran det å tjene landet de også. Og snipp snapp snute... ← Vanskelig å si hvordan det skal bli. Men jeg er også helt overbevist om at de vil oppdrar barna sine til å ha egne meninger, ta personlige behov på alvor osv. Men det skulle vel helst bare mangle. Jeg vet ikke hva jeg synes om at kongehuset er blitt så folkelig, men vi lever tross alt i 2006 og jeg tror det er en naturlig utvikling. Alt er i forandring. Det blir spennende å om det er snipp snapp snute eller ikke. - Jeg vet ikke hva jeg tror. Men dette var kanskej en avsporing av tråden det.. Måtte bare svare gjesten.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #46 Skrevet 22. august 2006 Vanskelig å si hvordan det skal bli. Men jeg er også helt overbevist om at de vil oppdrar barna sine til å ha egne meninger, ta personlige behov på alvor osv. Men det skulle vel helst bare mangle. ← Det betyr bare at tiden har løpt fra kongehuset og at behovet for det som nasjonalsymbol er borte. Folk har ikke det samme forholdet til nasjonalstaten lengre. Vi beveger oss over landegrenser i mye større grad enn før, både fysisk og mentalt. Kongehuset er i ferd med å framstå som latterlig, da all symbolverdien snart er borte.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #47 Skrevet 22. august 2006 Tenk hvor gøy det er å bli forrådt av sin far (eller mor)................. av sin far Tenk om din far eller mor skulle ta imot betaling for å "røpe" ting om din fortid? Hva slag foreldre er det? I mine øyne fortjener ikke en sånn person å bli behandlet som far/mor........... en foreldre forråder ikke sitt barn på den måten. Hva med vennene hennes da............. eller det er forresten ingen venner. For venner behandler ikke sine venner på den måten. Da er de ikke venner lenger. Og hva synes vi om tidligere kjærester/samobere som selger sin eks'er? Er ikke det er lavmål? Håper inderlig at han som bodde sammen med henne tar til vettet - og forstår hva slags makt han har. Er det vett i han - så gir han MM den videoen (om det nå finnes en slik video) uten noe mer om-og-men. DA er han en person med verdighet! Hva med pressen? Hva med Se og Hør som ansetter folk kun for å grave fram dritt om kjente personers fortid? Hva med de som lar seg ansette til slike jobber? Lurer jaggu på hvordan de har det inni seg......... de kan ikke ha det godt. Har de samvittighet? Vet de hva de kan ødelegge for et menneske - for en familie? sier nå jeg!
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #48 Skrevet 22. august 2006 Det betyr bare at tiden har løpt fra kongehuset og at behovet for det som nasjonalsymbol er borte. Folk har ikke det samme forholdet til nasjonalstaten lengre. Vi beveger oss over landegrenser i mye større grad enn før, både fysisk og mentalt. Kongehuset er i ferd med å framstå som latterlig, da all symbolverdien snart er borte. ← Hva mener du? Mener du ikke kongehuset har utviklet seg? Skal kongehuset fortsatt framstå som de gjorde på 1900-tallet? Er det det vi vil? Jeg mener at mye av dagens kritikk til Kongehuset ene og alene baserer seg på misunnelse...........misunnelse fordi vi tror at de har det så mye bedre enn oss. Misunnelse fordi vi tror at penger/materielle goder gjør de til lykkeligere mennesker? Takk og pris for at jeg slipper å leve et liv med en hale av drittunger (=pressen) på slep
Gjest Gjesta Skrevet 22. august 2006 #49 Skrevet 22. august 2006 Overhodet ikke! Tåler ikke den dama! ←
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #50 Skrevet 22. august 2006 Hva galt har Mette Marit gjort deg? Ja - DEG? Stakkars jente
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #51 Skrevet 22. august 2006 Hva mener du? Mener du ikke kongehuset har utviklet seg? Skal kongehuset fortsatt framstå som de gjorde på 1900-tallet? Er det det vi vil? Jeg mener at mye av dagens kritikk til Kongehuset ene og alene baserer seg på misunnelse...........misunnelse fordi vi tror at de har det så mye bedre enn oss. Misunnelse fordi vi tror at penger/materielle goder gjør de til lykkeligere mennesker? Takk og pris for at jeg slipper å leve et liv med en hale av drittunger (=pressen) på slep ← Å ja, så misunnelig jeg er!!!!!!! Det er enkelte institusjoner som utspiller sin rolle, hvis man moderniserer og moderniserer, hva blir det igjen av kongehuset da? Skal de kongelige være akkurat som alle andre? Bare at de blir sponset av staten for å dra rundt å si "veldig" ti ganger og klippe over ei snor? Vi har da nok av statsansatte som kan gjøre den jobben minst like bra (og til og med kan stå oppreist), for ikke å snakke om sosialklienter og trygdede (som de er så "snille" mot) som nok kunne tenkt seg og ha godt av å komme seg ut og få litt frisk luft, en blomsterkvast og litt applaus. Nei, kongehuset er passé, og det innser heldigvis flere og flere nå.
Gjest Ikke objektiv, men dog.. Skrevet 22. august 2006 #52 Skrevet 22. august 2006 Synes dokumentaren var alt for snill mot henne. Det ble fokusert på henne som den gode mor. Men, de glemte å fortelle at Marius vokste opp i Kristiansand mens moren var samboer med den ene etter den andre i Oslo. Det var først da forholdet til Haakon ble seriøst at Marius ble hentet fram for å stille henne i et bedre lys. ← Ja, Marius vokste opp hos mormoren sin i Kristiansand.. Men vet du hvorfor? Fordi Mette Marit gikk på Bjørknes i Oslo, og skulle ta seg en utdannelse.. For at hun skulle få mest mulig ro til å gjøre lekser og konsentrere seg om skolearbeidet, bodde Marius i Kristiansand, og hun besøkte han selvfølgelig så ofte hun kunne, og han var mye hos henne. Men hun er ei veldig sosial og utadvendt jente, og det er ikke til å stikke under en stol at hun var aktivt med i house-miljøet.. Og hun har nok tatt mange feil valg i livet, men hvem har ikke det? Det som bør spille noen rolle for oss er hvem hun er som person i dag, ikke hvem hun var.. Og at noen kan påstå at hun ikke er en god mor, de bør revurdere litt.. Det er ikke en påstand man bare slenger rundt seg med, hvis man ikke vet noe konkret så bør man holde kjeft om slike ting.. Og jeg vet at hun er en fantastisk mor, og at Haakon er en fantastisk far, og at barna deres vil få en oppvekst som bygger på stabilitet og frihet under ansvar, for å lære de opp i den rollen de er født inn i, og for å gi dem trygghet og erfaringer som de trenger på veien.. Jeg syns det er rørende og utrolig generøst hvordan hun går inn som en rollemodell i feks kampen mot aids og kampen mot fattigdom og for å hjelpe de som er vanskeligstilte.. Hun personlig kan ikke endre verden, men ved å gjøre det hun kan - og som hun også gjør - inspirerer hun andre til å gjøre det samme.. Og jeg syns det er flott å se at ei helt vanlig jente med litt for mange tunge steiner i bagasjen kan komme seg noen vei, det beviser bare at alle har en sjanse, at det er håp for alle.. Og håpet burde heller være noe som folk ser på som noe fint, i stedet for å rakke ned på henne pga misunnelse.. Hun har kanskje fått livet hun alltid har drømt om, er ikke det bare fantastisk? Og nå bruker hun mye av livet sitt til å bidra slik at andre også kan få det bedre? Det er bare for dumt å fokusere på designerveskene hun har, å fokusere på alt hun shopper og at de bor for fint.. Man må se på hva de faktisk gjør for å kunne leve slik de gjør.. Vil folk virkelig at de bare skal gå i klær fra HM og knapt se representable ut når de er vertskap for viktige statsoverhoder fra andre land, som er på norgesbesøk for å forhandle frem viktige kontrakter for Norges økonomi..? Jeg syns hun er ei fantastisk dame og en veldig god rollemodell som i stedet for å være offer for sjalusi, heller burde vært en inspirasjon for oss jenter.. Og det er nettopp bakgrunnen hennes som gjør at jeg mener dette, med dyrekjøpte erfaringer er man bedre rustet til å forstå andre mennesker og andre menneskers situasjoner, og det mener jeg er en av de viktigste oppgavene dems, slik at de ikke bare smiler for å være høflige og tørker seg på hendene etter å ha håndhilst på feks psykisk utviklingshemmede.. At de virkelig mener det de sier, og virkelig har medfølelse for andre mennesker, at de er oppriktige..
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #53 Skrevet 22. august 2006 Joda hun er sikkert så snill og god og nobel, atte, men dronningemne? Nei.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #54 Skrevet 22. august 2006 Joda hun er sikkert så snill og god og nobel, atte, men dronningemne? Nei. ←
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #55 Skrevet 22. august 2006 Det som bør spille noen rolle for oss er hvem hun er som person i dag, ikke hvem hun var.. ← Hadde hun vært en helt vanlig person, kunne jeg vært enig i dette. Men her snakker vi faktisk om Norges (mulige) neste førstedame og da vil jeg påsto at JO, fortiden spiller en rolle. Synes ikke kronprinsen trengte å finne en prinsesse fra et annet land, men han behøvde da ikke lete i rennestenen heller. Synes det er litt pinlig jeg, når man ser hvor velutdannet andre lands kronprinsesser er.
punktom Skrevet 22. august 2006 #56 Skrevet 22. august 2006 Alle dere som har så mye mot Mette Marit, hva synes dere om kronprinsesse Mary av Danmark?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #57 Skrevet 22. august 2006 Alle dere som har så mye mot Mette Marit, hva synes dere om kronprinsesse Mary av Danmark? ← Vet ikke så mye annet om henne enn at hun er velutdannet og uhyre elegant.
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2006 #58 Skrevet 22. august 2006 Høhø. Husker da jeg var 15 hatet jeg trynet på henne fordi hun var så "stygg" og slaskete Alltid samme sideskille og gufne uttrykk i ansiktet. Syns ikke det nå mer, og jeg tenker aldri noe negativt om henne når hun åpner munnen. Det jeg er lei av er alt oppstyret rundt henne, journalistene som tror at folk interesserer seg for denne sexvideoen hennes, og dem som faktisk gjør det også. Da er det lett å tenke "åh hun der røya igjen".
punktom Skrevet 22. august 2006 #59 Skrevet 22. august 2006 Vet ikke så mye annet om henne enn at hun er velutdannet og uhyre elegant. ← Ja, det var det jeg tenkte. Du skjønner, australske jenter jeg har pratet med mener det motsatte om henne, og synes Mette Marit er så mye mer elegant og en så mye bedre representant. Go figure.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå