Gjest Sandoz Skrevet 17. september 2006 #61 Skrevet 17. september 2006 jeg har jo blitt helt paranoid av å lese denne tråden, da jeg var på butikken istad tenkte jeg på hva folk tenkte om handlekurven min, og planla tilogmed hva jeg skulle si om folk spurte! ←
snøfnugg Skrevet 3. oktober 2006 #62 Skrevet 3. oktober 2006 Det tenker jeg ikke på engang. Gjør folk det? Studerer andres handlevogner? Hmmmm.. :klø:
Gjest pulverheksa ii Skrevet 17. oktober 2006 #63 Skrevet 17. oktober 2006 Det tenker jeg ikke på engang. Gjør folk det? Studerer andres handlevogner? Hmmmm.. :klø: ← Jeg er begynt med det etter å ha lest her inne, og er blitt så paranoid angående min vogn at jeg sender sambo på butikken... Håper ingen så meg sist lørdag, da kjøpte jeg sjokkis, dopapir og plumbo...
Gjest graceland Skrevet 17. oktober 2006 #64 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg blir selv mer provosert av late sosialklienter som kjøper en kasse øl, røyk og grandis.
Gjest Fresh Skrevet 17. oktober 2006 #65 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg blir selv mer provosert av late sosialklienter som kjøper en kasse øl, røyk og grandis. ← Jeg blir utrolig provosert når late sosialklienter glemmer å ta på seg skiltet det står "lat sosialklient" på. Hvordan skal vi ellers kunne kjenne dem igjen?!?! Utrolig unødvendig altså
nostalgia Skrevet 18. oktober 2006 #66 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg synes det er trist at så mange mennesker tenker så negativt om folk de ikke kjenner. ←
Donnie Darko Skrevet 21. oktober 2006 #67 Skrevet 21. oktober 2006 Ok, jeg innrømmer at det hender at jeg legger merke til hva andre kjøper. Fniste litt da jeg en gang sto bak en ung mann som handlet to "pølser" med blodpudding og en sixpack med øl. Neste gang jeg så ham handlet han nøyaktig det samme. Og neste gang. Og neste. Faktisk er dette det eneste jeg har sett ham handle med unntak av den ene gangen han kjøpte et kneippbrød i tillegg til "det vanlige". Det er jo litt spesielt... ← Det kunne godt vært meg! Elsker blodpudding.. Men hu i svingen hater det.
Gjest Bellatrix Skrevet 21. oktober 2006 #68 Skrevet 21. oktober 2006 Ok, jeg innrømmer at det hender at jeg legger merke til hva andre kjøper. Fniste litt da jeg en gang sto bak en ung mann som handlet to "pølser" med blodpudding og en sixpack med øl. Neste gang jeg så ham handlet han nøyaktig det samme. Og neste gang. Og neste. Faktisk er dette det eneste jeg har sett ham handle med unntak av den ene gangen han kjøpte et kneippbrød i tillegg til "det vanlige". Det er jo litt spesielt... ← Fascinerende at du har lagt merke til hva en mann handler så mange ganger. Jobber du i butikken han handler på, kanskje?
Gjest Bellatrix Skrevet 21. oktober 2006 #69 Skrevet 21. oktober 2006 jeg har jo blitt helt paranoid av å lese denne tråden, da jeg var på butikken istad tenkte jeg på hva folk tenkte om handlekurven min, og planla tilogmed hva jeg skulle si om folk spurte! ← Sånn var jeg før. Var skikkelig redd ofr at folk skulle tenkte noe negativt om meg hvis jeg kjøpte sjokolade, pizza eller potetgull. Etterhvert så lærte jeg meg til å tenke at folk ikke legger merke til hva jeg handler, men der tok jeg visst feil. Hjelp! Jeg vil handle i fred.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #70 Skrevet 29. oktober 2006 Kjennner det ikke en plass om jeg handler drittmat, men handler stort sett sunn mat. Tenker vanligvis ikke over det om andre handler drittmat heller, men her for noen dager siden gjorde jeg det. Der kom far i str xl , mor xxxl og to småjenter som kan ha vært ca 4 og 6 år. Ungene var også direkte feite. Det var en vanlig ukedag, og de hadde blant annet en KASSE JULEBRUS, kjeks, chips, grandiosa osv. Den minste ungen grein seg til en svær sjokolade mens de stod i kø. Da måtte storesøster også få. Mor plukka i tillegg med seg to store melkesjokolader. (Kjekt å ha) mens de stod i køen. Ja, jeg innrømmer at jeg tenkte mitt. Jeg foraktet ingen, men syntest oppriktig synd på ungene som skulle vokse opp med de matvanene.
Cuba Skrevet 30. oktober 2006 #71 Skrevet 30. oktober 2006 Lurer på hva de tenker om jeg kun kjøper fire tannkremtuber og to dusjgele... ← At du har problemer med dårlig ånde og svette.. jeg må innrømme at når jeg handler masse grønnsaker og knekkebrød håper jeg at folk skal se hva jeg har i kurven min og tenke "oj, hun er sunn" sjokolade og potetgull har jeg alltid syntes det har vært flaut å kjøpe, fordi jeg tenker mitt sjøl når jeg ser hva andre kjøper (nå skal h*n hjem og kose seg, osv). ← Hehe! Samme her!! Kan nok hende jeg titter litt i vogna til andre, men tenker oftere på hva andre tenker om meg. Har jeg handlet noe usunt blant det andre forter jeg meg å legge nedi det usunne i posen først og så tar jeg meg litt lengre tid med det sunne.. Ikke alltid da, men tenker litt på det! ikke la alt det usunne ligge igjen i allefall! jeg har jo blitt helt paranoid av å lese denne tråden, da jeg var på butikken istad tenkte jeg på hva folk tenkte om handlekurven min, og planla tilogmed hva jeg skulle si om folk spurte! ← Haha!!!
Mookie Skrevet 30. oktober 2006 #72 Skrevet 30. oktober 2006 Må nok innrømme at jeg tenker mitt når jeg ser mennesker som ser direkte usunne ut med en ditto handlevogn... Gjelder ikke bare tykke folk, men tynne, bleke etc. Men nå går jeg jo ikke bevisst rundt i butikkene og spionerer heller, men faktisk sålegger man jo merke til noe av det folk handler når man går forbi Og egentlig synes jeg ikke det er så rart om man trekker en konklusjon i ny og ne, selv om den ikke er så pen.. Man trenger jo ikke akurat å stilles for domstolen av den grunn, årsak-sammenheng er en naturlig refleksonsmåte
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #73 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg forstår ikke hva folk får ut av, å stirre i andres folks vogner. Kanskje det har med å øke sin egen selvfølelse, for en føler seg kanskje mye bedre når en kan kritisere andres valg. For en slipper da å ta tak i sine egne problemer, noe som kanskje er mye vanskeligere. Da løfter en seg selv opp, ved å rakke ned på andre. Det er også en måte å få litt mer selvtillit på, men om den er noe videre god kan nok diskuteres. ← Tror du traff spikern på hodet her. Nå har jeg ikke lest hele tråden. Men. Jeg er en relativt høy dame som er uforskammet fornøyd med mine 100 kilo. Har ikke slanket meg en dag i mitt liv. Er ikke veldig bevisst på kostholdet, men drikker neppe mer enn en cola i mnd. I tillegg går jeg mye og trener hyppig. Min venninne er supertynn og kan putte i seg alt hva hjertet begjærer uten å gå opp et gram og uten å trene en halvtime. Folk er ganske enkelt forskjellige. Hva ellers er nytt? Er det ikke viktigere å jobbe med egne indre verdier og holdninger enn å skaffe seg et raskt og billig poeng ved å mobbe andre? At man er fornøyd med seg selv er alt som teller. Forholdet man har til seg selv er tross alt det mest langvarige man har.
Cuba Skrevet 31. oktober 2006 #74 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg vet ikke hvordan det er med andre, men jeg går i allefall ikke bevisst rundt å ser etter usunne handlevogner. Ofte har jeg ikke den mest sunne selv. Men ofte legger man merke til hva folk handler (som oftest i kassa) og da er det vel menneskelig å tenke litt ang. det man ser. Men det betyr ikke at jeg dømmer noen for det! Jeg har sett flere programmer og hørt om folk som f.eks har en sykdom som gjør at de blir overvektige/feite så selv om jeg ser en svær en med en hamburger i hånden VET jeg at det nødvendigvis ikke betyr at dette er det dagligdagse for denne! Syns det er trist at mange tenker sånn, kanskje ubevisst, men sånn er det vel egentlig.. Hvorfor bryr man seg egentlig så mye om hva andre TENKER inni seg da? Jeg gjør det selv, men egentlig er det jo veldig liten vits.. Som oftest hvis jeg tenker noe om hva andre har handlet kobler jeg det egentlig ikke opp mot personen som handler det. Jeg tenker oftere "Hm.. så mye rart han har handlet da. Har sikkert god fantasi og liker å lage gode og sunne middager". "Eller.. oj! Liker hun alt dette! Jeg liker ikke halvparten en gang.. Er jeg kresen?" Eller jeg gjør morsomme vrier ut av det. En gang jeg var i sverige var det noen som hadde handlet sånn stoooor pakke med doruller og da tenker man kanskje litt "Noen som skal hjem på do her ja.."
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #75 Skrevet 1. november 2006 enkelte må få seg et liv, og slutte å analysere andres
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #76 Skrevet 1. november 2006 Jeg blir utrolig provosert når late sosialklienter glemmer å ta på seg skiltet det står "lat sosialklient" på. Hvordan skal vi ellers kunne kjenne dem igjen?!?! Utrolig unødvendig altså ← enkelte må få seg et liv, og slutte å analysere andres ← Godt poeng. Det eneste stedet jeg registrerer andre varer enn de jeg selv har plukket med meg er når de ligger på båndet foran meg i køen. Og den eneste bevisste tanken det eventuelt medfører er; oj, det har jeg glemt å handle.
Gjest kløbben Skrevet 2. november 2006 #77 Skrevet 2. november 2006 Det er vel bare de feite folkene man sjekker innholdet av handlevognen til er det ikke? For de tynne lever jo hele tiden sunt og flott og der finnes det ingen uhumskheter i handlevognen, eller? Og reagerer vi når en tynn person spiser hamburger? Eller er det kun når en feit person spiser det? Feite personer og røykere er vår tids pariakaste og mobbeoffere, de er fritt vilt...
Gjest ~mio~ Skrevet 2. november 2006 #78 Skrevet 2. november 2006 Det er utrolig hva folk får seg til å gjøre og si. Det å titte i andres handlekurver samt kommentere andres kropper vitner ikke om god oppførsel. For noen år siden gikk jeg på helsestudio og etter endt trening satt en venninne og hennes venninne og kommenterte kroppene til de som trente. Jeg poengerte at pga. slike kommentarer er det mange som vegrer seg for trene. Svaret var da som følger; De hadde faktisk lov fordi de var sykepleiere!! Fy! Alt av snop, brus og andre usunnheter sender jeg min mann ut for å kjøpe. Jeg kan til nød bevege meg innom polet en gang i blandt. Ille ja, men jeg bor på et lite sted og er dessverre ikke tøff nok til å kunne heve meg over bygdetrollet.
nostalgia Skrevet 2. november 2006 #79 Skrevet 2. november 2006 (endret) Det er utrolig hva folk får seg til å gjøre og si. Det å titte i andres handlekurver samt kommentere andres kropper vitner ikke om god oppførsel. For noen år siden gikk jeg på helsestudio og etter endt trening satt en venninne og hennes venninne og kommenterte kroppene til de som trente. Jeg poengerte at pga. slike kommentarer er det mange som vegrer seg for trene. Svaret var da som følger; De hadde faktisk lov fordi de var sykepleiere!! Fy! er det mulig??!! Jeg kommer aldri til å slutte å forundre meg over hva folk kan få seg til å si. Hvorfor føler enkelte slik trang til å rakke ned på andre mennesker? Endret 2. november 2006 av nostalgia
Cuba Skrevet 2. november 2006 #80 Skrevet 2. november 2006 Det er utrolig hva folk får seg til å gjøre og si. Det å titte i andres handlekurver samt kommentere andres kropper vitner ikke om god oppførsel. For noen år siden gikk jeg på helsestudio og etter endt trening satt en venninne og hennes venninne og kommenterte kroppene til de som trente. Jeg poengerte at pga. slike kommentarer er det mange som vegrer seg for trene. Svaret var da som følger; De hadde faktisk lov fordi de var sykepleiere!! Fy! ← What??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå