yenoh Skrevet 20. august 2006 #41 Skrevet 20. august 2006 Kanskje vil dette forandre seg når jeg handler oftere og mer i gangen selv, men det er sjeldent jeg egentlig tenker så mye over hva vedkommende foran meg har i handlevogna si. Men en årsak til dette kan være at jeg har deltidsjobb som kassadame i dagligvarebutikk, og da ser jeg nok handlevogner som det er.
Gjest Hilde79 Skrevet 20. august 2006 #42 Skrevet 20. august 2006 Var det noen som så meg den gangen jeg kjøpte en boks vaselin, en flaske med spenol og en klase bananer samtidig? Hva tenkte dere da? Det var faktisk flaut........
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #43 Skrevet 21. august 2006 Jeg kan godt innrømme at jeg slumper til å se hva mennesket foran meg legger på samlebåndet. Ikke at det er veldig interessant, men står jeg der og venter må jeg jo se på noe... Og da kan jeg tenke ting som "oi, de skal sikkert ha fest i dag!" "oops, barnebursdag på gang, ikke rart de ser stressa ut" eller "kosekveld med film og pizza" jeg føler ikke at jeg "dømmer" noen pga dette. Jeg aner jo ikke noe om disse menneskene og det interesserer meg jo ikke utover tidsfordrivet der og da. Så jeg vil heller snu på flisa og spørre om det virkelig er noen som bryr seg om hva totalt fremmede mennesker du aldri ser igjen måtte mene om handlekurven din. Selv gir jeg i allefall totalt beng i hva de bak meg måtte mene om handlevognen min. ← Enig. Jeg kjeder meg raskt når jeg står i en lang handlekø, og betrakter da automatisk handlevognene til de andre køen, uten at jeg tenker noe særlig over det. Jeg nistirrer ikke, men det er nå engang det som er i nærheten. Ofte gjør det at jeg tenker: Ops, må glemte jeg brokkoli. Huff, egentlig trenger jeg også egg. Andre ganger begynner jeg å fabulere for meg selv: Hm, sojamelk; melkeallergi eller veganer? Hva er det de har der? Det har jeg ikke prøvd før. Kanskje skal jeg prøve det neste gang?
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #44 Skrevet 21. august 2006 Jeg er overvektig selv, men spiser aldri godteri. Helt fakta. Det nærmeste godteri jeg spiser er nøtter et par ganger i mnd. Derimot hender det at samboeren min ber meg kjøpe en sjokolade til ham. Han kan spise akkurat hva han vil, mens jeg legger på meg to kilo bare ved tankten på å se på en sjokolade. Jeg føler meg like teit hver gang jeg kjøper noe godteri til ham, for jeg vet at folk tenker og tror at det er til meg selv jeg handler. En gang fikk jeg så mange rare blikk at jeg tok opp mobiltelefonen og ringte samboer for å si at "De hadde ikke sånn og sånn smågodt, vil du ha noe annet i stedenfor?" sånn at folka som stirret skulle kanskje skjønne at det ikke var til meg. Jeg kikker ikke på hva folk har i kurvene og vognene sine, men prøver å gjetter hva de skal ha til middag når kunden foran meg legger varene på rullebåndet. Jeg dømmer ingen, bare tenker at "hun skal ha Big One", eller "åh, de skal ha tacos i dag.." eller "ok, pasta og kjøttdeig". De som legger snop på rullebåndet misunner jeg bare i det stille, og så roser jeg meg selv for at jeg er så flink og ikke kjøper noe til meg selv.
Gjest bulla Skrevet 21. august 2006 #45 Skrevet 21. august 2006 Da må vel folk tro at jeg har bulimi der jeg går alene og handler inn til en familie på fem. For den handlevognen blir ganske full når jeg handler for en uke. Kanskje jeg må begynne å ha med meg mannen og de tre barna sånn at folk ser at jeg ikke skal dytte i meg alt dette alene. Det blir bare for dumt å dømme folk ut fra handlevognen når vi ikke kjenner dem. Men hvis noen absolutt har behov for å føle seg så mye bedre enn andre, så værsågod fortsett med denne hobbyen.
Ladyen Skrevet 21. august 2006 #46 Skrevet 21. august 2006 Jeg kjente ei som var kurs-leder på LIBRAs kostholds-kurs, en gang, og hun fortalte at hun syntes det var litt plagsomt når hun skulle handle. "Alle" i nærområdet visste hva hun jobbet som og scannet alltid handlevogna hennes, og snakket i vei etterpå... Slitsomt med bedrevitere, uansett.
Gjest Ulva35 Skrevet 21. august 2006 #47 Skrevet 21. august 2006 Detta må være noe av det dummeste jeg har hørt Jeg er overvektig. Spiser sunt og usunt. Og pr. i dag kjempefornøyd med meg selv :smile: Må innrømme at det har vært perioder i livet mitt hvor jeg har vært flau over å f.eks spise offentlig Men å tenke på at andre kan se hva jeg handler, og dømme meg ut i fra det: Det har jeg ALDRI kommet på. For det første: INGEN har noe med det. For det andre: Jeg har 4 unger og en mann. Og sist men ikke minst: Jeg glaner ALDRI i andres handlevogner. Hvorfor i huleste skulle jeg gjøre det Den dagen jeg bryr meg så mye oppi andre mennesker liv, ja da skal jeg stoppe opp og "få meg et liv". Ærlig talt. Skjerpings.
jordbær Skrevet 13. september 2006 #48 Skrevet 13. september 2006 Viktigste er faktisk ikke hva andre ser på utsiden. DEt viktigste er på innsiden. Og nå snakker jeg ikke om den typen naturlige skjønnheter.. Men heller at du blir det du spiser. Spiller da ingen rolle om du er tykk eller tynn og spiser usunn mat. Det er samme fettet som spiser deg opp innvendig! Jeg er/var overvektig.. Er vel enda litt overvektig I graviditeten kunne jeg spise hva faen jeg ville, uten at jeg la på meg, så ikke kom og si at usunt=feit. For slik er det ikke alltid. Vår handlevogn er av og til usunn.. Og den er av og til sunn. Hva andre tenker når jeg ser den, driter jeg i. Min mat, min helse, mitt liv
Gjest gjesta Skrevet 13. september 2006 #49 Skrevet 13. september 2006 Tenker ikke så mye over hva andre putter i handlevogna men synes det er veldig flaut å kjøpe junk-food og godteri selv, derfor pleier jeg faktisk ikke å kjøpe det!
TheHairyToothfairy Skrevet 13. september 2006 #50 Skrevet 13. september 2006 Det var da også en ting å bry seg om. Fankern heller, man kan umulig ha det spesielt godt med verden når hva folk har for kosthold betyr så forbasket mye. Jeg ante ikke at folk så på slikt! Alle verdens helseprofeter i verden får meg aldri til å kutte ut snacks og mat jeg har lyst på den dagen, og det går heller ikke å kjøre meg andre veien. Hva så om jeg skulle finne på å gå et par kilo over vekten? Jeg har da fremdeles livskvalitet. Så lenge jeg holder meg i form nok til å takle kravene på jobben, så kan du bite deg i nesen på at jeg gjør akkurat som jeg vil. Uansett hva matpolitiet måtte mene og tro. Det artige er jo at flere av disse sunne menneskene jeg personlig kjenner, gjerne ser sitt snitt til å ha megaranglefylla flere helger på rad. Og røyke, det er det ingen problemer med.
Gjest gjest1 Skrevet 13. september 2006 #51 Skrevet 13. september 2006 Tenkjer aldri over dette. Står heilt i mine eigne tankar når eg er i butikk-kø, eller smugleser eit blad fram til det blir min tur. Forresten, kvar fredag når eg er på butikken og handler inn øl til helgas vorspiel, synest eg det er så koseleg å sjå på andre folk ute i same ærend. Eg bur i ei gate der mange er studentar, og går du der fredag og laurdag frå klokka 6 og utover, møter du folk som kjem frå nærbutikken med klirrande plastikkposar. Av ein eller annan grunn er dette ei god kjensle, eg liker tanken på å bo i ei sosial gate
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #52 Skrevet 14. september 2006 Var det noen som så meg den gangen jeg kjøpte en boks vaselin, en flaske med spenol og en klase bananer samtidig? Hva tenkte dere da? Det var faktisk flaut........ ← Ja, husker det. Det så litt spesielt ut...
Gjest Hilde79 Skrevet 14. september 2006 #53 Skrevet 14. september 2006 Ja, husker det. Det så litt spesielt ut... ←
Gjest Fjellsippa Skrevet 14. september 2006 #54 Skrevet 14. september 2006 Var det noen som så meg den gangen jeg kjøpte en boks vaselin, en flaske med spenol og en klase bananer samtidig? Hva tenkte dere da? Det var faktisk flaut........ ← Jeg så deg også. Lurte på hva du skulle med spenolen :klø: Var det ikke nok med vaselin og bananer?
Gjest Hilde79 Skrevet 14. september 2006 #55 Skrevet 14. september 2006 Jeg så deg også. Lurte på hva du skulle med spenolen :klø: Var det ikke nok med vaselin og bananer? ← Næææ........
Gjest Fjellsippa Skrevet 14. september 2006 #56 Skrevet 14. september 2006 Må innrømme at jeg studerer folks handlevogner nøye. Hvordan de som skyver handlevognene ser ut legger jeg ikke merke til. Det jeg synes er spennende er hva som er oppi. Har de kjøpt kål og lammekjøtt? Da skal de lage får i kål. Eller har de handlet noe annet spennende som kan inspirere meg? Så vær klar over at når dere kommer med fulle handlevogner så har jeg planlagt menyen for dere! Hva er så i min handlevogn? Alt mulig. Sjokolade, potetgull, pils, indrefilè, poteter, salat osv. Altså ei blanding av sunt og usunt. Dere må gjerne kikke neste gang jeg er på butikken. Dere kan godt spørre kva jeg skal bruke ukjente ingredienser til. Det vil jeg synes er trivelig.
Gjest Fruktfat Skrevet 14. september 2006 #57 Skrevet 14. september 2006 Dere må gjerne kikke neste gang jeg er på butikken. Dere kan godt spørre kva jeg skal bruke ukjente ingredienser til. Det vil jeg synes er trivelig. ← jeg har jo blitt helt paranoid av å lese denne tråden, da jeg var på butikken istad tenkte jeg på hva folk tenkte om handlekurven min, og planla tilogmed hva jeg skulle si om folk spurte!
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #58 Skrevet 14. september 2006 Jeg er mer opptatt av at en god del folk stiller handlevogna si midt i veien og helst på skrå, slik at ingen kommer fram. Det er ikke alle som har gooooood tid, men noen skal kanskje bare ha en yoghurt i full fart ........
Gjest Kristin_ Skrevet 17. september 2006 #59 Skrevet 17. september 2006 Jeg analyserer ikke andres handlevogn med mindre det ser ut som de har tenkt seg en tur på sydpolen.Og da er det isåfall bare på grunn av at jeg er utålmodig . Får også "dårlig" samvittighet når jeg kjøper snop etc men what the hell liksom.. Hvis man skal leve hele livet sitt rundt hva andre syns om deg blir det hele veldig trist. Jeg prøver å handle sjeldnest mulig, av den enkle grunnen at da blir det mer planlagt, og mindre bossmat
Gjest Fjellsippa Skrevet 17. september 2006 #60 Skrevet 17. september 2006 jeg har jo blitt helt paranoid av å lese denne tråden, da jeg var på butikken istad tenkte jeg på hva folk tenkte om handlekurven min, og planla tilogmed hva jeg skulle si om folk spurte! ← Når jeg i mitt innlegg over sier at folk gjerne må spørre, mener jeg ikke at de skal spørre hva jeg skal bruke appelsiner eller poteter til. Men hvis jeg kjøper en ingrediens som for dem er ukjent, og som de har lurt på hva er, kan de gjerne spørre. Da skal de få vite hva jeg har tenkt å gjøre med den.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå