Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har vært noen tråder her på KG i den siste tiden om feite mennesker som ikke kan kle seg osv. Litt inspirert av disse er nok denne tråden også.

Når jeg er i butikken og ser overvektige - nei, ikke overvektige, feite mennesker, legger jeg merke til hva de har i handlevogna si.

Og er den full av brus, hamburgere, ferdigpizza og godis, da tenker jeg - det er ikke rart du ser ut som du gjør.

Hva tenker andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg lurte på hva andre tenkte da jeg kom med handlevogna fylt med coca cola, potetgull, fire sjokolader og masse frukt og pizza... Bare godsaker, liksom. Men jeg er slank og har gått ned 4 kg den siste tiden, veier bare 47 nå... Men det var absolutt ikke sunn mat nei...

Skrevet

Inneholder handlevogna mer enn bare junk-food synes jeg saken stiller seg helt annerledes jeg da.

Skrevet

Men det var likevel flaut da. Idag er vi opplyste om sunn og god mat, så det er et tegn på dumhet å kjøpe bare slik mat.

Skrevet

Og beleilig nok overser dere handlevogna mi hver gang. Som vanlig fylt av grovt brød og knekkebrød, fullkornspasta, villris, grønnsaker, frukt, bønner, linser, egg og fisk.

(Men dere la trolig merke til den da jeg noen dager før bryllupet vårt handlet inn store mengder sjokolade, potetgull og nøtter til rundt regnet 80 personer? Dere trodde kanskje jeg handlet inn til en helt vanlig lørdag?)

Skrevet

:ler:

Ja, man kan aldri vite hvorfor man handler det man handler. Men folk trekker konklusjoner så raskt...

Skrevet (endret)

Folks forutinntatthet slutter aldri å overraske meg :overrasket: Iallefall har folk god tid...til å få med seg hva andre gjør og ikke gjør :ler:

P.S. og jeg er ikke feit eller shopper masse usunn mat ;)

Endret av Nita
Skrevet

Lurer på hva de tenker om jeg kun kjøper fire tannkremtuber og to dusjgele...

Skrevet

Ok, jeg innrømmer at det hender at jeg legger merke til hva andre kjøper. Fniste litt da jeg en gang sto bak en ung mann som handlet to "pølser" med blodpudding og en sixpack med øl.

Neste gang jeg så ham handlet han nøyaktig det samme. :overrasket: Og neste gang. Og neste. Faktisk er dette det eneste jeg har sett ham handle med unntak av den ene gangen han kjøpte et kneippbrød i tillegg til "det vanlige".

:ler:

Det er jo litt spesielt... :legrine:

Skrevet
Ja, man kan aldri vite hvorfor man handler det man handler. Men folk trekker konklusjoner så raskt...

Enig i det. Slanke mennesker kan handle og spise hva de vil og gjerne erklære høylytt hvor hekta de er på sjokolade, og ingen leer et øyelokk. Den overvektige personen som spiser en sjokolade på bussen eller har cola og pizza i handlevognen derimot skaper nok helt andre tanker i folks hode. Hvorfor tenker folk automatisk at dette er hennes hverdagskost, kanskje er det bare uka/mnds utskeielse i et ellers normalt kosthold? Jeg synes det er trist at så mange mennesker tenker så negativt om folk de ikke kjenner.

Skrevet (endret)

Jeg har ikke for vane å granske innholdet i andres handlevogner - jeg er i butikken av andre årsaker. ;)

Men om jeg skulle legge merke til hva andre kjøper, så har ikke vekten på kunden noe å si for hva jeg tenker. For det er nå faktisk slik at usunn mat er like usunn uansett hva man veier. Jeg kjenner slanke jenter som spiser godteri hver dag, og selv om de inntil videre fortsetter å være slanke på utsiden, ser vi ikke innsiden av blodårene deres...

Det jeg faktisk reagerer på, er derimot unge, slanke jenter fiksert på utseende som trener kun for å kunne gi blaffen i hva de spiser. For problemet med ferdigmat/usunn mat er ikke bare høyt innhold av kalorier, men også fullstendig fravær av viktige næringsstoffer. Og da hjelper det faktisk ikke å trene aldri så mye.

Å tro at sunnhet bare har å gjøre med hvordan folk ser ut, er faktisk, i ordets rette forstand, overflatisk.

Endret av Eurydike
Skrevet

Jeg tenker også mitt.

Ser jeg en smellfeit dame med x-antall usunne varer i handleposen syns jeg ikke særlig synd på henne, men for all del. Kanskje hun trives med kroppen sin og gir faen? Merkelig syns jeg. At man kan trives hvis man f.eks er 160 høy og veier 90kg, men dem om det. Innrømmer at jeg har problemer med å tro på at noen kan være fornøyd som smellfeit.

Min smellfeite venninne opp igjennom noen år klaget alltid over vekta si. Hadde lyst til å be henne kutte ut fire pølser til middag, ostekaka til dessert og den svære godteposen til kvelds (dette puttet hun gjerne i seg hver kveld), men det passet seg ikke, for dagen etter var hun jo plutselig fornøyd med kroppen sin. :roll:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg forstår ikke hva folk får ut av, å stirre i andres folks vogner. Kanskje det har med å øke sin egen selvfølelse, for en føler seg kanskje mye bedre når en kan kritisere andres valg. For en slipper da å ta tak i sine egne problemer, noe som kanskje er mye vanskeligere. Da løfter en seg selv opp, ved å rakke ned på andre. Det er også en måte å få litt mer selvtillit på, men om den er noe videre god kan nok diskuteres.

Skrevet

Jeg er av dem som blir flau når jeg har mye "usunt" i handlevogna - rett og slett fordi jeg vet at mange er fordømmende og titter oppi vogna mi og "tenker sitt".

Burde jo drite i det, men jeg vet at det er mange sneversynte ute og går... :roll:

Skrevet

Jeg tenker vel det samme som når jeg ser sylfider kjøper Noka dietter...

Skrevet
Jeg forstår ikke hva folk får ut av, å stirre i andres folks vogner. Kanskje det har med å øke sin egen selvfølelse, for en føler seg kanskje mye bedre når en kan kritisere andres valg. For en slipper da å ta tak i sine egne problemer, noe som kanskje er mye vanskeligere. Da løfter en seg selv opp, ved å rakke ned på andre. Det er også en måte å få litt mer selvtillit på, men om den er noe videre god kan nok diskuteres.

:klappe::klappe: akkurat ja

Skrevet

Hva tenker dere når syltynne bare kjøper dritmat?

Bulimi?

Gjest BagLady
Skrevet

Jeg tenker heller mitt når jeg ser folk kjøper agurk og vaselin. Og kun det.

Skrevet

Jeg er mest opptatt av min egen handlekurv. Kikker dere i kurven til slanke mennesker også?

Tenker dere "Ikke rart hun er så fin" når dere kikker ned i kurven min og den er full av frukt og grønnsakssuppe?

Overvektige må få kjøpe usunn mat de også uten at folk skal sende lange blikk ned i handlevognene deres. Ei overvektig venninne av meg skammet seg alltid når hun handlet bæreposer med snop til festene til en organisasjon hun var leder for.

Skrevet (endret)

Morsomt å lese svarene til enkelte her. Dere er så innmari politisk korrekte, og det er greit å være det, men jeg tviler litt på at dere virkelig er poltiske korrekte når alt kommer til alt.

Enkelte av dere prøver å fremstå helt uten feil, mangler og skavanker. Og det blir så patetisk.

"Kikke i andres handlevogner? Næi ææææærlig talt assååååå. Det får da være måte på."

Skulle tro det var snakk om voldtekt av overvektige mennesker her. :ler:

Endret av Sexy C

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...