Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har aldri interessert meg for andres handlekurver, og det kommer jeg heller aldri til å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Politisk korrekt har vel aldri blitt brukt om meg, men jeg ser ikke på hva andre handler i matbutikken jeg...

Skrevet

Det er utrolig hvor dømmende folk er, og jeg sier ikke at jeg ikke er det selv, men å lage en tråd om det. Er det mulig....

:klappe:

Skrevet

Jeg kan godt innrømme at jeg slumper til å se hva mennesket foran meg legger på samlebåndet. Ikke at det er veldig interessant, men står jeg der og venter må jeg jo se på noe... Og da kan jeg tenke ting som "oi, de skal sikkert ha fest i dag!" "oops, barnebursdag på gang, ikke rart de ser stressa ut" eller "kosekveld med film og pizza" jeg føler ikke at jeg "dømmer" noen pga dette. Jeg aner jo ikke noe om disse menneskene og det interesserer meg jo ikke utover tidsfordrivet der og da. Så jeg vil heller snu på flisa og spørre om det virkelig er noen som bryr seg om hva totalt fremmede mennesker du aldri ser igjen måtte mene om handlekurven din. Selv gir jeg i allefall totalt beng i hva de bak meg måtte mene om handlevognen min. ;)

Skrevet

Det er fort gjort å dømme folk etter hva de har i kurven og hvordan de ser ut, har tatt meg selv i å gjøre det flere ganger selv jeg ;) Men, jeg innrømmer det; jeg er tross alt bare et menneske ;) For øvrig driter jeg en lang mars i hva andre måtte mene om min handlekurv også!

Gjest Madam Felle
Skrevet
Morsomt å lese svarene til enkelte her. Dere er så innmari politisk korrekte, og det er greit å være det, men jeg tviler litt på at dere virkelig er poltiske korrekte når alt kommer til alt.

Enkelte av dere prøver å fremstå helt uten feil, mangler og skavanker. Og det blir så patetisk.

"Kikke i andres handlevogner? Næi ææææærlig talt assååååå. Det får da være måte på."

Skulle tro det var snakk om voldtekt av overvektige mennesker her.  :ler:

En ting er å ta en rask titt i andres handlevogner, en annen ting er å dømme andre for deres innhold i handlekurven. Forstår du forskjellen?

Skrevet

Skulle tro det var snakk om voldtekt av overvektige mennesker her.  :ler:

Ja, er det ikke på en måte det da?

Ved å stirre og bedømme så invaderer man jo den private sfæren til den det gjelder. Hva man spiser og hvordan man ser ut er tross alt en privatsak.

Ikke dermed sagt at ikke jeg også kan ta en titt og gjøre meg opp mine tanker, men så tar jeg en kikk på egen handlekurv og skammer meg....

Skrevet

Virker som om veldig mange er opptatt av overvektige. Som om de er en slags selvforskyldte freaks som folk liker å kritisere.

Skrevet

Jeg kan ikke huske at jeg noengang har kikket ned i noen sin handlevogn.

Jeg legger altså ikke merke til hva "overvektige" handler. Da måtte jeg jo også ha begynt å synse på hvor mange mennesker det var i personens husholdning, hvor mange dager h*n handlet for....

Det er absolutt ikke min sak. Forøvrig så er det meg knekkende likegyldigt.

Skrevet
*like lei av denne type tråder som av tråder der "sunt" = kalorifattig* :frustrert:

Enig!

Skrevet
Jeg tenker også mitt.

Ser jeg en smellfeit dame med x-antall usunne varer i handleposen syns jeg ikke særlig synd på henne, men for all del. Kanskje hun trives med kroppen sin og gir faen? Merkelig syns jeg. At man kan trives hvis man f.eks er 160 høy og veier 90kg, men dem om det. Innrømmer at jeg har problemer med å tro på at noen kan være fornøyd som smellfeit.

Min smellfeite venninne opp igjennom noen år klaget alltid over vekta si. Hadde lyst til å be henne kutte ut fire pølser til middag, ostekaka til dessert og den svære godteposen til kvelds (dette puttet hun gjerne i seg hver kveld), men det passet seg ikke, for dagen etter var hun jo plutselig fornøyd med kroppen sin. :roll:

Jeg har også ei venninne som er langt over normalvekt. Hun har sånn mage at folk tror hun er gravid. Hun handler alltid masse mat, fete middager, desserter, og alltid is, sjokolade og potetgull med dip osv. Så kommer hun hjem og kan spise en 12-pakning med is iløpet av et par timer og så gå over til marshmallows... Hun bryr seg lite om hva andre måtte mene om henne og vekta, men usunt? JA! Må legge til at hun er fornøyd med kroppen sin som den er... Selv spiser jeg kanskje ikke helt sunt og hender jeg skeier ut med masse snacks, men spiser også mye frukt og grønt.

Skrevet

Feite og tjukke folk har seg selv å takke. De eier ikke viljestyrke til å spise sunt, variert, regelmessig eller til å trimme jevnlig. Da får de deretter.

Skrevet
Feite og tjukke folk har seg selv å takke. De eier ikke viljestyrke til å spise sunt, variert, regelmessig eller til å trimme jevnlig. Da får de deretter.

Du glemte å nevne oss overvektige som spiser sunt, variert, regelmessig og som trimmer jevnlig.

Skrevet (endret)
Jeg tenker heller mitt når jeg ser folk kjøper agurk og vaselin. Og kun det.

:legrine:

:ironi: Huff, at jeg som har så dårlig selvbilde, og er så umoralsk at jeg kaster et blikk i andres i andres handlevogner aldri har lagt merke til det. :ironi:

Endret av Værjenta
Skrevet

Jeg ser sjelden i andres handlevogner, kanskje i visse tilfeller hvis det er lang kø og lite annet å gjøre. Ofte har jeg med barna mine og da har jeg nok med å følge med på hvor de befinner seg hele tiden! :ler:

Gjest synseren
Skrevet

Jeg kikker aldri i handlevogna til andre jeg. Det kommer nok av at jeg ikke har for vane å blande meg inn i andre folks anliggende.

Gjest Gjest_Lillemy_*
Skrevet
Jeg kikker aldri i handlevogna til andre jeg. Det kommer nok av at jeg ikke har for vane å blande meg inn i andre folks anliggende.

:legrine::legrine::legrine::legrine::legrine::legrine::legrine::legrine:

Da bør du bytte nick :legrine::legrine::legrine::legrine::legrine::legrine:

Gjest synseren
Skrevet (endret)

Det går an å ha meninger om mangt, uten at det går på person vettu.... :)

Endret av synseren
Gjest Fruktfat
Skrevet

:ler: jeg må innrømme at når jeg handler masse grønnsaker og knekkebrød håper jeg at folk skal se hva jeg har i kurven min og tenke "oj, hun er sunn" :ler:

sjokolade og potetgull har jeg alltid syntes det har vært flaut å kjøpe, fordi jeg tenker mitt sjøl når jeg ser hva andre kjøper (nå skal h*n hjem og kose seg, osv).

Skrevet

Jeg er overvektig og kjøper både sunn og usunn mat. Ser ut som jeg bør gå å handle 10 minutter før butikken stenger på kvelden, folk kunne jo se opp i handlevogna mi...

For å være helt ærlig, har ikke folk noe mere spennende å ta seg til? :riste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...