Nurken Skrevet 19. august 2006 #1 Del Skrevet 19. august 2006 Hei alle lesere! Jeg er ny her på forumet, og for tre dager siden begynte jeg på South Beach! har lest 13 (!!!!) sider av en tråd om SB tidligere, men ser nå at de siste innlegg der ble skrevet i mai....Er det noen her nå som er i gang med SB? Jeg er iallefall godt i gang med fase 1. Dag tre i dag, og tro det eller ei - jeg har gått ned 1,6 kilo så langt! Herlig, men nokså utrolig. Må jo være mye vann, kanskje? men snodig, buksa føles løsere allerede... Hvordan går det med dere andre? Hvor mye har du tatt av? Hva spiser du? Og er det noen med gode forslag til dressinger/sauser her? Saus og brød er det jeg savner mest, ellers går det utrolig nok veldig bra. Og jeg som var sååå skeptisk i starten!! Brød gleder jeg meg til i fase 2...men for all del, kjempegrovt altså ;-) Og poteter, ris, pasta etc savner jeg heller ikke....snop derimot, åh..det savner jeg noe så innmari. Men ricotta-desserten er redningen hver dag. Den er bare sååå god. var redd den ville smake ost,men det gjør den virkelig ikke....bare god sjoko-mousse. Mon tro om den er like god med cottagecheese? Noen med erfaring på det? jaja, her ble det mye, men jeg håper noen enten henger seg på dietten, eller "snakker" litt med meg om tidligere erfaringer ;-) So long, folks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #2 Del Skrevet 19. august 2006 Hvilken diett er dette? Kan du si litt om den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurken Skrevet 20. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 20. august 2006 Hei! Denne dietten går ut på å spise etter en god sammensetning av proteiner, fett og karbos. Den er nokså lav-karbo og fett de første to ukene , som kalles fase 1. I fase 2, som er den delen av dietten der du skal holde deg inntil du har gått ned ønskede kilo, kan du igjen begynne å spise en del av de karboene du ikke spiste i fase 1. I fase 1 "renses"kroppen for usunne karboer. Jeg er nå på dag 4 i fase 1, og står litt stille på vekten nå- Gått ned 1,7 kilo - men er knall fornøyd med det så langt. I fase 1 holder man seg unna følgende i to hele uker: ris, poteter, brød, en del type grønnsaker og frukt. Det går utrolig mye lettere enn jeg hadde trodd, og det beste er å ikke hverken veie mat eller telle kaorier. Spiser mye egg, rent kjøtt og salater. og i tillegg en slags fantastisk sjoko-mousse hver dag. Dietten anbefaler dessert! da er det ikke så lett å sprekke. Syns dette er helt topp. Det sies at man kan gå ned 4-6 kilo de første to ukene, deretter ca en kilo pr uke. målet mitt er 7 kilo ned, og jeg er jo nå 1,7 kilo på vei, da :-) Hiver du deg på? Boken fås kjøpt hos bokhandlere, og heter "Gå ned i vekt med South beach". Anbeales! koster 149; Skriv igjen om du lurer på noe, men husk at jeg er fersk i gamet :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #4 Del Skrevet 20. august 2006 Kunne du tenkt deg å skrive ned et eksempel på et par dagers måltidsplan? Ble litt nysgjerrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurken Skrevet 20. august 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 20. august 2006 Ok, jeg kan fortelle deg hva jeg spiser i løpet av to dager -eksempelvis vel og merke :-) Dag 1: Frokost - Omelett med skinke, ost og tomat Mellommåltid: Litt ost og skinke Lunch: Kyllingsalat med dressing Mellommåltid: Noen nøtter (håndfull) Middag: Svinefilet med stekt løk, sopp og dampet brokkoli og litt smør Dessert: Sjokolademousse, laget av en slags type ost jeg aldri hadde hørt om, men er bare knallgodt! Dag 2: Frokost: To speilegg og en salat Mellommåltid: Noen nøtter Lunch: Skinkesalat med dressing Mellommåltid: Skinke-wrap Middag: Kyllingfilet med ostegratinering, litt lettrømme, tacokrydder og salat Dessert: Mandelpudding (laget av den samme snåle osten) En veldig lett diett , dette - du bør prøve om du er interessert. jeg savner brød, det skal jeg innrømme, men pasta, ris og poteter går det helt fint å styre unna. Søthungeren tas knekken på med den gode sjoko-moussen som jeg kan spise hver dag hvis jeg vil...men jeg bytter litt på mellom forskjellige desserter. kan heller ikke spise frukt, men det er ok.kan spise frukt igjen om to uker, så... To uker er den strengeste dietten, deretter kan man spise litt brød og sånn igjen. For mer info - søk på south beach på google, så får du opp masse - særlig utenlandske sider. Kan anbefales ! :-) heng deg på da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #6 Del Skrevet 20. august 2006 Hm... Spennende Hvordan er boken du bruker? Masse bilder? Er det lagt opp dagsplaner på oppskrifter? Trenger egentlig ikke å gå ned i vekt, men så er det jo de få kiloene som hadde vært herlige å blitt kvitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. august 2006 #7 Del Skrevet 21. august 2006 Hei! Jeg var med i den andre tråden, og slenger meg med på denne også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurken Skrevet 21. august 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 21. august 2006 Hm... Spennende Hvordan er boken du bruker? Masse bilder? Er det lagt opp dagsplaner på oppskrifter? Trenger egentlig ikke å gå ned i vekt, men så er det jo de få kiloene som hadde vært herlige å blitt kvitt... ← Boken er helt ok, men ingen bilder faktisk. men veldig enkelt å følge, da :-) Det er lagt opp til dagsplaner ja. Du får se hva du gjør, men nå har jeg gått ned 2,6 kilo på fem dager! :-) hehe..så du får fort vekk de ekstra kiloene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurken Skrevet 21. august 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 21. august 2006 Hei! Jeg var med i den andre tråden, og slenger meg med på denne også. ← Hei!!! kjekt du henger deg på her og. Forsatt på South beach? Hvilken fase? Og hvor mye gikk du ned i første fase da? :-) Tastes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. august 2006 #10 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg har hatt en laaaaang pause fra SB, og føler for å starte på fase 1 igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 21. august 2006 #11 Del Skrevet 21. august 2006 Henger meg med igjen jeg også. Har hatt en sommer med uregelmessig spising, men bra med trening, så vekta har stabilisert seg rett under 60. Vil gjerne ned til omkring 56/57 (vet ikke helt - lenge siden jeg har vært der...... ) Nå er det min 4. dag uten snop, og dag 1 på streng fase 1. Forrige gang gikk jeg ned 4 kilo på fase 1, men da veide jeg 64 i utgangspunktet. Nå er jeg veldig nøye med å trene hver dag, så dette skal nok bli bra. Men Nurken: Hvordan får du dette til å bli riktig i fase 1? Har du funnet en magisk wrap uten mel, pasta, ris eller mais? Det kan da umulig være godkjent i fase 1? Mellommåltid: Skinke-wrap ← Hvis det er , så fortell meg det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. august 2006 #12 Del Skrevet 21. august 2006 Tror jeg utsetter dette en ukes tid, har blitt så forkjølet så jeg tror jeg foretrekker havresuppe og kakao noen dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig eks-frue Skrevet 21. august 2006 #13 Del Skrevet 21. august 2006 Kan henge meg på jeg også. Jeg er i gang med south beach på 4. måneden og har så langt gått ned 19,8 kilo. Har fortsatt noen kilo igjen til mål. Etter en sprekk i helga, startet jeg på fase 1 igjen i dag. Deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 22. august 2006 #14 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg veier meg hver dag - det hjelper på motivasjonen. Idag så jeg 58-tallet Ok, det var 58,9 men likevel...... Ser også at kosthold og trening hjelper veldig bra på midjemålet - kjempefornøyd med det. Gidder ikke måle alle steder - det hjelper antagelig litt hele veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurken Skrevet 22. august 2006 Forfatter #15 Del Skrevet 22. august 2006 Henger meg med igjen jeg også. Har hatt en sommer med uregelmessig spising, men bra med trening, så vekta har stabilisert seg rett under 60. Vil gjerne ned til omkring 56/57 (vet ikke helt - lenge siden jeg har vært der...... ) Nå er det min 4. dag uten snop, og dag 1 på streng fase 1. Forrige gang gikk jeg ned 4 kilo på fase 1, men da veide jeg 64 i utgangspunktet. Nå er jeg veldig nøye med å trene hver dag, så dette skal nok bli bra. Men Nurken: Hvordan får du dette til å bli riktig i fase 1? Har du funnet en magisk wrap uten mel, pasta, ris eller mais? Det kan da umulig være godkjent i fase 1? Hvis det er , så fortell meg det ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurken Skrevet 22. august 2006 Forfatter #16 Del Skrevet 22. august 2006 Til Twigi, nå vet jeg ikke hva jeg klarte å tulle med i forrige innlegg, men noe tull ble det.... Er ikke helt inni alt dette greiene enda. Ny her vet du.... Eh, men altså, en wrap for meg er skinke og ost og annet godt inni et salatblad, ikke tortilla eller slikt.Beklager at jeg skrev så misvisende.... Ellers er det kult du henger deg på om litt. Det blir bra :-) Så heldig du er som er så nærme målet :-) Hilsen nurken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 22. august 2006 #17 Del Skrevet 22. august 2006 Takk, Nurken! Det var en kul måte å spise wraps på - det skal jeg prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #18 Del Skrevet 23. august 2006 Hei Jeg har valgt å logge meg ut her fordi jeg ikke vil drive "reklame" i forbindelse med brukernavnet mitt. Men jeg holder på å bygge opp en side dedikert til denne dietten, og jeg trenger innspill i forhold til hva dere som går på dietten eller har lyst til å prøve den vil se på en slik side. Noen gode forslag til meg? Siden kommer til å gå online i løpet av et par uker, jeg jobber for fullt med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Nurken_* Skrevet 23. august 2006 #19 Del Skrevet 23. august 2006 Til gjesten :-) på en slik side du lager, hadde det vært kult om du la inn ja - og nei-mat for de forskjellige fasene. Da er det lett å ha oversikten for de som vil bruke sidene Hva med et forum? Og noen oppskrifter og tips om matlaging kanskje? Hadde også vært kult med en side på siden der folk kan legge inn sin historie, om hvordan dietten har fungert for dem... Vel, det var det jeg kom på i farten. Kult med en sånn side, da :-) lykke til og jeg gleder meg til å se den. Legg inn link etterhvert da! hilsen meg som er strålende fornøyd med diettten, men lei av egg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #20 Del Skrevet 23. august 2006 Til gjesten :-) på en slik side du lager, hadde det vært kult om du la inn ja - og nei-mat for de forskjellige fasene. Da er det lett å ha oversikten for de som vil bruke sidene Hva med et forum? Og noen oppskrifter og tips om matlaging kanskje? Hadde også vært kult med en side på siden der folk kan legge inn sin historie, om hvordan dietten har fungert for dem... Vel, det var det jeg kom på i farten. Kult med en sånn side, da :-) lykke til og jeg gleder meg til å se den. Legg inn link etterhvert da! hilsen meg som er strålende fornøyd med diettten, men lei av egg... ← Takk for mange fine forslag. Noe av det er allerede inne på siden, og da vet jeg jo også at jeg er på rett vei. Resten skal jeg ta med meg og legge inn. Jeg vil legge inn adressen når siden er ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg