Gå til innhold

My Diary av *Just-Me*


Gjest *Just-Me*

Anbefalte innlegg

Gjest *Just-Me*

Endelig fredag og helg!!! :) deilig.

Men har arbeidshelg da. Men det går greit, har jo vært hjemme hele uken....

Stedattra har fotballturnering i helgen, så vi må da stille opp å heie!!

Også skal vi kose oss med go mat (sukk, savner et glass vin på en fredagskveld.... har ikke tenkt på det før, men kjenner når det er helg og man skal slappe av at jeg savner det glasset så...) får lukte å nye litt på samboers glass!! :ler: Får kose meg med litt brus jeg da!

Også må jeg struikke på babyteppet..... Går litt tregt, men skal da fådet ferdig. Strikker et hvitt teppe med rosa, blå, gule og grønne hjerter på. Blir veldig søtt!!

God helg til dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må jo følge med deg litt, siden vi har termin så nære hverandre! Gratulerer med ny dagbok, forresten!

Det høres veldig slitsom ut sånn som du har det med samboeren din. Håper dere får snakket litt sammen, og at ting blir litt klarere!

Så masse du har klart! Vi har ikke tenkt så mye på utstyr enda, bortsett fra at vi kjøpte vogn da vi var på ferie i USA i sommer. Mye billigere der borte, så det var jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboken min!

Haaper ting blir bedre med samboeren din etterhvert. Noen menn (spesielt norske?) kan vaere ganske "harde noetter" som du sier, men myke inni - saa da er det vel bare aa haape at skallet knekker snart! ;)

Ha en fin helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Gratulerer med dagboka.

Jeg følger også med på dagboka. Har ikke vært aktiv på KG en stund (har ikke hatt internett hjemme), men nå er jeg tilbake.

Har selv en samboer som fort kunne oppført seg slik som din. Vet godt hvor sårende det er å ikke kunne snakke med den personen som står deg nærmest om ting du gjerne vil dele med han.

Ja nå skal ikke jeg fortelle historien min her. Ville bare fortelle at du ikke er alene. Virker som du takler det bra.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Just-Me*

Fjellrypa: Hei hei, ja vi har jo termin så tett!! Så vi får følge med hverandre! :)

Lourdes : Ja disse mannfolka, :ler: men vi jenter er sterke og tåler en støyt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

I dag har jeg kost meg på jobb!! Slitsomt, men hun jeg var på sammens med er nybakt mamma (for 1årsiden) og det ble gravide-snakk og babye, HELE dagen :ler: passet meg veldig fint. får mange tips og greie erfaringer!!

I kveld er det bare avslapping hjemme. I morgentidlig er det opp å se på fotball. artig å se ungene spille!! blir så engasjert. Håper jeg har en sportslig anlagt baby i magen som vil holde på med aktive og sunne interesser!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Endelig er en laang arbeidshelg over. Slitsomt når jeg har jobbet så lite de siste ukene. Men det gikk da greit. Støttestrømper er forresten supert!!! Gjør arbeidsdagen mye lettere, for meg hvertfall....

I dag skinner sola og det er BLÅ himmel.... men høsten er nok allerede kommet, for tempraturene er kalde *brrr* Sliter i kleskapet for tiden..... uansett hva jeg tar på meg ser det jo helt teit ut. ALLE toppene mine sklir opp til navlen, og jeg føler meg som en elefant :sur: Har flyttet inn i de to mammabuksene jeg har :ler: Tror jeg må ta meg en lite shoppingrunde å finne meg noen fine gensre og topper. blir så kjedelig med enfargede sort/hvite topper.... Bruker å veie meg hver mandag :frustrert: og nå har jeg gått opp 1 kilo... men har jo fortsatt 3 kilo til å gå opp før jeg er på startvekten jeg hadde da jeg ble gravid. Så i teorien har jeg jo ikke lagt på meg ennda... :) men det kommer nok.... en eldre "Vis" dame på jobb sa hun trodde jeg fikk jente (jeg har ikke sagt noe om kjønn til henne) men får man gutt sa hun vokser bare magen, men npr det blir jente blir man rundere og "eser" ut på sidene også. Så jeg tror det blir jente.... pøh.... takk skal du ha ja.... da følte jeg meg jo ennda lekkrere!! :tunge1:

I dag har jeg fri og det var godt å sove lenge!! Skal i det minste gå en tur i dag, men håper at det blir ledig på vannaerobictimen i kveld, for da skal jeg dit. Så har jeg et ryddeprosjekt i lilleboden oppe.... *sukk* tenke få alt skrotet opp på loftet sånn at jeg kan oppbevare babytingene i boden. blir litt rart å ha vogn, seng, stellebord osv fremme i huset så tidlig som nå.... Skulle gjerne hatt et ekstra soverom ja..... Håper virkelig vi får flyttet, hvertfall før babyen blir 1 år gammel.... trenger definitivt større plasss og et ekstra soverom...

I går spurte samboeren min meg om når jeg skulle lage Tyske skiver..... HÆ??? sier jeg.... for jeg husket ikke hva det var. jeg forbinner det med en julekake da, hehe, men nei det var ikke en julekake mente han så det ville han ha snart. :ler: Vi bruker bare bake det til jul da, men jeg får se om jeg får en bakeiver over meg snart da.... så blir han vel fornøyd!!

Jaja nå ligger det en haug med klær å venter på meg som skal brettes. Også tenke jeg (blir nok bare med tanken noen dager til..) at jeg må rydde i klesskapet mitt, legge unna det som er blitt for smått... bye bye clothes.... Men tenk så lekker jeg kommer til å føle meg når jeg skla tilbake til de klærne!! gleder meg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Det kribler og "dunker" og romsterer i min mage!!!!! :):hoppe:

Det er så gøy!!! Særlig når jeg skjønnte at det var babyen jeg kjennte. ble vel ikke ordentlig klar over det før jeg var i uke 19... Nå er det så gøy å sette/legge seg ned for å slappe av for da kjener jeg som regel en god del aktivitet. Gleder meg bare til det blir mer og kraftigere!!!!

:hoppe::hoppe::hoppe::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det problemet med klær... Plutselig kryper alle gensere og T-skjorter opp over navlen!

Ta deg en tur ut og se hva som finnes på salg du!

Det er faktisk mye lange topper å finne nå. Er jo greit å ha noen enkle T-skjorter og gensere som faktisk dekker magen. (Og de kan jo godt være ettersittende nå som du har en gravid mage å vise frem. )

Tror ikke man skal bry seg så mye om hva sånne gamle damer sier.

Jeg mener å ha fått høre både og, men jeg har for det meste lagt på meg på magen. (Men har fått litt "høyere" hofter også. )

Det er herlig å kunne legge seg ned og "snakke med" babyen. Og kjenne at man får respons.

(Hos meg skjer det mest når jeg ligger på magen... "Flytt deg Mamma, det ble trangt!" :legrine: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Er litt treigt ute, jeg... Gratuleler med dagbok!

Må bare si at du virker utrolig sterk og oppegående. Står stor respekt av at du holder ut i hverdagen når situasjoenen din er slik den er...

Som de andre har sagt her, så tror jeg nok samboeren din mykner sakte men sikkert, og som du skriver, er dere jo glade i hverandre! Da har dere hvertfall et veldig godt grunnlag...

Åh, du er heldig som kjenner spark og bevegelser inni magen!! Gleder meg sånn til å kjenne det deg også...

Du har en fin utstyrsliste som jeg kommer til å kopiere, greit med andres impulser når man står litt fast selv i planlegginga!

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Burpen: Hei hei!!

takk for at du stikker innom. Ja jeg har da sett andres utstyrlister å fått tips jeg også!! :) ikke alt man klarer å komme på selv når det er så mye man burde ha.

Hverdagen er ikke enkel. noen vil kansje si jeg er dum som ikke har flyttet ut for leeenge siden. Noe i meg sier også det av og til. For jeg er ikke den som sitter å godtar alt og ikke sier i fra. men kansje mange synes det virker sånn?? uansett vil jeg få det til å funke, barnet fortjener og trenger en pappa. Og ja som sagt, vi er så glade i hverandre og håper og tror han mykner og tar til vett...

Nå er han også begynnt å kan holde meg rundt magen når vi sover om natten. Var en periode der han bevisst ikke kunne legge armen om meg visst den kom borti magen... Jeg ser hvertfall lyset der borte en plass... :)

men nå skal vi å se på jenungen spille fotballkamp!! *sukk* har sånn hodepine, har nok spist og drukket for lite i dag... har lysst på noe ordentlig godt til kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *Just-Me*

I dag er formen helt ræva... for å si det rett ut. Frøs og sov dårlig i natt, og i dag bare nyser jeg og er en skikkelig snørrunge.... hm... vil ikke bli syk nå....

Endelig hadde jeg funnet løsningen på jakten av den perfekte vinterdressen til babyen..... Sambo skulle kjøpe ny bil sånn etterhvert. Men så fikk han så godt tilbud på den gamle at han måtte slå til å selge den. Og nå har vi funnet ny bil.. Han blir å hente den på fredag, eller vi henter den i helga. Og på den plassen har de jo lindex med den vinterdressen!! :hoppe: ringte nå for å legge av, men den minste størrelsen de har er 62.. :( men men. jeg får vel bare få en druknings dress til babyen da... :)

Kjøper jeg i 56 får jeg sikkert en stor unge som vokser ut av den, og kjøper jeg 62 får jeg sikkert et nesten prematur barn som drukner i alt :ler: er det ikke typisk?? jaja....

Sambo reiser på kurs i kveld og blir borte til fredag. Blir bare jeg og ungene hger hjemme da. koselig det. så slipper jeg å bli helt alene. det liker jeg ikke. Så spørs det da om han kommer kjørende hjem i ny bil, eller om vi reiser på lørdag å hentder den. Jeg håper jo på det siste,. vil gjerne ha meg en liten tur.... tar ca 4 timer å kjøre til ny bilen en vei.

Og nå tenker jeg at jeg hvertfall må ha den nye barnevogna sånn at den matcher bilen, hehe. kan ikke ha en gammel brukt vogn til den fine bilen... hehe.

Tenkte å ta meg en tur til mamma i morgen. hente babykurven :) men kansje litt tidlig ja... får se på formen min. akkurat nå er den bare i hjemmeslappeav modus. Skal gjøre et par votter ferdig som jeg strikket i gårkveld... Strikket de helt sort, skal brodere et rosa hjerte på og lage rosa flettebånd i (men det kunne jeg ikke gjøre mens ungene var oppe i går, for de skal ikke vite at det blir jente.....) også må jeg strikke lester. jeg kvier meg for å begynne på bukse og jakke, er ikke så flink til å strikke, eller lese mønster... jaja, mamma er jo begynnt å strikke, så det blir da noe på babyen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Huskekalender

Mars:

27: siste mens

April:

28: testet positivt

Mai:

24: legetime 10.00 (8uker)

Juni:

Juli:

24:Jordmor 12.30 (17uker)

25:Ordinær Ul 12.30 (17uker)

August:

28: Tannlegen 15.30

September:

12:Jordmor 09.30 (24uker)

Oktober:

9: Legetime 08.45

Hente babypakke på apoteket

17: 3D ultralyd!! :hoppe::hoppe:

November:

6: Jordmor

Sende skinnposen på rens

Fryse madrasser

Vaske klær,dyner ect.

Desember:

1:Jordmorsamtale sykehuset 08.30

31: Nyttårsaften=KNIP IGJENN...

Januar:

3: Termin :babyjente::hoppe:

Bestille vognskilt http://www.barnevognskilt.no/

23: Min bursdag

25: Sambos bursdag

Endret av *Just-Me*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Cr@sh: hvorfor erd et så fin en dato å ha termin på?? er det bursdagen din??

Jeg håper på å knipe igjenn da til litt utpå januar.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...