Gå til innhold

My Diary av *Just-Me*


Gjest *Just-Me*

Anbefalte innlegg

Gjest *Just-Me*

Så var det et tappert forsøk på å lage dagbok da.... Får håpe jeg er flink til å følge den opp!! Har en del erfaringer med dagbok oppstart og jeg er så ivrig, så dabber det av... Men blir nok litta nderledes med denne nettversjonen av ei graviditetsdagbok!!

Tenk jeg skal bli mamma.... En helt ubeskrivelig følelse. På en måte er det nok ikke gått opp for meg. Det gjør det kansje heller ikke før jeg ligger med vesla i armene mine.... :) Gleder meg!! Er jo halvveis nå. Det har gått så fort, men samtidig synes jeg det har gått evigheter.... :ler:

I dag har jeg endelig fått trent!! Jeg og stedatter gikk opp på en fjelltopp. Kjenner at kondisen er forandret og at jeg ikek maktet gå like fort som før... men det er en ubeskrivelig deilig følelse å slite seg litt ut fysisk.... Skal være flink å trene hvertfall 3 ganger i uka, så lenge kroppen ikke sier stopp!!

Jaja, da var jeg hvertfall i gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Just-Me*

Utstyrsliste:

:babyjente::babyjente:

Dette har jeg

Utstyr:

Bilstolpakke 3stoler + pute

Bilstol 0-13kg

Seng

Babykurv

Baby bjørn bæresele

Madrass til sprinkelseng

Overmadrass

Vippestol

Babycall

Vogn

Stelleveske

Badebalje

Ammepute

Klær/div:

2 store dyner

2 små dyner

Laken

Tisselaken

Sengesett

Sengehimmel

Tøykant i senga

Helsetepper/tepper

Krabbeteppe/vognteppe

Lammeskinn

Voksipose

Skinnpose

Strømpebukser/sokker

Bodyer

Gensre

Bukser

sparkebukser

Kjoler

Fleecedress

Vinterdress

Luer/votter/lester

Strikkesett

Bleier

Gaskluter

Flanellsbleier

Flasker

Babyline olje,shampoo, +div

Mesoft

Babyørepinner

Våtservietter

Ammeinnlegg

Ammebh

Eventuelt:

Bamse m/fosterlyd

Prystpumpe

:babyjente::babyjente:

Sykehusbagen

*Nattkjole/Soveklær

*Morgenkåpe

*Joggebukse

*Bukse

*Topp/gensre

*Amme BH

*Truser

*Bind

*Hårbørste

*Shampo/balsam,såpe

*Sminke

*Lypsyl/fuktighetskrem

*Paracet/ibux gel

*Toalettsaker

*Sokker/lester

*Slipperser

*Mobil+lader

*Kamera+lader

*Bok/lesestoff

*Notatbok/penn

*Mp3-spiller

*Hentesett til babyen

*Body+strømpebukse

*Teppe til baby

*Vinterdress+lue

*Drikke

*Frukt

*kjeks/mat

*Penger

Endret av *Just-Me*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Endelig! Denne dagboka di har jeg ventet på :)

Jøss, som du har handlet! Folk sier at jeg er tidlig ute med å kjøpe utstyr, men vi har jo nesten ikke kjøpt noen ting sammenlignet med deg! Vi skal spre det litt utover også, så vi slipper alle utgiftene på en gang.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*
:) Tusen takk til dere alle!! Får prøve å være flink å skrive her da!! Synes det er litt morsomt å følge dere andre også!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*
:vinke:

Endelig! Denne dagboka di har jeg ventet på :)

Jøss, som du har handlet! Folk sier at jeg er tidlig ute med å kjøpe utstyr, men vi har jo nesten ikke kjøpt noen ting sammenlignet med deg! Vi skal spre det litt utover også, så vi slipper alle utgiftene på en gang.

:klem:

Du har ventet på denne ja?? :ler: endelig var den her... har vel vært så opphengt i gravidforumet at jeg glemmer alt annet.... :)

Jeg har ikke kjøpt så mye (som kansje alenemor og dårlig økonomi) det eneste NYE jeg skal ha er barnevogna!! Har kjøpt en gopd del klær da... Ellers er resten av utstyret ting jeg låner fra søstra mi. Så prøver å få ting brukt og rimelig!! MEn når jeg skrev lista ser jeg jo selv hvor mye jeg egentlig har fått ordnet, selv om alt ikke er hentet hjem ennda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei! Grattis med ny dagbok. Flott å få låne så mye til babyen da, ellers blir det fort veldig dyrt..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Just-Me*
Grattis med dagbok & halveis!  ;)

Har du og kjæresten snakket mer sammen?

Håper du har det bra!  :klem:

Har det ikke strålende bra nei, Men vi er fortsatt samboere for å si det slik.... vi har ikke snakket så mye mer om babyen nei....

Jeg er redd for å prate for mye om det, venter nok litt på at han skla være klar osv. Han har nok en følelse i seg på at han vil prøve siden han ikke har "kastet" meg ut eller gjortd et slutt.... Håper jo så absolutt på at vi holder sammen. Vi er jo glade i hverandre.

Ungene hans gleder seg veldig til å få baby i huset!! :)

Jeg tar en dag av gangen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Endelig litt treningsiver igjenn!! Jeg og stedatter gikk på en fjelltopp i går. Godt å ta seg ut og bli sliten og svette litt!!

Har ikke fått trent noe i dag da... Tenkte å gå meg en tur nå ikveld.

Ellers har jeg nettopp bakt deilig sjokoladekake.... Fikk litt søt kick ja... Det var nok ikke bare meg som ventet utolmodig på at den skulle bli ferdig stekt. Ungenes favoritt også!! :)

Vært på trygdekontoret i dag og fått snakket ordentlig for å finne ut hva jeg får i fødselspenger. Pga, arbeidssituasjonen min osv, fryktet jeg det verste med å få så lite. I LOVE MY saksbehanlder altså... hehe. (har aldri fått svar på noe før med hun som egentlig var min saksbehandler) Han var så tydelig og pratet og pratet og regnet ut at visst sånn og sånn. Alt ble mye klarere, og det var så godt. Men jeg må få jobbet mest mulig nå fremover for å "bedre" grunnlaget mitt da. Han anbefalte meg å jobbe så lemnge jeg klarte, hvertfall en mnd om så overtid og greier slik at jeg fikk en god lønn, jobbe til jeg omså stuper og bli sykemeldt, for da vil jeg beholde den siste mnd. lønnen og få det i grunnlag for fødselspenger. Han sa at man måtte nesten være kyninsk når man var i min situasjon, for å få mere penger....

Hvertfall godt å få snakke med noen som er hyggelige å vil hjelpe deg, og vil vise hvilke muligheter/rettigheter man har.

Nei nå må jeg bare hente meg et pitte lite kakestykke.... (det er jo nesten helg....) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har det ikke strålende bra nei, Men vi er fortsatt samboere for å si det slik.... vi har ikke snakket så mye mer om babyen nei....

Jeg er redd for å prate for mye om det, venter nok litt på at han skla være klar osv. Han har nok en følelse i seg på at han vil prøve siden han ikke har "kastet" meg ut eller gjortd et slutt....  Håper jo så absolutt på at vi holder sammen. Vi er jo glade i hverandre.

Ungene hans gleder seg veldig til å få baby i huset!! :)

Jeg tar en dag av gangen jeg.

Virker jo absolutt som du ikke blir alenemor!

Da hadde han nok gjort det slutt for leeenge siden. :klem:

Han syns nok det er skummelt... mer ansvar osv..

Håper det ordner seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig det ordner seg mellom deg og samboeren din, jeg også! Det høres jo ut som han begynner å innfinne seg med situasjonen, for nå er du jo halvveis i svangerskapet og det er ikke noe han kan fortrenge heller. Håper det bare er sånn at han trenger lttt tid på å venne seg til tanken! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Tror også han smelter totalt når jenta kommer til verden.... han er en hard nøtt, men myk inni... :) Også blir det kansje litt spesiellt å få en biologisk datter. datta han har fra før er ikke hans biologiske...

Men det er ganske tungt å ikke kan snakke om babyen. Han vet ikke hvilket kjønn det er, han har ikke sett ul bildene. Han vet ikke at jeg kjenner sparkene. slike ting. det sårer meg veldig.... men jeg blir å ta det opp med ham... Vil ikke presse på, men det er vanskelig...

Forøvrig er det kjempemorsomt å kjenne mer og mer liv. I begynnelsen var jeg usikker på om det var babyen jeg kjennte eller ikke. Men nå vet jeg tydelig når jeg kjenner bevegelser og spark!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...