Gå til innhold

My Diary av *Just-Me*

Gjest *Just-Me*

Anbefalte innlegg

Jeg får bare være sterk og komme meg ut og ikke kontakte ham... venter heller på å se om han kontakter meg....

Så du skal flytte ut før han kommer hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror også det kan være lurt at dere får en megler dere imellom. Nå får jo alle førstegangsforeldre tilbud om gratis samlivskurs; "Godt samliv" heter det vel. Kan være dere rett og slett trenger mer hjelp enn som så. Det blir jo interessant å se hvordan han takler at du forsvinner og hvordan han blir når babyen er født. Finnes det et lite håp så tror jeg familieterapi kan lønne seg. Og kanskje du skal kreve at han går i terapi alene i tillegg? Det er tydelig at han ikke vet hvordan han skal kommunisere i et forhold og hvordan han skal behandle partneren sin.

Stemmer i forslaget om at du bør pakke tingene dine og gi han et aldri så lite sjokk. Men du må ikke slite deg ut i pakkingen. Husk at du ikke skal bære for tungt og sånt nå. Så kjenn dine egne grenser. Om du pakker ned småting fra veggene o.l. så får du nok frem poenget.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*
Så du skal flytte ut før han kommer hjem?

Flytte og flytte.... er jo det jeg er forberedt på da.men jeg skal ike være hjemme når han kommer hjem. Så ja jeg flytter før han kommer hjem. bare at jeg ikek får alle tingene mine med meg og ut før han kommer... Så gjenstår det å se da om jeg kommer hjem til han igjenn eller ikke. Visst han tar til vett og vil bli pappa og vil ha meg tilbake, er det mye jeg skal ha fått ordnet opp i først og få svar på før det er aktuellt å prøve....

Jeg tror også det kan være lurt at dere får en megler dere imellom. Nå får jo alle førstegangsforeldre tilbud om gratis samlivskurs; "Godt samliv" heter det vel. Kan være dere rett og slett trenger mer hjelp enn som så. Det blir jo interessant å se hvordan han takler at du forsvinner og hvordan han blir når babyen er født. Finnes det et lite håp så tror jeg familieterapi kan lønne seg. Og kanskje du skal kreve at han går i terapi alene i tillegg? Det er tydelig at han ikke vet hvordan han skal kommunisere i et forhold og hvordan han skal behandle partneren sin.

Stemmer i forslaget om at du bør pakke tingene dine og gi han et aldri så lite sjokk. Men du må ikke slite deg ut i pakkingen. Husk at du ikke skal bære for tungt og sånt nå. Så kjenn dine egne grenser. Om du pakker ned småting fra veggene o.l. så får du nok frem poenget.

Ja...det er jo akkurat dette som hemmer meg litt. er jo blitt sykemeldt også for at jeg må ta det veldig med ro og ikke stresse eller styre. Jeg klarer å pakke ting ned i esker... men får dem ikke noen sted... men kommer han hjem å ser masse esker og tomme vegger er nok det bedre enn at han kommer hjem uten at han ser noen forandring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med begge mødre! Pakk sakene dine i esker, og forbered deg på å flytte.

Vis at du virkelig mener alvor, og at det ikke bare er noe du sier.

Om du ikke får flyttet eskene ut av huset er ikke så viktig.

Legg igjen en lapp om at du gjerne er med på familieterapi og/eller samtale med barna hans, for å forklare dette.

Jeg ville nok forsøkt å tak kontakt med barna også, og fortalt dem at dette ikke er deres feil. (Men det vil nok hans mor ordne for deg. )

Pakk ned sakene dine, og ikke vær i huset selv når han kommer hjem. Det er hvertfall det viktigste. :klem:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*
Pakk ned sakene dine, og ikke vær i huset selv når han kommer hjem. Det er hvertfall det viktigste. :klem:

Lykke til!

Ja, det er vel det....

Skal ringe til broren hans og spørre om han kan ta med pappesker til meg fra jobben.... (de jobber på samme plass....) da får jeg nok samtidig snakket litt med broren og samboren... har tenkt keg skulle få pratet med dem.... Svigermor sa jo at de (bror og dame) hadde tenkt å ringe meg... Trenger å få luftet litt ut, og jeg synes de fortjener å få vite også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Just-Me*

Ellers så så sliter dette problemet med arbeidsgiver slik på meg også.... Har masssse lønn jeg ikke har fått betalt for. Overtidstimer som bare er blit borte fra timelistene osv.... har prøvd i så mange uker nå å få ordnet opp. men den ene henviser meg til den andre og jeg får ikke hjelp. Når det er snakk om så mange tusen jeg mangler på lønna blir det slitsomt. dette har jo ødelagt fødselspengegrunnlaget mitt også.... for det kan bli ganske mye høyere hadde jeg fått rett lønn til rett tid....

Så i dag har jeg levert et brev til høyere makter for å si det sånn.... :ler: fått hjelp av pappa og skrevet brev, så nå får sjefen min med sjefen sin å gjøre.... håper bare det ordner seg nå. er så sliten av det også oppi alt det andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Jeg har fulgt litt med på innleggene dine og skjønner at du er i en veldig vanskelig situasjon i forhold til mannen din. Jeg støtter meg til de andre her. Om du ikke får flyttet helt så pakk og vis at du er i ferd med å gjøre det. Håper dere klarer å finne ut av dette og at han forandrer mening etterhvert når barnet kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

I dag var det 32ukers kontroll hos jordmor!!

Alt er i den skjønneste orden. sf målet var helt på normalen. hjertelyden på 140. blodtryket var fint.

Fikk ammebok og en pose fra boklubben med ei bok, en cd for babyen, marihønerefleks. Og selvfølgelig reklame på å melde seg inn i boklubben da for babyen.... som blir til boklubbens barn når barnet er 1 år.

Fikk låne med meg en ammefilm. får vel se den en dag!!

ellers går jeg å venter på at katten skal få kattungene.... hun ligger mye i kassa jeg har ordnet til, tror det er like før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også følgt litt med i boken din, og er enig med de andre om at du bør flytte.

Det kan se ut som om typen din har blitt litt vant med at du føyer han, og det er desverre lett å utnytte.

Jeg tror ikke han forstår hva han gjør mot deg.

Det er nok på tide å gi han en skikkelig vekker. ;)

Stå på. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Just-Me*
Mulig det bare er jeg som ser rart på ting, men jeg mener at du ikke skal "skremme" ham. Du burde flytte ut, fordi det på det nåværende tidspunkt er til det beste både for deg og babyen. Så er neste trekk opp til ham...

Ja, jeg SKAL flytte ut!!! :)

Men jeg håper at han får sjokk og blir skremt når han kommer hjem å ser at jeg er flyttet ut/holder på å flytte ut.

Men ja jeg er villig til å flytte tilbake til han visst ting ordner seg, men det vet jeg ikke ennda... og jeg godtar ikke bare en unskylding fra ham.... men siden jeg går gravid er jeg villig til å prøve å få ting til å funke hvertfall... skylder den lille jenta at vi har prøvd hvertfall, visst han er villig til å prøve. men føyer meg ikke mer for ham, nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Tror jeg er sånn shoppoholiker light eller no sånnt... :ler:

men huff ja.... når jeg handler noe (utenom matvarer da...) men ting og klær og spesiellt babyutstyr så blir jeg så glad og lykkelig liksom.... også er det gøy å komme hjem med det osv...

I dag har jeg vært på apoteket og kjøpt div stelleprodukter osv. Fikk med en kjekk toalettmappe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

I dag kom broren til sambo og en kompis/kollega av sambo til meg med pappesker. De hadde det travelt m jobb, så det ble bare litt prating på trappa.... de skjønner heller ikke noe av hans oppførsel....

Katten har fortsatt ikke fått noen unger.... håper de kommer denne uka....

Har levert skinnposen på rens!! også har jeg vasket voksiposen.

Er kjempefæl på å ikke spise ordentlig nå som jeg er alene... er ikke morsomt å lage mat til meg selv... Men må jo tenke på den lille i magen... og prøve å spise regelmessig og rett....

Skal bli deilig å sove i natt. nytt sengetøy og dusj før man legger seg!!!

Også har jeg strikket en til babylue i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom for å se hvordan det går med deg...

Så bra at du har fått støtte fra moren hans, og din egen familie! :)

Jeg synes det er bra at du pakker sakene dine til han kommer hjem, uansett om du får de ut av huset eller ikke. Han får seg nok et sjokk når han kommer hjem, og det fortjener han!

Pass på deg selv nå da, ikke løft for tungt eller slit deg ut! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det du gjør nå er veldig lurt! Han har godt av å få seg en støkk når han kommer hjem. Man behandler rett og slett ikke snille jenter på den måten der - og aller minst en jente som bærer hans barn!

Ta vare på deg selv og prøv å lag deg gode rutiner for gode og sunne måltider! Spis frokost, lunsj, middag og kveldsmat - og frukt og eventuelt små mellommåltider innimellom.

Og ta en telefon til Trygdekontoret og fortell dem at du sliter med å få ut den lønna du har opparbeidet deg hos arbeidsgiver, sånn at de kan sette saken på vent til det har ordnet seg. Så lenge de har saken din under behandling, trenger de ikke å sluttføre den før permisjonen din begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*
Og ta en telefon til Trygdekontoret og fortell dem at du sliter med å få ut den lønna du har opparbeidet deg hos arbeidsgiver, sånn at de kan sette saken på vent til det har ordnet seg. Så lenge de har saken din under behandling, trenger de ikke å sluttføre den før permisjonen din begynner.

Har snakket med trygdekontoret... fødselspengene er allerede fastsatt.... men jeg forklarte situasjonen om at jeg har mye lønn jeg ikke har fått utbet, ennå.... så det skal vel kunne gå ann å justere og ordne det i ettertid....

har også vært innom trygdekontoret ogs nakket med ei som hadde med aleneforsørger å gjøre. fått mye informasjoin og alle søknadene jeg må sende inn osv.

Har også sendt mail til krisesenteret her i byen i dag. Var mest for å få bekreftelse og innsikt i hva slags rettigheter jeg har osv, særlig i forhold til å finne meg plass å bo siden økonomien er såpass dårlig og jeg nok ikke får så stort lån i banken akkurat....

Som sagt tar en dag av gangen!!

Går nok bra til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink og sterk som ordner opp i alt dette nå :)

Det er godt å høre!

Og alle vi jentene her på KG krysser fingrene for deg! Jeg er sikker på at alt vil ordne seg til det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...