Gå til innhold

My Diary av *Just-Me*


Gjest *Just-Me*

Anbefalte innlegg

Gjest *Just-Me*

:) ja, det gjør nok det!!

Skal klare meg jeg!!!

Vet det blir steintøft, men som sagt , jeg har klart meg til nå, og jeg har vært igjennom mye andre vanskelige ting også i livet mitt, selv om jeg er ung.

Så jeg klarer dette også!!! Det er bare tankene jeg må klare å styre!! Ikke glemme hva han faktisk har gjort mot meg og gjør mot meg.... huske at jeg savner det jeg ønsker han var....osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Just-Me*

Nå er jeg knust - igjenn....

:grine: Nå kommer kjærlighetssorgen....

Følte at jeg hadde kontroll på situasjonen og hadde funnet meg i at jeg skulle klare meg selv og bli alenemor...

Men nå har jeg fått bekreftet det jeg begynnte å mistenke... Det som er grunnen til at sambo oppfører seg som han gjør er han x-kone..... Hun har han ennda rundt lillefingeren sin og makt over ham.... selv om han bruker utrykket: for ungenes del.... så er det ikke alltid det, men for hennes del, altså e-kona...

Han må jo da ha følelser for henne ennda, og ikke kommet over henne.... Men etter alt hun har gjort mot ham er ikke dette lett å skjønne.... Men det er nok sant...

om han har vært utro mot meg orker jeg ikke tenke på. Om han knuller ei nede i thailand nå gjør meg ingenting, men om han har gjort noe seksuellt med x-kona mens jeg og han har vært sammen disse årene., JA DET GJØR MEG NOE........

Kan ikke konfrontere han med dette før han kommer hjem uansett.....

Men gråter skikeklig nå og føler meg helt ødelagt.

Han har villet ha henne hele tiden, men jeg har bare vært kjekk å ha, eller en reserve el noe sånnt... Og det at jeg blir gravid passer jo veldig dårlig inn i planen hans......

Hvordan skal jeg klare å bearbeide det at han har følelser for x???

*huff* denne var tung å svelge... verre enn det å bli alenemotr og alt annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg - hvorfor tenker du dette? Er det noen som har sagt noe slikt til deg, eller har du tenkt for deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*
Kjære deg - hvorfor tenker du dette? Er det noen som har sagt noe slikt til deg, eller har du tenkt for deg selv?

jeg orker ikke meninger på om hvorfor jeg tenker det osv. det blir for vanskelig og innvikklet å forklare hele situasjonen og fortiden om den saken her. Men jeg har fått det bekreftet.... derfor vet jeg at det er sant.... kan ikke skrive detaljer om det her....

Det er ikke jeg som er paranoid, prøver å lete grunner, er sjalu eller noe sånnt. jeg vet at det er sannheten. sånn er det bare.... det oppklarer jo veeeldig mye som jeg nå får svar på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla: Hvis det er slik så er det jo virkelig ille. Håper du er på vei ut i full fart (selv om du sikkert har nok å tenke på akkurat nå). Kan ikke gjøre annet enn å si at jeg tenker på deg. :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Just-Me*

Jo jeg er jo i pakkingen.... men blir her til dagen før han kommer hjem....

Men gleder meg faktisk til å få pratet med ham og konfrontert ham....

Nå vurderer jeg faktisk å være hjemme til han kommer hjem, sånn at vi får tatt praten med en gang, så jeg kan dra med alle svarene liksom.... Istedet for å gruble på om han er kommet hjem og vente på han skal kontakte meg osv..... har venta lenge nok synes jeg og fortjener oppklaring og svar.

Jeg pakker og er ute av huset når han kommer hjem, men oppholder meg i byen sånn at visst han kontakter meg samme kveld han kommer hjem kan jeg komme bortom å snakke med en gang. og få det unnagjort.....

Eller synes dere det er en dårlig ide??

Jeg tenker at får vi praten da samme kvelden han kommer hjem så rekker han ikke å få høre noe fra familien, og jobb og andre som har snakket med meg.... men at jeg får ptratet med ham først liksom.....

For jeg har mye nytt å konfrontere ham med nå for å si det sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dette gjør vondt for deg ja :tristbla:

Følelser er ikke rasjonelle eller logiske og jeg skjønner om du har en hel haug mixed feelings nå :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får masse ulike råd her Just-Me, mitt råd er kanskje litt motsatt av det mange andre syns. Jeg syns nemlig at du skal legge all taktikk på hylla og sørge for dine behov. Jeg tror ikke det er avgjørende om du har tatt ned bilder eller befinner deg i huset eller langt vekk når han kommer hjem. Hvis det er slike ting som skal være avgjørende for om han vil be om godt vær er han rett og slett en fjortis etter mitt hode. Her er det snakk om et samboerskap som går i oppløsning, en ufødt baby er involvert, hans tidligere barn og familie er involvert. Nips og bilder på veggen er parenteser i denne sammenhengen. Bilder og nips får han alltids tak i, og han har vært gjennom et brudd før og vet nok hva det innebærer på godt og vondt.

Jeg skjønner godt at du har lyst til å være hjemme (ja, for det er jo hjemmet ditt!) når han kommer hjem. Og jeg skjønner godt at du ønsker å snakke ut, konfrontere han og få de svar du må ha så snart som mulig. Og jeg syns jammen meg at han kan få bære eskene dine hvis det nå blir så du flytter ut! :forvirret:

Med andre ord: Om det er mest praktisk for deg å være der når han kommer hjem - ja da gjør du det. Det spiller nok uansett veldig liten rolle for utfallet men det virker som om det er det som stresser deg minst.

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Ja jeg føler egentlig for å få pratet med ham samme dag han kommer hjem. Men jo jeg kommer til å pakke det jeg klarer i disse dagene. Og jeg kommer til å dra ut av huset på ettermiddagen før han kommer hjem....

sånn nat han kommer hjem til tomt hus.

regner med han blir å ringe eller kontakte meg.... og visst ikke blir jeg å dra innom der på kvelden for å få snakket og bli ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla: Vet ikke hva jeg skal si..

Du er så sterk..

Dette kan ikke være lett.. Det må gjøre ufattelig vondt! :klem:

Håper du kan være med folk som bryr seg fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Just-Me*

tenker at dette blir å forfølge meg for resten av livet.... siden han er far til barnet.... tenk om barnet får brune øyne og mørkt hår??? da kommer det til å minne meg om han hele tiden..... for jeg har blå ølyne og er lys....

Teit å tenke på slike ting da..... men det er nå så mange tanker som raser igjennom hodet når man er deppa og såra...

HVa skal jeg si til barnet når det spør etter pappan sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett for meg å si nå, men..

Du må ikke tenke deg sprø på alt nå.

Det kan være du ikke tenker sånn senere..

At du om to år sitter med en FANTASTISK mann som er der for deg og gir deg kjærligheten du fortjener, og ikke tenker på han i det hele tatt.

Fjernt å tenke nå, MEN.. ting har en tendens til å ordne seg.

Men forstår sinnnnnnsykt godt at det ikke er lett for deg å tenke sånn!

Babyen din er en del av DEG, det er det du nok vil føle senere, og du elsker denne lille personen, for den personen den ER.

Kanskje hun får et bra forhold til pappaen sin, hvem vet?..

Men ikke gjør deg selv så vondt med å gruble og tenke alt mulig..

Det blir formye for deg nå.. og lille babyen i magen merker at du stresser..

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*
Men ikke gjør deg selv så vondt med å gruble og tenke alt mulig..

Det blir formye for deg nå.. og lille babyen i magen merker at du stresser..

:kose:

huff, ja hun merker vel det.... er kjempestressa til tider.... får prøve å roe meg ned....

gruer meg til å legge meg.... men er jo ikke bar å sitte oppe hele natten heller...

*sukk*

er heldigvis ikke så lenge til mandag og at han kommer hjem.... venter liksom bare på den praten....

kommer til å bli ennda tøffere etter mandag da.... men men.... det må jo bare skje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg knust - igjenn....

:grine: Nå kommer kjærlighetssorgen....

Følte at jeg hadde kontroll på situasjonen og hadde funnet meg i at jeg skulle klare meg selv og bli alenemor...

Men nå har jeg fått bekreftet det jeg begynnte å mistenke... Det som er grunnen til at sambo oppfører seg som han gjør er han x-kone..... Hun har han ennda rundt lillefingeren sin og makt over ham.... selv om han bruker utrykket: for ungenes del.... så er det ikke alltid det, men for hennes del, altså e-kona...

Han må jo da ha følelser for henne ennda, og ikke kommet over henne.... Men etter alt hun har gjort mot ham er ikke dette lett å skjønne.... Men det er nok sant...

om han har vært utro mot meg orker jeg ikke tenke på. Om han knuller ei nede i thailand nå gjør meg ingenting, men om han har gjort noe seksuellt med x-kona mens jeg og han har vært sammen disse årene., JA DET GJØR MEG NOE........

Hei, jeg har lest i dagboka di og vil bare komme med litt støtte i disse tunge dagene.

Var utrolig trist å lese, men dette beviser vel bare at du må komme deg ut. Hvis han har brukt deg samtidig som han har hatt følelser for ekskona og vært utro med henne så fortjener han deg ikke.

Jo jeg er jo i pakkingen.... men blir her til dagen før han kommer hjem....

Men gleder meg faktisk til å få pratet med ham og konfrontert ham....

Nå vurderer jeg faktisk å være hjemme til han kommer hjem, sånn at vi får tatt praten med en gang, så jeg kan dra med alle svarene liksom.... Istedet for å gruble på om han er kommet hjem og vente på han skal kontakte meg osv..... har venta lenge nok synes jeg og fortjener oppklaring og svar.

Er ikke lett å si hva som er det rette. Tror jeg ville sett at dagsformen min litt. Det kommer til å bli en vanvittig tøff konfrotasjon for deg. Pass på at du har noen å reise til etterpå, så du ikke blir sittende alene.

Men for hans del synes jeg han fortjener å få den konfrotasjonen med en gang.

Kanskje bare godt å bli ferdig også, så kan du gå videre.

tenker at dette blir å forfølge meg for resten av livet.... siden han er far til barnet.... tenk om barnet får brune øyne og mørkt hår??? da kommer det til å minne meg om han hele tiden..... for jeg har blå ølyne og er lys....

Teit å tenke på slike ting da..... men det er nå så mange tanker som raser igjennom hodet når man er deppa og såra...

HVa skal jeg si til barnet når det spør etter pappan sin?

Han er pappan til barnet ditt. Men du blir like glad i barnet selv om det ligner pappan sin.

Ikke ta sorgene på forskudd, kan jo godt hende han vil ha kontakt med barnet når det først er kommet. Ellers er det jo mange barn som ikke ser faren sin. Klart det kan være sårt, men det viktigste er å ha noen omsorgspersoner.

Dette går bra. Du kommer til å klare dette. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg føler så fryktelig med deg nå!

Om han har vært utrom med ex-kona, og fortsatt har følelser for henne, så forklarer jo det ganske mye. Og det forteller vel deg ennå mer klart at du må komme deg unna han!

Sånn jeg ser det, virker det som hans familie ønsker å støtte og ha kontakt med deg og barnet ditt. (Og at de ikke liker måten han har oppført seg overfor deg!)

Jeg synes du skal ta imot all den støtten de kan gi deg, i tillegg til den hjelpen du får av dine egne. :)

Om ikke annet, så vil barnet vite noe om sin far, og sine røtter på den siden. Kanskje det ikke har kontakt med faren, men det har en definert far, og en fars familie.

Vet ikke om jeg har nevnt det før, men i min oppvekst hadde jeg mye mer kontakt med min onkels ex enn min onkel, for hun hadde barna, og veldig god kontakt med og støtte fra mine besteforeldre.

På en måte har jeg alltid tenkt på henne som familie, selv om det er lenge siden hun egentlig var det.

Forstår godt at du ønsker å konfrontere han før han får snakket med alle andre.

Men husk å kjenne etter om du føler deg sterk nok først.

Jeg tror egentlig ikke det er så farlig om du er der når han kommer hjem lenger, ettersom du nå har begynt å pakke, og du har fått opplysninger som gjør deg sikrere på at du har tatt en riktig avgjørelse ved å flytte fra han. :)

Men det kan godt være at det beste for deg vil være at han får kommet seg hjem til et tomt hus, og heller tar kontakt med deg senere på kvelden.

Kjenn etter hva som føles rett der og da! Ingen kjenner din situasjon bedre enn deg! :klem:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Dette blir nesten bare mer og mer latterlig..... jeg sendte mld til ham i håp om å få svar nårti på døgnet han kommer hjem, slik at jeg vet når jeg skal komme meg ut....

>Fikk svar at flyet landet ca kl da, men at ex-kona hadde LOVET barna å komme å hente ham på flyplassen.....

han klarer jo ikke å sitte i samme bil som henne, og nå skal liksom hun kjøre ham hjem.... tar bare 5 min da, men likevel.... Jeg sendte mld tilbake om ikke jeg og barna kunne hente ham. skrev at jeg trodde han var ferdig med henne og ikke lot henne styre livet hans. Da fikk jeg til svar da var: det du sier nå er for dumt, ferdig med, blir aldri ferdig, det er moren til mine barn.

Skrev han egentlig at han var ferdig m henne, men samtidiog må ha kontakt pga barna, eller at han ikke er ferdig med henne følelsesmessig... hm... ikke godt å si.

selvfølgelig blir han aldri ferdig med henne pga at det er mor til barna. men samtidig så er det mye som faller på plass nå. Jeg burde jo skrevet mer tilbake til ham og at jeg også er mor til hans barn.... men orket ikke.... og jeg har vært mer mor til barna hans enn det moren har vært.... jaja, nok om det.

Ungene skal være med ham hjem fra flyplassen og være litt hjemme hos ham. Men de kommer ikke før tirsdag etter skoletid for å være her resten av uken....

Derfor skal jeg være her å få snakket med ham på mandagskvelden.... men tror ikke det er lurt å være her når han og barna kommer.... Lar de få tid alene, så kan jeg komme hit på kvelden. også får vi tatt praten der og da uten unger til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...