Mrs N Skrevet 14. august 2006 #1 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Hei! Første innlegg i dagbok (og på KG). Spennende detta! Jeg får presentere meg jeg da.. Jeg er Mrs N.. Norsk, bosatt i Nottingham i England og dette skal bli vårt første barn :D Kjempespennende dette egentlig. Men jeg har ganske store problemer med uregelmessig mens. Forrige måned kom den 16. og varte til 20., i juni kom den 18. og varte til 23., og denne måneden har den kommet den 11. og pågår fremdeles (tror den er på siste dagen). Så den er utrolig uregelmessig. Er det noen her som har erfaring med dette? *håper* Jeg trodde vi fikk det rett forrige måned.. Var to streker på eggløsningstesten og greier. Men nei.. Ville visst ikke den Nå venter jeg bare på at mensen skal være ferdig og mens jeg venter på det tar jeg meg mine siste glass med vin Etter det jeg har klart å regne ut skal neste eggløsning finne sted mellom 23. og 27. august... Mon tro om det stemmer denne gangen da? Vil bare si Hei! og Velkommen til de som måtte finne på å lese i min lille dagbok Endret 25. juni 2007 av Mrs N Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 15. august 2006 #2 Del Skrevet 15. august 2006 Hei og lykke til med å få en spire! Tenkte å gi deg et håp..jeg har laange og uregelmessige sykluser, helt uten kontroll- men har blitt gravid 3 ganger alikevel!! Storebror er 3 år i januar og jeg har termin med neste i mars. ( 2. gangen gikk det desverre galt..) Klarer jeg, så klarer du!! Ikke tempet eller noe sånt, bare tellet litt dager og kjent på kroppen... Skal følge med på hvordan det går med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 16. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 16. august 2006 @Kipa: Hei! Så koselig at det har gått bra for deg da! (Det gikk også galt for meg for 2 år siden) Har bare hatt noen småblødninger i dag, men det betyr likevel at eggløsningen har blitt flyttet en dag bakover. Jeg tror heller man får prøve hver dag om man skal treffe rett Jeg kan alltid merke det på kroppen når eggløsningen pågår, men vil helst begynne prøvingen før jeg selv kan merke eggløsningen. Jeg fant som sagt en veldig god kalkulator for eggløsningen og antatt termin, og dersom vi skulle bli gravid denne måneden ville antatt termindato være samme dato som tantebarnet mitt er født på Det hadde vært noe! Har nå sluttet med alkohol og gått til innkjøp av en organisk kokebok for gravide. Har lovt meg selv å kutte ut ferdigmat og andre slike "synder". Man vil jo gjerne gi den lille den beste starten den kan få Har også vært på apoteket og prøvd å finne ut av dette med folat... De pillene (Pronatal heter de) jeg tar er 350 mg og de skal tas opptil 3 måneder før du blir gravid, så gjennom hele graviditeten og helt til du slutter å amme. Men når jeg var hos doktoren fikk jeg beskjed om å spise 400 mg folat. På de eskene med 400 mg som jeg kunne finne i butikken sto det at du skulle ta de for de første 12 ukene. ... Så jeg gikk liksågreit bort på apoteket for å spørre hvorfor folat kommer i ulike doser. Fikk beskjed om at det slett ikke var farlig å spise 350 mg hver dag i nesten ett år, og at legene hovedsaklig anbefalte folat for de første 12 ukene fordi dette er de mest sårbare ukene for babyen. Så da er jo det greit. Om det ikke er skadelig så er det sikkert godt for noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 16. august 2006 #4 Del Skrevet 16. august 2006 Her er vi flere som håper på vårbarn Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 16. august 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 16. august 2006 @Eeyore: Kjempekoselig da! (Skal vi prøve om kapp? )Også har du navnet til favoritt-tegnefiguren min! :D Jeg får stikke innom og lese prøvedagboken din og jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 16. august 2006 #6 Del Skrevet 16. august 2006 Eeyore er min favoritt også, derav navnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 16. august 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 16. august 2006 La til en sånn fin kalender i signaturen min jeg.. Ikke at jeg vet at den faktisk stemmer (jeg bruker www.mymonthlycycles.com som virker utrolig bra) :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 17. august 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Fryktelig humørsyk i dag. Kjenner at jeg koker innvendig Hver dag får jeg også utslett av et eller annet. Enten er det elveblest på brystet, eller masse små prikker på armene, eller som i dag; noe som klør noe forferdelig på håndleddet Kroppen har blitt helt rar av å gå av p-pillene. Om jeg blir gravid eller ikke, skal aldri mer gå på p-piller Endret 17. august 2006 av Mrs N Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 18. august 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 18. august 2006 Driver å tenker på hvor mye et barn vil forvandle livet ditt. Ikke bare økonomisk, men du skal aldri mer bestille flybilletter for to. Du kan ikke *løpe* på butikken på de første 3 årene for det tar jo 2 timer å få unga påkledd, distrahert og nedspent i bilen. Kan ikke lenger bare bestemme deg for å bestille bord på restaurant uten å forhåndsbestille barnevakt flere uker i forveien (med mindre du er så heldig at du kjenner noen som er veldig glad i barn og lette å overtale). Plutselig har du liksom fått et lite vesen som er helt avhengig av deg, og det er ditt ansvar å oppdra denne lille skapningen. Du er ansvarlig for at denne ungen spiser god nok mat, får nok trening, utvikler seg sosialt, lærer seg normer og etikk.. Det er ikke lite press på en stakkar ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 19. august 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 19. august 2006 Hadde et lite tegn på eggløsning i dag tidlig ... Jeg får alltid en slags klar, geléaktig utflod et par dager før eggløsning, men det skal jo være over en uke til eggløsning Må ta en test i morgen og se om det faktisk er noe som foregår.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 20. august 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 20. august 2006 Tok en EL test i dag... En svak rød strek i den andre ruten. Så eggløsningen er nok nær. I følge den kalenderen jeg har på nettet er jeg fruktbar mellom 21. - 25. august så da stemmer jo testen. Skal ta en ny test i morgen og da håper vi på to like sterke streker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 20. august 2006 #12 Del Skrevet 20. august 2006 Så spennende med EL snart! Lykket til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiit Skrevet 20. august 2006 #13 Del Skrevet 20. august 2006 Vil bare si at jeg har fått to søte uten de store problemer, og med VELDIG uregelmessig mens. Det er bare å stå på som bare det..... Det som jeg syns var mest skummelt med prosjektene var at jeg ikke hadde peiling på min egen termin, og var veldig usikker på hvor lenge jeg egentlig gikk med det første barnet. Dersom tok jeg uendelig mange graviditetstester da jeg ventet på å bli gravid med nr. to, slik at jeg skulle vite NÅR det begynte å bli blått. Det var lurt, og min egen termin var bare 2 dager unna ultralydtermin, og det var 3 dager unna fødsel. Lykke til, og prøv å finn når når du har blitt befruktet, så slipper du å være så usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 21. august 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 21. august 2006 @Eeyore: Hei! Ja, det er kjempespennende. Er vel ikke langt unna for deg heller? @Tilt: Koselig med et nytt fjes Håper at det er like enkelt som du får det til å høres ut Skal teste EL igjen neste gang jeg må på do (siden de absolutt ikke skal ha morgenurin). Er det vanlig å få en svak rød strek når EL er nær eller? Aldri testet/diskutert det med andre før så jeg aner ikke jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 21. august 2006 Forfatter #15 Del Skrevet 21. august 2006 Testet igjen og der er samme resultatet som i går. Så må nok vente til i morgen for neste testing. Leste i et ukeblad at dersom du spiser folat før/mens du blir gravid øker sjansen for tvillinger/trillinger med 10-15 %. Det høres jo bra ut siden jeg drømmer om tvillinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 21. august 2006 #16 Del Skrevet 21. august 2006 Øker sjansen for tvillinger Jeg ønsker meg absolutt IKKE det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 21. august 2006 Forfatter #17 Del Skrevet 21. august 2006 Åjo, to fluer i ett smekk er absolutt noe å satse på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 22. august 2006 Forfatter #18 Del Skrevet 22. august 2006 Ny test i dag og fremdeles bare en lys blå strek.. Det eneste morsomme med disse testene er å prøve å holde seg i fire timer når man har urinveisinfeksjon (som legen nekter å behandle fordi vi er prøvere) og hvor desperat man blir når klokken går så tregt Jaja.. Det er en ny dag i morra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 22. august 2006 #19 Del Skrevet 22. august 2006 Hei på deg og hit Lykke til med prøvingen, og EL Håper det klaffer fort for dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 23. august 2006 Forfatter #20 Del Skrevet 23. august 2006 @Liljen: Heisann! Takk for det I går kveld og i dag har vært en rar tid for kroppen. Det klør noe så sinnsykt på brystvortene og de er helt overfølsomme for alt av stoff. Magen føles ut som en fotball og er øm og ubehagelig. Eggløsning på gang skulle man tro? Men neida, fremdeles bare én sterk blå strek Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå