Gå til innhold

.:sunnhetssøstrenes inspirerende nedtegnelser:.


Gjest Mireya

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på 45 minutter spinning. Fy søren, så mye har jeg ikke svettet i hele mitt liv! Veldig god treningssamvittighet nå altså. :)

Hvordan syns du det var i forhold til jogging? Jeg kan godt trene en time spinning, presse meg masse og bli skikkelig sliten, men har ikke kondis til å jogge 5 minutt sammenhengende...

Jeg har gå-kondis og sykle-kondis, men jogge-kondisen min forsvant når jeg gikk ut av ungdomsskolen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan syns du det var i forhold til jogging? Jeg kan godt trene en time spinning, presse meg masse og bli skikkelig sliten, men har ikke kondis til å jogge 5 minutt sammenhengende...

Jeg har gå-kondis og sykle-kondis, men jogge-kondisen min forsvant når jeg gikk ut av ungdomsskolen :sjenert:

Det var mye mer anstrengende på lårene når vi sto og tråkket, men sittende var det mer pusten som var sperren, ikke bena. Trodde kondisen min var god jeg, men tydeligvis ikke! :ler:

Jogging synes jeg tar mye, mye mer på bena og kroppen generelt, men spinning kjentes sykt effektivt ut i forhold til kondisjon. Jeg er typen som liker å jogge i lavt tempo over lang tid, så det var absolutt en omveksling. Nå som høsten kommer tenkte jeg å jogge på tredemølle og spinne, men på treningsstudio blir det vel litt kø på apparater så da er det like greit å hive seg på en time hvor man er garantert å få jobbe skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til starte opp for fullt med spinning igjen, har forbud mot å presse meg under trening for tiden, men regner med jeg blir "friskmeldt" snart, og da bærer det rett på spinning. Vurderer å dra en tur i morgen og følge nøye med på pulsklokken så jeg ikke tar i for mye. Lett å la seg rive med :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken:

Trening: mandag lange runden. Gikk bra. Onsdag mer sløv jogging og rask gange i sidelengs vind og høljregn. Meldte meg inn i treningsstudio og tok første spinningtime på fredagen. Det blir fast rutine, for det var bra saker! Alt i alt fornøyd.

Mat: denne uken har vi vært sykt inspirerte og laget masse nye ting. Man: kyllingwok med brun ris, tir: mexikansk kyllinggryte med røde bønner, ons: kyllingssuppe med ingefær og brun ris, tor: kikerter i tomatsaus med aubergine og zucchini og couscous, fre: pasta med min hjemmelagede bolognese, lør: kjøttpai, søn: ovnsstekt hel kylling med potetbåter og grønn salat. Ja, vi elsker kylling (jeg liker ikke svin og rødt kjøtt bruker vi ikke så ofte). Laget nøttekjeks, det var litt fy-fy, men har ellers ikke spist så mye dritt. Gått over til fettredusert youghurt med firkorn til frokost. Nammenam.

Terapi: pauseuke grunnet hjemmeeksamen

Sjela mi! Har fått kjørt meg denne uken. Godt fornøyd med innsatsen. Er generelt litt småhyper og manisk, men det gjør ingen ting. Får gjort mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var verken en spesiell sunn eller spesiell sprek uke, men foten begynner å bli bedre, så jeg skal pakke treningsbagen og ta den med på jobb i dag. Så får vi se hvordan motivasjonen min er i halv ni-tida i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har trent spinning både mandag og i dag, men merker at jeg savner å jogge; må ha i alle fall ti minutter på tredemøllen etterpå. :rodme: Tror ikke jeg tar hardt nok i på sykkelen i og med at jeg faktisk vil løpe etterpå, eller er jeg bare rett og slett begynt å komme i form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har inte så mycket inspirerande att nedteckna...

jag har åkt bil till jobbet de dagar jag lämnar och hämtar sonen på dagis :rodme:

- men jag rättfärdigar/ursäktar mig med att jag är gravid och tjänar 30-45 minuter, tid som behövs för att jag ska kunna gå på alla dessa kontroller hos barnmorskan/jordmor, tester och annat.

Jag cyklar i alla fall med sonen ner till bowlinghallen i centrum, och till lekplatsen, och simhallen. Ja just det: vi har varit på simhallen, fast med sonen blir det mest lek - inte så mycket trimning.

Jag har inte heller haft fokus på mat... tröstar mig med att jag inte äter SÅ onyttigt i alla fall. Inget godis, ingen läsk (tja, jo EN kanske), inga chips. Och så äter jag mycket frukt - vi har tre fulla äppelträd i trädgården.

Jag har fyra veckor kvar till termin och är börjar bli trött.

Veckans shoppinguppdrag:

* Ny dator (har INGET med trimning att göra)

* Bokrean (både skönlitteratur, barnböcker och titta efter bra träningsbok!)

* Stegräknare/skrittteller - det vill jag ha till barnvagnsturerna i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for fint vær, tok jeg meg en tørn på tredemøllen i dag. Fikk løpt 8,5 km på en time. Noen som vet om det er bra eller? Er i alle fall rimelig godsliten nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten oppdatere uken her:

Trening: Bra uke! Gikk på spinning mandag, onsdag og torsdag. I går (søndag) trente jeg en smule styrke på overkroppen (støl og jævlig i dag ja) og sprang i en time (8,5 km, må bare ha det med her også). Hvis jeg skal sette meg et mål, og sånt er jo kjekt for oss nerder, vil jeg kunne få unna en mil på en time. Har vist for meg selv at jeg kan holde på i en evighet, men skulle gjerne likt å bli raskere.

Mat: Litt småsynder. Eller ikke litt, men ganske mye. Unnskylder meg med at jeg trener og kan spise det jeg vil da. Hø hø. Skjerpings denne uken. Fantastisk søndagsmiddag med fantastisk vin, har gulpet på den siden jeg spiste i går ettermiddag, derav manglende oppdatering da.

Terapi: pauseuke. Føles bra.

Sånn ellers: blitt flink til å gå og trene. Ikke rent lite stolt av det. Blitt veldig glad i spinning, men får ikke den samme slitenfølelsen i etterkant som det jeg gjør av å løpe, og det er litt synd. Kunne også kanskje lagt inn litt intervalltrening på tredemølle og researche hva man skal gjøre for å forbedre hurtigheten på løping. Fikk helt hakeslepp da jeg fant ut at verdensmesterne i maraton hadde en gjennomsnittsfart på omtrent 18 km/t :overrasket: (fra plakat ved siden av tredemøllene der jeg trener). Så fort går ikke tredemøllene våre en gang. Og jeg synes det går rimelig unna når jeg peiser av gårde i 11 km/t (og klarer ikke så veldig mange minuttene på det tempoet heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare to sykle-til-jobben-dager i forrige uke, men tror kroppen fikk nok action likevel, for både lørdag og søndag gikk med på vedarbeid. Er småstøl både i armer, lår og rumpe, så merker at kroppen har fått kjørt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oktober! Nå kryper høsten innpå dag for dag, og nå er det på tide å intensivere innsatsen.

Jeg har skritteller, jeg har Maia (omtrent som å ha hund :ler:) - go go go!

I dag har vi gått tur til butikken. Det er ikke mer enn to kilometer, men det er i det minste en start. Nå skal jeg skru den tellegreia fra hverandre og sette i batteri. Kanskje jeg får den til å virke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Camelia

Skritteller, ja. Det har jeg også. Men den har bruksanvisning... :sjenert:

Camelia skyr bruksanvisninger som pesten! :ler:

Sykkelen står fremdeles i sykkelboden (har ikke råd til lås og hjelm foreløpig). Men jeg er blitt en habil pilates-ekspert etterhvert, det blir 2-3 økter i uka. Og så blir det 2 ganger i uka med styrketrening på Nautilus.

Kostholdet kan jeg egentlig bare skryte av, hvis man ser bort fra at jeg ikke greier begrense meg når jeg steker vafler til ungene. Nå er jo ikke vafler det verste, da, men her snakker vi mengder. :ler:

Greid å holde meg unna snop, men på kino er det lov. (Kan det være derfor jeg har vært på kino tre ganger i det siste?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller oppussing? Det er det eneste jeg rekker for tiden.

Bara om du strechar/töjer efteråt. Det är lätt att glömma det vid upppussning och hagearbete - och så otroligt lätt att bli stel.

Passa på att ta det fysiska arbetet som ett litet träningspass (nej, lyft inte målarhinkarna som hantlar) och strecha ut efterråt så gör det kroppen gott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag undrar föresten om min kropp vill bunkra energi inför förlossningen eller vad det är. Har varit godissugen i det sista - det var länge sedan.

Det kan också hänga ihop med att jag inte orkar äta så mycket på kvällen längre. Det blir så snabbt fullt i magen när någon trycker på nere/innifrån.

Jag längtar till barnvagnsturer!

På shoppinglistan står (fortfarande) stegräknare/skritteller och nya träningsskor. Då kan jag kanske använda de gamla ute? Fast jag behöver nog ett par bra skor att gå i till vintern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har trent onsdag og fredag denne uken.

Onsdag: litt styrke, tre kvarter på tredemølle (8,4 km/t i snittfart)

Fredag: en del mer styrke (begynner å synes at det er gøy også), halvtime i greit tempo på sykkel.

Skal få trent i morgen også tenkte jeg. Har begynt å gå på trening om morgenen før jeg skal på lesesalen, det funker fint synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne boken har jeg fortrengt aktivt en stund. Sykkelen sluttet å virke, vi fikk omgangssyke, vi ble forkjølet, det begynte å regne...

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia
Denne boken har jeg fortrengt aktivt en stund. Sykkelen sluttet å virke, vi fikk omgangssyke, vi ble forkjølet, det begynte å regne...

:sjenert:

Kanskje du i det minste har drukket masse vann? ;)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror skrittelleren min har tatt helg. Vel hjemme etter dagens shoppings, så viste den bare 250 skritt :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...