linky Skrevet 11. august 2008 #16721 Del Skrevet 11. august 2008 Hun er født i uke 36+2, vet ikke om det har så mye mer å si da men tenkte å høre med helsestasjonen først bare for å høre hva de sier. Stakkars smurfen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 11. august 2008 #16722 Del Skrevet 11. august 2008 det skal ikke ha så mye å si linky. Min er jo også født 4 uker før termin. jeg fullammet til 6mnd og lurte litt på om jeg burde vente til 7mnd med fast føde pga av den mnd hun mistet. Men det burde jeg ikke sa min hs. Dette var pga av jernlageter det da.. de har mindre jern når de er født før tidlig. Spurte også tidligere om det var "farlig" å begynne med fast føde ved 4-5mnds alder dersom det var behov for det.. og hvis hun trengte mer mat enn hva jeg greite å gi så skulle jeg gi henne det.. men helst fullamming til 6mnd.. men det gjaldt alle det da.. (min hs var veldig for fullamming de første 6mnd) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. august 2008 #16723 Del Skrevet 12. august 2008 Dakar smurfen, håper det har gått over nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 12. august 2008 Forfatter #16724 Del Skrevet 12. august 2008 Her har jeg vært oppe og pumpet. Rimelig sprengt ja - fikk ut 480 ml :dåne: Og så våkna lillebror og. Han fikk flaske fra pappa'n mens jeg pumpa for jeg må bruke noe av melka jeg har i kjøleskapet og. Det står omtrent en liter der. Nå er lillebror i seng og jeg skal snart tusle under dyna jeg og. Håper smurfen har det bedre idag. Han skal få sove til han våkner selv så får vi se da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. august 2008 #16725 Del Skrevet 12. august 2008 Hvordan er det med smurfen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 12. august 2008 #16726 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Gratulerer med dagen som var! Se her da! Noe å glede seg til vet du! Endret 12. august 2008 av Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 12. august 2008 #16727 Del Skrevet 12. august 2008 Innom for en titt - håper alt står bra til med dere:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 13. august 2008 #16728 Del Skrevet 13. august 2008 HEi hei snuppa! Hvordan går det med storebror? Fytterakkern for ei melkeku du er! Guri, 1/2 liter på en pumpeøkt . Her har produksjonen stabilisert seg så at jeg er heldig om jeg får ut 50 ml etter amming, og jeg mater kun fra et bryst om gangen . Pumpeskrekk disse puppene mine... Snuppa har jo ikke hatt noe økedøgn ennå, så det bør jo være et tegn på at hun får nok? :klø: Ha en super dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 13. august 2008 Forfatter #16729 Del Skrevet 13. august 2008 Det går bra med storebror. Han våkna i går morges og øynene var helt fine. Ikke hadde han vondt heller - heldigvis. Idag er han hjemme og koser seg sammen med meg og lillebror. Vi skal på martna snart, men akkurat nå sover lillebror dupp, så det blir etter at han har våkna. Jeg har ammet han fra ett bryst idag, og pumpet 200 ml fra det andre. Jeg må seriøst begynne å fryse melk til han og pappa'n skal være hjemme, for sånn som det er nå tømmer jeg ut ca 400 ml melk hver dag. Jeg liker ikke å tømme ut melk, men da er den gjerne stått i kjøleskapet i 3 dager. Henta ut resepten på nesesprayen idag, men jeg har ikke fått brukt den enda, for i går kveld var det fri flyt på melka da og Kanskje det er psyken? Bare å vite at sprayen står i kjøleskapet får fart på melka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 13. august 2008 Forfatter #16730 Del Skrevet 13. august 2008 Lurer på om jeg skal dra og veie lillemann idag. Babyen til ei venninne veide 6575 gram på 6 ukerskontrollen i går så jeg er spent på hva lillemann veier. Ikke så mye tror jeg. Da han var 4 mnd veide han 6250 gram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 13. august 2008 #16731 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg pumpet masse pga brystbetennelse, og det var en kort tid der jeg måtte kaste melka Det var fryktelig vondt å kaste alle de literne i vasken, jeg var også en melkeku Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 13. august 2008 #16732 Del Skrevet 13. august 2008 men lillemann var vel betydlig lettere når han kom også vel? tremingen til snuppa veide jo mer ved fødsel enn hva hun gjorde når hun var over 4mnd gammel han da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 13. august 2008 Forfatter #16733 Del Skrevet 13. august 2008 Han var en kilo lettere, da han ble født. Veide han igjen idag. 6380 gram - oppgang på bare 130 gram på to uker og det er vi ikke fornøyd med. Men han er glad og fornøyd så da velger jeg å ikke tenke så mye på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 13. august 2008 #16734 Del Skrevet 13. august 2008 monja meierier. To spørsmål: 1. Av alle gavene vi har fått, så er det et eneste klesplagg jeg ikke helt klarer å huske hvem kom fra. Så, fikk vi en rosa pysjamas med sauer på hos dere, blandt annet? 2. Når var det dere hadde tenkt dere hit? Oktober? For atte vi blir nok borte en uke/halvanna i begynnelsen av oktober. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 13. august 2008 Forfatter #16735 Del Skrevet 13. august 2008 monja meierier. To spørsmål: 1. Av alle gavene vi har fått, så er det et eneste klesplagg jeg ikke helt klarer å huske hvem kom fra. Så, fikk vi en rosa pysjamas med sauer på hos dere, blandt annet? 2. Når var det dere hadde tenkt dere hit? Oktober? For atte vi blir nok borte en uke/halvanna i begynnelsen av oktober. Så jeg som sitter i tjukkeste ammetåka skal huske det ja Pysj med sauer på? Hm, vet du, jeg husker virkelig ikke. Og ikke mannen heller for den del *ammetåke deluxe* Spørs om hele turen går i dass, for mannens arb.giver har gjort en feil i forbindelse med avvikling av ferie i sykmeldingsperioden. Han fikk fortalt at han måtte krysse av for at han skulle avvikle ferie i sykmeldingsperioden og så søke om å få ferien på nytt. Nå har det vist seg at dette er feil og at han derfor har avviklet ferie Men arb.giver skal prøve å ordne opp i det. Jeg frykter at hele ferien er tapt Men vi får se.....trenger jeg å si at jeg er rasende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 13. august 2008 #16736 Del Skrevet 13. august 2008 Ammetåke båder her og der. Da sier vi at den er fra dere uansett. Jeg tror nemlig det. Nei, du trenger ikke si at du er rasende. Bah! Kjipe greier da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 14. august 2008 #16737 Del Skrevet 14. august 2008 Det går nok bra med lillebror tenker jeg Noen vokser mye, og andre lite. Min har mer enn dobla vekta si siden han ble født Det sies jo at lengde og vekt som baby har veldig lite å si for høyde og vekt som voksen. Og så flink du er til å pumpe deg da. Jeg skulle gjort det mer, men det er liksom et "ork" Håper dere har en fin dag monja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 14. august 2008 Forfatter #16738 Del Skrevet 14. august 2008 Så lenge han viser tegn til at han trives senker jeg skuldrene. Nå har han sovet et par timer og jeg har vært litt husmor. Laget ostekake, tatt ut av, satt inn i og satt på oppvaskmaskin. Hengt opp klær og satt på ny maskin. Rydda og ordna litt på kjøkkenet. I ettermiddag får vi besøk fra et vennepar med to barn. Da er det greit å ha noe å servere. Ute regner det og det er ikke akkurat fristende å gå ut. Får se litt OL på tv og surfe litt på nett istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 14. august 2008 Forfatter #16739 Del Skrevet 14. august 2008 Han har sovet to lange dupper i dag. Første duppen var 3 timer og 15 minutter. Da våkna han med en solid bæsjbleie og det måtte til både bad og helskift. Nå har han sovet i 2 1/2 time og sover enda :dåne: Jeg har vasket alle gulv og rydda litt mer. Mannen har tatt med smurfen på tivoli. Vi kjøpte klippekort i går og det var 6 klipp på det. Brukte 4 i går og så var det to til idag. Tipper han koser seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 14. august 2008 Forfatter #16740 Del Skrevet 14. august 2008 Lillemann fikk forresten smake ferskenpure idag. At han var en smule skeptisk er ikke å overdrive Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå