Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har vært på Plantasjen....herregud, for et føre :dåne:

Det snør tung våt snø og et er ikke noen som har brøyta. Så vi har kjørt 3 mil hver vei på det møkkaføret. Nå har vi endelig kommet hjem da, men har ringt til veimeldigssentralen og får forhåpentligvis jagd ut han som brøyter :lol:

Jeg fant ikke mye på Plantasjen da...en stor krukke med 70% avslag, en keramikkkrukke for å plante om en plante i, to duker, en bordlampe og noe anna småtteri. Og alt kom på 289 kr (den nedsatte krukka kosta i utganspunktet 299 så jeg er fornøyd :mrgreen: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stappmett *triller*

Mannen har laget skikkelig snaddermiddag.... etter inspirasjon fra Murmelmy!

Man tager kyllingfilet og deler den sånn at man får to "flak". Legg så en god dæsj med krydderost på det ene "flaket" og brett det andre over. Rull så fileten inn i bacon og stek på panna til baconet er sprøtt. Legg i ildfastform og la stå i ovnen på 200 grader i 20 minutter.

Serveres med potetbåter, grønnsaker og en snadder saus :sikle:

Fy søren så herlig det var. Men smurfen spiste bare grønnsaker han da. "Æsj, liker ikke" var gjengangen under middagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader, det har blitt trangt i magen bare på noen dager. Jeg har skikkelig pusteproblemer under kynnere og magen er som en ball. Dessuten er det helt vanvittig med stikkinger "down under" og kynnere i fleng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerie

Jamen sånn som du har styra på de siste dagene så!! Nå er det på tide at du setter deg ned og begynner å ruge. Det du skriver i innlegget over her er grunn til bekymring. Det er litt for tidlig å få barn i uke 34, tro meg, jeg har prøvd. Nå må du fokusere på at babyen skal bli inne i magen så lenge som mulig, og ikke styre og stresse på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slapper av.... bekkenet mitt er dødt i kveld så det er takken. Skal på føden i morgen for akupunktur så da skal de få sjekke på lillemannen med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Milla~
Stappmett *triller*

Mannen har laget skikkelig snaddermiddag.... etter inspirasjon fra Murmelmy!

Man tager kyllingfilet og deler den sånn at man får to "flak". Legg så en god dæsj med krydderost på det ene "flaket" og brett det andre over. Rull så fileten inn i bacon og stek på panna til baconet er sprøtt. Legg i ildfastform og la stå i ovnen på 200 grader i 20 minutter.

Serveres med potetbåter, grønnsaker og en snadder saus :sikle:

Fy søren så herlig det var. Men smurfen spiste bare grønnsaker han da. "Æsj, liker ikke" var gjengangen under middagen :fnise:

Hørtes ut som en skikkelig god middag, tror jeg må prøve den endag :jepp: Flink til å lage mat han mannen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en skikkelig god middag, tror jeg må prøve den endag :jepp: Flink til å lage mat han mannen din!

Han er knallflink. Uten han hadde jeg nok sulta ihjel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Har sovet så dårlig i natt og. Snudd meg og vendt meg. Lillebror lå i tverrleie i natt, det var ikke vanskelig å kjenne *auauau* Men nå er han tilbake til sete igjen :grine:

Smurfen kom inn til oss klokka halv 4 og sovna momentant. Mannen gikk og la seg på smurfen sitt rom og jeg ble liggende våken. Så måtte jeg på do, så måtte jeg bare vri meg litt mer, så.... :sur:

Nå har jeg kjørt de to i bhg og vurderer om jeg skal gidde å dra på sykehuset for akupunktur eller om jeg skal vente til i morgen *lat*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han prøvde å snu seg i natt, vet du. Vi krysser fingrene for at han lykkes neste gang!

Tickeren min har også vært snill i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarte ikke å dy meg så jeg har ringt og snakka med en hyggelig jordmor (ja, for det heter det selv om det er en mann vel? )

Han sa:

- på sykehuset mitt hadde de noen veldig få setefødsler per år så de var ikke akkurat drillet på det annet enn ved øvelser på dukker.

- siden jeg er andregangsfødende og har hatt en lett fødsel før, og om bekkenet mitt var stort nok, burde ikke en setefødsel være et problem.

- jeg må forberede meg på at legene kommer til å prøve å overtale meg til setefødsel uansett (ja, så lenge bekkenet er OK da)

- MEN, det er ALLTID mor som har siste ordet i denne saken så derfor får jeg KS om jeg ønsker det.

Han sa og at mitt sykehus er et av ganske få i Norge som faktisk utfører setefødsel nå siden det er blitt mer og mer vanlig med ks. Førstegangsfødende blir som regel rådet til ks.

Og så mente han at siden jeg har gått fra å kjenne hikkingen oppe ved navelen i mange uker, til nå å kjenne den nede i lysken kan tyde på at han har snudd seg, men det trenger ikke å bety det.

Han sa og at jeg bare skulle få jordmor til å sende henvisning til dem uansett hvilket leie hun mente han har på tirsdag, så skal jeg få UL og videre oppfølging på føden.

Herregud jeg er så lettet og glad at jeg nesten griner her jeg sitter. Kjenner jeg ble tusen kilo lettere bare etter den samtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sette på en maskin med 60 grader klær. Så skal jeg begynne å male litt på lillebarnet sitt rom. Skal iallefall ha ferdig den blå veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med beroligende jordfarsamtale, vennen :klem:.

Kos deg med malingen, jeg skal ila dagen pakke baggene til de små. Storebror skal ha med seg mest ettersom han skal være hos mamma de dagene vi er på barsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad for beroligende og saklig info fra føden. Det gjør det litt lettere å være meg.

Orker ikke å male likevel. Vi må rydde ut av rommet først. Det vil si - tømme det. Men jeg har satt på en maskin med klær på 95 grader og en oppvaskmaskin da. Nå skal jeg ta med meg en halv liter vann og gjøre et besøk hos senga :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare sovet en times tid. Deilig. Men så ble jeg sulten og da måtte jeg jo bare opp Ja ja, sånn går no dagan. Ikke er det noe på TV og det er stille på forumene "mine". Er "alle" på påskeferie tro?

Smurfen og mannen kommer vel hjem i halv 5 tiden. Måtte sende mannen på butikken en tur før han henter varebilen til pappa og smurfen i barnehagen. Det er en liten gutt som bare gleder seg SÅNN til å få kjøre morfars varebil hjem fra barnehagen idag. "Får jeg sitte foran da, mamma????" :fnise:

I morgen har svigermor bursdag. Må tenke ut noe lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...