Murmelmy Skrevet 24. februar 2008 #14481 Del Skrevet 24. februar 2008 Var på føden for sjekk kl 8 i morges. Fikk vanvittig hjertbank som varte i drøyt 40 min. Det roet seg raskt da vi kom fram. BT 128/84 rett etter at alt rooest seg, ødem 0 og fosterlyd 144. CTG viste regelmessige sterke kynnere, men det kom trolig av stress. Nå ligger jeg ppå sofaen og slapper av. Lillebror har det veldig bra i magen selv om mor er sliten Godt å høre at alt er bra med både deg og lillebror. Håper du får slappet godt av i dag . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 24. februar 2008 #14482 Del Skrevet 24. februar 2008 Der var du minuttet før meg Murmelmy. Håper du holder sofaen i dag Monja, vi vil ikke ha flere slike episoder nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 24. februar 2008 #14483 Del Skrevet 24. februar 2008 Godt det står bra til med dere nå, nå må du slappe godt av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #14484 Del Skrevet 24. februar 2008 Litt action på morgenkvisten idag.... (takk for sladring, Murmel og pondusa I morges da jeg og smurfen sto opp fikk jeg skikkelig hjertebank. Det slo så fort at jeg kom ut av tellingen. Gubben ringte legevakten som ba meg drikke et stort glass kaldt vann og slappe av, men det ga seg aldri. Vi tok på smurfen støvler og jakke (han hadde pysj under) og kom oss i bilen en 10 miutters tid etter at det begynte. Så ringte vi føden underveis og det var bare å komme dit. Etter 20 minutter i bil var hjertebanken fortsatt like voldsom. Jeg var svimmel og kaldsvett og generelt uvel da jeg snubla meg inn på føden. Der ble jeg tatt god hånd om og satt i en god stol. Jordmor tok pulsen og mente den var i overkant høy ja, men mens hun var ute av rommet for å hente blodtrykksapparatet sitt roet det seg plutselig ned. Akkurat som om hjertet stoppa før det begynte å slå noenlunde normalt igjen. Jeg ble helt utslått og lå som en sekk med gele i stolen. Nesten så jeg sovna et øyeblikk der. Hun målte blodtrykk til 124/84, noe hun var veldig fornøyd med. Ikke var det ødemer heller. Så ble jeg satt på CTG (da hadde mannen og smurfen kommet inn og) og lillebror i magen hadde fosterlyd mellom 138 - 152, men snittet ble på 144, med fin variasjon. Han sparka og rørte masse på seg (selv om jeg ikke merka noe til det hørte vi det godt). Jeg hadde regelmessige, tidvis sterke kynnere, men JM mente det kom av belastningen og stress ved hjertebanken. Etter en halv time på ctg var hun fornøyd med utviklingen på kynnerne og så vi fikk dra hjem. Men jeg skal hvile max den siste tiden. Bare slappe helt av idag. Så nå ligger jeg på sofan og sløver. Lillebror i magen har det helt flott selv om mor er sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 24. februar 2008 #14485 Del Skrevet 24. februar 2008 Uffda, litt for mye action dette. Så godt at alt viste seg å gå bra!!!! *Nå må det tas med ro.* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #14486 Del Skrevet 24. februar 2008 Mannen har vært på taket og skrudd fast to takplater. det blåser ute må vite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 24. februar 2008 #14487 Del Skrevet 24. februar 2008 Oi, her har det vært dramatikk. Du får slappe av resten av dagen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 24. februar 2008 #14488 Del Skrevet 24. februar 2008 Slapp av nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #14489 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Ja, jeg skal bare ta livet med ro. Har satt tre brød i ovnen. Gutta som har bakt, så nå steker jeg dem mens de er ute og leker i stormen. Planen for dagen er å ligge på sofan. I morgen er det jordmorkontroll igjen så da er det best å være i form Endret 24. februar 2008 av monja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 24. februar 2008 #14490 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Nå er det slutt på klesvask, gulvvask, storrengjøring, og alt annet stress som du har styrt med den siste tiden! Innta horisontal hvilestilling, og nyt de siste ukene som ettbarnsmor! *streng* Endret 24. februar 2008 av Cilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #14491 Del Skrevet 24. februar 2008 Nå er det slutt på klesvask, gulvvask, storrengjøring, og alt annet stress som du har styrt med den siste tiden! Innta horisontal hvilestilling, og nyt de siste ukene som ettbarnsmor! *streng* Yes, ma'am! Jeg skal gjøre akkurat det. Så skal gubben få putte inn i vaskemaskina. Jeg kan trykke på knappen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 24. februar 2008 #14492 Del Skrevet 24. februar 2008 Huffameg da vennen, nå må du da roe ned! Du er jo helt turbo! Jeg plages også med hjertebank og fikk to tips av legen. Det ene er å drikke mye iskaldt vann og det andre var å massere lett på pulsåren på halsen. (men kun på den ene siden, masserer du begge kan du svime av!) Håper du klarer å senke tempoet, skuldrene og bare konsentrere deg om å ruuuuuuuuuuuuuuuuge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 24. februar 2008 #14493 Del Skrevet 24. februar 2008 Det høres ut som en plan ja - sofaen er god å ha på søndager. Og mannen har aldeles ikke vondt av å ta huset nå den siste tida. Min har støvsuget hele første etasje i dag han, mens jeg har ligget og slappet av. Godt godt godt :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #14494 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg har og en mann som driver og støvsuger nuh. Han skal ha årsmøte i vasslaget (vi har eget vannverk her vi) i kveld så da må det se bra ut. Han har og bakt ostekake og jeg fikk servert nybakt brød med brunost Det var han og smurfen som bakte brødene da. I tillegg har han rydda bilen min, vært ute sammen med smurfen i en times tid og rydda litt rundt huset her. Det var en del som hadde blåst fram idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #14495 Del Skrevet 24. februar 2008 Idag er jeg ifølge nedtelleren min 31+1, men ifølge det der termin-snurre-hjulet til de aller fleste jordmødre er jeg en dag lenger. De skrev 31+2 på helsekortet mitt idag og :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #14496 Del Skrevet 24. februar 2008 Tror jeg skal duppe en liten stund før folket kommer i 19 tiden. Mannen og smurfen krangler om alt og ingenting nå, men værsågod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. februar 2008 Forfatter #14497 Del Skrevet 24. februar 2008 Nå vil jeg ikke ha mer vind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 24. februar 2008 #14498 Del Skrevet 24. februar 2008 Idag er jeg ifølge nedtelleren min 31+1, men ifølge det der termin-snurre-hjulet til de aller fleste jordmødre er jeg en dag lenger. De skrev 31+2 på helsekortet mitt idag og :klø: Tror det termin-snurre-hjulet tar feil fordi det er skuddår i år. Jordmor insisterer også å skrive en dag mer enn jeg faktisk er når jeg har kontroll... Tickeren min har stemt med den lengen som kom opp på ultralyd og som jeg fikk terminen fra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 24. februar 2008 #14499 Del Skrevet 24. februar 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 24. februar 2008 #14500 Del Skrevet 24. februar 2008 Heretter skal du roe ned tempoet. Sofaen bør være din beste venn min 2 timer daglig. Her blåser det også skikkelig. Foreløbig sør-vest kuling, men meldt om storm til natta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå