Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

:ler: Ja, det var en kunstnerisk smurf!

Navn er ikke enkelt.

Vi kommer ikke til å si navnet til noen før gutten er født

og har sett at han passer til navnet.

Så frem til da vet vi ikke hva han skal hete ;)

Han kan jo se ut som han heter Oscar for alt vi vet :ler:

Her har alle barna kun ett etternavn å forholde seg til.

Har aldri skjønt poenget med to etternavn og syns det

er superharry! :ler: Men det er min mening da! :klemmer:

:klem:

Endret av Jinx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, gjør det ikke? Det er derfor vi tenkte på den, for da blir mitt navn etternvan også, og ikke mellomnavn.

Jo, jeg mener det er sånn. Synes det er like greit å likestille begge etternavnene istedet for at mitt etternavn skal bli "annenrangs" på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det en times tid til vi setter nesa mot byen. Dagen idag har jammen flydd synes jeg.

Nå sitter jeg og smurfen og ser i babyboka hans ("I magen bor en baby") og han spør masse om babyer. Hvorfor har mamma'n vondt i magen når babyen vil komme ut? Hvor kommer babyer ut? Kan han være med når babyen kommer ut? Kan han være med til jordmora neste gang jeg skal dit?

Så masse de lurer på de små :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen satt på med en kompis på jobb idag for han skulle ha med seg bilen si hjem (den har stått igjen i byen mens han har hatt fri), men hvem har glemt bilnøkkelen??? :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjenert:

ØØHhh.

Kan jeg få tippe også, i såfall kom det kun ett tall til meg når jeg leste ned boka de i går. Den 28. april så jeg for meg, håper det er en fin dato for deg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, navn :sukk:

Her er guttenavn forsatt i det blå... Mannen har sterke meninger om det... Jeg liker også Kasper, men det var visst for pinglete :fnise: Han skal tydeligvis ha en gutte-gutt....

Jeg prøver å presse han litt til å komme med forslag, men han har ikke så mange.

Får vente til etter 3D ultralyden, så skal jeg presse han litt tenker jeg...

Siden alle mine forslag blir nedstemt så kan han i det minste komme med noen egne...

Her skal knøttet ha mannens etternavn som mellomnavn og mitt som etternavn. Rett og slett fordi jeg har et relativt sjeldent navn, mens han har et -sen navn.

Mannen var inne på det en stund at han ville at knøttet kun skulle ha et navn. Men når han innså at det var hans som i så tilfelle skulle bli borte ombestemte han seg gitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mannen var inne på det en stund at han ville at knøttet kun skulle ha et navn. Men når han innså at det var hans som i så tilfelle skulle bli borte ombestemte han seg gitt :fnise:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Monja:)

Synd å lese om slike tvister i hjemmet da, håper det løser seg om ikke lenge.

Vi har også diskutert navn veldig - da vi i utgangspunktet ikke har lik smak...det skaper litt trøbbel det ja. Men så la vi navneletingen på hylla og gikk og gnagde på et som jeg hadde kommet opp med som eksempel, da altså hver for oss...

Plutselig en dag sa kjæresten at, ja det navnet tar vi. Jippi - mitt forslag gikk i gjennom:) Men så var det dette med etternavn da, Kjæresten har et ikke uvanlig etternavn, mens jeg har det.

Men vi har kommet frem til at begges navn skal stå på fødselsattesten (mitt som mellomnavn) og at bare kjærestens etternavn brukes i det daglige:)

Helt greit tenkte jeg:)

Hvordan går det ellers med deg?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra litt kjekling i kulissene går det bra. Lillemann i magen er aktiv til faste tider hver dag, og jeg koser meg med bevegelsene. Snart bare 2 mnd igjen :dåne:

Vi begynner å få alt i hus og redebyggingen er igang. Nå er det maling av barnerom som står for tur. Men det blir mannen sin jobb :ler:

Bekkenet skranter da. Jeg går til behandling med akupunktur to ganger i uka, men selv om jeg ikke har vært der enda denne uka går det overraskende bra. Kjenner jeg blir mer sliten generelt, men det er jo bare sånn det er.

Neida, så alt i alt har jeg det veldig bra :)

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med den navnekrangelen. Skjønner godt at du ble skuffa. Selv om jeg må si jeg synes M. er mye finere enn Kasper da ;) Men det er neimen ikke lett med navn! Her har vi heldigvis bare et etternavn. Og fornavnet får vi se på, har noen alternativer, så får vi se hva h*n ser ut som. Kanskje det blir noe helt annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...