Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Smurfen sovna ikke før klokka 23 :dåne: Men så var vi ikke hjemme før klokka 22 heller da.... Hvordan kunne jeg rive meg løs fra den lille nuskete gutten *rørt* Og de to treåringene lekte så godt sammen så vi hadde ikke hjerte til å avbryte leken for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nyttårsaften!!! Årets siste dag.

Nå skal jeg finne senga. Men det skal tydeligvis ikke gubben. Han har nettopp satt på en tørketrommel og planlegger visst å sitte oppe en stund til. Skal finne boka mi og lese litt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kunne vi sovet lenge lenge....men så ringte den forbaska arbeidstelefonen til gubben klokka halv 10 :sur: At han ikke kan SLÅ DEN AV når han har fri :sur: Smurfen våkna såklart, jeg bråvåkna og siden har jeg hatt hodepine :sur:

Etter frokost knuste vi pepperkakehuset og så dro vi til byen. Kaos på butikkene, så vi var bare som kjappest innom Rema - tror en del folk var rimelig letta da de så at de hadde fått inn et ekstra parti kalkun, selv om jeg personlig mener det er i seneste laget å tenke på det nå - for å kjøpe ost og noen andre småting.

Så satte vi kursen for kirkegården. Satte lys på alle gravene våre og rydda vekk de som sto der fra julaften. Pappa skal på grava til farmor og farfar med lys senere idag så han synes nok det er greit at det er rydda.

Nå er big børdi-børdi i ovnen, begynner å lukte godt :sikle: Smurfen hører på barnemusikk og mannen regjerer kjøkkenet. Blir bare oss tre her i kveld. Skal kose oss med kalkun og tilbehør som er relativt enkelt. Vi stuffer ikke kalkunen, spiser ris og peppersaus eller fløtesaus til. Og så har vi salat og potetsalat til (ingen er superglade i waldorf her så det har blitt en egen tradisjon på dette :ler: )

Snart kommer vi inn i året jeg skal bli tobarnsmamma :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to helt klare nyttårsforsetter i år. Og jeg som aldri bruker å ha det :sjenert:

- Jeg skal ikke bruke en eneste krone på noe vi ikke trenger. Ikke til meg, mannen, smurfen, huset eller noe annet :riste: Jeg vet jo at kjøpelysta mi ender med at vi leier container hvert år for å kaste og kaste - så blir og tilfelle i 2008.

- Jeg skal minske på husholdningsbudsjettet. 2000 kr uka er alt for mye for oss. Det skal skrives middagslister og handles inn for en mnd av gangen. Denne gangen skal listene følges, de skal settes inn i perm og samles på hele året gjennom.

Så i år har mine forsetter mest med økonomi å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time til mat og jeg er skrubbsulten.

Mannen driver og lager smoothie for å overbevise meg om at blenderdingsen vi fikk til jul er noe må ha greier :fnise: Så får vi se da om jeg lar meg overbevise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til alle som titter innom i kveld:

GODT NYTT ÅR!!!!

Måtte 2008 bringe dere all verdens lykke og glede. Ha en flott feiring av inngangen til det nye året. Takk for det gamle!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en koselig kveld.

Nyttårsforsettene våre likner på dine... Vi har dårlig råd, så vi tenker å begynne å føre litt regnskap. :)

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tenk at det ikke er lenge igjen til jeg kan si at jeg blir mamma igjen i år..... :hoppe: Neste år høres så lenge ut til :fnise:

Tror det blir greit med økonomistyring her i heimen, Imli. Jeg har vel innsett at jeg bruker mye penger på mye unødvendig. Først nå skal jeg prøve å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kost oss med namme middag. Saftig og deilig kalkun :sikle: og masse godt tilbehør. Nå ser jeg sikkert høygravid ut. Det føles iallefall sånn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfen holder koken enda....Nå har han dusja, gubben har vært ute og montert opp utskytningsrøret og vi skal ut å ta en prøvesmell. Huff, jeg er så nervøs før hver nyttårsaften når gubben skal begynne å tenne på raketter. Liker det ikke :sukk: Han har tennstav, men den varer i bare tre minutter så vi må kanskje til med de gode gamle stjerneskuddene. Spent på hvordan smurfen tar det. Han ble litt småredd i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noen suksess med raketter :riste: Etter to raketter måtte vi inn gitt. Nå har vi svidd av de 5 pinnerakettene som var i pakken, og det som er av bakkefyrverkeri har vi gitt bort til en kompis. Han fikk ikke henta det idag, men ser fram til en kveld med litt pang pang i morgen og :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Madden

Godt nyttår Monja!!! :klem:

Jeg har også sånne nyttårsforsetter...ta skikkelig grep om økonomien! Det kan nok trenges i mange hjem skal jeg si deg! :)

Unødige innkjøp har vi jammen meg nok av...penger er det verre med, så all fornuft tilsier at litt lås på lommeboka kan være greit!

Du kunne ikke gitt et eksempel på en sånn handleliste? Jeg tenker på å kanskje begynne å bake brød selv..fryktelig dyrt å kjøpe brød hele tiden...

Noe må dere vel handle i ukene også (ferskvarer etc.) så jeg regner med det er basisvarer og sånt som skal handles 1 gang pr mnd!? eller? Hadde likt å få noen tips så hvis du vil dele dine med oss så hadde jeg blitt glad!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg sove til over halv 12 :hoppe:

Smurfen sov til klokka 10 så da gikk han og gubben opp, men jeg fikk sove lenger. Ubeskrivelig deilig å våkne uten hodepine. Idag har vi bare slappa av og kost oss. Spiste rester av gårdagens middag idag og. Kalkun med salat. Magert og godt. En god start på det nye året :ler:

Jeg drømte en helt syk drøm igjen i natt. Jeg og flere av mine venner var sammen på tur - i barnehagens lokaler - sammen med Patrick Dempsey :ler: Var det rart at jeg ville sove lenger :skratte:

Vi skal ut å gå en tur, men huttetu det er kaldt ute. Nesten så jeg ikke har lyst, men vi burde absolutt gjort det. I morgen er det planleggingsdag i bhg og gubben skal på jobb igjen etter lang julefri. Skal ikke rydde ut jula, men likevel prøve å få huset tilbake i mer normale tilstander. Ta vekk langbordet vi bruker til spisestue blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...