Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Oi, 17 uker alt!

Og ikke lenge til UL. Tror du terminen vil bli forskjøvet noe fram eller tilbake?

Så koselig med kalender til Smurfen. Gleder meg til jul jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, 17 uker alt!

Og ikke lenge til UL. Tror du terminen vil bli forskjøvet noe fram eller tilbake?

Så koselig med kalender til Smurfen. Gleder meg til jul jeg også :)

Jeg vet ikke om terminen vil bli flyttet. Egentlig tror jeg ikke det siden det ble brukt UL til å fastsette den i utgangspunktet. Og med EL test vet jeg jo brennsikkert når EL var. Men man vet jo aldri. Redd de dytter meg ut i mai jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme etter en lang dag i byen. Vi var på foreldresamtale i barnehagen klokka 12 og det var jo så mye skryt av smurfen *kry*

Han er språklig foran de alle fleste på samme alder i bhg. Han teller til 20, kan absolutt alle fargene, vet hva de fleste dyr heter, har setninger på 4 - 5 stavelser (og det var noe de forventa av 4 åringer), han har alle lyder rene, stor forståelse av i, bak, under, ved siden etc, og han forsto at biler, dukker, klosser etc gikk under fellesbetegnelsen leker.

De følger språkutviklingen gjennom TRAS modellen i bhg så de er nøye kartlagt.

I tillegg er han snill, nesten for snill, så de lærer han å ta igjen litt om noen tar leker fra han mens han leker med dem, og han er veeeeeldig snill mot de yngre jentene i utelek når de er sammen med småbarnsavdelinga. Han er vanvittig dramatisk om han ikke får viljen sin, kaster seg ned på gulvet og skriker og vræler og er snurt en stund etterpå :ler: Og han har to bestekompiser i bhg og de tre er uadskillelige.

Så masse flott de sa. Ble nesten satt ut jeg. Men så deilig for et mammahjerte :hjerte:

I tillegg fikk jeg kjøpt adventsgaver: nissepysj med lue, luciadrakt, en liten snøkule med vann og "snø" inni, en liten lastebil, glødende stenger (sånn du bryter på så blir det neonlys inni dem), såpebobler, pepperkakeformer, en godteristokk, 4 små bokser playdough og en pose med gullmynter med sjokolade inne.

Traff og ei venninne på senteret jeg var så vi tok en kafetur sammen...koselig.

Og så har jeg kjent prikking fra "hybelen" ved tre ulike anledninger idag :hoppe:

Nå er jeg sliten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om terminen vil bli flyttet. Egentlig tror jeg ikke det siden det ble brukt UL til å fastsette den i utgangspunktet. Og med EL test vet jeg jo brennsikkert når EL var. Men man vet jo aldri. Redd de dytter meg ut i mai jeg :ler:

Nei, du må ikke forlate mars/april-klubben!

:ler:

Så herlig med skryt av sønnen din da. Det er vel alltid deilig å høre tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med så mye skryt av sønnen din da, klart du er stolt :-D

Gleder meg sånn til knotten vår er stor nok til pakkekalender. Elsker å dille med slike ting.

Er formen ellers bra da?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er faktisk ikke så verst, takk som spør :klem:

Men jeg kjenner det godt i bekkenet nå ja. Og denne gangen sitter det ikke bare i symfysen, men også i halebeinsområdet med stråling ned i venstre fot :( Håper det ikke blir mye verre, så jeg prøver å ta det med ro. Trasking på kjøpesenter idag ver ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må slappe godt av vettu og ikke traske for mye :fnise:

Synes det er litt vanskelig med disse smertene jeg, altså å vite hva som er hva :fnise: Jeg har vondt helt nede i ryggen (merker det spesielt når jeg går mye) men aner ikke hva det er. Men har hørt det er vanlig å ha litt vondt, for det skal jo utvide seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine kalendergaver - gleder meg til neste jul - da blir det nok noe av det samme til knerten min. Enn så lenge går det i duplo, sjokolade og leke-dyr. ;) Pepperkakeformer, lucia-drakt, nisse-drakt og sånt er jo kjempefint da, det skal jeg huske på! :)

Moro med morse-tegn fra knøttet i magen - lille lillebror. :hjerte:

Herlig med så gode ord om smurfen i barnehagen! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det blir en lillebror, Dråpe? Det blir spennende å se om h*n vil vise seg fram på mandag. Har kanskje en svak magefølelse på jente, men jeg tror nok meget mulig jeg kan ta feil :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte kanskje jeg skulle tatt en vindusvask idag. Men så er det meldt masse regn og mildvær til uka, så kanskje vente til da? Dessuten må jeg ha hjelp fra mannen med noen vinduer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Kremt. Hva med å ta det med ro!?! Kan fort straffe seg vettu. Vinduene klarer seg nok!!!

I Dallaheimen er vi syke i dag, så nå går det i Hakkebakkeskogen på lydbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Du driver vel ikke med golvvask og støvsuging med det bekkenet ditt??? Det er iallfall fy-fy!

Å nei nei....ikke noe vask av gulv eller støvsuging på meg. Det har vært mannfolkjobb i mange uker alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco idag. Var godt, men jeg klarer ikke å spise en hel porsjon engang :sur: Typisk når vi har så god middag :ler:

Nå er smurfen i dusjen og skal forhåpentligvis i seng om få strakser. Ikke at jeg har noen forhåpninger om at han faktisk legger seg til å sove. Jeg har duppet en time på varmt soverom og det kjennes på hodet. Vondt i nakken har jeg og :sur: Men det går seg vel til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg god helg Monja :klemmer: Ikke slite deg helt ut nå da.

Tipper det er en jente i magen din denne gangen jeg. Er det ikke litt sånn at det heter seg at man er mer kvalm når man venter ei jente da? Og du har jo ikke vært i toppform... Så jeg tipper jente ja :jepp::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...