Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Sjefen min er ikke så veldig dum, men kanskje litt dum - av og til..... :x Jeg har ikke blitt noe bedre, så på mandag skal jeg til legen min å få sykemelding. Da skal vi se hvor dum sjefen min er da..... Tviler nemlig på at jeg blir bedre på et blunk..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tro om det er mulig å flytte det jeg har skrevet i bryllupsdagboka mi inn i denne? Tenkte på å stenge den på bryllup, men det hadde liksom vært fint å ha det jeg har skrevet i denne da :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOPIERING AV BRYLLUPSDAGBOK PÅGÅR: :wink:

monja

Superaktiv bruker

Ble Medlem: 26 Sep 2002

Skrevet: Man Nov 04, 2002 22:22 Tittel: Monja og monjamannen 30. august 2003!

--------------------------------------------------------------------------------

Endelig er jeg igang med min egen dagbok! Det har tatt litt tid, men så tok jeg meg selv i ørene og fant ut at om jeg ikke starta nå kunne jeg like gjerne bare glemme det. Hadde vært kjedelig det da, for jeg tenkte jeg skulle ta utskrift til bryllupsalbumet etter den store dagen.

Dagbok? Har aldri vært særlig flink til å skrive det for meg selv, så det kjennes jo litt merkelig å skrive en i "full offentlighet", men du verden så inspirerende, for etter at jeg blanda meg med gjengen her på KG har jeg virkelig møtt masse trivelige folk og fått svar på så utrolig mye. Tusen tusen takk alle sammen!

Vi har vel egentlig begynt å planlegge den store dagen litt tidlig kanskje, men jeg synes det er utrolig avslappende å ha alt "på g" jeg da. Liker rett og slett ikke å stresse.

Vi bestemte egentlig i hui og hast at vi skulle gifte oss dagen etter bryllupet til Odd Erik's søster. Jeg hadde gått og gnåla i lang tid om at det var på tide, men han sa nei. Så plutselig skjedde alt så fort - han fridde ikke direkte, men vi ble vel mer eller mindre enige om å gifte oss dagen etter deres bryllup....De ble forresten gift 9. august, som er dagen før bursdagen min (25 år i år - juhu). Så nå blir jeg fru (jada jada, jeg vet at det er gammeldags og nedverdigende ) 30. august neste år. Og jeg gleder meg vanvittig til det.

Som vanlig er for meg satte jeg igang med planlegging alt samme dagen og innen en uke var det meste plassert tror jeg. Nå har vi ordna masse og vi stresser ned framfor jula. Da er det jo så masse annet å tenke på. Skal skrive inn hva jeg har gjort ol etterhvert, men nå skal jeg finne senga - har vært oppe siden 4 i morges.....gjeeeesp! Så nå skal jeg sove og drømme om den store dagen som er "bare" 10 mnd unna.....

30. august fikk jeg JA fra mannen jeg elsker.....

Sist endret av monja den Tir Apr 22, 2003 16:18, endret 1 gang

Til Toppen

Anede

Ganske godt kjent..

Ble Medlem: 01 Jan 1970

Skrevet: Tir Nov 05, 2002 13:04 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Heisann! Og velkommen inn på bryllupsdagboka!

Du får ha lykke til i planleggingen deres!

KOS DEG!

Klem Anette

Joh 3:16

" For så høyt har Gud elsket verden at Han gav sin sønn, den enbårne, for at hver den som tror på Ham,ikke skal gå fortapt, men ha evig liv!"

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Ons Nov 06, 2002 10:48 Tittel:

Tusen takk for hyggelig hilsen Anede.....Jeg ser fram mot å skrive litt i denne selv om det fra enkelte hold kommer at vi som har planlagt det meste er tatt helt av....hi hi.

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Ons Nov 06, 2002 11:17 Tittel:

Vi har roet ned planlegginga litt nå ettersom vi jobber masse ekstra og det snart er jul - som vi planlegger istedet.

Dessuten er søsteren til Odd Erik gått en dag over treminen sin så vi venter jo spent på et lite tante/onkelbarn også. Vi håper den lille titter ut før helgen da. Har kjøpt masse nydelig babytøy og kan ikke vente med å få gitt det bort i barselgave

En litt mindre god nyhet vi har fått er at faren til ei venninne døde av kreft igår. Så på tirsdag skal vi i begravelse i samme kirke som vi skla gifte oss. Det kommer til å bli merkelig. Til nå har vi jo bare gått og gledet oss og forbundet kirka med glede, men nå skla den fylles med sørgende mennesker. Og så jeg som hater begravelser da... Men vi tenker masse på henne og synes vi må gå for vi kjente avdøde godt.

Kirken vi skal gifte oss i ja. Vemundvik kirke - ca 1 mil utenfor Namsos. Vi er så heldige at Namsos prestegjeld disponerer fire ulike kirker, men det var likevel aldri noe problem å velge kirke. Hadde bestemt oss for Vemundvik leeeeenge før det ble satt noen dato. Så 30. august 2003 klokka 12.55 stiger jeg ut av bilen utenfor kirken. Gleder meg vanvittig. Kirken er en gammel trekirke i lyse pastellfarger og med store vinduer. Den er ikke akkurat så innmari stor, men utrolig sjarmerende. Det ser faktisk ut som om den holder på å brekke i midten, så kirketjeneren sa vi fikk satse på at den sto ett år til .... he he. Vi håper da det.

Vielsen er satt til å vare i en time og etter det skal vi til Botnan (et sted i Vemundvik) og fotograferes om været holder seg. Da får vi med sjø og masse fine fjell og det synes jeg er ganske viktig. Vi skal enten ha onkelen til Odd Erik som fotograf eller så hyrer vi inn ex-dama til broren min. Hun er ikke fotograf av yrke, men utrolig flink på det feltet. Vi valgte dette ettersom de lokale fotografene skulle ha en liten formue for oppdraget - grøss....

Etter vielsen samles 30 familiemedlemmer, forlovere, toastmaster og brudepiker til middag i Centrum forsamlingshus. Dette ligger 600 meter fra kirken, nær sjøen og er et helt fantastisk grendahus. Menyen er vel mer eller mindre planlagt, og vi håper den ikke drøyer mer enn to timer. Jeg har problemer med å få pappa og sambo til å holde taler så nå ser det ut som om bare hans forlover er på talelista. Min forlover streika totalt. Så den som lever får se hva dette ender med....

Vi håper jo såklart at alle kaffegjester kommer også. De skal ankomme Centrum tre timer etter middagens start, og da kommer de i buss fra Namsos sentrum....Dette for å få dem samlet og for å hindre parkeringskaos. De som ikke må innom sentrum på sin ferd får komme seg til lokalet for egen maskin. Men det går sikkert bra. Bussen returnerer til sentrum klokka 02.00 og klokka 04.00. Forhåpentligvis titter 130 personer innom oss denne dagen.

Vi har ennå ikke gått til innkjøp av kjole og antrekk til han, det får vente til etter jul når feriepengene er skattefrie og juleribba er trimma av...

Til Toppen

Madden

Erfaren bruker

Ble Medlem: 30 Okt 2002

Skrevet: Ons Nov 06, 2002 15:45 Tittel:

Tjihi! vi har da ikke tatt av selv om vi planlegger i hytt og gevær!

Hva skal vi ellers kose oss med i den lange ventetida!

Trist med faren til venninna di, slik er det engang med alt..glede og sorg vandrer arm i arm. Tror nok at du kommer til å glede deg over bryllupet like fullt neste gang du besøker kirken allikevel!

Tenk nå er det ikke lenge igjen!

Lykke til med familieforøkelsen i helga! alltid koselig med nye tante-barn!!!

Stooor klem fra Maddie

(som nå har blitt FRUE!!!!)

"Å være en kvinne er noe så underlig, så komplisert og forvirrende, at bare en kvinne kunne klare det" - Søren Kierkegaard -

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Tor Nov 07, 2002 22:02 Tittel:

Idag fikk vi bilder av kirka....Vi var der på "sightseeing" klokka 7 en morgen i juli, og bestemte oss for å ta bilder for å gjøre det enklere med pyntingen osv. Da husker vi i allefall hvordan det ser ut....Og vi gleder oss ikke noe mindre akkurat.

Men skrekk og gru Den blå mappa mi er borte.....Har lett i hele huset, men finner den ikke. Og jeg som hadde alt inni den - meny, gjesteliste, adresser, tlf nummer - ja alt.....Jeg er alldeles fortvila for tenk om jeg må gjøre det om igjen - grøss. Forhåpentligvis har jeg lagt den fra meg hjemme hos svigermor (to be...hi hi ) så jeg må dit å lete i morgen - eller hjemme hos mamma, men det tviler jeg på, for til nå er hun ikke akkurat verdens mest entusiastiske person når det kommer til bryllupet mitt. Hun synes nok at det er gansje merkelig at "småungene" plutselig blir store og klarer seg selv. Og et bryllup er liksom punktum finale. Frykta mer for at pappa skulle ha det sånn for jeg har alltid vært typisk pappa jente, men det virker som om det går bra det. Har vel greid å overbevise han om at jeg faktisk ikke slutter å komme hjemmom selv om jeg blir gift

Da er foreldrene hans mer entusiastiske, men det kan jo komme av at lillejenta deres alt er gift det da. Og det at hun gjorde det i all hemmelighet tror jeg tynga dem litt. Så nå ser de sikkert fram til å få delta i et bryllup iallefall. Må kjøpe inn masse kleenex til svigermor da, for hun blir så raskt rørt og gråter en skvett titt og ofte

Ja ja, det var deilig å få lufta tankene litt ikveld også. Blir spennende å lese dette på nytt når ett år er omme....

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Man Nov 18, 2002 14:42 Tittel:

Long time, no see....

Jeg har fortsatt ikke funnet den blå mappa så gjestelista er sporløst forsvunnet fortsatt. Men jeg har såvidt begynt på en ny en, for jeg har da såpass til kontroll over hvem jeg skal be - tror jeg. Og siden der er såpass lenge til haster det ikke så fryktelig heller da.

Nå har vi bestilt bryllupssuite på et koselig pensjonat i Namsos. De skulle ha 1200 kroner, og da får vi rom med boblebad, champis og frukt når vi kommer til rommet. Høres avslappende ut....hihi. Men det var bra vi bestilte nå for det er ganske stor rift om dette rommet.

Vi har også bekrefta musikken. Det blir en duo som kaller seg S.H.O.W. De spiller bare gitarer av ulike slag, og holder et sabla liv. Dessuten spiller de ikke "svensktoppar", noe som gleder meg. De er litt mer rocka og satser mer på Eagles, Bruce Springsteen osv. Passer oss kjempegodt. Og så skulle det ha bare 3500 kroner for jobben - weeee..... Det var jo det beste, for det er jammen ikke billig med levende musikk.

Vi har også funnet ut at vi må ha 7 servitører. Minst to av dem skal stå i baren etter middagen, og de resterende 5 får løpe litt i mellom. Forhåpentligvis blir det venner av foreldrene våre så vi slipper utgiften med å hyre servitører noe sted. Svigermor skal forhøre seg litt rundt omkring i løpet av uka. Synes det er litt OK å vite hvem ig hvor mange man har å forholde seg til. I tillegg skal vi hyre inn en kokk som kan holde det hele sammen. Så har vi toastmaster og to vertspar som skal holde det hele sammen i forhold til gjestene. Tror det blir kjempegreit jeg. Men det er jo spennende da. Først var jeg litt i tvil om to vertspar, men så klarte jeg å overbevise meg selv om at det kom tilå fungere godt. De skal dessuten ta ansvar for pyntinga av både kirke og lokaler.

Vi har også funnet ut hvordan vi skal ha lokalet pynta. Det er klart at det ikke blir noen vaser med blomster i. Vi skal ha hvite duker og på disse skal vi sette masse te-lys på speilfliser og innimellom disse skal det ligge einekvister. Tror dette blir dritbra, men det er jo viktig at det ikke blir for brannfarlig heller da Uansett kommer dette til å bli skikkelig koselig, enkelt og billig (noe som faktisk er litt viktig for oss). I tillegg skal vi ha hvite ballonger og sølv serpentiner rundt omrking i lokalet. Gleder meg til å se det ferdig.

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Man Nov 18, 2002 14:51 Tittel:

Jeg er fortsatt ikke blitt tante

Hun er to uker over termin nå, og skal legges inn på sykehus idag, så det blir igangsatt i kveld tror jeg. Jeg gleder meg masse for dem, men det er med delte følelser jeg kommer tilå ta imot dette tantebarnet.... Synes det er utrolig koselig at de får sin førstefødte, men på en annen side har presset mot oss økt føler jeg. Sambo vil gjerne ha barn og mora hans vil så gjerne bli farmor, men jeg vil ikke ha unger.....grøss. Sambo har til en viss grad akseptert min avgjørelse, men det virker ikke som om andre har det. Nå har jeg gått med på en unge etter bryllupet, men det er bare fordi jeg føler at presset er så stort. Jeg vil ikke miste friheten jeg har nå, og da bryr det meg lite eller ingenting om alle sier at det hadde vært kos med unger. De som har dem forguder dem sikkert, men tenker ikke folk på at det faktisk finnes oss som kan tenke oss et liv uten disse små krabatene?

Uansett kommer vi nok ikke til å se like mye av svigers etter at ungen er født, men det er vel helt normalt i starten? Håper bare hun ikke glemmer at hun har en sønn også. Da er det bedre med svigerfar og kona hans. Han er litt mer jordnær når det gjelder dette, for han har alt to ste barnebarn fra før.

Jada, jeg er sikkert egoist og det som verre er, men jeg orker ikke dette presset. Ikke at noen sier noe, jeg bare føler det, og jeg kommer til å bli deprimert av det til slutt.

Likevel ser jeg da fram til å se denne lille.....

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Tir Nov 19, 2002 12:35 Tittel:

Jippiiiiii!!!!!

Jeg får reise på bryllupsreise likevel. Og jeg får bestemme hvor også. Min kjære ovverraska meg totalt da han sa ja. Trodde virkelig jakta betydde alt for han, men det var visst ikke som jeg trodde da

Jeg ble så utrolig glad, så nå er det bare å fordype seg i star tour og sagas internettsider. Gosh, så deilig....Nå er det bare å bestille. Men hvor skal vi reise? Vi er ikke så utrolig glade i strender og sydenliv vi. Har tenkt på Praha eller New York, men det er jo lang tid igjen på å bestemme seg da.

(Har ikke blitt noen baby enda forresten....)

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Tor Nov 21, 2002 14:27 Tittel:

Babyen er kommet. Han ble født på morgenkvisten igår etter en lang og strabasiøs fødsel. Det ble til slutt keisersnitt. Veide 3390 gram og 52 cm, og skal hete Tor Arne tror jeg. Nå er han overført til et annet sykehus da han hadde svelget en del fostervann som var forurensa og hadde lavt blodsukker. Siste meldinga derfra er at han har det etter forholdene bra og er på bedringens vei. Så nå er jeg tante - selv om jeg ikke vil kalle meg det da.

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Man Nov 25, 2002 11:53 Tittel:

Nå er det bare å shoppe fyrverkeri......Vi snakka med brannvesenet om å sende opp fyrverkeri, men de kunne ikke svare på dette trodde de, så vi fikk beskjed om å ringe politiet. Det gjorde vi og fikk snakke med lensmannen himself, og han er skikelig real. Sa JA umiddelbart og så ikke noe problemer med det. Vi ble så skrevet inn i datasentralen deres på "spesielle hendelser i 2003". Og vi fikk jo noen retningslinjer å følge da - hadde ikke venta annet.

* Vi må holde i fjæra utenfor lokalet og sende rakettene utover sjøen

* Ingen "bomber" som skal stå på bakken

* Alt må sendes opp før klokka 23.00 og ikke vare så alt for lenge.

Jeg ble dritglad da han var så positiv. Det kommer til å bli så utrolig stilig. Vi har jo såklart en stor fordel med det at vi skal holde hele kalaset 30 meter fra sjøen. Nå gleder jeg meg enda mer.

Vi skal handle inn fyrverkeri i romjula, så må vi finne en sikker måte å oppbevare det på. En vi kjenner stiller kanskje våpenskapet sitt til rådighet, så vi får se om vi tar imot tilbudet og legger det inn der.

Jeg er så utrolig glad. Det kommer til å bli så fint

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Man Nov 25, 2002 14:06 Tittel:

Jeg klarer ikke å holde meg unna bryllupsforberedelsene. Nå har jeg starta på invitasjonene. Jeg hadde egentlig laga "smaksprøver" på ulike, men har ikke klart å bestemme meg før nå.

Jeg bruker et 1/2 A4 ark som jeg bretter 2 ganger så man får en midtside og to "klaffer". Arket er ganske tykt og det ble lilla etter mye om og men.

Selve invitasjonen printer jeg på et grått ark - får tre stk på et A4 ark. Istedet for å klippe rundt disse river jeg istedet for å få en mer "lodden" kant.

Så limer jeg dem midt på den lilla "midtsiden". Da kan jeg enkelt brette klaffene over og forsegler med lakkstang (gull) og stempel med hjerte på.

Det blir skikkelig stilig. Og på dette viset trenger jeg ikke konvolutt (iallefall ikke for dem som skal i nærområdet)

Men såklart streika printeren når jeg drev med dette. Og jeg som skulle ha skrevet ut festprogrammet igjen også. knurr.....Det er så himla typisk, men jeg får vel kanskje ta det som et tegn på at jeg ikke skal drive med dette akkurat nå da? Når invitasjonene er ferdige skal de legges i en skoeske og stues vekk i skapet på soverommet en stund.

Nå er det bare 9 måneder igjen..... Gleder meg masse.

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Man Nov 25, 2002 14:11 Tittel:

Har fortsatt ikke funnet den blå mappa mi. Trodde den var i bilen, men da jeg ikke fant den der ble jeg veldig bekymra gitt. Tror jeg skal spørre monjamannen om han har sett den i det siste - selv om han ikke hadde gjort det sist jeg spurte. Men av og til får jeg følelsen av at det er standardsvaret, så det skader ikke å spørre en gang til

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Søn Des 01, 2002 14:17 Tittel:

Nå er det blitt en stund siden jeg skrev, men så har det ikke skjedd så mye i det siste heller da. Siden jeg valgte forlover har jeg lidd valgets kval. Har jeg valgt riktig? Hun som jeg spurte har jeg kjent hele livet, men vi har holdt mest sammen siden 1996. Det er henne jeg har holt mest kontakt med i den siste tiden. Likevel ha underbevisstheten min svirret tilbake til ei venninne jeg har kjent siden barndommen, og som jeg holdt mest sammen med da.

Så egentlig kan jeg dele livet mitt i to mellom to venninner. Dette har vært et problem, men nå har vi bestemt oss for å ha to forlovere hver. Det viste seg at monjamannen også har tenkt i de baner, men ikke sagt noe (typisk). Så han var ikke tung å be da jeg la fram forslaget.

Jeg føler ikke at det kommer til å bli noe annerledes med to forlovere heller, bortsett fra at jeg kan grue meg dobbelt så mye til utdrikkningslaget da. De to jeghar valgt er jammen ikke å spøke med, men jeg tror nok monjamannen får det verre

Nå skal vi dra for å se på babyen. Han er en og en halv uke nå, og vi har enda ikke sett han. Vi har det da så fryktelig travelt. Jobber masse og pusser opp huset i hver eneste ledige stund. Glad jeg ikke skal gifte meg i nærmeste framtid for da hadde det gått ille med planleggingen gitt

Til Toppen

Håper

Meget godt kjent..

Ble Medlem: 07 Nov 2002

Skrevet: Fre Des 06, 2002 15:20 Tittel:

Heisann monja, og takk for hilsen i dagboken min.

Og lykke til med oppussing av hus og planlegging av bryllup. Får nesten lyst til å gifte meg når jeg leser dagbøkene her inne

God helg fra Håper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Ons Jan 01, 2003 22:25 Tittel:

GODT NYTT ÅR!!!!!

Endelig har 2003 kommet og jeg kan slutte å si..."når vi gifter oss til neste år".

Det er bare 8 måneder igjen, og det kjennes ut som om det ikke var lenge siden det var 13 måneder igjen. Vi har planlagt og stressa, men jula har vært rolig. Nå skal vi begynne å betale alt vi har planlagt - grøss - og jeg håper virkelig vi holder oss innenfor budsjettet. Men det vil vel tiden vise.

Først skal det vekk noe juleribbe og så får man ta andre bekymringer som de kommer.....

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Søn Jan 05, 2003 15:09 Tittel:

Nå er det "bare" 236 dager igjen til den store dagen, og jeg har funnet igjen alle papirene mine. Til og med den blå mappa som jeg har lett så lenge etter.

Idag har vi forandra på gjestelista igjen, men nå er den endelig. Skal skrive ferdig innbydelsene i februar og sende dem ut da. De er nemlig etterlyst blandt gjestene våre Tror jammen de er utålmodige jeg. Prøvde å forklare det bort med at mange planla ferien sin og sånt nå, og de har vel egentlig rett i det. Mange av de vi kjenner bruker å ta fri ungene fra skolen første uka etter sommerferien (!?!) og reiser til Syden da. Det er jo så billig sier de Og i og med at vi forandra den litt har vi jo frigitt litt plass. Nå er vi nede på 118 stykker isedet for 130 stykker, og det passer liksom litt bedre.....Både plassmessig, og ikke minst er det en fordel ettersom det bare var servise til 120 stykker - ups. Likevel tror jeg glass kan bli et problem, men jeg kan ta med noen hjemmefra og kanskje kjøpe noen billig på IKEA eller Europris.

I morgen skal vi innom på et grossist firma og hente priser på middag. Vi skal ha:

oksestek (ferdig stekt)

poteter i bøtte (ferdig skrella)

grønnsaker

saus

til 40 personer.

Og så skal vi ha nattmat da:

Sodd

Poteter i bøtte

Gulrøtter

til 120 personer. Har regna litt på det og sodd med tilbehør til 120 personer kommer på ca 1100 kroner tror jeg. Det synes jeg ikke var så ille akkurat. Tror hele middagen kommer på omtrent 5000 kroner og det kan man da absolutt leve med.

Funderer også på hvordan man skal gjøre det med servitører. Skrev en tråd på KG om akkurat det, og de fleste sa at man lønna servitører med 100 kroner timen. Skal de jobbe i 10 timer hver blir det 5000 kroner for vår del. Synes det er alt for dyrt. Men så er jeg ikke så sikker på om man trenger så mange som 5 heller da. Kanskje jeg skal skrive inn en tråd om det nå? Hvor mange servotører folk hadde i sine bryllup?

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Søn Jan 05, 2003 15:19 Tittel:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...ht=servit%F8rer

Tenkte jeg skulle legge inn link til tråden om lønn til servitører. Kankje være kjekt å ha for hånden

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Søn Des 29, 2002 20:24 Tittel: "Lønn" til servitører.....

Vi skal etterhvert hyre inn servitører som er venner av foreldre og sånt. Hvordan skal vi best mulig gi dem "lønn" for at de orker å stille opp? Noen som har erfaringer med at de får mer enn å være med på festen? Det blir totalt 8 stykker.

monja og monjamannen gifter seg

30. august 2003!!

Vi glær oss.....

Til Toppen

lindus

Ganske godt kjent..

Ble Medlem: 24 Sep 2002

Skrevet: Søn Des 29, 2002 21:10 Tittel:

Vi brukte servitører som er kamerater av svigerfar, og de fikk en flaske rødvin og en blomst som takk for hjelpen:-)I vennegjengen til svigerforeldrene mine pleier de også å hjelpe hverandre til andre tilstelninger.LYKKE TIL MED BRYLLUPET

"ET EKTESKAP ER MER ENN 4 BEIN I EN SENG"

Til Toppen

gleder meg!

Ganske godt kjent..

Skrevet: Søn Des 29, 2002 22:25 Tittel:

Vi har tenkt å spørre noen jenter som jeg har trent i flere år til å hjelpe til med serveringen. De er 17år, og vi har tenkt å gi dem en gave. (sølvsmykke e.l) og ett par hundre kroner!

Og håper at det er greit?!

Lykke til!

Til Toppen

Augustbrud02

Superaktiv bruker

Skrevet: Man Des 30, 2002 08:43 Tittel:

Vi gav våre servitører 100 kroner timen, og det tror jeg er helt vanlig. De fleste var bare til middagen var ferdig, men vi burde absolutt hatt flere servitører etter middagen også!

Vi hadde et fantastiske bryllup 10.08.02: http://home.no/augustbrud02/

Til Toppen

Imax

Meget godt kjent..

Ble Medlem: 17 Jul 2002

Skrevet: Man Des 30, 2002 09:51 Tittel:

Det er veldig hard jobbing å servere i bryllup. Gjorde dette i sommer for en gammel klassevenninne, og jeg jobbet i over 12 timer. Og fikk kun takk (jeg måtte kjøre langt også), ingen kompensasjon

Jeg synes det er rimelig med passe kompensasjon, 100,- timen (men blir det over 10 timer - gi fast pris, eks. 1000,- eller 500,-). Gi heller penger enn ting (vin, blomster, armbånd), da ting ofte koster penger det også, og da er det bedre å kunne ha cash (ekstra lommepenger!).

Det er fint at folk stiller opp og gjør "dugnad", men det er viktig å ikke utnytte det heller. Hele helgen går for de som jobber, de sliter hele lørdagen og må hvile hele søndagen (og kan ikke ta'n helt ut på fredagen før....). Det er ikke der man skal spare pengene...

Klem fra Imax ;o)

Til Toppen

Tjorven

Ganske godt kjent..

Ble Medlem: 21 Jun 2002

Skrevet: Man Des 30, 2002 09:57 Tittel:

Veldig enig her. Servitørene fortjener virkelig en grei lønn for dette arbeidet, for det er hardt arbeid og de er veldig viktige brikker i bryllupet! Avtal en pris med dem på forhånd også, slik at de vet hva de får. Ikke gi for lite her heller og ikke sats på å gi bort gaver istedenfor vanlig lønn.

-Farbror Melker, varför badar du alltid med kläderna på?

Til Toppen

Tusenfryd

Hjelper til!

Skrevet: Man Des 30, 2002 11:53 Tittel:

Vi hadde venner og sånn som serverte, de hadde fint gjort det for et par falsker vin. Men vi trengte mange, derfor hadde vi også arbeidskolleger av svigerinnen min etc. De hadde jo ikke noe forhold til oss, derfor måtte de få betaling, og da gjorde vi selvsgat ikke forskjell.

Vi utgikk fra 100,- timen, og noen begynte tidlig og gikk før noen begynte senere, og ble til slutt. Det ble ti timer på hver. Og det fikk de altså en tusing for.

I tillegg til at det var visst et helvetes nachspiel på vår sprit til den lyse morgen. Dette var helt greit og avtalt tror jeg også... de skulle jo gå sist så... og det gjorde de.

Tusenfryd

Til Toppen

Turi

Gjest

Skrevet: Man Des 30, 2002 14:36 Tittel:

En kollega av samboeren min skal servere sammen med noen hun kjenner, og som hun har servert en del sammen med før.

Hun ville gjøre det som en vennetjeneste, men vi insisterte på at hun og de andre skal ha lønn for strevet. Så vi har avtalt kr. 100 i timen.

De gjør en så viktig jobb at det skulle bare mangle at de ikke skulle ha noe for det. Vi får erfarne og flinke servitører, så vi synest hundrelappen pr.time er rimelig og greit.

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Man Jan 06, 2003 14:37 Tittel:

Tenkte bare jeg skulle legge inn linken til

Brudekjolen min!

Til Toppen

bitten242002

Nybegynner

Ble Medlem: 27 Nov 2002

Skrevet: Tir Jan 07, 2003 17:01 Tittel:

Hei Monja,

Så fin kjole du har valgt da:)Har du bursdag 10 August??Det har jeg og hehe.

Lykke til!!

Til Toppen

K.

Superaktiv bruker

Ble Medlem: 12 Nov 2002

Skrevet: Tir Jan 07, 2003 17:43 Tittel:

Hei Monja!

Har sittet og lest litt i dagboka di - arti

Har sett at du skal forsegle invitasjonene med

lakkstang i gull, og hjertestempel, og da lurer jeg

på hvor du har fått kjøpt det? Jeg har også tenkt den samme

tanken, men har funnet bare rød lakkstang, og alle mulige andre stempelmotiver enn hjerte... Det er jo hjerte jeg vil ha!

Håper du kan hjelpe meg

Lykke til vidre med planlegginga!

Klæm fra K.

Vi giftet oss 12.07.2003

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Tir Jan 07, 2003 23:24 Tittel:

Åh, så koselig med besøk da jenter Jepp, jeg har bursdag 10. august. Det er en skikkelig fin dato det.....

Lakkstang og hjertestempel har jeg kjøpt hos PanduroHobby, men jeg har sendt deg en pm på det. Håper du finner det du leter etter - og lykke til med planlegginga

Trodde jeg hadde gjort meg ferdig med gjestelista for et par dager siden, jeg, men nå har jeg kutta ned litt til . Så nå er det en total på "bare" 110 personer. Det er jo masse folk likevel det. Og siden de fleste kjenner hverandre godt fra før kommer det nok til å bli moro. Ikke bare for oss, men for dem også . Og det at jeg kanskje ikke klarer å snakke med alle iløpet av kvelden tar jeg alldeles med ro. Jeg skal nok få tid, for kjolen min er uegna til dansing, og da blir det nok masse tid til å "mingle" litt.

Vi har fortsatt ikke fått pris på maten, men skal ringe dem i morgen... At det blir "kompispris" gjør det jo bedre. Jammen godt det finnes kontakter i ulike bransjer.

Skal også bestille blomster og kake snart. Og så skal vi ha fotograf til å ta et lite album med "actionbilder" fra vielsen, så han må vel bestilles snart. Tror han skulle ha 500 kroner for det. Resten av bildene skal vi ha en såkalt amatør til å ta. Tror det kan bli bra jeg. Skal fotograferes med både digialkamera, speilreflekskamera og to andre kamera, så det blir nok bilder. Vi skal også bruke digitalkamera til å fotografere gjestene etterhvert som de kommer, og så redigere det om til sort/hvitt, og så ha det i gjesteboka vi skal lage. Alle gjestene får skrive sin hilsen, og så setter vi inn bilder av dem over. Tror det blir kjempebra.

Siden jeg ikke vil ha noe ordinært album fra bryllupet, men en scrapbook, istedet tror jeg at jeg kjøper et album der jeg får plass til gjestedelen først og så kanskje resten av bildene og litt tekst etter det. Er sikkert mye enklere å ha det samlet i en bok. Men jeg MÅ ikke nei....Vi får se om jeg finner noen egnet album når jeg drar til Oslo.....

Nå får jeg håpe at alt går på skinner framover, og at jeg endelig er ferdig med å justere på gjestelisten

Til Toppen

Håper

Meget godt kjent..

Ble Medlem: 07 Nov 2002

Skrevet: Ons Jan 08, 2003 10:08 Tittel:

Kjempefin kjole

Klem fra Håper.

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Ons Jan 08, 2003 14:51 Tittel:

Tusen takk for at du skryter om kjolen min, Håper *blir jo helt forlegen jeg....*

Idag ble det klart at middagsavtalen gikk i dass.....knurr Så nå må vi finne en annen løsning på den....jaja....

Vi ringte også på klær til sambo idag. Det finnes hele tre butikker som driver med dress og herreklær i byen ,og to av dem hadde aldri hørt om diplomatfrakk før . "Ehhh, sånn nesten ned til knærne dressjakke vet du" stotra sambo - "Nei, det har vi ikke" var svaret. De gidda ikke å sjekke om de kunne skaffe heller engang

Men så ringte vi til dem som omtaler seg selv som spesialister på dress... De hadde vettu og for både jakken og buksa kosta det 3100 kroner. Mulig at jeg er helt på bærtur nå, men det var ikke så ille det vel? Nå aner jeg ikke hvilket meerke det var, men det er liksom ikke vesentlig heller da. Så nå blir det sort jakke/bukse, grå vest og hvit skjorte på gutten. Hadde det bare vært like enkelt for meg - sukk....

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Tor Jan 09, 2003 22:23 Tittel:

Idag dro vi til gudmora mi, som jobber på ei blomstersjappe her, for å finne blomster til bryllupet. Så nå er den bestemt - det ble en enkel bukett med roser, eføy og brudeslør. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg en bukett med hvite roser jeg da, men kanskje det blir teit med hvite roser og brudeslør? Alt det blir alt for hvitt? Skal innom i morgen for å bestemme det endelig og da skal jeg høre med de. Og så skal vi ha tre små brudepikebuketter med bare tre roser og litt brudeslør, og fem knapphullsblomster. Sambo skal jo ha, han har to forlovere og vi har to fedre, så....Alt dette kom på mellom 2000 og 2500 kroner. Vi skal ikke bestille kirkepynt fra dem for det skal vi lage selv av ting vi finner ute. Mamma er en kløpper på sånt, og til begravelsa til farmora mi hadde hun laga all pynten i kirka.....Hun babler allerede om furu og rogn så vi får se. Det er jo ikke mye av blomster igjen utenørs den 30. august, så....

Skal også prøve å ta kontakt med hun som skal sy kjolen min snart. Tenk, det er 8 mnd igjen, og jeg er er stressa for at den ikke skal bli ferdig i tide...hihi. Neida, det er nå helst prisen jeg sikler etter. Blir det dyrere enn å bestille den gjør jeg heller det. Skal ta mål og maile henne i morgen så hun kan regne ut hva stoffet kommer til å koste etc. Jammen meg mye man skal huske også....

Vi holder nemlig på å skrive budsjett gitt....Nå skal pengene virkelig få bein å gå på

Sist endret av monja den Fre Jan 10, 2003 20:47, endret 1 gang

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Fre Jan 10, 2003 20:46 Tittel:

Har bestilt blomster idag Det ble en nydelig bukett med creme roser, brudeslør og eføy....Det ble ikke så hvitt som jeg trodde likevel, så jeg gikk for creme jeg. Men så har jeg tenkt myyyye til og fra og da. Hadde med bilde av kjolen min nedover idag så de fikk se den også. Så nå henger jeg på tavla deres over kommende bruder I tillegg blir det 5 knapphullsblomster og 3 brudepikebuketter. Kom på mellom 2500 og 3000 sa de, og det synes jeg ikke er så veldig dyrt akkurat.

Det har blitt så virkelig nå. Jeg kan nesten ikke tro at det snart går mot lysere tider, og at dagen kommer nærmere og nærmere. Før jul var det på papir, men nå er det liksom begynt å vokse litt. Spennende.....

Var innom min kommende svigermor idag, og hun foreslo at hun, monjamannens pappa (de er skilt), mine foreldre og vi spleiser på middagen. Da blir det ca 1300 på hver - totalt 5200 kroner. Det hadde vært toppers da, men vi må nok diskutere det med de andre først. Da skal vi i såfall be alle tanter og onkler på middagen også.....Huff, for et styr. Heldigvis er det rimelig lenge til da, så vi har tid til å forandre enda en stund. Fram og tilbake er like langt...... Kanskje vi skal be foreldrene våre på "planlegge bryllup kaffe" en kveld? Hadde i såfall vært skikkelig kos det da.

Nå har jeg også begynt å lure på om jeg skal sende bestiling på kjolen framfor å få den sydd, men da må jeg sikkert kjappe meg, så jeg får den i god tid. Aner ikke hvor lang tid det tar jeg.....Skal maile dem etterpå tenker jeg.

I morgen skal vi innom lokalet vi skal ha festen. Skal se på bordene, finne ut hvordan vi skal ha det, skissere og prøve å lage bordkart. Skal også lure med meg det digitale kameraet vårt så vi får tatt litt bilder. Kan være greit å ha til senere så vi ser hvor bord ol skal plasseres.

Det var iallefall dagens gjøremål i forbindelse med bryllupet. Synes vi har kommet godt igang jeg. Skal lage ferdig innbydelsene i helga også så er jeg ferdig med det

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Fre Jan 10, 2003 22:34 Tittel:

Sendte mail til henne med kjolen i USA, men nå tviler jeg igjen, for jeg har akkurat fått mail fra henne som skal sy den her - hun kan begynne på skjørtet nå.....

Skal sende over målene mine i morgen, så får vi se hva det blir til - jippi, vi er igang.....

Lurer bare på prisen jeg

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Søn Jan 12, 2003 00:28 Tittel:

WEEEEIIIII!!!!! Har printa ut alle innbydelsene......*stolt av meg selv altså* Nå gjenstår bare å sette dem sammen til noe kreativt da Tenkte jeg skulle gjøre det i kveld og jeg. Ikke mye søvn på meg nei....

Vi var på Vic og titta på diplomatfrakk idag og monjamannen syntes den var kjempefin. Dessverre var den de hadde der litt for liten for min bredskuldra brudgom så de må bestille opp noen til Og den de hadde var sort, noe han ikke ville ha. Nå ville han ha grå dress med sort vest istedet. Det kan jo bli skikkelig stilig det. Og sorte sko såklart. Så i februar skal noen av de første kronasjene få bein å gå på.

Har sendt over mål til hun som skal sy brudekjolen min idag. Hun skal visst begynne på skjørtet nå tror jeg. Det blir i brudesateng og organza. Blir sikkert kjempefin. Så håper jeg hun gjør den hel istedet for todelt som originalen er. Hadde vært kjedelig om den "sprekker" opp midt under bryllupet også.

I morgen skal vi besøke lokalet vi har leid for å ta litt bilder, skissere litt og se hvordan bordene er. Skulle egentlig idag, men det ble visst ikke. Alt for travelt til det.....

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Søn Jan 12, 2003 23:31 Tittel:

Idag har vi laget oss en egen

Bryllupsside på Bröllopstorget

Til Toppen

Solstrålen

Erfaren bruker

Skrevet: Ons Jan 15, 2003 20:18 Tittel:

Heisann Monja!

Tenkte jeg skulle skrive en hilsen her i dagboka di! Du er så produktiv, blir helt svett av å lese dagboken din! Strever selv veldig med å finne ut hvordan vi vil ha invitasjonene nå... Vanskelige greier! Buketten din høres flott ut, kanskje mest fordi den virker litt slik jeg ønsker min! Kjolen din er også veldig fin! Den er litt anderledes, og det er stilig! Min kjole er veldig meg, veldig klassisk, og veldig krevende! Gleder meg til å stå brud Dagene kan liksom ikke gå fort nok!

Lykke til videre i planleggingen!

Klemmer fra en nygift Solstrålen!

May the angels protect you, and sadness forget you....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Tor Jan 16, 2003 13:38 Tittel:

Heia Solstrålen! Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi. Lykke til videre i planleggingen.....

Nå er invitasjonene nesten ferdige, men når jeg går gjennom gjestelista og sjekker (for n'te gang) navnene der mot dem jeg har skrevet innvitasjon til tror jeg at jeg har glemt noen - grøss Så nå må jeg sjekke en gang til og eventuelt printe ut noen til.....høh..... Satt i hele går kveld og forsegla dem med lakk og stempel, og jeg som trodde at en lakkstang var nok. Hvor feil kan man ta Så nå har jeg kjøpt en til og skal ta resten før jeg drar på jobb igjen i 14 tiden. Har ca en time på meg da.

Vi var ute i lokalet vi har leid på søndag og parkerte bord slik vi kan tenke oss å ha dem. Men på grunn av at det forhåpentligvis kommer masse folk ble det fryktelig trangt med småbord for 4-6 stykker. Så for å frigjøre mer dansegulv satte vi sammen til "små" langbord på 10-14 personer istedet. Tro om ikke det blir litt mer sosialt likevel? Kanskje vi klarer å blande folk litt også. Så satte vi bordet vi skal sitte ved i en krok slik at vi har toppers utsikt mot alle, bortsett fra ett 14 manns bord vi ikke kommer til å se. Ja ja, vi får ta den endelige avgjørelsen når foreldrene våre skal være med. Kan ikke se for meg at mamma bare skal gå å nikke uten å si noe i det hele tatt Hun har som regel alltid noe hun skulle ha sagt hun.....

Vi talte til og med teskjeer..... Men det var jammen ikke så teit det, for det mangla 5 stykker.....hva om vi ikke hadde oppdaga det før på bryllupsdagen? Gosh, det hadde blitt et problem det Nå kan vi iallefall ta med noen hjemmefra eller noe.....Ellers var det nok av det meste....

Og prisen på kjolen? Mellom 5000 og 6500 kroner. Ikke noen upris synes jeg. Sydd på mål, og antakeligvis i hendene mine før påske. Gleder meg masse.

Men nå må jeg gjøre ferdig invitasjonene......og kanskje begynne å levere ut noen?!?

Til Toppen

K.

Superaktiv bruker

Ble Medlem: 12 Nov 2002

Skrevet: Fre Jan 17, 2003 14:10 Tittel:

Hej Monja!

Jeg vil bare at det er koselig å lese i dagboka di

Har ikke ordna meg selv, men kanskje jeg skulle ha gort det??

K.

Vi giftet oss 12.07.2003

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Fre Jan 17, 2003 14:53 Tittel:

Heisann K.

Du burde absolutt skrive bryllupsdagbok Jeg skal printe den ut og ha den i albumet vi skal lage i forbindelse med bryllupet. Koselig det blir med alle de fine hilsenene fra andre, og minnene fra hvordan vi planla.... Så jeg anbefaler det på det sterkeste

Nå har vi levert ut de første innbydelsene Vi fant ut at vi skulle ta en runde med dem i går kveld, men enda er det mange igjen da. Noen må jo sendes, men jeg gidder ikke å bruke 300 kroner i porto når mesteparten kan leveres i lokalområdet. Da stikker vi heller innom med dem - og det er ingen som har sagt "nei" enda da

Og i helga skal jeg se litt mer på bordkortene. De er sånn halvferdige, men jeg skal ha en liten detalj på dem som jeg kom på igår. De er laget av marmorfarget (lys lilla/rosa) papir, med en rose i lilla eller lys lilla og perler i et hjørne. Rundt denne "buketten" er det knytt en hvit sløyfe, men nå skal jeg lime på doble hjerter i gull under dem igjen. Det blir så søtt. Så skal jeg skrive navn med sølvtusj, og henge den på glassene med en liten sølvfarga klesklype.....Blir bare såååå nusk tror jeg

Vi ordna også bordplasseringa til middagen i går. Det ble et E-bord med plass til 55 personer. Faktisk ble jeg veldig fornøyd jeg Så nå er det bare å tegne det opp og planlegge pynt o.l, men det får vente litt....

Vi eer inne i en sånn nedoverbakke igjen nå. Må holde igjen litt så det ikke går for fort fram

Sjekka priser på trykksaker idag. Vi skal designe egne kirkeprogrammer og festprogrammer, og maila layouten til et trykkeri her. For å få pris da. Og da må man jo ta i betraktning at alle kommer. Altså: 110 eksemplarer av hvert......Da ble prisen (inkl mva)....Kirkeprogram 11.82 kr pr stk..... Festprogram 50 kr pr stk. Og totalsummen: For kirkeprogram 1300 kroner og for festprogram 5500 kroner Tror vi satser på å lage dem selv jeg - slik vi egentlig hadde tenk.....hihi.....

Til Toppen

havsulen

Ganske godt kjent..

Ble Medlem: 14 Jan 2003

Skrevet: Man Jan 20, 2003 12:21 Tittel: barn og bryllup

Hei!

Takk for koselig hilsen i min dagbok! Min forlovedes bror har akkurat fått barn nummer tre, så vi har babykosen felles!

Lykke til med planleggingen videre!

klem

Til Toppen

Lijda

Nybegynner

Ble Medlem: 20 Jan 2003

Skrevet: Tir Jan 21, 2003 01:21 Tittel:

Hei Monja!

Koselig å lese bryllupsdagboken din!

Det er litt godt å vite at det finnes andre giftesyke enn bare meg. Vi skal gifte oss helga før deg. Jeg har vært på begge brudeshowene i Trondheim, og det ga meg en masse inspirasjon til planleggingen!

Lykke til videre!

Hilsen Johanne.

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Fre Jan 31, 2003 23:18 Tittel:

Lykke til med planlegginga Johanne. Det er ikke lenge til nå nei. Tiden går så innmari fort.

Fikk telefon fra hun som syr kjolen min for et par dager siden. Trodde jeg fikk den til påske, men nå kommer den kanskje alt i februar. Blir kostende mellom 5500 og 6000 og det er ikke så ille det. Og så har mamma sagt at hun kommer til å betale 5000 kroner på den Jeg hadde ikke forventa det, men hun overraska meg totalt der gitt. Jeg ble bare kjempeglad jeg. Nå blir det litt mer å rutte med andre steder.

Hun sa også at hun skulle betale middagen delvis, samt å steike kjøttkaker som vi skal ha i tillegg til steika. Det blir flott det da. Hun en nå snill og ja

Vi har også regna litt på alkoholforbruk idag. Hørte med et vennepar av oss som gifta seg i sommer. De hadde 130 gjester og da gikk det med

10 kasser øl (som ble for lite)

50 liter sprit (alt inkludert)

20 flasker vin (hadde bare til maten de)

Vi skal ikke ha mer enn 110 gjester, men har beregna følgende:

10 kasser øl

3 kasser "rusbrus"

15 flasker hvitvin

20 flasker rødvin

30 liter sprit (alt inkludert)

vet ikke helt hvordan vi skal beregne det, for noen er mest glade i øl, andre i vin osv. Da får vi heller returnere det som blir til overs da. Heldigvis for at det går. Og summen på alt dette? ca 9000 kroner...... Vi skal kjøpe inn det underveis. Vi begynner med 10 flasker hvitvin i februar. Så får vi se hva vi får råd til innimellom strømregninger og kommunale avgifter

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Søn Feb 02, 2003 15:16 Tittel:

Kjolen min er ferdig.......jippiiiii

Hun som har sydd den ringte akkurat nå og fortalte at nå hang den på dukken hennes, og venta på å bli pakka og sendt. Så det blir den i morgen. Og til en fornuftig pris - 5800 kroner. Det var jo ikke ille i det hele tatt. Og siden den er sydd på mål regner jeg med at den passer meg perfekt (selv om jeg har tatt av noen kilo i det siste tror jeg ikke at jeg har forandra meg så mye siden målene ble tatt ). Og det beste av alt - mamma har sagt hun skal betale den. Uansett tror jeg det kom litt brått på henne dette. Hun hadde nok ikke forventa at den kom før til påske. Ja ja, men jeg gleder meg masse til å se den. Hun sa at den var alldeles nydelig iallefall

Og nå over til reklamen:

Randi som sydde har hjemmeside også hun - anbefales

Oppdaterer når jeg har prøvd og alt er klart.....gleder meg gleder meg....

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Ons Feb 26, 2003 22:28 Tittel:

Har endelig fått kjolen......

Nå henger den pent og pyntelig i skapet mitt. Måtte jo bare prøve den da jeg fikk den og som jeg trodde var den for stor. Den er todelt, og må sys inn relativt mye i livet. Den falt jo ned på hoftene og det var ikke så veldig vakkert akkurat - "sæggekjole"

Men den skal sys inn til sommeren så det ordner seg nok.

Og så har sambo funnet klær også, og DA ble jeg bare imponert altså. Han har gått og kverna om at han skulle ha seg ny dress til bryllupet, men nå har han kommet på andre tanker. Han vil giftes i NORSK FOLKEDRAKT tror jeg det het. Med bunadssko og greier.....Jeg fikk se bilde av drakten og den var kjempefin. Tror han blir flott i den. Jakke, bukse, vest, skjorte, tinnknapper, bunadssko.....puh....Han blir så flott. Og så er det jo litt spesielt da. Vi skal skaffe en slik til sommeren.

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Man Mar 03, 2003 21:56 Tittel:

Puh.....forandringer igjen. Skulle egentlig ikke ha vin på festen, noe som virker vanlig, og som jeg synes virker helteit....Men nå har vi kommet fram til at vi skal lage vin selv Blir jo mye billigere det. Da kommer 96 flasker på 1200 kroner, og det er jo mer enn nok drikke for tørste trøndere....Tenker også på tanken om å lage øl selv, men det er ikke helt bestemt enda. Kan hende vi kjøper i Sverige. Vi får se. Til middagen skal vi ha "pol vin" Det har svigerfar bestemt

Vi måtte jo krympe inn på budsjettet nå som motoren klikka, men det virker da som om vi skal klare det likevel. Mamma og pappa betalte kjolen, så trenger jeg ikke å tenke på det iallefall. Den henger nå der og venter.....

Vi har en løsning på det meste da. Middag til 50 personer kommer på totalt 2500 kroner tenker jeg. Og så kutter vi desserten og tar kaker som dessert istedet. Dette fordi at kaffegjestene kommer så tidlig. Men de fleste er enige om at det er en OK måte å gjøre det på, så greit. Sånn blir det. Vi skal servere småsteik etter svigerfars oppskrift istedet for steik. Mye bedre og ikke så vanskelig å få til. Blir iallefall ikke tørr Kan faktisk lages dagen i forveien......juhuuuu.....

Vi har også vært og titta på duker og servietter idag. Fant en nydelig duk på rull faktisk, og den kjentes ut som en hvilken som helst stoffduk. Så det blir sånne. 400 kroner for 25 meter duk. Det kan man jo leve med.... he he Og servietter som skal brettes Både duken og serviettene er i en creme farge - som kjolen min, og blomstene. Ellers skal vi pynte med sølv, grønt og telys. Enkelt men stilfult. Det blir skikkelig fint. Så nå er det bare å legge seg i hardtrening med tanke på brettinga....puh. Men det er bare 6 mnd igjen, så det er bare å stå på.

Vi skal nok ro det i land på ett eller annet vis....

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Tor Mar 06, 2003 09:21 Tittel:

Holder på å få nella.....Blir festen vår for lang? Er det virkelig mulig? Nå er nesten alle innbydelsene ute og da får jeg den store skjelven..... Kaffegjestene kommer alt klokka 17.00, og det er jo fryktelig tidlig det da. Iallefall når jeg begynner å lese om hvordan dere andre skal ha det.......

Men vi hadde liksom planer for dette også vi da - selv om vi ikke skal følge noen tidsplan til punkt og prikke.....

17.00 - gjestene begynner å komme. Skal henge fra seg klær, skrive i gjesteboka, fotograferes av vertskapet (stakkars dem), prate litt, kanskje ta seg en røyk (som de må gjøre ute) og bordene skal ryddes og lages om til kaffebord. Vi satser på at dette tar omtrent en time.....

18.00 - gjestene går til bords, vi skal ha noen sanger, spiser kaker og prater sammen. Håper gjestene koser seg.....

20.00 - alkoholen kommer på bordet.....musikken starter med bryllupsvalsen, festen er i gang.....

22.00 - broren min har ordna med fyrverkeri som skal sendes opp klokka ti, om ikke det blir for tørt i været (og ikke minst i gresset.... )

22.20 - fyrverkeriet skal være slutt nå.....festen fortsetter.....

HJELP! Blir det for lang tid? Kommer de til å kjede seg? Vi har masse god dansbar musikk hele kvelden! Og den største bekymringen.....tar alkoholen slutt?? Vi snakker om trøndere her......

Til Toppen

monja

Superaktiv bruker

Skrevet: Ons Apr 02, 2003 22:09 Tittel:

Mer forandringer.....HJELP! Nå har de forandra vielsestidspunktet vårt. Istedet for 13.00 er det nå 12.30........Og det er jo bare så typisk det da, når jeg har sendt ut innbydelser, og tidspunktet står inni dem Vi har bestemt oss for å ringe rundt til alle for å forandre på det. Og da flytter vi maten til klokka 14.00 istedet for 15.00, så vi får jo en time lenger der da iallefall. Noe godt kom det jo ut av dette da.

Vinen ble tappa på rein vinballong igår, så nå skal vi riste kullsyra ut av den og tilsette et stoff som gjør at den blir klar og fin. Forhåpentligvis er vi ferdige med den snart sånn at vi kan gå igang med rødvinen Det er masse jobb jo.....

Til Toppen

Solstrålen

Erfaren bruker

Skrevet: Man Apr 14, 2003 21:11 Tittel:

Heisann Monja!

Ville bare ønske deg og din tilkomne en RIKTIG GOD PÅSKE!

Tenk: når påsken er ferdig, DA begynner tiden å gå fort fremover!!!

Tenk så deilig det skal bli, hehe!!

Ha en koselig påske! Plei kjærligheten og nyt hverandre!

Klemmer fra en nygift Solstrålen!

May the angels protect you, and sadness forget you....

Til Toppen

Madden

Erfaren bruker

Ble Medlem: 30 Okt 2002

Skrevet: Lør Jun 07, 2003 16:10 Tittel:

Hei Monja!

Hvordan går det med planleggingen? begynner dere å komme i mål eller?

Ser at du ikke har oppdatert dagboken på en stund (har ikke gjort det selv heller...litt tidsmangel!)

Er så spent på hvordan det går!!!!!

Stooor klem fra Maddie

(som nå har blitt FRUE!!!!)

"Å være en kvinne er noe så underlig, så komplisert og forvirrende, at bare en kvinne kunne klare det" - Søren Kierkegaard -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hyggelig hilsen Jinx.....drømte om meg?? Hmm..... :wink:

Jeg har prøvd å slappe av i helga, men det har ikke vært lett sånn som det har sett ut rundt her. Mannen ble skikkelig forkjøla i går, men er allerede lit bedre idag, så det går da rette veien med han. Jeg sliter fortsatt med å puste skikkelig, men har bestemt meg for å prøve meg på jobben likevel i morgen. Regner med at det ikke blir så styggelig lang dag, så det går sikkert bra. Går det ikke bra blir jeg hjemme på tirsdag - det er iallefall sikkert.

Vi fikk ferdig badet idag, og jammen ble det luksus. Jeg digger det jeg. Skal legge ut bilder så fort jeg får det til :D

Skal også prøve å legge ut noen bilder fra bryllupet snart, men vi venter inn flere, så jeg vil vente litt. *smører seg med tålmodighet....*

Vi fikk besøk av søsteren til mannen, med famile, og svigermor på slep idag. Mannen serverte fårikål og de åt så jeg trodde nesten det ble for lite. 3 kg lammekjøtt og masse kål :o Selv spiser jeg ikke sau eller lam, men det er ikke så ille med bare kål og potet heller da. :wink: Og heldigvis er det bare èn gang i året vi serverer det.

Var koselig med besøk - og vi fikk et påskudd til å rydde masse. Ble så fint atte :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dag er det idag?

Hvilken dag er det idag?

Det er.......MANDAG :kjempesinna:

Jeg bare haaater mandager - og jeg som skulle holde meg hjemme idag også. Er ikke noe særlig bedre, men å høre på kroppen?!? Æhh....vel, jeg vet ikke helt jeg :oops: Vi får se i morgen......

Idag har det vært storm. Masse storm.....Med regn og vind og skikkelig høstfeeling :frustrert:

Og jeg gleder meg masse til jul :nisse: :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå: Hater KG......veldig :kjempesinna:

*det er jo så treigt at det er ikke sant*

Ikke vises det på "nye innlegg" når jeg skriver i dagboka mi, og det er jo bare såvidt jeg får lagt inn innleggene pga at den timer ut :frustrert:

VIL HA NY SERVER NÅ :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den O`store hate dagen:

- hater mandager

- hater KG treigheta (og bare treigheta :wink: )

- hater oppussing (lei av å bo i et rotehus)

- hater regninger og utgifter

......men ellers kommer jeg ikke på noe å hate, så da har jeg vel det i bunn og grunn bra da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:hoppe: Innlegg nummer 2222 :hoppe:

Næææ...... hvorfor det?

Ingen av oss andre som har det! :ler:

Deilig med nytt bad! Legg ut bilder, så vi andre kan bli lekre i sånn missunelses-grønn farge! :ler:

Ha en flott dag, særlig med SV-ordfører! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk MarianneE.....Det er forsåvidt kjedelig med et liv så jeg blir her på KG jeg :wink:

Nå har jeg strevd med å legge inn bilder fra bryllupet på nett. Bildene kom til slutt på plass hos Foto Knudsen og kan ses her - om alt fungerer da.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS!! :hakeslepp:

Om noen vil ha tilgang på bryllupsbildene våre så send en pm med e-post adressen deres. Vi må ha den for å invitere noen inn i albumet.... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...