Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Hvilket hardangerbestikk samler dere på ??

Har tenkt å begynne å samle vi også, men vi liker to

forskjellige sambo og jeg..

Jeg vil ha Ramona, mens han vil ha Mira..

Vel..

Klem fra Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er mannen ( :D ) og svigerfar i full gang med legging av nytt baderomsgulv. Men det er ikke enkelt, for de har ikke store plassen å blotre seg på akkurat. Badet er bare 5 kvadratmeter, mens det er enda vanskeligere å kutte belegget riktig inne på stua, for den er full av esker fra Black Design og div andre butikker. De fleste er tomme, men noen inneholder fortsatt bryllupsgaver.

Vi satte på plass en del gaver igår, og det ble et helt annet hus skal jeg love. Nå ser det ut som et utsalg for Black Design på stua :ler: , men jeg klager ikke, for jeg elsker de produktene masse :D

Og skapene er fulle av Hardanger bestikk. For ordens skyld: Vi samler på Ramona serien.... :wink: Den er enkel og stilfull og passer oss helt perfekt.

Nå skal jeg begynne å male litt i entreen tenker jeg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke jeg blitt gourmet eller?? Fikk kaffemaskin i bryllupsgave så nå lager vi både espresso, cappuccino og cafe au lait i stor stil :D Og med melkeskummer i tillegg :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om oppussing...... :x

Da vi flytta til huset her i fjor så vi jo at en del måtte pusses opp. Ikke sånne "alvorlige" ting, men litt fargevalg - og gulvvalg blant annet......

Stua:

Før:Stua hadde mørkegrønt 80-tallsbelegg på gulvet, furupanel på 3 vegger og hvite plater på 1 vegg, og mørkebrune vinduskarmer....

Nå: Stua har kirsebær klikk laminat på gulvet, furupanel på tre vegger og en grønnblå farge på 1 vegg og creme vinduskarmer.....

Kjøkkenet:

Før: Kjøkkenet hadde mørk oransje/brunt belegg på gulvet, mørk blå farge på veggene, brune vinduskarmer og innredning i eikelaminat (faktisk veldig fin og ikke minst funksjonabel....)

Nå: Kjøkkenet har kirsebær klikk laminat på gulvet, en lysere blå farge, men vi vurderer furupanel på noen vegger, og kanskje neverfarge på resterende......Innredningen er som før, og vinduene er malt i creme....

Badet: (er under oppussing nå)

Før: Oransje gulvbelegg, grønn baderomstapet, dusj som gjør at man må stå på gulvet :o , en enslig liten servant, ikke noe vindu, tørkeskap.....

Nå: Belegg som ser ut som fliser - i grånyanser - dusjhjørne med kar og to glassvegger, hvite fliser på veggene bak i dusjhjørnet, flott innredning i grå/bjørk fra IKEA, nytt vindu på veggen og panel på alle vegger......

Entreen: (er under oppussing)

Før: Rosa vegger og gråbrunt belegg på gulvet....Sprinkler mellom entre og trappenedgang....

Nå: Vegger malt i lys Toscana, med brystpanel, sprinkler dekkes helt av furupanel, gulvbelegg som ser ut som skipsgulv. I trappenedgangen er veggene blitt malt i en vinrød farge for å skape kontrast.

Soverom oppe: (skal pusses opp før jul)

Før: Gråbrunt belegg på gulvet, mørke vinduskarmer, grønn tapet :o

Nå: Gulvet blir foreløpig det samme, men alle vegger skal dekkes med panel og vindu skal males creme......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååååh, mannen min er verdens beste..... :hjerter:

Han sto opp og lagde frokost til meg.....ostesmørbrod smeltet i stekepanna, og cafe latte :kysse: :hjerte:

*Nå skal vi til byen og kjøpe mere maleruller :x *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

gratulerer så mye som nygift :hjerte:

også så flinke dere er med oppussingen. skal du legge ut før og etter bilder sa du? det er så gøy å se :)

Lemoni*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen Lemoni* :D Å være nygift føles helt superdeilig det. Ikke at det er sånn innmari stor forskjell synes jeg, men nå har vi jo et papir som beviser at vi har tatt skrittet fullt ut, og at vi har valgt hverandre i evigheten.......(satser på det :wink: )

Men det er skikkelig vanskelig med nytt etternavn synes jeg. Selv om jeg bruker mitt eget som mellomnavn er det ikke så enkelt å fortsette å skrive hans etterpå :roll: Men det kommer nok med tiden......Tenk bare på alle som må informeres.....Posten, banken, nytt førerkort, jobben, folkeregisteret etc :o

Nå har vi malt ferdig i entreen. Ble skikkelig lys og fin den gitt. Fornøyd jeg. Og så har vi klina på Sealer på veggene som blir inni dusjkabinettet. De anbefalte det for å få det helt tett (er baderomstapet under....), og dessuten ville flisene sitte bedre da. Og i morgen kommer mamma for å legge fliser....Gleder meg.

I morgen skal jeg på jobben å lage kaffe og greier til de stakkarene som jobber........*det er jemmen noe å bruke siste feriedagen sin til?!?* Det er så koselig å gjøre sånt for dem innimellom, og det er ikke hver dag kaffe'n er klar når de kommer på jobb klokka 6, eller når de kommer inn til pause klokka 8 :D

Nå har jeg en "date" med krompen på NRK1 :oops:

So long.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monja!

Ikke sant det er deilig og være gift?

Javist er oppvasken den samme, men bare følelsen av og ordentlig tilhøre hverandre er deilig! :hjerte:

Det med navnet kommer seg etterhvert.

Tar bare litt tid og venne seg til det.....

Skulle bare gratulere med vel overstått bryllup (litt seint men..... :oops: ) og ønske deg en god helg midt i oppusning!

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer....... :evil: Må ha nytt dusjbatteri......Typisk :evil: Men hva annet kan man egentlig forvente når det originale batteriet har stått i de siste 20 årene?!?

Hurra, for at vi skal på IKEA i morgen.... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å være litt småglup jeg, og ringte IKEA for å høre om de egentlig hadde blandebatteri til dusj, og prisen på det......

-" Termostatblander ja (unnskyld at jeg ikke husket hva det heter :evil: ) .....ehhhh, nei, vet du, det har vi ikke lenger altså....."

HYYYYYL :frustrert: *jammen bra det er en ledning eller 100 mellom 2 telefonrør :grine: *

Men det var bare å slenge seg i bilen og kjøre inn til byen og en VVS forhandler da.....Fikk et flott blandebatteri.....ehh...termostatblander til 900 kroner :) Av bedre kvalitet enn IKEA sine, og kanskje til en vel så bra pris også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er forloveren til mannen her (en av dem), og de skal sette inn vindu på badet...... :D Jammen kjekt med venner som har mesterbrev :ler: Og mannen strever med flislegging i dusjhjørnet.

Men det ser ut til at jeg må hjem til svigers for å ta meg en kjapp dusj i morgen.....Det er jo så masse som står igjen å gjøre og både flislim og fugemasse må tørke, så det blir nok ikke noen dusj her hjemme før over helga *nervøst sammenbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp hatt besøk av min lillebror.....Han kom innom med en CD der han hadde brent over 100 bilder fra bryllupet forrige lørdag :D Har ikke sett gjennom alle enda, men de vi vurderer å bruke som takkekort har jeg sett. Må si at jeg savner ikke det at vi ikke hadde fotograf.... :sjarmor:

Nå skal jeg titte nærmere på dem..... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg sendt inn bilde av oss og alle forlovere og brudepiker til Brudekjolegalleriet på KG. Satser på at det kommer med snart da..... Og så prøvde jeg med samme bildet i avataren *fram med forstørrelsesglasset girls*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...