Gjest Naturelle Skrevet 4. mai 2005 #3781 Del Skrevet 4. mai 2005 *henter deg opp fra side 2* Håper du har en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 4. mai 2005 Forfatter #3782 Del Skrevet 4. mai 2005 Takk Naturelle! Har vært litt sløv med skrivingen de siste dagene, men skal oppdatere senere idag. Skal bare lage middag først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. mai 2005 #3783 Del Skrevet 4. mai 2005 Hva var middagen i dag da? Vi har spist stekte grønnsaker, kyllingfilet og pasta vi - det er godt! Nå skinner sola, så nå må jeg ut en tur! :D God kveld! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. mai 2005 Forfatter #3784 Del Skrevet 5. mai 2005 I går hadde vi Naturelles eminente grønnsaksgrateng til middag.....Nyyyyydelig En sikker vinner på middagsbordet vårt Det har vært travle dager i monjaheimen. Vi har gjort ferdig trappen foran inngangsdøra. Og idag har vi malt halve huset - mamma og pappa kom og hjalp oss. Håper vi får tatt andre halvdelen til neste uke. Så har vi fått et lass med subus (fin grus/småstein) som vi har oppgradert gårdsplassen med. Ikke helt ferdig da, for et lass er MYE :o Og i morgen er det noen timer på jobb før det er rett på jobbing i hagen igjen. Skulle ha planta litt til helga og. På lørdag blir monjamannen 36 år!!!! Gamle mannen Håper jeg får tid til å se innom her i løpet av de neste dagene.... Puh!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2005 #3785 Del Skrevet 6. mai 2005 God morgen, min venn! Beklager det der med sms'en altså, men nå har du sikkert fått den! Heldige og FLINKE dere, som har fått mala huset. Snart er det min tur - håper jeg kan få det like raskt unna. Vi har bestilt en mann som skal komme å vaske huset for oss, det orker vi ikke å styre med selv. Regner med å komme i gang uka etter bryllupet. Gleder meg til å male jeg da - for det kommer til å gjøre huset SÅ mye finere!!! Ha en god dag - og gratulerer med monjamannen i morgen! :D K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturelle Skrevet 6. mai 2005 #3786 Del Skrevet 6. mai 2005 Heisann, fint å høre at gratengen slo an!! :-) Jeg er imponert over alt dere rekker over, skikkelig flinke!! :blomst_opp: Kos dere med bursdagsfeiring i helga da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. mai 2005 Forfatter #3787 Del Skrevet 6. mai 2005 Idag har vi gjort mindre da :oops: Var på jobb noen timer idag og da var det nogenlunde fint vær, men så begynte det å hølje ned :evil: Så vi får ikke gjort noe ute iallefall.... Vi har brukt penger idag - det klarte vi uavhengig av været Vi var på JYSK og kjøpte hagemøbler. Men de vi kjøpte er grønne da. Hadde akkurat dette bordet og 4 stoler til 600 kr. Kupp Og så puter måtte vi jo ha. Ble totalt 995 kroner. Endelig får vi møblement man kan sitte i Skal jobbe litt i kveld og, 20 - 23, og i morgen er det bursdag med husvask og baking først på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 6. mai 2005 #3788 Del Skrevet 6. mai 2005 Kremt.....går det an å få oppskriften på den eminente grønnsaksgratengen???? Eller krever du en skriftlig formell søknad?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2005 #3789 Del Skrevet 6. mai 2005 PS. Jeg tror monja har lagt inn oppskrifta i dagboka - bla deg tilbake noen dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 6. mai 2005 #3790 Del Skrevet 6. mai 2005 PS. Jeg tror monja har lagt inn oppskrifta i dagboka - bla deg tilbake noen dager! OK! *lete lete lete* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. mai 2005 Forfatter #3791 Del Skrevet 6. mai 2005 Legger inn oppskrifta di her jeg' date=' [b']Naturelle! 1 blomkål 1 broccoli evt. rester av potet kalkunskinke hvis man ønsker å ha kjøtt i 5-6 egg ca. 5 dl melk revet ost Forvell grønnsakene, legg grønnsakene i ildfast form. Pisk sammen egg og melk og tøm over grønnsakene, tilsett salt og pepper hvis man ønsker. Dryss over ost, og stek i ovnen på 225 grader i ca. 30 min. Knallgodt og enkelt! Middagen idag er iallefall i boks Der var'n gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturelle Skrevet 6. mai 2005 #3792 Del Skrevet 6. mai 2005 Grattis med nye utemøbler! Den sittegruppa fra Jysk har vi på terrassen på baksiden av huset. Fungerer kjempefint til en bra pris! Vi har oxo i grønt, da det passer best til huset. (rødt med grønne vinduskarmer) Artig å se at flere er interessert i den grønnsaksgratengen, vi eter så vi nesten sprekker når den serveres her i huset! God Idol-kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 6. mai 2005 #3793 Del Skrevet 6. mai 2005 Søkte meg frem i dagboken din til den svenske teksten jeg, så da trenger du ikke tenke mer på det!! Den er så fin, så jeg tror nesten jeg må bruke den i invitasjonene til dåpen! Ha en fortryllende helg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. mai 2005 Forfatter #3794 Del Skrevet 6. mai 2005 Åh, April..... :oops: Jeg har lett og lett men fant den ikke. Ikke i dagboka heller. Så glemte jeg det helt :oops: Jeg er så lei for det :cry: Men det var jo bra at du fant den du da. Var sikker på at den var borte for alltid.... Unnskyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. mai 2005 Forfatter #3795 Del Skrevet 6. mai 2005 MONJAMANNEN ER 36 ÅR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. mai 2005 Forfatter #3796 Del Skrevet 6. mai 2005 I mange dager nå har Torstein hatt tydelige "symptomer" på at det er tann på tur. Og det var tanna ved siden av framtanna i øvermunnen (toertann?). Idag fikk vi gjennombrudd på ny tann - tanna nærmest framtanna i underkjeven Så nå har vi tre tannebisser - og alle tre i underkjeven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. mai 2005 #3797 Del Skrevet 7. mai 2005 Ha en koselig bursdag i dag da - gratulerer med dagen, monjamannen! Og gratulerer med de 3 første tannebissene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 7. mai 2005 Forfatter #3798 Del Skrevet 7. mai 2005 Å være mor: Dine klær Første barnet: Du begynner å gå med mammaklær så fort gynekologen forteller at du er gravid. Andre barnet: Du går i dine vanlige klær så lenge som mulig. Tredje barnet: Dine vanlige klær ER mammaklær. Barnets navn Første barnet: Du finleser alle navnebøker som finnes og øver på uttalen og stavningskombinasjoner på alle dine favorittnavn. Andre barnet: Noen må vel døpe barnet etter tante Agnes, og da kan det like godt være ditt barn som får det navnet. Tredje barnet: Du slår opp i en vilkårlig bok, lukker øynene og plasserer fingeren et aller annet sted på siden. Du åpner øynene, ser der fingeren stoppet og finner navnet Carl-Rutger. Det får holde, eller hva…? Forberedelser til fødselen Første barnet: Du øver regelmessig på pusteteknikker. Andre barnet: Du gidder ikke å øve på pusteteknikker ettersom du husker tilbake til forrige gang at dette med pusting ikke var så viktig allikevel. Tredje barnet: Du ber om bedøvelse allerede i åttende måned. Barnets klær Første barnet: Du er meget nøye med vaskingen av den nyfødtes klær, du ordner klærne symmetrisk etter farger og bretter dem fint sammen. Andre barnet: Du sjekker klærne for å se om de er rene, men vasker kun de som har de mørkeste, mest synlige flekkene. Tredje barnet: Hvorfor skulle ikke gutter kunne ha rosa klær? Ting å bekymre seg for Første barnet: Ved det minste lille tegn på at alt ikke er som det skal - et kort skrik eller lignende - plukker du opp babyen. Andre barnet: Du plukker opp babyen først når dets hyling blir så overdøvende at det kan vekke din førstefødte. Tredje barnet: Du lærer din treåring hvordan man trekker opp mekaniske leker. Koking av flasker/smokker: Første barnet: Du koker og steriliserer smokken om den skulle ha falt i gulvet. Andre barnet: Du skyller smokken i springen om den skulle ha falt i gulvet. Tredje barnet: Hvis du husker det, tørker du smokken på buksen om den har falt ned i hundens etterlatenskaper. Aktiviteter Første barnet: Du tar med deg babyen på babygymnastikk, babysvømming og eventyrlesing på biblioteket. Andre barnet: Du tar med deg babyen på babygymnastikk. Tredje barnet: Du tar med deg babyen til butikken. Å gå ut Første barnet: Første gangen du forlater barnet hjemme sammen med en barnevakt ringer du ustanselig hjem for å sjekke at alt er OK. Andre barnet: I det øyeblikket du går ut av døren kommer du på at kanskje burde gi barnevakten et telefonnummer der du kan nåes. Tredje barnet: Du ber barnevakten ringe deg først når hun ser blod. Hjemme Første barnet: Du tilbringer store deler av dagen bare til å se på babyen. Andre barnet: Du benytter en del av dagen til å påse at ditt eldre barn ikke dytter eller slår babyen. Tredje barnet: Du benytter en del av dagen til å gjemme deg unna barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 7. mai 2005 Forfatter #3799 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg er så sliten....La meg alt for sent i går natt - klokka var over to :o , våkna av Torstein klokka 7, lå og dorma til klokka 7.30. Har vasket hele huset og skuffet utover det siste av subus'en på gården. Så har jeg pleid gubben litt og så har vi jo hatt besøk. Både svigermor svigerinne, svigerfar med kone og ei venninne og hennes 3 år gamle datter har vært her. Koselig, men ganske hektisk. Mamma og pappa har ikke hatt tid idag, men pappa kommer nok en tur i morgen. Og da skal vi beise hus igjen Håper dere som er innom får en flott kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 7. mai 2005 #3800 Del Skrevet 7. mai 2005 Åh' date=' [b']April..... :oops: Jeg har lett og lett men fant den ikke. Ikke i dagboka heller. Så glemte jeg det helt :oops: Jeg er så lei for det :cry: Men det var jo bra at du fant den du da. Var sikker på at den var borte for alltid.... Unnskyld Det gjør ingen verdens ting :klem2: Fant det på side 208 eller noe tror jeg det var, i dagboken din! Men nå må du slappe av litt og nyte det som er igjen av mannens bursdag og lørdagskvelden! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå