monja Skrevet 7. april 2005 Forfatter #3621 Del Skrevet 7. april 2005 Ferskenpure er snadder ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. april 2005 #3622 Del Skrevet 7. april 2005 Så fine bilder - og så STOR han har blitt! :D K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 7. april 2005 #3623 Del Skrevet 7. april 2005 Lurer på om jeg skal lage meg en baby jeg! Jeg skal lage.. Jeg klarer det meste jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 7. april 2005 Forfatter #3624 Del Skrevet 7. april 2005 Du er jammen flink du, Malou Venter i spenning nå. Har blitt bra og skal på jobb i morgen. Ikke så lang dag på dagtid, men så skal jeg jobbe noen timer på kvelden og da. Derfor har vi tatt fredagsmiddagen idag. Taco Nå skal jeg straks finne senga for jeg må opp klokka 5 i morgen tidlig God natt girls Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. april 2005 #3625 Del Skrevet 7. april 2005 Må vel finne senga snart jeg også, skal opp 05.15. Da skal jeg tenke på deg! God natt! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. april 2005 Forfatter #3626 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg kom hjem klokka 23 i går kveld og alt var fryd og gammen i heimen. Torstein sov og mannen satt oppe og koste seg. Men da klokka var halv tolv gikk han å la seg han og. Like over halv tolv hørte jeg mystiske lyder fra soverommet og gikk og tittet..... "Torstein har fått så rar hoste", sa gubben. "Og det kom akkurat nå, for jeg har ikke hørt det tidligere i kveld", fortsatte han. Lurer på om jeg skemte han opp av senga, men for meg som har hørt den lyden før (min lillebror var plaget da han var liten) var det ikke tvil - FALSK KRUPP Vi tok Torstein opp av senga, fikk på han utedress utenpå pysjen, og så tok jeg han på fanget i bilen :fy: . De 20 minuttene vi måtte kjøre til legevakta var de lengste jeg noensinne har vært med på. Men vi kom fram og ble godt mottatt. Legen var koselig og sykepleierne ga han en forstøver med stoffer som skulle løse opp slimet og hjelpe på pusten. Det tok ikke lang tid før gutten hadde fått stemmen tilbake. Etter et par timer på legevakta fikk vi reise - og da dro vi ikke hjem men til svigermor som bor to minutter unna sykehuset. Etter en time med hysterisk skriking, "bjeffing" og sutring sovna endelig Torstein av utmattelse, men klokka 6 våknet han av at han var helt tett igjen, til tross for at vi bygde opp hodeenden hans. Han ble redd og satte i det hylskriket igjen. Stakkar svigers må jo være helt utslitt idag når hun våkner :trøste: Vi ringte legevakta igjen for å høre om ikke "bjeffingen" burde gått over i løpet av natta og det mente de absolutt. Vi har fått time klokka 11 for å sjekke om det er infeksjon, og i mellomtiden har vi valgt å dra hjem for å slappe av mest mulig. Nå er vi altså hjemme og Torstein leker på gulvet. Han har fått en Paracet stikkpille for å dempe ubehaget. Han surkler enda mye og høres tett ut, men han er litt mer seg selv nå der han ligger og hviner til lekene han "jakter" på. Matlysta er det heller ikke noe å si på. Teite meg hadde jo med bare 280 ml mme til byen og da han spiste 200 ml umiddelbart etter sykehusbesøket ble vi litt oppråd i dag da han ville ha mer enn 80 ml til frokost. Uansett virker han fornøyd med det (enda), så vi venter på at han sier at han vil ha mer.... Han er forresten hele 7 mnd gammel idag Utrolig som tiden går. Vi var og veide i går og tallene i parentes er fra 6 mnd kontrollen 16. mars. Da var han 6 mnd og en uke: 9050 gram (9000 gram) 70,5 cm (70,5 cm) Store flotte gutten min *rørt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. april 2005 Forfatter #3627 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg er så sliten at jeg bare vil , men jeg får ikke sove nå - det er bare sånn jeg er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. april 2005 Forfatter #3628 Del Skrevet 9. april 2005 Kanskje en dagbokrunde hadde vært en ide?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 9. april 2005 #3629 Del Skrevet 9. april 2005 Hei kjære heffa! Stakkars deg og stakkars lille Torstein Det hørtes skummelt ut, og ikke noe godt. Håper du får hvilt deg litt på dagen i dag så du ikke blir helt tullerusk. Kjempefine bilder!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. april 2005 Forfatter #3630 Del Skrevet 9. april 2005 Nå er pjokken innstallert hjemme hos mormora si. Han er etter forholdene i god form og ler og leker som normalt. Men han surkler fælt i brystet da Legen fant ut at det er en forsnevring på bronkiene og at han dermed er i en bronkittlignende tilstand (virus). Det er ikke noen medisiner å gi han mot dette, men han har fått 2 typer astmamedisiner (Ventoline, 4 - 6 ganger daglig, Seretide, 2 ganger daglig) og en slimløsende mikstur, Bisolvon, som skal gis tre ganger daglig. Astmamedisinen skal innhaleres og det skal vi drive med i 2 mnd, mens misturen kun skal gis i 10 dager. Og vips, der fikk jeg håndarbeid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 9. april 2005 #3631 Del Skrevet 9. april 2005 HUff a' meg, stakkars lillegutten, men bra de fant ut hva det var så fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. april 2005 Forfatter #3632 Del Skrevet 9. april 2005 Nå krabber han - nesten! Han har plutselig begynt å sette knærne og tærne godt ned i matta si og tar til skikkelig med armene før han drar seg framover Så flink en gutt. Men litt oppmuntring klarte han å få tak i en leke på denne måten. Imponert Nå ligger han på gulvet sammen med pappa'n sin og hyler av latter *rørt* Han fikk en dose Seretide for en liten stund siden, og selv om ikke han fikk i seg så mye som ønskelig (for det var ikke noe gøy nemlig ) virker det som om han er litt bedre iallefall. Han puster friere så vi får se hvordan det går. Han har vært hos mormora si hele dagen og blitt skikkelig bortskjemt. De har trilla tur på to timer og han sov like lenge i vogna si. Han har fått kost masse med morfar og spist middag og ferskenpure og banan. Står ikke på der nei. I morgen skal han være sammen med tanta og nevøen sin............. .................og vi fortsetter den O'store ryddeaksjonen i og utenfor heffalomphulen. Vi rydda kjelleren idag, og fylte en halv container :o I morgen står uteareal og garasje for tur. Deilig å bli kvitt dritten. Og vi fikk pakka opp de siste eskene etter at vi flytta for tre år siden Skal få alt fix ferdig til pinsa. Fikk invitasjon til konfirmasjon den 15. mai. Det er eldste datteren til stesøsteren til heff-mannen som skal konfimeres. Hva skal vi kjøpe.....? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. april 2005 Forfatter #3633 Del Skrevet 10. april 2005 Torstein har fått seretide i går kveld og i morges og jeg synes det har en god effekt på pusten hans. Han puster ikke så veldig tungt i utgangspunket, men han blir mindre surklete etter en inhalasjon. Vi har bestemt oss for å ikke bruke Ventoline (som skulle brukes etter behov). Han har også fått slimløsende dråper til frokosten i morges og etter det kan han ikke sove på to timer. Da klarer han ikke å få unna slimet liks godt som om han er våken. I natt har vi sovet godt. Torstein sovna klokka 20 og vi fulgt etter klokka 22. Sov som steiner til klokka 4. Da våkna lillegull for å hoste opp slim og få en slurk med mat. Så sov vi videre til klokka var 8. Herlig. Måtte ringe og si fra at vi ikke kommer på babysvømming idag, Synd, for det er siste dagen, men sånn ble det altså. får ta med Torstein i bassenget når han blir frisk for han elsker jo å bade der. Torstein skal til tanta si idag, for vi holder fortsatt på med å rydde i og rundt huset og garasjen. I går tok vi kjelleren og fylte en halv container Idag skal vi ta garasjen, utenfor huset og hugge opp en del tennved. Det blir masse sånn for vi har en pen stabel bordkledning liggende Herlig å få istand tomta til våren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. april 2005 #3634 Del Skrevet 10. april 2005 Godt å høre at Torstein er bedre! :D Og så ser jeg at dere holder på å rydde - og det skal jeg prøve på nå som vi har container på tomta også...hadde vært utrolig godt å bli kvitt noe skrot. Ha en god og effektiv søndag! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. april 2005 Forfatter #3635 Del Skrevet 10. april 2005 Nå har mannen tatt seg et par timer i garasjen, og nå er containeren så godt som full :o Enda skal han slenge med noe etter bygginga i fjor sommer, så den blir nok stappfull ja. Heldigvis betaler vi for vekta, og den er for det meste fylt opp med papp, så det lover jo godt Selv har jeg vært inne og nesten rundvaska huset - hele huset (minus tak og vegger). Det ble skikkelig bra her nå, og så gjelder det å se hvor lenge det varer.... Nå skal vi til mamma og pappa å hente Torstein og spise middag. Lillegutt har vært halve dagen til farmor og halve dagen til mormor og morfar. Hjerteknuseren vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. april 2005 Forfatter #3636 Del Skrevet 10. april 2005 En morsom mail jeg fikk fra Jinx: To nonner er ute og går en ettermiddag. Den ene kalles Søster Matematikk på grunn av hennes skarpe matematiske sans, og den andre kalles for Søster Logikk, fordi hun er så logisk. Det begynner å bli mørkt, og de er fortsatt langt borte fra klosteret. Søster Matematikk, - Har du lagt merke til den mannen bak oss, han følger etter oss? Gud vite hva han vil. Søster Logikk, - Det er da logisk - han vil voldta oss. Søster Matematikk, - Å nei - med denne avstanden kommer han til å ta oss igjen innen et kvarter. Hva skal vi gjøre? Søster Logikk, - Det eneste logiske vi kan gjøre - vi går fortere. Søster Matematikk, - Det virker ikke. Søster Logikk, - Selvfølgelig virker det ikke! Han gjør jo det eneste logiske - han går også fortere! Søster Matematikk, - Så hva gjør vi nå? Med denne avstanden vil han ta oss igjen i løpet av ti minutter. Søster Logikk, - Det eneste logiske vi kan gjøre er å skille lag. Du går den veien, og jeg går den veien. Han kan ikke følge etter begge to av oss. Mannen valgte å forfølge Søster Logikk, mens Søster Matematikk når frem til klosteret i god behold. Hun er veldig bekymret for den andre nonnen, som omsider dukker opp. Søster Matematikk, - Søster Logikk - gudskjelov! Fortell meg - hva skjedde! Søster Logikk, - Det skjedde det eneste logiske, mannen kunne jo ikke følge etter oss begge to, så han valgte meg. Søster Matematikk, - Ja ja, det vet jeg jo godt (litt misunnelig). Men hva hendte deretter? Søster Logikk, - Det eneste logiske, jeg begynte å løpe, så fort jeg kunne, og mannen begynte å løpe så fort han kunne. Søster Matematikk, - Og så, hva hendte så? Søster Logikk, - Det eneste logiske, han tok meg igjen! Søster Matematikk, - Å nei! Hva gjorde du da? Søster Logikk, - Det eneste logiske, jeg løftet opp kjolen min! Søster Matematikk, - Å nei Søster! - hva gjorde mannen? Søster Logikk, - Det eneste logiske, han trakk ned buksene sine. Søster Matematikk, - Å nei! Hva hendte så? Søster Logikk, - Ja det er jo helt logisk! En nonne med kjolen løftet opp kan jo løpe fortere enn en mann med buksene nede. Og til de av dere som trodde denne historien skulle bli frekk: Be straks 4 Fader Vår og gå så tilbake til arbeidet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 11. april 2005 #3637 Del Skrevet 11. april 2005 Morsom vits.. Godt at Torstein er bedre, synd med svømmingen men sånn er det. SÅ flink han er som begynner å krabbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 11. april 2005 #3638 Del Skrevet 11. april 2005 Så flinke dere er til å rydde! Det kommer containere både til hageavfall og annet skrot i borettslaget vårt neste helg, så vi er i gang vi også. Vi har masse hageavfall og også litt annet skrot. Jeg sagt den siste måneden at jeg skulle rydde opp skikkelig i klesskapet mitt og benytte sjansen til å få kastet det ut med en gang når containeren er her, men det ser ut som jeg i såfall må gjøre det denne uka, for inntil videre har jeg bare kastet ut et par enkelt plagg sånn i farten. Typisk meg å utsette det til det siste! Håper Torstein blir frisk igjen snart. Ikke noe morsomt med syk hjerteknuser. Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 11. april 2005 Forfatter #3639 Del Skrevet 11. april 2005 Nå har vi vært ute og rydda litt mer. Masse bordkledning som skal stables og kappes til tennved, litt rask og rot som kommer fram under snøen, og rydda litt i bed. Nå kan våren bare komme Torstein er i seng og vi ser "Fagerstrand" - må nesten ha valium for å holde meg rolig når jeg ser på det :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 12. april 2005 Forfatter #3640 Del Skrevet 12. april 2005 VI HAR FÅTT BARNEHAGEPLASS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå