monja Skrevet 9. april 2003 Forfatter #301 Del Skrevet 9. april 2003 Juhuuuu!!!! Innlegg nummer 300 i dagboka mi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. april 2003 Forfatter #302 Del Skrevet 9. april 2003 Nå har ryddemonsteret vært i sving igjen......Vaska gulv og kopper og satt sambo i jobb :o Han må vaske kasseroller og sånt gusj jeg ikke fikk plass til i maskina.... Enn om jeg hadde klart å kanalisere all energien som går direkte til den delen av hjernen som tenker "husarbeid" til andre steder - så jeg får gjort andre ting?!? Men neida, jeg vasker istedet gulvet for n'te gang denne uka :x Lillegutt sitter fortsatt og kurer etter operasjonen. Sambo har klemt ut litt guff fra såret hans idag, og selv om deg sikkert gjorde fryktelig vondt sa han ikke noe....Jeg orker ikke å tenke på det en gang før jeg blir helt på gråten :cry: Han er jo så liten stakkars.....Og så pjuskete.....Det gjør det jo ikke noe bedre....Håper han kommer seg fort da.... Idag når jeg kjørte hjem fra jobben dumpa jeg rett oppi en klargjøring av en brannøvelse. Brannvesenet bruker å tenne på et hus like ved her vi bor når de trener røykdykkere etc. Så i mangel på noe action idag henta jeg sambo og så kjørte vi for å se på. Blir fascinert jeg altså. Det er ingen som har fått meg frivillig inn i et brennende hus - tror jeg Skal ta en surferunde, og så tror jeg at jeg finner køya. Skal sette vekkerklokka på 04.00 i morgen - vræææææl :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 9. april 2003 #303 Del Skrevet 9. april 2003 Hei hei Monja... Opp klokka FIRE???????????? :o Å, da hadde jeg ikke vært menneske..... Hvordan går det med jobbinga?? Deilig å være i gang igjen tenker jeg, selv om det bare er to timer.. Kunne gjerne tenkt meg å jobbe to timer jeg ... Høres deilig ut Men jeg får ikke jobbe NOEN... Dagene begynner å bli litt lange kjenner jeg... Men men, det er nok å gjøre tenker jeg. Vel, suser videre.. Skal finne senga snart, må bare skrive hilsner i bøkene deres først.... Importante...... Ha en god natt da vennen, du sover sikkert allerede du, så jeg håper du sover gooodt.... *Lister meg stille på tå ut av boka til Monja, og slukker lyset etter meg* *Hvisker Natta da* Stor klem fra meg.... :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. april 2003 #304 Del Skrevet 9. april 2003 Hei Monja! Bare innom for å si HEI og GODNATT, men så mååå jeg bare spørre om en ting...Det er ofte du skriver at du har "Vaska kopper"...Jeg tenkte i begynnelsen at du må drikke utrooolig mye kaffe eller te - her hos meg vaskes det ikke en kopp annet enn når Kverulanten er på besøk o g tar en kaffekopp...Men nå i det senere har det begynt å demre for meg...Er kopper egentlig "servise" og andre kjøkkenduppeditter? Venter spent på svar! Så tilbake til saken: GOD NATT, monja! Klem fra Kverula, som har hoppa over "veggen"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. april 2003 Forfatter #305 Del Skrevet 10. april 2003 Monja er våken :o Og har akkurat tassa inn døra etter en runde på jobben *glemte å legge inn nøkkel i går kveld, så jeg måtte dit i dag istedet :evil: - men jeg har ikke jobba da....* Ja, Kverula, "kopper" er alle slags kjøkkenduppeditter..... :D Men det er et så langt ord å skrive Sambo baka brød og da grisa han til det meste vi har tror jeg - mel over alt :x . Hurra for oppvaskmaskin :D Idag kommer det til å bli en flott dag. Var 6 plussgrader klokka 5 i morges, og sola skinner fra skyfri himmel. Skulle egentlig lagt meg igjen nå, men det er tid for KG, frokost, kakao og avisen - et must på morningen! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. april 2003 Forfatter #306 Del Skrevet 10. april 2003 Jøss, er klokka blitt så mange? :o Tiden går jammen fort når man er her inne. Vel, jeg har laga frokost og lest avisa innimellom og da :oops: Og så har jeg vært ute i garasjen og sjekka ståa på vedlageret....Har beregna at vi har ved i to eller tre dager til bare :o Må vel hjem til mamma og pappa å hente litt da. Har gjort det før jeg..... Men vi vet iallefall at vi må ha tre favn til neste vinter da.....Gosh, 4000 kroner i ved det - nesten. Tror vi betaler 1200 for ett favn med bjørkeved *var ikke det interresant så vet ikke jeg nei * Lillegutt kurer idag og han. Men nå er det tydelig at han kjenner mer, for han klynker litt og sånn. Og så savner han broren sin tror jeg. Det blir liksom ikke nærkontakt selv om burene står nærme hverandre. Sambo tok han ut i morges og holdt han opp mot buret bror sitter i. Da han fikk snurten av den syke viste han tydelig aggressiv reaksjon :o Mens den som er syk ville helt inntill buret og klynka og pep.....da greide ikke jeg å holde tårene tilbake...*ikke nå heller for den del* :cry: Han var så slapp og liten og pjusk at sambo trodde han ikke ville klare seg :cry: Men så satte vi han på kjøkkenbenken, og da begynte han å sprette litt rundt så det er da litt fart i han. Jeg bestemte meg for å ta ut den andre - som er frisk og aggressiv, for å se hvordan han takla situasjonen på utsiden av buret. Da forandra han seg helt - nufsa på den lille og da han og kom ned på benken satte de seg sammen og det var nesten så de holdt rundt hverandre Så jeg håper tilbakeføringa til samme bur går greit. Hadde vært tragisk om den friske angrep lillegutt :-? Men det får vi ikke vite før til helgen. Da skal de forhåpentligvis tilbake i samme bur. Og fram til da er det bare å klemme ut puss og vaske med pyrisept..... Mulig jeg er oversensitiv, men når det gjelder dyr er jeg bare så følsom. Så lenge jeg vet at et dyr har smerter klarer jeg ikke å la være å vise følelser. Selv om jeg vet at dyr har en annen smertetreskel enn mennesker vet vi jo ikke hva de synes er vondt og ikke :-? Men jeg satser på at det går bra med denne. *må stikke - sambo ringte og sa han må ha bilen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 10. april 2003 #307 Del Skrevet 10. april 2003 Uff,jeg skjønner deg godt jeg. Får vondt inni meg når jeg ser dyr ha det vondt på noe vis :cry: Hva er det som har skjedd med den ene hunden? Noe alvorlig? Julie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 10. april 2003 #308 Del Skrevet 10. april 2003 Skjønner deg godt at du er følsom når det gjelder dyr. Har det litt på samme måten. Trist og se at de har det vondt og er svake, men hanblir nok fort frisk igjen og det går forhåpentligvis bra når de skal i samme bur igjen. Håper du har en flotters dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. april 2003 Forfatter #309 Del Skrevet 10. april 2003 Det er heldigvis ikke voffene det er noe galt med - men chinchillaen, Julie. Ble sikkert forvirrende med tanke på at lillegutt har flytta inn i transportburet til voffene Det går kanskje litt bedre med han nå. Jeg vet ikke jeg. Han er fortsatt sløv og svak, men han spiser litt og drikker vann og det er positivt det. Vi får bare krysse fingrene for han. Fortsatt reagerer broren hans fryktelig aggressivt mot han, men jeg håper det kommer seg etter en tilvenningsperiode.... Den der verkbyllen han hadde på kinnes så forferdelig ut, men det er verre å se på han nå. Det ene øyet er gjenklistra og han ser så pjusk ut. Men jeg er glad vi tok han til dyrlegen når vi gjorde, for det var fare for blodforgiftning :o Utrolig hvor knytta man blir til sånne små dyr :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. april 2003 Forfatter #310 Del Skrevet 10. april 2003 Idag kom selvangivelsen - og den var riktig :D Jeg får tilbake litt over 2600 (pluss renter), og sambo får tilbake litt over 1500. Og så skal vi skrive på kjøringen som kan gjøre at jeg innkasserer 7000 ekstra og sambo 3000 ekstra Vi kan ikke være annet enn fornøyde vi :D *skal på surfetur i den store internettverden for å finne spennende oppskrifter til "fra den tiden da jeg ble husmor" - boka mi * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. april 2003 #311 Del Skrevet 10. april 2003 Heisan! Håper at det går bedre med det lille nurket deres da! Ikke lett å ha vondt eller være syk når man ikke kan snakke :cry: . Vi fikk også igjen penger! Sambo fikk 25000 i baksmell (men ble plutselig gjeldfri), mens jeg fikk 36000 tilbake og fikk all gjelden . Det betyr at vi får 10000 til overs når alt er regnet om og sånt! Ikke dumt akkurat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. april 2003 Forfatter #312 Del Skrevet 10. april 2003 Tok en av sjefene mine ved nesen idag :evil: Den skapningen visste liksom ikke at jeg var på aktiv sykmelding, og skulle ha meg til å jobbe mer enn det jeg skal.....Hallo landet?!? Men den der pelsen ble ganske svak da jeg krevde en vikar sammen med meg Og jeg fikk det som jeg ville jeg.... I've got the power Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 11. april 2003 Forfatter #313 Del Skrevet 11. april 2003 Dagens oppdatering på lillegutt: Han viser tegn på å ha blitt bedre...Har flytta inn i buret sitt igjen, men nå sitter bror og furter inni transportburet istedet....De kom sammen i transportburet igår og det gikk kjempefint. Tror ikke tilbakeføringa til samme bur blir så vanskelig likevel. Sambo klemte ut masse gusj av såret igår, og det stinka over hele huset :x Jeg dro på besøk til ei venninne da han skulle gjøre det jeg :oops: Ellers kan jeg jo nevne at sola skinner, og det er 5 grader ute. All snøen har smelta, og det er tørre veier.... Hørte nemlig at det ikke var sånn sørpå Var med sambo på avisrunden idag Midt i et boligfelt sto det en elg med kalv....Vi stoppa og titta på dem, og til slutt ble kalven så nysgjerrig at han kom nesten bort til bilen. Så sto han der i kanten da, bare 4 meter fra oss, og titta på oss snålinger med store glitrende brune øyne....sukk - de er jo så skjønne.... :D Til slutt ble antakeligvis mor lei av sambo som satt og laga kallerop i bilen, så hun ropa på barnet og traska til skogs Åh, jeg elsker å ha naturen på kloss hold. Det er så utrolig fascinerende..... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. april 2003 #314 Del Skrevet 12. april 2003 Hei! Ville bare si at jeg er våken jeg! Har vært våken siden klokka ÅTTE! Nå er sambo og hunden ute på langtur og jeg har kaffe og kjeks let tilgjengelig ! Lørdager er ikke så dumt det.... Og i morgen skal vi til Sverige og hamstre!!! Husk å gi Chinchillaen en "bi-bedre-suss" fra meg da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 12. april 2003 Forfatter #315 Del Skrevet 12. april 2003 HJEEEEELP!!!!!!!! :o Sverige-ex'en kommer på besøk i påska :o Sa ikke jeg at vi skulle være hjemme tro....??!? Fikk mail fra han idag, og han sa at han kommer på torsdag, og skal være til søndag.... :o Vel, han skal ikke bo til oss, men han regna da virkelig med at han kom innom en tur....Og jeg som ikke klarer å tenke klart rundt han Heldigvis er han og sambo venner og.... Ellers hadde det blitt krise. Han har en kopis som jobber som lege på sykehuset her, og det er derfor han kommer...Om jeg ville være med ut i påska? Æh...øh...hm....tror jeg må ha betenkningstid på den jeg :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 12. april 2003 Forfatter #316 Del Skrevet 12. april 2003 Endelig liv i sambo.....stressa han inn i dusjen jeg, og proklamerte at etterpå skal vi inn til byen - uten frokost! Er ikke jeg stressa da eller? Vi skal handle litt vi glemte igår, og så skal vi kjøpe råstoff til rødvin vi skal sette opp til bryllupet, myse litt på folk og kjøpe sterile tupfere som vi bruker til å rense såret til lillegutten. Han er forresten mye bedre, men det danner seg fortsatt verk og puss i såret. Ble så glad for klemmen, Lea Så skal jeg lage frokost til sambo når vi kommer hjem. Arme riddere blir det idag. Men syltetøy og rømme....nam. Det er jo helg da. Og det får bli trøsta siden jeg skal være hjemme alene i natt. Sambo skal på guttekveld, og ligger over til en kompis. Jeg skal på KG, spise potetgull og drikke....eh.....vin kanskje? Men nå - bytur next Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 12. april 2003 Forfatter #317 Del Skrevet 12. april 2003 Nå er det straks tid for alenekveld :D Tror sambis skulle møte han der kompisen klokka 18.00....Har til da jaga han ut i garasjen for å sage litt ved så jeg har i kveld Skal bare kose meg jeg.... Vi var på sko shopping idag vi. Har helt dilla på sko, og da skoringen annonserte "halv pris av nedsatt pris" måtte jeg jo bare dit. Vi endte opp med sko for 1296 kroner - men betalte 273 kroner :D Sånt liker jeg.... Kjøpte blant annet sko til brudekjolen - betalte 24,50 for dem jeg Da hadde originalprisen vært 300 kroner.....Kan absolutt leve med den prisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 12. april 2003 #318 Del Skrevet 12. april 2003 Hey, skal du ha alenekveld du også? Sambis skal bort han og, men ikke før senere i kveld. Blir vel KG og litt film på meg. Dessuten må jeg shine litt her fordi svigers kommer i morgen, så nå skal jeg sette han i sving med vasking av bad. NOE får han også gjøre. Du har jammen meg gjort noen gode sko-kupp i dag. Kan tenke meg du er fornøyd med det. Hva har du til planer for kvelden da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. april 2003 #319 Del Skrevet 12. april 2003 Heldiggrisene som har hjemme-alene-kveld. Kan en av dem ta med min sambo også eller? Jeg orker nemlig ikke mer mas nå, etter en runde på OBS og IKEA. Jammen må jeg si at du kan dette med shopping Monja! Flink jente!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 12. april 2003 #320 Del Skrevet 12. april 2003 Hei Monja, Håper du koser deg alene på lørdagskvelden. Kan være deilig det, hvis man virkelig setter inn "kosegiret." Selv er jeg ikke så alt for glad i å være alene hjemme jeg da, men det kommer litt ann på. Selvfølgelig kan man da sitte på KG og surfe halve/hele kvelden med god samvittighet, selv på lørdagskvelden. Sambo er i gang på kjøkkenet her. Jeg har lagd sjokoladekake (sånn ferdigpakke :oops: ) som står og nedkjøler seg på kjøkkenet, så her blir det dessert i dag. :D Sikle... Jeg bare spiser og spiser i dag, så jeg tror jeg må faste i morgen... Tror jeg har fått en overdose bamsemoms (kjøpte pose på Gardemoen, i tax-free størrelse of course.) Ha en koslig kveld Monja :smile: Klem, Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå