Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Åh, om dere bare kunnet vært her igår jenter :-? :oops: :D Jeg er så fryktelig husredd. Har vært det siden jeg var liten. Da jeg var i kjelleren hjemme hos mamma og pappa før i tiden ( :ler: ) kom jeg alltid halvveis i trappa før jeg bare måtte løpe. Var sikker på at det var noen som kom etter meg. Det er kanskje teit, men keg har aldri vokst det av meg :oops:

Idag fikk jeg 7 filmer med bilder fra mamma og pappa. Så nå er det på tide å velge bilde til takkekort. Og bilde til å sette inn i avisa :wink: Skal studere dem nøye iallefall.

Og da jeg kom hjem fikk jeg masse hyggelig post - og ikke en eneste regning :sjarmor:

- Pakke fra Foto Knudsen , med bilder vi tok med digitalkameraet vårt, og forstørrelser av oss og forloverne og brudepikene - til forlovere og brudepiker (totalt 7 stk). Det er både billig og raskt levert det der gitt. Bestilte de på onsdag :D

- Pakke fra Haugen Bok. Bestilte meg Åsne Seierstads "Bokhandleren i Kabul", for jeg ble fryktelig nysgjerrig på boka nå som det er så mye bråk om den :wink: Og den er jo nesten umulig å skaffe fra forlaget nå....

- Pakke fra Linsebutikken - endelig har jeg fått linsene mine med farge (Ametyst). Og det var billig - 190 kroner inkl porto. Her hjemme betaler jeg 350 kroner og må hente dem selv :o

Det var dagens reklame :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen lager pizza - hjemmelaget.....mmmmmmmmmmmmm :P Vi skal vekk i kveld så det er like greit å lage den nå. Dessuten romsterer det fælt i magen kjenner jeg. Er kjempesulten.

Ble ferdige med stuen idag så nå er alt av møbler satt på plass, gardinene hengt opp og bildene kommet på veggen. Vi ser enden i tunnelen nå ja, selv om vi bestemte oss for å utsette soverommet en smule og heller gyve løs på kjøkkenet :o Det er igrunnen ikke så mye som skal gjøres her da, bare litt panel på to vegger og en ørliten dæsj maling. Tror det holder med en liter jeg :wink:

Fått på meg nye linser nå. Trodde først at lillafargen skulle dominere voldsomt, men det gjør den ikke....puh. De ble skikkelig fine synes jeg. I og med at jeg egentlig har blå øyne ble de litt lysere nå enn da jeg hadde brune linser - naturlig nok. Er kjempefornøyd jeg :blunke:

Så nå skal jeg krype opp i sofa'n med dyna mi og lese litt i boka jeg fikk idag. "Bokhandleren i Kabul" - here I come...... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en svipptur innom Jennifers dagbok og jeg må si jeg likte den der Baklengs forlengs hun hadde der.....Bare må ha den jeg og :ler:

:ler: go gej ned ah åm eraB.....red eddah nuh sgnelrof sgnelkaB red ned etkil gej is åm gej go kobgad srefinneJ monni rutppivs ne raV

Genialt! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde stjålet den der baklengsforlengs inne hos Lea jeg da, som igjen hadde fått den av Dorian så jeg vet ikke hvordan det er med opphavsrett og sånn.... :wink:

Angående den etterhvert så berømte PC'n full av te, så ligger den foreløpig til tørk nede i veska mi. Burde kanskje ta den opp??? Hmm... Har tenkt å teste den i morgen, evt blåse litt på den med hårføner først... Hvis jeg skulle være så heldig å få vekket den til live igjen, tror jeg nok IKKE jeg skal gjenta stuntet neste fredag, men kanskje fredagen etter der igjen??? :blunke:

Ha en fortsatt god helg Monja!

Klem, Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi sett LørDan - jada, absolutt severdig på en ellers så tam lørdagskveld. Og siden vi for tiden har bare NRK og TV3 Danmark så :o Men over helga legger ViaSat inn hele Gull- pakken sin igjen, og det er slutt på boikotten for min sin del :x

Idag har vi vel egentlig ikke gjort så innmari mye. Væer en tur i byen og gått på torghandel der barna hoppa i høyet og vi fikk kjøpe friske grønnsker, ost etc direkte fra gårder rundt her :D Så da vi kom hjem ble det fiskeboller med hvit saus og reker og poteter, gulrøtter og blomkål som formelig smelta på tunga.....slurp :P

Var også innom mamma og pappa en tur. Skulle bare bli en snartur, men jeg tror vi var der i bortimot to timer jeg. Det blir alltid sånn. Og så skal vi til dem i morgen også. Gleder meg masse, for det er så sjelden jeg har tid til å sitte ned med dem selv om de bor bare 30 minutter unna oss. Vi jobber så teite arbeidstider, mamma jobber skift og pappa driver for seg selv = aldri hjemme :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mn hvordan r egntlig Danmark som frieland nå p høstn???? Sr liksom ik for meg at d r fryktelig kaldt' date=' liksom, høye snøfonnr og sånt!!!!!!!!!!!!Kanskje j skal vurdre n høst ellr vårfrie dit neste år???? Noe annet???? [/quote']

Vel... Det er veldig varierende. Fordelen med Danmark i forhold til Norge er at våren som oftest kommer litt tidligere og høsten/vinteren litt senere enn den gjør i Norge. Vinteren er ikke fult så "hard" som i Norge med fult så mye snø og ikke fult så kaldt heldigvis. Men dette betyr jo desverre ikke at vi har syden tilstander av den grunn. Du kan være heldig, men du kan jo selvfølgelig også være uheldig å komme hit på våren/høsten hvor det bare regner og blåser. For det blåser altså en del i det landet her! Første vinteren jeg bodde her hadde vi orkan + at det regnet og blåste hele tiden sånn mer eller mindre. Jeg tenkte: Hva i all verden har jeg gjort? :o Det har heldigvis vært noe bedre de påfølgende vinterene da...

Hmm... Jeg vet ikke om du ble så mye klokere av det her akkurat da men... Som oftest når jeg har besøk på våren, synes da de fleste at de er varmere enn hjemme i allefall. Du skal forøvrig IKKE reise til Danmark i dag :blunke: for jeg våknet nettopp opp til regn og tordenvær i dag, etter flere ukers deilig sensommer/tidlig høst vær.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å ønske Monja en

fin søndag...

Kose seg med mamsen og papsen..

Min norsk lærer mente at videreutviklingen

av sms språket, ble ord språk etterhvert..

Å at vi kom til å snakke slik..

Altså at språket ble bare noen rare lyder..

Tjhihi....

Klem :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casewnøttkylling:

200 g kylling uten skinn og ben, i terninger

1/2 ss soyasaus

2 ss olje

1 ss mel

125 usaltede cashewnøtter

2 sore røde chili, uten frø, skåret i tynne strimler

2 hvitløksbåter, finhakket

2-3 vårløk skåret i ringer

1 ss soyasaus

1 ss østerssaus

1 ss brunt sukker eller palmesukker

2 1/2 dl hønsebuljong

Hvordan gjør man:

Bland kyllingkjøttet med 1/2 ss soyasaus, 2 ss olje og 1 ss mel.

Var opp en wok over middels sterk varme. Tilsett 1 ss av oljen og stirfry cashewnøttene til de er gylne. Ta dem opp og sett dem til side. Tilsett eventuelt mer olje og stirfry hvitløk og løk i 1-2 minutter. Tilsett kyllingkjøttet og stirfry i 4-5 minutter. Tilsett soyasaus, østerssaus og sukker. Hell i buljong, rør om og kok i 2-3 minutter. Ha i cashewnøtter og chili, og dryss med den finhakkede grønne delen av vårløken.

Serveres straks med ris.

Mmm......tror jeg må prøve den der en gang.....høres kjempegodt ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det. Også går det kjemperaskt å lage når du har kuttet alt opp fra før av. Viktig å fjerne chili-frøene for ellers blir det STERKT!! Bruker jasminris til, jeg, men det er jo valgfritt selvfølgelig. :) Jeg hadde også i noen bambusskudd og vannkastanjer.

Ha en flott søndag, monja. :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal jeg lage middag. Siden mannen strever og maler ute i entreen fant jeg ut at idag kan jeg lage middag til han :D Så idag blir det ostegratinerte pølser på seng av potetstappe og løk/tomatpure blanding. Lager stappen først og har den i en ildfastform. Blander så et par løker og 2-3 ss tomatpure som jeg har oppå der igjen. Legger så pølser, strimler skiver, treninger (spiller liksom ingen rolle) oppå der og ost på toppen. Smekker det hel inn i ovnen på et par hundre grader til osten er gylden og voila....Maten er servert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og monjamannen har hatt en diskusjon om det der med å få barn.... Han vil jo så gjerne ha to barn og jeg ingen....Men idag ble vi enige om at vi møtes på halvveien og satser på ett barn. Kan tro han ble lykkelig da. Men jeg er jo så fjern så jeg vil helst ikke ha barn sent på året....Når skal vi da prøve?!? Vi snakka litt om det også, og har bestemt at vi skal søke etter de to blå fra april neste år. Så får vi se hvordan det går da. Kanskj emå vi vente ett år til, men det kan jo hende jeg har forandret mening da. Vi får se..... :sjarmor::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du "skremmer meg"...

Så bare det stod to blå jeg nå, så

hjertet mitt slo dobbelt en stund her..

:ler: Så godt at dere har blitt enige om å prøve da :hjerte:

Virkelig gode nyheter..

:hoppe:

Klemmer fra Jinxen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nå skal jeg lage middag. Siden mannen strever og maler ute i entreen fant jeg ut at idag kan jeg lage middag til han :D  Så idag blir det ostegratinerte pølser på seng av potetstappe og løk/tomatpure blanding. Lager stappen først og har den i en ildfastform. Blander så et par løker og 2-3 ss tomatpure som jeg har oppå der igjen. Legger så pølser, strimler skiver, treninger (spiller liksom ingen rolle) oppå der og ost på toppen. Smekker det hel inn i ovnen på et par hundre grader til osten er gylden og voila....Maten er servert :D

Hmmm, hørtes godt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag :evil: For min del spiller det ingen rolle da, for jeg er jo sykmeldt, så for meg er det jo litt sånn "helg" enda da, men for alle dere andre.... Dessuten tror jeg helga varer lenger her, for vi fikk Se&Hør weekend i butikken idag vi.... *Trøndelag - alltid et skritt etter :ler: *

Huffda, Jinx, det var ikke meningen å "skremme deg", men jeg ser jo at det er så populært å legge farge på akkurat de to ordene, så jeg fant ut jeg måtte gjøre det jeg og :wink:*monja redd for å sette igang en for tidlig fødsel*Men vi har iallefall blitt enige om å prøve etterhvert, og hvem vet? Kanskje jeg til og med liker det sånn at det blir flere?? Akkurat nå føles det som en megafjern tanke, men man skal jo som sagt aldri si aldri.....Tvillinger hadde jo vært genialt - hadde liksom vært ferdig med det da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...