monja Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #16581 Del Skrevet 25. juli 2008 Satt og plotta inn vekta på lillemann på WHO's nye percentiler for vekt og lengde og jammen er lillemann undervektig så det synger etter. Han burde vært rundt 7 kg når når han runder 4 mnd neste helg, men den ligger vi fint under ja. Nuvel, jeg tar ikke det så tungt, for han følger sin egen kurve helt perfekt og det er jo det som betyr noe. Storebror derimot er over normalen både på vekt og lengde, så han er en stor gutt. Normalen for en gutt på 4 år er 105 cm og storebror rekker sikkert å komme opp i 109 cm før 4 årsdagen tipper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #16582 Del Skrevet 25. juli 2008 Matvrak er han iallefall....våkna klokka halv 6 og spiste 250 ml pumpemelk på flaske :dåne: Så sov han til klokka halv 8 og nå klokka halv 9 var det puppetid Matmumsen min Han sovna forøvrig klokka 19.30 i går kveld så vi er fornøyde med sovetiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 25. juli 2008 #16583 Del Skrevet 25. juli 2008 har du link til den? Lille min er jo også et stykke under den kurven man bruker på helsestasjonen.. har jo faktisk enda ikke passert 7kg, og blir 10mnd i slutten av mnd.. Hun var 6740 gram på 9mnds kontrollen... så dere tar henne snart igjen men følger sin egen kurve helt perfekt,, og da er det jo ikke noe å stresse med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #16584 Del Skrevet 25. juli 2008 Sitter og ser juleepisoder av Mikkes Klubbhus på Playhouse Disney :dåne: Nekter å tro at det er absolutt nødevendig å sende juleepisoder i juli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #16585 Del Skrevet 25. juli 2008 har du link til den? Lille min er jo også et stykke under den kurven man bruker på helsestasjonen.. har jo faktisk enda ikke passert 7kg, og blir 10mnd i slutten av mnd.. Hun var 6740 gram på 9mnds kontrollen... så dere tar henne snart igjen men følger sin egen kurve helt perfekt,, og da er det jo ikke noe å stresse med http://www.ammetaka.no/Baby/percentil.php Her har du de percentilskjemaene som finnes. Det var jammen ikke store jenta, Pasha. Men som du sier, så lenge de følger sin egen kurve er det jo ikke noe å bekymre seg for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 25. juli 2008 #16586 Del Skrevet 25. juli 2008 er ikke så stor nei.. er lang og slank.. var vel 69cm på samme kontroll.. så der ligger hun der hun skal.. men både mannen og jeg er små (vel han var i alelfall det som barn ), samt at hun er var jo liten født, og ikke den som spiser mest (spiser alt vi gir henne.. men mengder spiser hun jo ikke). så er jo bare natrulig at hun ikke er stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #16587 Del Skrevet 25. juli 2008 Nå har vi hatt ryddedugnad. Tok kjøleskapet en skikkelig versing og fylte to matavfallsposer :dåne: Vi kaster alt for mye mat altså.... Men nå er det rent og pent og vi ser faktisk at det har vegger der bak. Så har gubben gått ut for å henge opp to klesvasker mens jeg har satt på en tredje. Lillemann fikk flaske klokka halv 6 - 6. Pupp klokka halv 9 og pupp klokka halv 10. Nå sover han ute. Og det håper jeg han gjør i noen timer nå. Smurfen driver med favoritthobbyen sin - vasker opp på kjøkkenet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 25. juli 2008 #16588 Del Skrevet 25. juli 2008 Grei hobby det! Får minsten like mye flaske som pupp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #16589 Del Skrevet 25. juli 2008 Grei hobby det! Får minsten like mye flaske som pupp? Han får mest pupp. Han får kun flaske om han skulle våkne på natta eller tidlig tidlig på morgenen. Da er mannen selvutnevnt matstasjon. Jeg pumper så jeg har til det måltidet på kvelden i 23 tiden. Da har jeg som regel ikke ammet siden klokka 18, og da er lageret fullt nok til at jeg får ut de nødvendige 250 ml'erne. Han har ikke spist så mye som 250 ml tidlligere, men nå begynner han å bli stor gutt og da trenger han naturlig nok mer. Husker i begynnelsen da han drakk 20 ml jeg. Det er jo ikke såååå lenge siden. Tiden går alt for fort. Idag har jeg kjøpt inn ett glass med pæremos og ett glass med sviskepure. Skal og kjøpe maisgrøt, men jeg fant det ikke der vi handla idag. Det skal bare stå i skapet til vi får bruk for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #16590 Del Skrevet 25. juli 2008 Hjemme fra byen, og det er 30 grader i skyggen *svett* Smurfen fikk seg sykkelhjelm idag, for han har plutselig begynt å sykle *kry* Jeg hadde bestemt meg for at han ikke skulle få ny hjelm før han begynte å interessere seg for sykkel, men i morges tok han sykkelen fatt og trampet som en helt nedover veien her. Så stolt selv da. Og så kry mamma og pappa. Siden har han holdt på ute. Lillemann hadde bæsja ut hele seg og bilstolen på tur hjem så der tok mannen en skikkelig tørn med gutten mens jeg fikk trekket av stolen, brukt flekkfjerner på klærne og kasta alt til vask. Første gangen det har skjedd, og det som var så vittig var at vi senest i morges snakka om at det ikke hadde vært så store eksplosjoner i bleien. Ja, så feil kan man ta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #16591 Del Skrevet 25. juli 2008 Idag har jeg fulgt med når lillemann har fått mat og det ser ut sånn: kl 06.00: 250 ml pumpemelk kl 08.30: pupp kl 09.30: pupp kl 11.15: pupp kl 14.00: pupp kl 17.00: pupp og så regner jeg med at det blir pupp like før klokka 18.30 Er det rart jeg er tørst :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #16592 Del Skrevet 25. juli 2008 Nå har vi hatt tandoori til middag - og som vanlig ruller jeg. Spiser så jeg nesten blir uvel når vi har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #16593 Del Skrevet 25. juli 2008 Idag har jeg fulgt med når lillemann har fått mat og det ser ut sånn: kl 06.00: 250 ml pumpemelk kl 08.30: pupp kl 09.30: pupp kl 11.15: pupp kl 14.00: pupp kl 17.00: pupp og så regner jeg med at det blir pupp like før klokka 18.30 Er det rart jeg er tørst :dåne: kl 18.20: 120 ml pumpemelk..... Men nå er han lagt og forhåpentligvis sover han hele natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 25. juli 2008 #16594 Del Skrevet 25. juli 2008 Så du tenker på utdanning innen helse? :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #16595 Del Skrevet 26. juli 2008 Skal ikke klage, skal ikke klage, skal ikke klage, skal ikke klage.......men dæven, det er VARMT *renner bort* Vi har vært på hytta til kusina til mannen og det har vært kjempekos. Smurfen bada i sjøen og jeg har blitt kledelig brent. Må ta den fargen jeg får, for brun blir jeg iallefall ikke, så da er vel rød nest best da Nå er det 28 grader i skyggen og det er hett ja. Heldigvis er det meldt ned mot 15 grader til natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 26. juli 2008 Forfatter #16596 Del Skrevet 26. juli 2008 Så du tenker på utdanning innen helse? :-D Egentlig kunne jeg tenkt meg en jobb i skolen, men nå etter at ungene kom synes jeg ikke det er bare bare å pendle i utdanningen heller. Å pendle enten til Nesna eller til Bodø frister egentlig ikke. Så da er alternativet etter det sykepleier. Ikke det jeg egentlig vil, men det er jo mangel på sykepleiere og jeg får utdannet meg her. Det betyr en del. Men vi får se. Jeg skal uansett ikke begynne før smurfen begynner på skolen og det er i 2010. Man blir da aldri for gammel for en utdannelse *trøster meg selv* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. juli 2008 #16597 Del Skrevet 26. juli 2008 Jepp, jeg synes også det er for varmt nå. Her er det 20,1grader i skyggen :dåne: Man blir aldri for gammel til å utdanne seg Jeg vet om en fyr som jobbet som sjef i en stor bank her i Oslo han fikk lyst til å gjøre noe annet. Så i en alder av 50år utdannet han seg til hjelpepleier, synes sånt er utrolig flott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 26. juli 2008 #16598 Del Skrevet 26. juli 2008 Flere som synes det er varmt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 27. juli 2008 #16599 Del Skrevet 27. juli 2008 På sykepleierutdanningen der jeg gikk var det i all fall alt fra 20-åringer til 50-åringer. Mange kombinerte studiet med barn også (både på heltid og deltid), meg inkludert :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #16600 Del Skrevet 28. juli 2008 Idag fikk lillemann smake eplesaft fra HIPP på flaska si. En liten smaksprøve på ca 10 ml, men han ble jo så gruelig sint da den ble tatt vekk. Heldigvis var puppen ikke langt unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå