Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

TUUUUUSEN TAKK for alle lykkeønskninger..... :D Dere er så go'e atte :kyss:

Nå er det ikke lenge igjen, men jeg tror vi kommer i mål i morgen. Jeg har slått meg til ro med at det går som det går, og det blir sikkert en bra dag likevel. Det er liksom ikke så nøye om det blir nok middag lenger... :ler:

Håper dere andre og får en fin dag (og tenker på meg litt da) i morgen også.....

Klokka 12.30 skjer det :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen tusen takk for alle koselige hilsener...... :D

Lørdag var så fantasktisk, og det blir en dag jeg aldri kommer til å glemme.

Sambo kjørte meg og sakene mine til frisøren klokka 9, før han dro til den ene forloveren sin for å vaske bilen, sette på løv og flagg etc. Da jeg kom til frisøren hadde hun ordna alt klart, og det var bare å begynne. Hun friserte og ordna, og fikk festa det eneste jeg skulle ha i håret - en nydelig tiara. Det var litt plag med den, for det er ikke kammer på den, så hun måtte bruke masse hårnåler :ler: Klokka halv 11 var jeg ferdig, og da kom brudepikene - 3 i tallet - og de ble pyntet etter alle kunstens regler. De fikk satt opp håret og ble pyntet med hvite roser. De ble så skjønne atte.....I mellomtoden dro jeg ned til en ennen salong for make up. Min bror kom og henta meg i bryllupsbilen og kjørte meg nedover. Hadde sett kjempelurt ut om jeg hadde løpt gjennom byen med tiara på hodet og helt vanlige klær :ler: Etter en halv time var jeg tilbake og da var det bare å på med stasen, for da var klokken blitt 12 :o

Etter å ha fått på meg kjolen og fått en siste finish hos frisøren kom nervene såvidt. Jeg begynte å gå rundt meg selv, og klarte ikke å sitte stille. Men da bilen kom til frisøren og jeg satt inne i den sammen med jentene roet jeg meg igjen. På vei til kirken var jeg helt rolig, men da det viste seg at vi kom ca 5 minutter for tidlig ble sjåføren - min bror - småstressa, så vi kjørte like godt en tur vi :wink:

2 minutter på halv 1 kom vi til kirken. Da sto kirketjeneren og pappa på trappa og venta på oss. Pappa var skikkelig stolt av jenta si og syntes jeg var nydelig. Jeg fikk ut brudebuketten - som besto av masse hvite roser, brudeslør, eføy og sølvtråd - og stilte meg til å vente i gangen til klokkene hadde ringt ferdig. Brudepikene var så nervøse at de skalv, men det gikk så bra for da dørene åpnet seg og Førdes "Brudemarsj" lød fra orgelet gikk de flott innover gulvet. Noen steg bak kom jeg og pappa, og selv om jeg prøvde å konsentrere meg om å se hvem som var i kirken klarte jeg ikke å la være å se på monjamannen framme ved alteret. Han sto der og strigråt. Hele ansiktet var vått av tårer, og jeg begynte nesten å gråte selv da jeg så det. Kjære mannen min var så spent og rørt på samme tid, så det ble nesten for mye for han.

Pappa "overrakte meg" til monjamannen og jeg satte meg sammen med min forlover. Da fikk jeg tid til å se utover forsamlingen i kirken. Sambo's søster åpna det hele med en nydelig sang, men hun var ikke fornøyd selv med starten, for hun var så rørt at stemmen sprakk :wink:

Selve vielsen var litt omrokkert i forhold til hvordan det bruker å være, for presten vår ville ta talen før ekteskapsinngåelsen. Det var helt greit det. Da fikk ikke gjestene våre klimakset med en gang liksom. Da vi kom fram for inngåelsen hørte jeg flere snufset nede i kirken, og tårene sto i øynene på meg også. Tenk nå er jeg gift med mannen jeg elsker over alt på jord..... :D

Svigerinna mi sang en sang til like etter inngåelsen, og til utgangsmarsjen hadde vi valgt tradisjonelle Mendehlsson....(ikke at jeg vet hvordan det skrives nei)

Etter vielsen og gratulasjoner på kirketrappa, ble det litt bildetaking, før vi dro på en privat fotosession med privat fotograf. Vi tok bilder på et sted der vi fikk med sjø og fjell - som er de viktigste faktorene i våre interesser. Og akkurat da skinte sola opp - og resten av dagen ble svøpt i nydelige rammer med sol og varme :D

Tilbake i lokalet ble det tid for å se på det svære gavebordet - for det var virkelig digert. Skal skrive inn lista når den er komplett. De som pakka opp gavene - 3 stykker ble helt svette de :ler: Og i tillegg til over 70 gaver fikk vi bortimot 22 000 kroner i penger og 2500 kroner i gavekort :o

Middagen ble servert nøyaktig klokka 14.30 og forretten besto av laksepatè med urtesaus og melbatoast. De talene som ble holdt var "framført" av min venninne som var vertinne (Velkommen til bryllup talen), min mor, sambo's far, den ene av mine forlovere, begge sambos forlovere, og sambos onkel som takket for maten. Min svigerinne gjorde en kjempejobb som toastmadame :wink: Hovedretten besto av småsteik, kjøttkaker, poteter og grønnsaker.....Nydelig. Middagen var slutt litt over klokka 16, noe som passet perfekt, for kaffegjestene kom allerede klokka 17. Da var alle bord gjort om, og alt var satt på både av kaker og kaffekopper.

Bryllupskaka besto av to knallrøde hjerter som lå side om side med en bro i mellom. På broen sto det et brudepar og selve kakene var dekt av hvite roser. I tillegg til den var det 12 andre kaker, multekrem og kransekaker. Gjestene forsynte seg godt, for nesten alle kakene ble oppspist. Det var igjen en kvart bryllupskake og bare noen små skalker av tre andre kaker. Det var det som var målet, og jeg må si at det er sjelden jeg har sett et så avspist kakebord i bryllup.

Baren åpna klokka 19.30, og ettersom vi hadde mislyktes med å få tak i bartender var gjestene våre så reale at de sto i baren to og to - en halvtime av gangen. Og barlista som ble satt opp fungerte bedre enn de fleste utesteders barlister :ler:

Musikken kom fra anlegg, og det var det ingen som sa noe på. De kosa seg og danset litt, men da brudevalsen skulle spilles oppdaga vi til vår store ergrelse at valsen ikke kunne leses av spilleren :evil: Men da visste svigerinna mi råd - hun slengte seg på keyboardet hun hadde brukt under middagen og spilte en vals tatt rett ut av hodet. Og det gikk så bra. Vi hadde nesten ikke øvd på vals i det hele tatt, og jeg hadde gruet meg fælt, med et gikk fint. Var så stolt av sambo jeg da.

Utover kvelden ble det drukket og danset og folk hadde det veldig trivelig, og klokka 22 ble det tid for fyrverkeri. Det var ikke så mange raketter, men det var skikkelig koselig det.

Nattmaten ble servert klokka 12 og besto av trøndersodd med poteter og gulrot, og flatbrød. Mange spiste flere tallerkener, og ga uttrykk for at det var kjempegodt.

Festen slutta klokka 3 og vi dro derfra klokka halv 4. På veien hjem - det var bruden som kjørte :wink: - stoppa vi for å se på minkforfabrikken som brant ned til grunnen natt til søndag. Den ligger bare noen kilometer fra huset vårt. Ble en heit start på bryllupsnatta :ler:

Vi hadde en helt perfekt dag, og bedre resyme kommer når jeg husker alt. Det må liksom synke inn først, men dere fikk nå en ide på hvordan vi hadde det.

:hjerter: Det var en perfekt dag!!! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på shopping!!!!

Vi har begynt å pusse opp entreèn og badet og soverommet for fullt, så idag har jeg vært og shoppa masse av det vi trenger. Baderomsgulv, silikon, maling, lim og fugemasse ++++! Sambo har begynt å legge på panel i entreèn, så det tar mer og mer form nå. I morgen kommer svigerfar for å hjelpe oss med gulv på badet, og mot helgen kommer mamma for å legge fliser i dusjhjørnet. Nå er alt i rute, og vi får et helt "nytt" hjem til jul :D

Gjett om jeg skal legge ut før og etter bilder på nett da :sjarmor: Iallefall av badet og soverommet, for de er bare grusomme.......*hvor blir det av spy-smilyen???*

Har også kjøpt album for å ha bilder fra bryllupet i. Kjøpte et med svarte ark, så jeg tenkte jeg skulle lage et sånn "scrap-book" lignenede album. Er litt mer koselig det enn et helt vanlig album med oppstilte bilder.....

Mamma har levert inn 7 filmer, og brutter har digitalkameraet fult, så det blir nok bilder tror jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen snekrer, og jeg sløver.......er fryktelig uvant å skrive "mannen" istedet for "sambo" :wink: Uansett - livet er herlig altså :D

Skal begynne å omorganisere i diverse skap i morgen for å få plass til alt vi har fått. Fikk mest Hardangerbestikk og Black Design så jeg er storfornøyd :wink: Ikke for det - mannen fikk en gave helt alene han da :o - ei jaktrifle.....Gjett om han svever lenge på den da.... :ler:

Takk for koselige hilsener, Jinx og Puff :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg får helt vondt i hodet av den avataren din jeg.... skjønner at det er rart å omtale en amboer som mannen, men nå er han det, ikke elngre din samboer, du venner deg nok til det... Etterhvert.

Flott at dere hadde en fin dag i alle fall. Heldig du, som har fått ja av den du elsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Zalomine

Den var søt. Passet bedre for en nygift frue enn en som slår en annen i hodet (ser for meg at dette er deg og din... mann, ikke samboer, MANN, nemlig, men egentlig føler jeg at det er JEG som blir slått i hodet, derav hodevondter....)

Ja, den der var søt. Og jeg er trøtt, så jeg skriver sikkert bare mest tull og rot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, en vanesak at du skriver "sambo" ja. :wink: Du venner deg nok fort til å skrive "mannen".

Hørtes ut som at dere hadde en perfekt dag. Ingenting er bedre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...