Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Smurfen fikk beskjed om å rydde opp lekene sine. Svaret vi fikk:

"NEI! Jeg skal kjøpe en pistol og pange dere!!!!!"

:overrasket: :overrasket: :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så moro og ordne til barnerom da :hoppe: Får ikke gjort det her hos mamma og det er så kjedelig. Men det blir jo desto mer moro å flytte inn i huset da! For der blir det skikkelig prinsesserom til Victoria og Ole Brum rom til minstemann-gleder meg :hoppe:

Høres ut som dere har hatt en flott påske! Håper lillegutt har tatt til fornuften og lagt seg på hodet ned nå :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten spist lammelår idag ja....Og lam er lam *urk* Kunne like gjerne spist fårikål kjøkk :sjenert: Men tilbehøret var godt da.

Nå har jeg trøkka i meg to knekkebrød og en stor boks kirsebær yoghurt som gikk ut på dato idag. Må kjøpe noen nye i morgen.

Smurfen spiser knekkebrød, så skal han i seng. Nybadet og fin som han er :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjekt når de små har slike rolige dager.

Nå fikk jeg også lyst på yoghurt, løpe å kjøpe i morgen :jepp:

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har sånne rolige dager innimellom, men det er ikke noe kult nei. Det er likevel en ting han ikke klarer å motstå - kirsebæryoghurt :mrgreen: Det tok ikke lange tiden fra jeg spiste den til hikkingen gikk nesten ut av kontroll :fnise: Så det står nå til liv der inne iallefall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og tenkte og sammenlignet dette svangerskapet med det forrige....

Bekkenløsning: Denne gangen har jeg jo bekkenløsning fra helvete, sånn som sist, men likevel sover jeg faktisk bedre på natten.

Halsbrann: Sist hadde jeg halsbrann hele tiden de siste 10 ukene. Da gikk det med et par esker Link. Denne gangen har jeg hittil klart meg med 4 tabletter, og det er kun en natt jeg har hatt halsbrann som plaget meg.

Ødemer: Sist fikk jeg ødemer rundt uker 30, med innleggelse på sykehus og 3++++ i uke 36. Denne gangen har jeg ikke hatt antydning til ødemer enda, bortsett fra en og annen kvelden, men det har gått over.

Vekt: Sist gikk jeg opp 12 - 15 kilo. Denne gangen har jeg til nå gått opp 8 kilo.

SF mål: Denne gangen har jeg ligget ca 1 cm over det grønne feltet hele tiden. Sist lå jeg inne i det grønne feltet. Likevel er magen mindre :klø:

Urin: Sist var jeg en del plaget med UVI. Denne gangen har jeg hatt helt rene urinprøver hele veien.

Hodepine: Denne gangen har jeg hatt mer hodepine enn sist. Ikke noe pannehodepine da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt interessant sånn sammenligning fra sk.skap til sv.skap. I mitt aller første sv.skap hadde jeg ikke noen plager what so ever. Litt bekkenplager de 3-4 siste ukene men helt levelig!

Enda er jeg såpass tidlig gått at det blir vanskelig å sammenligne. Kontra sv.skapet i fjor og første, så hadde jeg endel plager, tidlig, som var både til irritasjon og ergrelse.

Tenk monja, om en måned er du tobarns mamma!!! Har kanskje spurt det før, men når tid er terminen din?

...og du fikk brukt blå swix ja? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse blå svix her....ser du ikke bildet av veggen min da? :lol:

Terminen min er 28. april - eller 27. som jordmora mi mener da siden det har vært skuddårsdag. Uansett - det er bare litt over en mnd igjen :danser::redd: :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke Smurfen fikk "panga" dere :ler:

Kirsebær-yoghurt! :sikle: Det må jeg snart ha mer av ja. Virker som om det har vært en stor hit blandt mars/april-damene.

Bare en mnds tid igjen nå... Når er det du skal på kontroll, for å finne ut om leiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen! Eller, morgen iallefall..... :sukk:

Her ble det ikke noen brå overgang fra påskeferie til hverdag. Mannen og smurfen ligger og sover enda. Jeg fikk ikke sove lenger enn til 6, men tvang meg til å ligge der til klokka halv 8 :sukk:

I natt har vært en urolig natt. Smurfen hosta og gråt om hverandre en del ganger i går kveld, og sa han hadde vondt i halsen. Han fikk etterhvert den der typiske falsk krupp hosten og litt før klokka 1 bytta jeg med han så han har sovet sammen med mannen og jeg har sovet på smurferommet. Fader, gutten har bra vond madrass, så der må vi handle ny. Den passa iallefall ikke mammas bekken nå for tiden.

Vel vel, nå er jeg oppe, gutta sover. Jeg skal ordne meg til jordmorkontroll klokka halv 10. Jeg er spent ja. Men det skal bli godt å komme dit og, for lillemann har vært så stille de siste dagene. Greit å sjekke at alt er ok med han.

Så må jeg handle litt, men ellers skal vi ikke akkurat gjøre så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke Smurfen fikk "panga" dere :ler:

Kirsebær-yoghurt! :sikle: Det må jeg snart ha mer av ja. Virker som om det har vært en stor hit blandt mars/april-damene.

Bare en mnds tid igjen nå... Når er det du skal på kontroll, for å finne ut om leiet?

Kirsebæryoghurt virker som det store "må ha" i mars/april ja :ler:

Jeg er visst ikke alene om å spise det. Og det har gått med noen bokser de siste ukene :fnise:

Kontroll idag klokka halv 10. Det er med delte følelser jeg drar dit. Jeg gleder meg masse siden han har vært så unaturlig stille de siste dagene og jeg gruer meg noe sinnsykt til at hun skal si: "Nei, se her, han sitter i seteleie" :dåne: Spesielt idag, siden mannen er hjemme med smurfen og ikke kan være med på sykehuset. Jeg mistenker nemlig at vi blir sendt dit ganske så med en gang etterpå :sukk: Men jeg håper og håper og håper på at han har snudd seg, så optimist er jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfen er oppe og i relativt OK form. Jeg tror neppe han har feber, men han hoster stygt da. Får holde han hjemme idag så får vi se da, hvordan det utvikler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende å sammenligne fødselsvekt, lengde og hodeomkrets på oss alle i forhold til hvordan lillemannen blir:

Meg: (en uke før termin)

Fødselsvekt: 2880 gram

Lengde: 49 cm

Hodeomkrets: 33 cm

Mannen: (tre uker etter termin)

Fødselsvekt: 3870 gram

Lengde: 55 cm

Hodeomkrets: 37 cm

Smurfen: (tre uker før termin)

Fødselsvekt: 3630 gram

Lengde: 51 cm

Hodeomkrets: 37 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...